1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Awatar użytkownika
olo19764
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
Imię: Olek
Lokalizacja: Opole

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: olo19764 »

Czkawki nie wprawdzie jedzie 196km/h Navi pokazuje 192 ale nie ma tej dynamiki komputer nie pokazuje zadnych bledow.Kupilem nowa przeplywke i podmienilem ale nic to nie dalo dlatego oddalem ja bo mialem taka mozliwosc(pod sroby byly podkladki z papieru zeby nie porysowac ;)

Zostalo mi tylko porownanie z innym autem (a jezeli te inne bedzie lepsze:() to pozostanie mi ewentualnie rzezbienie. Mam magika co robi juz virusy od 20 lat nie ma wprawdzie hamowni ale jest bardzo kumaty i moze on troche podciagnie dol ale to zobacze jeszcze. Chyba,ze sie wku.... i go sprzedam i kupie 170Ps normalnie bym juz to zrobil ale zona meczy znowu nowe Auto.....masz dobre a ty zawsze czegos szukasz........etc.W sumie ma troche racje pare zlotych juz zainwestowalem wirus,tarcze klocki,nowki dunlopy, rozrzad, byl jeszcze czas ale tak na wszelki wypadek(ciekawostka octavia 120Tys a superb 150tys zalecana wymiana producenta)

Dla niej Auto ma jezdzic a dla mnie ma cieszyc i dawac frajde :P
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, o 11:11 przez olo19764, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szymi81
Posty: 459
Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: seria
Lokalizacja: Katowice

Re: Odp: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: szymi81 »

U mnie też z dołu słabiej ciągnie, żeby sprzęgło i dwumasę nie zajechać - o taki mod prosiłem. Pewnie też masz tak program zrobiony.

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, o 22:48 przez szymi81, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Moja kurka: http://goo.gl/6qIZv7

Sprzedam felgi: http://goo.gl/DmfXDJ
Awatar użytkownika
olo19764
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
Imię: Olek
Lokalizacja: Opole

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: olo19764 »

Pewnie tez ale ja jestem jak niewierny Tomasz poki sie nie przekonam na wlasnej skorze to nie uwierze a tak sprawdze.
Czy tez masz tak niechlujne mapy jak moje(drgania)i porownam dynamike w obu autach wtedy moze skapituluje:)
Awatar użytkownika
olo19764
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
Imię: Olek
Lokalizacja: Opole

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: olo19764 »

Panowie a co myslicie o tym moze to jakies rozwiazanie
http://www.44tuning.pl/sprint-booster-p ... spieszenie i robia to praktycznie pod moim nosem:)
Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: Etranger »

Swego czasu bawilem sie we wpinanie boxow plug & play do silnika.

Zakupilem 3 boxy do 3 niemieckich silnikow turbodoladowanych napedzanych olejem napedowym (mercedes sprinter, vw golf mk5, mitsubishi grandis) w Stuttgarcie

http://www.racechip.de/

Z poczatku bylo bardzo dobrze. Samochody szybciej wchodzily na obroty, a spalanie spadlo o srednio 0,63l / 100 km.

Problemy wystepowaly jedynie na niskich obrotach I spokojnej jezdzie po miescie. Silnik doslownie dlawil sie, przerywal. Na nicmzdalo sie przeprogramowanie, serwis, zmiana oprogramowania. W koncu oddalem boxy, chociaz jeden mi zostal I trzymam go na pamiatke, aby nigdy wiecej nie bawic sie w jakies wpinki do silnika. Gdy nachodzi mnie ochota na takie modyfikacje, to biore do reki tego boxa, krew mnie zalewa I ochota na tuning silnika mija :)

Nie ukrywam, ze sa dobre boxy, ale za cene <200€ you got, what you pay for...

Dostajesz, to za co placisz, czyli bardzo dobrze na autostradzie, koszmar w miescie.

Dlatego nie polecam masowo tloczonych wpinek, ktore okazuja sie byc atrapami dedykowanych rozwiazan przygotowanych pod dany samochod w profesjonalnym warsztacie.

Tyle z mojej praktyki. Znam wielu zadowolonych, znam wielu zawiedzionych. Sam naleze do tej drugiej grupy, dlatego odradzam. Lepiej juz wydac wieksza sume na profesjonalnego tunera, ktory ma indywidualne podejscie.

Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
.
Awatar użytkownika
olo19764
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
Imię: Olek
Lokalizacja: Opole

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: olo19764 »

Etranger dzisiaj czego naogol nie robie dalem po zaworach mojej skodzince.Czyli 1 do pelna 4.500obr i zauwazylem,ze po wbiciu 2 tak jakby trudno to opisac cos ja przytrzymalo na sekunde i wtedy poszedl od 3000obr zaczynajac(oczywisie nie tak jak bym sobie tego zyczyl) to o takie czkawki chodzilo moze Problem lezy w tym potencjometrze o,ktorym wczesniej wspominales.Czym to sie objawia brakiem dynamiki?A moze inne symptomy i jak sprawdzic ten potencjometr kiedy jest nie sprawny czy komputer pokaze blad? U mnie zadnych bledow nie ma
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: paulus60 »

Edit: do skasowania. Nie tu miałem wpisać. :oops:
Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: Etranger »

Gratulacje, wlasnie odkryles czkawke elektronicznego pedalu przyspieszenia. Objawy sa dokladnie, takie jak opisales, chociaz czesciej na nizszych obrotach, a najczesciej wlasnie na 2 biegu przy ok. 40 km/h przy naglym nacisnieciu na pedal przyspieszenia.

To I wibracje na postoju, to uroki silnika BXE I komputerowa diagnostyka nie wykazala bledow ani silnika, ani elektronicznego pedalu przyspieszenia. To sie odczuwa, to zawieszenie pracy silnika I nagly zwiekszony powrot jego mocy. Dla Ciebie to kolejny argument, aby zaktualizowac sterowniki silnika.

Co ciekawe, im lepsza jakosc paliwa, tym mniej sa one widoczne. Od kiedy przeszedlem na diesel excellium (odpowiednik polskich verva I ultimate), to czkawka I wibracje praktycznie ustaly.

Sprobuj pojezdzic chwile na wysokocetanowym paliwie. U mnie pomoglo.

Powodzenia.

Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
.
Awatar użytkownika
olo19764
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
Imię: Olek
Lokalizacja: Opole

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: olo19764 »

A czy idzie jakos sprawdzic funkcjonalnosc tego potencjometru?
Droga ta czesc i czy jak kupie nowa to Problem zniknie? Czy to kolejny urok tego silnika
Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: Etranger »

Bardzo latwo ;)

Gdy wciskasz pedal, to samochod przyspiesza, a gdy zmniejszasz nacisk - zwalnia.

Kiedys, gdzies daleko stad bylo 2 szefow mechanikow odpowiedzialnych za bezwawaryjne loty B52, a one lataja po 20-30k km nieraz. Jeden po kazdym powrocie samolotu do bazy, rozkrecal duzo i czyscil, sprawdzal i konserwowal. Drugi szef nie robil NIC dopoki zaloga nie zglosila problemu. Kiedy ogladalem ich historie serwisowe, to najmniej awarii miala ta druga zaloga ;)

Dziala? Nie ruszaj, bedziesz sie martwil jak przestanie dzialac.

Nie dziala? Ruszales, gdy dzialalo, to teraz masz za swoje.

Takie anegdotki dla Ciebie na dobranoc.

Nie masz sie czym martwic. Ten silniki chodza nieraz jak woly robocze, ale zrobilem na nic tysiace km i nie mialem problemow. Wbrew pozorom, to calkiem udane jednostki napedowe, no moze poza tym telepaniem buda i czkawka elektronicznego pedalu gazu.

Szerokiej drogi zatem zycze.

Sent from my XT910 using Tapatalk
.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja

Post autor: rezon »

Etranger pisze: Kiedys, gdzies daleko stad bylo 2 szefow mechanikow odpowiedzialnych za bezwawaryjne loty B52, a one lataja po 20-30k km nieraz. Jeden po kazdym powrocie samolotu do bazy, rozkrecal duzo i czyscil, sprawdzal i konserwowal. Drugi szef nie robil NIC dopoki zaloga nie zglosila problemu. Kiedy ogladalem ich historie serwisowe, to najmniej awarii miala ta druga zaloga ;)
....
Sent from my XT910 using Tapatalk
Faktycznie anegdotki na dobranoc. Od kiedy to w lotnictwie jest dowolność zakresu przeglądu? Jest instrukcja serwisowa to się jej trzyma jak pijany ściany, a nie jak załoga zgłosi problem. Jak zgłosi to są czynności dodatkowe.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ