Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Kilka dni temu miałem okazję wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra DPF i chciałbym podzielić się tym doświadczeniem na tym forum, życząc jednocześnie, aby nikt nie musiał przez to przechodzić, ale gdy zapali się lampka check engine i serwis zdiagnozuje ten czujnik, to aby być gotowym na dalszy rozwój wydarzeń.
Ta kontrolka zapaliła się w trasie, kiedy silnik był już rozgrzany.
Objawy po zapaleniu się kontrolki:
- spadek mocy (przy 170KM mało odczuwalny, ale jednak tryb awaryjny pracy silnika).
- wzrost zużycia paliwa o ~0,6 l / 100 km (zapewne powiązany ze spadkiem mocy i stylem jazdy).
- wcześniej zapach spalin w kabinie (od czasu do czasu).
W samochodzie można było poczuć zapach spalin od czasu do czasu, ale myślałem, że to są pojazdy przede mną; dopiero później okazało się, że te problemy są połączone, tak więc polecam sprawdzić swoje samochody pod tym kątem i jeśli również czujecie zapach spalin, to można prognozować ten właśnie czujnik.
Po zapaleniu się lampki, zatrzymałem się i zgodnie z instrukcją obsługi dojechałem do najbliższego warsztatu Skoda. Tam okazało się, że to wspomniany wcześniej czujnik. Sama wymiana nie zajęła dłużej niż 30 minut, a koszt to ok. 650 złotych (w tym 2 lata gwarancji). Trochę dużo, jak na kabelek zakończony czujnikiem, ale przynajmniej mogłem jechać dalej i to jest bezcenne.
Co ciekawe, podczas diagnostyki przed zakupem pojazdu system nie wykazał żadnego problemu z tym czujnikiem ani z innymi. Sama awaria zdarza się też bardzo rzadko, jak dowiedziałem się w serwisie. Trzeba jednak być na nią przygotowanym, ponieważ nie znasz dnia ani godziny, kiedy czujnik przestanie działać.
Miałem jednak to szczęście, że trafiłem na rzeczowy warsztat Skody w Piotrkowie Trybunalskim, więc pojechałem dalej.
Po wymianie czujnika, zapach spalin w samochodzie nie pojawił się już więcej. Wcześniej czytałem na forum o tym problemie. Wydaje mi się, że wyjściem z niego może być wymiana tego czujnika, bo problem ten już nie wraca.
Ta kontrolka zapaliła się w trasie, kiedy silnik był już rozgrzany.
Objawy po zapaleniu się kontrolki:
- spadek mocy (przy 170KM mało odczuwalny, ale jednak tryb awaryjny pracy silnika).
- wzrost zużycia paliwa o ~0,6 l / 100 km (zapewne powiązany ze spadkiem mocy i stylem jazdy).
- wcześniej zapach spalin w kabinie (od czasu do czasu).
W samochodzie można było poczuć zapach spalin od czasu do czasu, ale myślałem, że to są pojazdy przede mną; dopiero później okazało się, że te problemy są połączone, tak więc polecam sprawdzić swoje samochody pod tym kątem i jeśli również czujecie zapach spalin, to można prognozować ten właśnie czujnik.
Po zapaleniu się lampki, zatrzymałem się i zgodnie z instrukcją obsługi dojechałem do najbliższego warsztatu Skoda. Tam okazało się, że to wspomniany wcześniej czujnik. Sama wymiana nie zajęła dłużej niż 30 minut, a koszt to ok. 650 złotych (w tym 2 lata gwarancji). Trochę dużo, jak na kabelek zakończony czujnikiem, ale przynajmniej mogłem jechać dalej i to jest bezcenne.
Co ciekawe, podczas diagnostyki przed zakupem pojazdu system nie wykazał żadnego problemu z tym czujnikiem ani z innymi. Sama awaria zdarza się też bardzo rzadko, jak dowiedziałem się w serwisie. Trzeba jednak być na nią przygotowanym, ponieważ nie znasz dnia ani godziny, kiedy czujnik przestanie działać.
Miałem jednak to szczęście, że trafiłem na rzeczowy warsztat Skody w Piotrkowie Trybunalskim, więc pojechałem dalej.
Po wymianie czujnika, zapach spalin w samochodzie nie pojawił się już więcej. Wcześniej czytałem na forum o tym problemie. Wydaje mi się, że wyjściem z niego może być wymiana tego czujnika, bo problem ten już nie wraca.
.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
teraz tsi wypowiada się w wątki tdiZuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
te czujniki padały w CBBB, w CFGB (czyli w rocznikach od 2010?) poprawiono je.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Tak jest. Czujniki te od 2010 mają inną budowę i to raczej popularna usterka. Mi też padł. zapachu spalin czuć nie było. Od tak raptem tryb awaryjny.
Wymiana jest banalnie prosta i mając zapasowy czujnik, śrubokręt i coś do skasowania błędów można przeprowadzić ją samemu. Nowy czujnik nie wymaga adaptacji.
Wymiana jest banalnie prosta i mając zapasowy czujnik, śrubokręt i coś do skasowania błędów można przeprowadzić ją samemu. Nowy czujnik nie wymaga adaptacji.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
ale które lepsze - przed 2010 czy po?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Z tego co kojarzę to Tsi miałem jedno a Tdiki 3 (jeden PD i dwa CR z Dpf)szms pisze:teraz tsi wypowiada się w wątki tdiZuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: AW: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
żeby było większe prawdopodobieństwo, że się zepsujeszms pisze:Po co aż tyle?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Jednego skasowałem po miesiącu
Szkoda, świetne auto było.
Szkoda, świetne auto było.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
A6 C6 2.7 tdi quattro z tipem i po programie. Wtedy byłem nim straszliwie zajarany - nigdy żadnym samochodem ani wcześniej ani później tak się nie podniecałem.
Ale przesiadłem się z kibla "kombo samobójcy" (jak to kiedyś określił Zaj007 ) tj. A6 C5 2.5 tdi multitronic więc różnica była bardzo odczuwalna bo tamten wył (skrzynia CVT), nie jechał i był w dużo niższej wersji wyposażenia.
Ale przesiadłem się z kibla "kombo samobójcy" (jak to kiedyś określił Zaj007 ) tj. A6 C5 2.5 tdi multitronic więc różnica była bardzo odczuwalna bo tamten wył (skrzynia CVT), nie jechał i był w dużo niższej wersji wyposażenia.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
No na pewno fajne autko...
no, ale nie ma co się dziwić, jednak przeskok w tych dwóch modelach był kosmiczny... prawie jak z OI na OIII
no, ale nie ma co się dziwić, jednak przeskok w tych dwóch modelach był kosmiczny... prawie jak z OI na OIII