S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Popek
Posty: 21
Rejestracja: 30 maja 2011, o 21:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 241KM/320 Nm
Imię: Michał
Lokalizacja: Nur/mazowieckie

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Popek »

Lepsze produkty Mikody? To przeczy samo sobie... :lol: Poza tym myślę, że Mikoda w Superbie to pomyłka (co innego w golfie III)... :mrgreen:
Seat Toledo 1M2 FR32 3.2 V6 24V BFH 241KM
http://www.youtube.com/watch?v=MT5A2fMt ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

napisałem, że tarcze Mikody (te nawiercane i nawiercano-nacinane) są wykonane z lepszej jakości żeliwa niż te które wymieniłem

.. a, że dają mniej punktów w kategorii "lans" pod lokalną remizą ;)
to inna bajka
Awatar użytkownika
Popek
Posty: 21
Rejestracja: 30 maja 2011, o 21:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 241KM/320 Nm
Imię: Michał
Lokalizacja: Nur/mazowieckie

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Popek »

bezduszny pisze:napisałem, że tarcze Mikody (te nawiercane i nawiercano-nacinane) są wykonane z lepszej jakości żeliwa niż te które wymieniłem

.. a, że dają mniej punktów w kategorii "lans" pod lokalną remizą ;)
to inna bajka
No bez jaj - komu chcesz takie bajki wyświetlać o wyższości Mikody? To, że akurat masz je u siebie w skodzie nie czyni z nich dobrych tarcz... Poza tym jestem ciekawy na podstawie czego określasz Mikody jako lepsze od tarcz z górnej póły (ciekawy jestem czy naprawdę je wszystkie testowałeś, czy tylko miałeś zamiar)?

A co do punktów lansu - powiedziałbym, że nawiercane Mikody zakładają właśnie lanserzy z pod lokalnej remizy... :lol:
Seat Toledo 1M2 FR32 3.2 V6 24V BFH 241KM
http://www.youtube.com/watch?v=MT5A2fMt ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

Tarcze z "górnej póły" jak to określasz to są np. Brembo ORO po 500 pln za sztukę (lub więcej)
ATE, ATE PD, Zimmerman, Zimmerman Sport czy inne tanie tarcze dostępne na allegro to są tylko produkty nisko budżetowe.

Na jakiej podstawie ?
Na podstawie tego co sam sprawdziłem na sobie i swoich samochodach. Czy to ATE, czy Zimmerman czy Brembo MAX nie chciały dłużej pracować bez krzywienia się niż 15-20 tysięcy kilometrów.
Potem jazda (a w zasadzie hamowanie) było jakimś nieporozumieniem.

Skoro tanie tarcze padają tak często, założyłem zamówioną Mikodę. Jak mam zmieniać tarcze wraz ze zmianą oleju, to nich tyle nie kosztują.
Pierwsze "ździwko" było jak przyszła przesyłka.
Tarcze były o wiele lepiej zapakowane, w ładniejsze pudełeczka + każda tarcza w woreczku + zabezpieczenie tarcz tekturką... co nie występowało w produktach ATE czy Zimmerman.

Teraz w Oplu mam już je od trochę ponad 30k kilometrów i nie ma śladu powykrzywiania.
Sam jestem zdziwiony.. ale tak jest. Wsadziłem te tarcze do A4q i też zero problemów.

Mam też w Oplach Vivaro, i jest OK...ale one są łagodnie traktowane, więc problemów wcześniej nie było z tarczami.


Klocki jakie dałem do tych tarcz to przód Textar, tył: Ferodo Premier
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

acha...
jeżeli mowa o dobrych tarczach to np. takie:

Obrazek

poznajesz producenta ;) ?
Trochim
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2011, o 11:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Trochim »

A jak się prezentuje sytuacja na froncie cen? Nie jeżdżę rajdowo, więc potrzeba mi średniej jakości tarcz i odpowiednie klocki, najlepiej by było jakbyście mi podrzucili gotowe modele, dzięki z góry :)
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

najlepiej wyjdziesz, jak tarcze 288 zmienisz na 312mm
do tego trzeba zakupić gdzieś na allegro jarzma do przednich zacisków oraz tarcze 312mm. klocki.. w zupełności wystarczą Ferodo Premier

a by było już w ogóle cacy... to dołóż do tego wszystkiego przewody hamulcowe (na 4 koła) teflonowe w stalowym oplocie.


Różnica w hamowaniu i samym "czuciu hamulca" jest ogromna.

;)
Trochim
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2011, o 11:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Trochim »

A co możesz powiedzieć o tym zestawie: http://www.sklep.martec.pl/index.php?p6 ... -od-2002-r" onclick="window.open(this.href);return false; ?
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

zwykłe tarcze.. nie znanego producenta
klocków tej firmy nie używałem.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: gachul »

tak sobie odgrzeje leciutko kotlecik... za jakiś czas będę musiał zakupić tarcze hamulcowe a z racji iż co roku maluje swoje na czarno żeby tej francowatej rdzy nie było ( felgi mam dosyć przezierne :D) zastanawiam się nad kupnem czarnych... ma ktoś jakieś doświadczenia, pomysły rady ??? takie cuś znalazłem:
http://www.brakes.pl/product_reviews.ph ... bi-pr-2732
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
bezduszny

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: bezduszny »

Diamond to tandeta.. na RF więcej będziesz miał opinii.
Podobno trzeba oczyścić dzwony, odtłuścić, dać podkład (spray) i farba (spray)
i daje radę do końca żywota tarczy lub 60-70k km
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: gachul »

kurcze wiesz jaki ja zabiegi robie... wszystko co możliwe i maluje farba Foliatec... a i tak złazi wszystko i rdzewieje
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Sebastian_M26 »

Ja montowalem Brembo malowane lakierem termoutwardzalnym, a nie gownianym sprejem jak Zimmermann, od listopada nie ma rdzy, nawet na zewnętrznej stronie
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: gachul »

a ile płaciłeś???
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: S2 - układ hamulcowy i takie tam...

Post autor: Sebastian_M26 »

Kilkanaście złotych więcej za sztukę. Można też tarczę zabezpieczyć podkładem epoksydowym, ale się spali powyżej 300 C. Innym rozwiązaniem jest cynk w sprayu , taki jak do spawania.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ