Chiptuning

Awatar użytkownika
VTG
Posty: 10
Rejestracja: 21 mar 2011, o 08:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: VTG »

Frytol, ale przeciez 2.0 TDI z moca ok. 200 KM nie poleci 250....
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

No nie poleci, chyba, że z górki ;)
Ale to 240 licznikowe poszedł, co mnie również zdziwiło i całkiem mile zaskoczyło.

Tak czy inaczej, jak będę ponownie w Germanii, to rozbujam do tej prędkości i sprawdzę ponownie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Misiektt »

Możesz już nie zdążyć. Nie długo w Germanii 120 wszędzie :D
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: ja456 »

Eeee to już nie będzie po co tam jechać :)
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Misiektt, poprzesz to jakimś konkretem?

Realia są takie, że SPD razem z Zielonymi bardzo chcieli wprowadzić ograniczenia prędkości czemu zdecydowanie sprzeciwiła się Merkel. Trzeba pamiętać o tym, że Niemcy są krajem gdzie lobby motoryzacyjne jest bardzo silne i nie dadzą sobie w prosty sposób wprowadzić ograniczeń. Niemecki przemysł samochodowy zaspokaja w okolicach 15% potrzeb światowych. Kolejną kwestią jest brak argumentów przemawiających za ograniczeniem prędkości, bo jedyny kraj w Europie w którym nie ma ogólnego ograniczenia prędkości na autostradach jest krajem, który jest w czołówce jeżeli chodzi o bezpieczeństwo drogowe. Jedyny argument to ekologia i spadek produkcji CO2, ale to niespecjalnie przemawia do ludzi, którzy nie rzadko do pracy dojeżdżają codziennie >100km w jedną stronę.

W tej chwili próbuje jeszcze walczyć Nabu (Naturschutzbund Deutschland), czyli ekofaszyści apelujący do władz o ograniczenie prędkości do 120km/h. Przy czym apelować to oni sobie mogą w sytuacji w której Mercedes, BMW, VAG i Porsche (czyli podstawa niemieckiego przemysłu) lobbują za utrzymaniem obecnych przepisów. Jedyna zmiana która ma jakieś szanse to ograniczenie prędkości do 120km/h w regionie Baden-Württemberg gdzie zaczęli rządzić Zieloni. Inna kwestia, że Stuttgart czyli 'stolica' Badenii-Wurtembergii to siedziba Porsche i Mercedesa :)

Inną kwestią jest wprowadzanie ograniczeń lokalnych, których w przeciągu ostatnich 20 lat w Niemczech pojawiło się całkiem sporo, przy czym Niemcom daleko jest od ograniczania prędkości w miejscach gdzie nie ma to sensu.

Jedyna realna zmiana o której obecnie dużo mówi się w Niemczech to wprowadzenie opłat za korzystanie z autostrad w postaci winiet. Utrzymanie takiej sieci dróg jest drogie i w tej chwili bije najmocniej po kieszeni podatnika, a większość tranzytu przez Niemcy realizowana jest za pomocą samochodów.

VTG, ja nie wiem czy poleci czy nie, ale wiem, że przy 250km/h jest fabryczny limiter :)
Awatar użytkownika
YAMAHATOR
Posty: 22
Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: YAMAHATOR »

Mi Pan Marek w Mastersie przy programie przestawił limiter na 270,choć tyle nie idzie .Ale 259 jechałem.
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Nematode »

Chłopaki pytanie mam dotyczące hamowania auta. Chciałbym zobaczyć ile mój supcio ma koników i czy jest jakiś gratis od producenta ;) Jednak czytałem gdzieś kiedyś, że ze świeżym autem na hamownię nie powinno się jechać. Od jakiego przebiegu auta można udać się na taki teścik?
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

To kwestia dotarcia silnika. 5-6 tysięcy powinno wystarczyć.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że 300km też wystarczy ;)
loco
Posty: 78
Rejestracja: 28 sie 2010, o 10:05
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 172km/262Nm
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning

Post autor: loco »

Dwie ciekawostki
Pierwsza:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48201" onclick="window.open(this.href);return false;
I druga:
http://sevencoins.pl/2011/06/11/1-8-tsi ... wykonanie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Dzisiaj na spacerze natknąłem się na ciekawą ofertę warszawskiego tunera:

http://img90.imageshack.us/img90/4530/20110618195.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
loco
Posty: 78
Rejestracja: 28 sie 2010, o 10:05
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 172km/262Nm
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning

Post autor: loco »

Zuber, już po zabiegu? Jakie wrażenia ;)?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Standard. Biega 20% szybciej, je 10% mniej mniej karmy i puszcza bąki ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
VTG
Posty: 10
Rejestracja: 21 mar 2011, o 08:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: VTG »

Nematode pisze:Chłopaki pytanie mam dotyczące hamowania auta. Chciałbym zobaczyć ile mój supcio ma koników i czy jest jakiś gratis od producenta ;) Jednak czytałem gdzieś kiedyś, że ze świeżym autem na hamownię nie powinno się jechać. Od jakiego przebiegu auta można udać się na taki teścik?
no najlepiej zeby juz troche kilometrow mial, ale wystarczy i 300km ;)
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

No to zobaczymy. Na czwartek jestem umówiony w firmie z posta powyżej. Oczywiście zdam relację :)
Dotychczas wszystkie swoje samochody "psułem" w V-techu, jestem ciekaw porównania :)
ODPOWIEDZ