S2 Car audio

Nagłośnienie, nawigacje, radia CB, telefony.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: S2 Car audio

Post autor: chudy »

Jak odróżnić Columbusa na ledach od zwykłego?
Tylko tymi ledami się różni?

Tu np. jest LED 2010 http://www.adverts.ie/car-parts-accesso ... 010/343237" onclick="window.open(this.href);return false;

A LED 2011 już inny przycisk: http://www.favore.pl/317487_rns-510-vw- ... rskie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Także chyba jednak ciężko odróżnić z zewnątrz, bo już nawet LED produkowali różne wersje...
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: S2 Car audio

Post autor: Arci9 »

Mi się zdaje, że po przyciskach to nie poznasz, owszem one cos mówią o wersji i roczniku.
IMO, można spróbować rozszyfrować po numerze a głównie literce w tym numerze.O ile dobrze pamiętam, te w wersji C były LEDowe.

Sam powinienem mieć leda, ale teraz nie pamietam na 100% jak z tymi oznaczeniami :(
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: S2 Car audio

Post autor: chudy »

W sumie LED czy nie LED, to za dużej różnicy bez bezpośredniego porównania nie ma ;)
loco
Posty: 78
Rejestracja: 28 sie 2010, o 10:05
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 172km/262Nm
Lokalizacja: Poznań

Re: S2 Car audio

Post autor: loco »

a ja myślę że jest
http://www.youtube.com/watch?v=GlOF45idB6o" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=gK8WgXCeSSA" onclick="window.open(this.href);return false;
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: S2 Car audio

Post autor: chudy »

Ale to w bezpośrednim porównaniu. Jak masz tylko zwykłe LCD to nie jesteś w stanie powiedzieć, czy to LED czy nie.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: S2 Car audio

Post autor: gsh »

Powoli zabieram się za zmiany w nagłośnieniu samochodu. Wstępny plan to wygłuszenie przednich drzwi, wymiana głośników na Morel Tempo 6 + do napędzenia ich wzmacniacz u-dimension junior 4-300, w bagażniku wożę już skrzynię z głośnikiem Rocford P1 + monoblok Rockford. No i ... poległem na jednostce sterującej , czyli naszym Bolero. Na dzień dzisiejszy sygnał do Rockforda mam wyciągnięty z Bolero przez zwykły konwerter RCA, oczywiście chcę tego uniknąć i całkowicie zrezygnować z tego rozwiązania. Zastanawiam się nad procesorem dźwięku.
I tu mam pytanie co dałoby podpięcie sygnału z Bolero z kabli głośnikowych do wejścia high level w procesorze dźwięku ( Rockford ma w swojej ofercie taki procesor z wejściem high level ) i dopiero za procesorem wpiąć wzmacniacze. Czy dobrze myślę że takie rozwiązanie pozwoli otrzymać lepszy sygnał na wzmacniaczu niż poprzez zwykły konwerter RCA? Może ktoś z was ma jakieś doświadczenie w tym temacie.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: S2 Car audio

Post autor: Arci9 »

gsh, pewnie pytanie czy konwerter będzie lepszej jakości niż komponent odpowiadający za to samo w procesorze?
Też myślę o wrzuceniu wzmaka (tyle, że do RNSa), ale ja poszukam wzmaka który obsłuży wyjście po wysokich, zawsze to jeden element obciążający mniej (w tym przypadku nie będzie konwertera RCA).
Choć tak naprawdę, pewnie spece od CA powinni się wypowiedzieć które rozwiązanie jest mniej bolesne dla muzyki :) - "zboczeńcy" zaraz napiszą, że tak się nie robi :) ...pewnie mają trochę racji ;)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: S2 Car audio

Post autor: gsh »

Arci9 dokładnie , zastanawiam się co najmniej popsuje sygnał. Pozostaje jeszcze znaleźć elektronika który wyciągnie RCA z przed końcówki mocy w Bolero, jednak nie wiem czy chcę aż tak ingerować w to radio, bawić się , tracić czas by w końcu stwierdzić że nic to nie daje sensownego.
Bardzo mocno zaczynam skłaniać się ku opcji zmiany jednostki. Trudno, nie będę miał info z czujników parkowania, czy info o temperaturze ( tutaj żadna strata bo poniżej mam to samo przecież widoczne ).Myślę o czymś takim:
- KENWOOD DDX4028BT
- PIONEER AVH-3300BT
- JVC KW-AVX740 lub JVC KW-AVX830

Sprzedam Bolero, dołożę parę stów i poza paroma minusami związanymi z brakami współpracy z autem ( parkowanie, klima.. ) będę miał chyba już tylko PLUSY - to co najważniejsze to możliwość podłączenia wzmacniaczy ( u mnie docelowo osobno przód + tył sub ), myślę że lepsza jakość dźwięku, więcej opcji typowo rozrywkowych, możliwość podpięcia dodatkowych wyświetlaczy w przyszłości, BT do telefonu itd.
Także chyba będę musiał podjąć męską decyzję i podmienić Bolero.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: S2 Car audio

Post autor: Misiektt »

gsh poczekaj, na dniach mam dostać doskonały procesor dźwięku, koszt około 2000 zł który podłączasz do wyjść głośnikowych. Z testów wynika że daje rewelacyjne rezultaty.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: S2 Car audio

Post autor: gsh »

Misiektt dzięki za info. Ja przyglądałem się ofercie Rockforda - jest na allegro do wyrwania używany procesor ROCKFORD FOSGATE 3SIXTY.2 w mojej okolicy i nawet chciałem go brać i poeksperymentować, tylko wstrzymało mnie to że w razie czego odsprzedaż tego mogłaby być trudna. Procesor ma wejścia na sygnał głośnikowy więc w sam raz.
Coraz bardziej jednak przychylam się ku opcji zmiany jednostki. Dzisiaj chcę zamówić już część sprzętu tj, głośniki, wzmacniacz i maty. Dostałem fajną ofertę na maty STP Silver ( chciałem początkowo brać GMS-04 ), nie wiem tylko do końca czy 4m2 wystarczą mi na same blachy drzwi bo boczek z tapicerką chcę robić GMS-02. Dodatkowo wezmę Sinuslive Spray ES-500 i wypryskam drobne elementy ( kołki, kabelki itp ).
Może ma ktoś doświadczenie z drzwiami przednimi i wie ile m2 trzeba liczyć ?
Zbierałem sobie trochę info o wygłuszaniu w moim rejonie i albo jest drooogo albo podejrzanie tanio, dlatego na 99% chyba sam zabiorę się za drzwi, wolę spędzić nad tym parę popołudni i pociąć łapy od blachy ale przynajmniej będę wiedział co tam siedzi. Szukam aktualnie info w necie co do ściągania tapicerki i powinno być przynajmniej tak mi się zdaje podobnie jak w Octavi II. Samo wygłuszanie nie jest bardzo trudnym tematem a poradników i zdjęć z montaży w necie jest sporo - wiem że zaraz ktoś się odezwie że profesjonaliści to zrobią lepiej, zgadza się ale czego ja mam się spodziewać u taniego montażysty a znów nie wywalę 1500 za samo wygłuszenie wsadzając w to potem morele za 700 i mając na celu poprawę fabryki a nie zawody car audio. Co do paneli MDF pod głośniki to mam zaprzyjaźnioną stolarnię więc za grosze mi zrobią pod wymiar, podobnie zresztą z bagażnikiem który chcę podnieść i zrobić podwójną podłogę aby pochować sprzęt do środka.
Jeżeli dam radę z drzwiami to pozostaną mi tylko słupki do zrobienia pod tweetery ale to już gdzieś zlecę bo to mnie przerasta ( znalazłem firmę która ma do sprzedaży materiał na tapicerkę skody : niecałe 20zł /mb ). Mam tylko nadzieję że wypchanie wysokotonówek na słupki przesunie scenę do przodu, bo przez umiejscowienie przy naszych tyłkach niskotonówek i średnich jest nieco denerwujące.
Mam znajomego elektryka w ASO Skody więc ponownie zaangażuję go w przepychanie kabli od akumulatora ( teraz mam 16mm2 i pod 2 wzmacniacze będę dawał docelowo 35mm2 ) i samo wpięcie ewentualnej nowej jednostki + zabawy z kamerą cofania itp. Przy okazji pokasuje mi błąd poduszki pasażera który pokazuje się pod odpięciu w panelu przednim kontrolki, tej pod radiem. Z tego co wiem brak jednostki oryginalnej nie skutkuje tym że nie ma pikania przy cofaniu z czujników - więc tutaj nic nie stracę poza obrazem z czujników ale tym zajmie się kamera. Razem z nim też chcę zająć się wymianą anteny dachowej na triflexa sirio ( CB + radio w jednym ) więc tutaj tez miałbym okazję od raz wykleić dach matą.
Rozpisałem się trochę no ale może ktoś bawił się sam przy SII i dorzuci coś od siebie czy wszyscy robią car audio w profi warsztatach?

ps. gwarancja mi się kończy więc pal licho z ASO.


Temat może trochę nie do końca z audio w SII związany ale kombinując z ramką do niefabrycznego radia pomyślałem o wylakierowaniu jej na czarny błyszczący kolor lub oklejeniu folią imitującą karbon :

http://allegro.pl/folia-carbon-di-noc-3 ... 30399.html

Czy ktoś może oklejał coś w SII? Zastanawiam się czy nie okleić tych srebrno-szarych wykończeń na desce i boczkach drzwi + ramka przy radiu takim karbonem. Folia ogólnie fajna, oglądałem filmy z jej montażu i efekty są naprawdę przyjemne dla oka.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: S2 Car audio

Post autor: Misiektt »

Rezygnacja z jednostki fabrycznej to krok w tył. Cała zabawa polega na tym żeby powalało na fabrycznym radiu :)
Co do samej sceny, bez przesunięcia głośników do przodu nigdy dobrej sceny nie uzyskasz.
Casa
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2011, o 22:11
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Rzeszów

Re: S2 Car audio

Post autor: Casa »

a ty misiektt ilu letniego supera masz, po gwarancji juz?
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: S2 Car audio

Post autor: gsh »

No to odwrotu już nie ma. Boczki drzwi mam już zdemontowane, od środka wykleję je matą GMS-02. Ogólnie demontaż tapicerki nie jest problemem ( pierwszy raz to robiłem ) - w zasadzie identycznie się to odbywa jak w Octavi II. Opis zdjęcia boczków w O II można znaleźć w sieci bez problemu, wszystkie mocowania są identyczne, tak samo rozlokowane są śrubki mocujące całość do blach drzwi ( w razie czego służę informacją ).
Ogólnie blacha drzwi pozbawiona jest otworów technologicznych, czyli dobrze bo uniknę zakrywania ich aluminium lub tworzenia stelażu pod matę wygłuszającą. Kabli, połączeń itp jest mnóstwo więc przy ściąganiu tapicerki trzeba uważać żeby czegoś nie urwać i dobrze jest skorzystać z czyjejś pomocy ( jeden trzyma boczek, drugi odpina kable ). Przeraża mnie trochę odkręcenie głównej "zaślepki" na środku drzwi przez którą dostać się można do ich części wewnętrznej. Do niej przymocowany jest m.in. silniczek podnośnika szyb i nie obędzie się raczej bez jego demontażu. Tutaj jednak skorzystam z pomocy znajomego z ASO Skody i razem podziałamy, na moje nieszczęście nie znajdzie on czasu w tym tygodniu o czym dowiedziałem się po zdjęciu już boczków. Także powoli wykleję je w domu, blachy drzwi zewnętrzne oczyszczę pod klejenie mat no i tyle, będę czekał parę dni.
Śmiesznie się teraz jeździ, goła blacha, kabli mnóstwo, otwieranie drzwi za pomocą linki ( klamka zdemontowana ), ogólnie jest wesoło :)
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany samodzielnym wygłuszaniem drzwi to w zasadzie mogę założyć osobny wątek, porobię fotki, dodam opis, może komuś to ułatwi trochę życie i zabawę z drzwiami.
Dystanse MDF zamówiłem z POWE, co prawda nie produkują ich pod SII jednak z info jakie zebrał człowiek z AudioBas powinny podejść dystanse z Octavi II i Golfa 5, zaryzykowałem i zamówiłem, koszt niewielki a w razie czego jak pisałem wcześniej mam zaprzyjaźnioną stolarnie więc zrobią mi je pod wymiar.

Wierchu oglądałem zdjęcia Twoich drzwi i mam pytanie - czy masz je wygłuszone również od środka czy tylko z zewnątrz Ci je wykleili ?

Misiektt Ciebie nie pytam bo widząc prace przy Twoim samochodzie to z pewnością masz konkretne wygłuszenie jak należy drzwi - fotki tylko wrzuciłeś dachu. Jak ogólnie u Ciebie z postępem prac, czy coś się ruszyło poza zabudową drzwi? Mam jeszcze pytanie co robisz z tweeterami, pójdą w trójkąty lusterek czy w słupki? Zastanawiam się też nad okablowaniem, przepychać się progami czy puścić całość podłogą - lewa strona zasilanie, prawa sygnałówki + powrót od wzmacniacza do głośników.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: S2 Car audio

Post autor: Misiektt »

Casa mam jeszcze na gwarancji.
Co do tweeterów mam w orginalnych miejscach i na słupkach od lusterek.
Postępy ida mam nadzieję do 15.10 all już zrobić i pokazać co nieco. Kable przepychamy drzwiami i progami ale jest to dosyć żmudna praca.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: S2 Car audio

Post autor: gsh »

Żeby nie zaśmiecać wątku swoje wypowiedzi oraz zdjęcia z montażu audio oraz wygłuszania wrzuciłem tutaj:

viewtopic.php?f=7&t=1130
ODPOWIEDZ