DSG7 vs. 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

To i ja dodam coś od siebie starając się zachować obiektywizm.
1) diesle na CR pracują dość cicho. Ciężko czepiać się tu głośności. Przed S2 miałem diesla na PD i diesla na CR. Różnica jest ogromna. Zresztą nawet podobała mi się praca klekota na CR.
2) dane z motostat dla mnie są bardziej wiarygodne niż podawane na forum, czy też twierdzenia, że TSI przy 200 spali 20. Po pierwsze takie spalanie osiągnął tylko Emil, który ma w zwyczaju katować auta, po drugie autem znacznie mocniejszym niż najmocniejsze 2.0 TDI a po trzecie prędkość przelotowa na autostradzie 200 to nie jest norma. Przy moich 160/170 spala mi do 13 i to mnie interesuje. Myślę, że większość użytkowników porusza się z takimi prędkościami. Znamienne jest to, że wynik Emila z TSI podawany jest jako norma a wynik z TDI jest jakoś przemilczany.
3) przyjmując, że rocznie robi się 15 000 km na dieslu oszczędzi się jakieś 1500 zł. Zwrot będzie po około 6 latach i 90 000 km. Potem już czysty zysk.
4) jeśli oszczędności pojawią się po 6 latach i wyniosą miesięcznie tyle co abonament na kablówkę to ja wolę jeździć tym, co mi bardziej odpowiada a nie szukać na siłę argumentów ekonomicznych
5) osobiście w dieslu przeszkadzają mi krótkie biegi. Gdyby do TDI 170 4x4 dawali również automat to byłaby to sensowna opcja. Tak jak wspomniałem jeździłem wcześniej klekotem w CR z automatem i mimo wielkiego zadowolenia z Superaka w TSI obiektywnie stwierdzam, że tamto auto jeździło dużo lepiej (pojemność była o połowę większa). Ale diesel w manualu w mieście byłby dla mnie zbyt irytujący.
6) wartość odsprzedaży 1.8 TSI 4x4 będzie wysoka bo podaż jest bliska zeru. Na otomoto zawsze jest kilka 2.0 tdi 4x4. TSi 4x4 pojawia się raz na kilka tygodnie. A pewne, krajowe i bezwypadkowe jeszcze rzadziej. Dlatego ten argument nie jest trafiony. Od pewnego czasu różnica w wartości odsprzedaży diesli i benzyny się zmniejsza - do ludzi dociera, że diesle służą z reguły do dużych przebiegów i odsprzedawane są często z cofniętym blatem i w stanie wymagającym inwestycji. Generalnie przyjmuje się, że w benzynie takie ryzyko jest mniejsze. I pomijam tu zasadność takiego myślenia (choć je podzielam) - dla cen znaczenie ma czy tak myślą a nie czy mają rację.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rezon »

Zuber pisze:To i ja dodam coś od siebie starając się zachować obiektywizm.
1) diesle................................czy mają rację.
Tylko się podpisać - po(d)pieram w 100%
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: jjumbo »

a wy dalej to samo , facet się pyta czy lepsze dsg7 czy 4x4 , a dyskusja tsi czy tdi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
przecież wam nawet wątek o tym założyłem
chyba coś bierzecie wieczorami i macie problemy z pamięcią bo jedno i to samo wypisujecie
a nawiasem mówiąc tdi to jest to , tsi mu do pięt nie dorównuje
tylko tdi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: dato »

Zuber - wpisujesz pracowicie dane w motostat ? ;)
Frytol - fajny wynik :)

DSG vs 4x4 - stanowczo głosuję na 4x4
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rezon »

Przecież o DSG vs 4x4 już było - wyszło, że jedno dobre i drugie dobre, dylemat dalej będzie co wybrać. :). A ja mimo, że posiadam 4x4, uważam za bardzo cenne, jestem z niego zadowolony itp. achy i ochy , to biorąc pod uwagę liczbę km oraz 70% miasta obstawiam raczej DSG
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: sjak »

Jeszcze raz (mój subiektywny osąd) :D
Diesel czy benzyna?
Wolę dobrą benzynę. Mam pojazd na mazut ze względu na moje przebiegi (ponad 60 kkm/rok) i co za tym idzie mają znaczenie koszty paliwa i ... częstotliwość tankowania
Manual czy automat (klasyczny)? - do jazdy na co dzień automat
Manual czy dsg? - manual :!: Z dsg nie potrafię się dogadać. I, żeby nie było, że "jakbyś pojeździł to byś zmienił zdanie ..." - mam w Roomsterze i przejeżdżam tym jakieś 1200 - 1500 km/m-c. Wiem, że to nie za dużo, ale jakieś wyobrażenie daje :)
ośka czy 4x4 - tu nie mam wątpliwości. Napęd na 4 jest warunkiem koniecznym. Choć gdybym ganiał głównie po suchych autostradach to bym wybrał ośkę :)

Więc zmuszony do wyboru dsg czy 4x4 - zdecydowanie oddaję głos za 4x4 :D
TDI czy TSI - przy przebiegach autora wątku - mój głos za TSI ;)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rezon »

Może masz coś z programem w DSG? Mnie na jazdach testowych pasowała - dość łatwo było wyczuć o co jej chodzi. Podobnie zresztą jak w Lancii Delta - też miała mechaniczną sterowaną elektronicznie.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:17 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: sjak »

Miałem OII z DSG6 i jeszcze dało się tym jeździć (choć też miałem zastrzeżenia). DSG7 jest pod tym względem dużo gorsza. Chyba przekombinowali z ekologią i co za tym idzie z wysprzęglaniem w zupełnie bezsensownych momentach. Niestety, ale kilkoma DSG7 jeździłem (szukałem błędów w swojej) i wszystkie tak mają. Ponoć (zdaniem ASO :mrgreen: ) pomaga przeszczep programu z Audi ... :D
bezduszny

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: bezduszny »

sjak pisze: Z dsg nie potrafię się dogadać.
widać starej daty jesteśmy... bo i mi się nie udało
ale typowe hydrokinetyczne automaty.... i owszem, bardzo lubię
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Ja wprawdzie jestem młodszy ale podzielam pogląd. Hidrokinetyk i 550 nm w CR - piękna sprawa.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: sjak »

bezduszny pisze:
sjak pisze: Z dsg nie potrafię się dogadać.
widać starej daty jesteśmy... bo i mi się nie udało
ale typowe hydrokinetyczne automaty.... i owszem, bardzo lubię
Chyba to wynika z jednego - dsg samo decyduje o momentach połączenia napędu i dla kogoś, kto ma we krwi "zabawę" środkiem ciężkości samochodu jest po prostu trudne do zaakceptowania. Przez to tracisz jeden z istotniejszych elementów wpływu na kierowanie pojazdem.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: szms »

A wystarczy, żeby była możliwość indywidualnego ustawienia w jakich obrotach by się chciało, żeby DSG pracowało...
ja jestem młody, ale do mnie też zbytnio DSG nie przemówiło, choć na pewno w mieście dużo wyższy komfort jazdy. ;)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:17 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Bo hydrokinetyk i benzyna to słabe połączenie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ