DSG7 vs. 4x4
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DSG7 vs. 4x4
To i ja dodam coś od siebie starając się zachować obiektywizm.
1) diesle na CR pracują dość cicho. Ciężko czepiać się tu głośności. Przed S2 miałem diesla na PD i diesla na CR. Różnica jest ogromna. Zresztą nawet podobała mi się praca klekota na CR.
2) dane z motostat dla mnie są bardziej wiarygodne niż podawane na forum, czy też twierdzenia, że TSI przy 200 spali 20. Po pierwsze takie spalanie osiągnął tylko Emil, który ma w zwyczaju katować auta, po drugie autem znacznie mocniejszym niż najmocniejsze 2.0 TDI a po trzecie prędkość przelotowa na autostradzie 200 to nie jest norma. Przy moich 160/170 spala mi do 13 i to mnie interesuje. Myślę, że większość użytkowników porusza się z takimi prędkościami. Znamienne jest to, że wynik Emila z TSI podawany jest jako norma a wynik z TDI jest jakoś przemilczany.
3) przyjmując, że rocznie robi się 15 000 km na dieslu oszczędzi się jakieś 1500 zł. Zwrot będzie po około 6 latach i 90 000 km. Potem już czysty zysk.
4) jeśli oszczędności pojawią się po 6 latach i wyniosą miesięcznie tyle co abonament na kablówkę to ja wolę jeździć tym, co mi bardziej odpowiada a nie szukać na siłę argumentów ekonomicznych
5) osobiście w dieslu przeszkadzają mi krótkie biegi. Gdyby do TDI 170 4x4 dawali również automat to byłaby to sensowna opcja. Tak jak wspomniałem jeździłem wcześniej klekotem w CR z automatem i mimo wielkiego zadowolenia z Superaka w TSI obiektywnie stwierdzam, że tamto auto jeździło dużo lepiej (pojemność była o połowę większa). Ale diesel w manualu w mieście byłby dla mnie zbyt irytujący.
6) wartość odsprzedaży 1.8 TSI 4x4 będzie wysoka bo podaż jest bliska zeru. Na otomoto zawsze jest kilka 2.0 tdi 4x4. TSi 4x4 pojawia się raz na kilka tygodnie. A pewne, krajowe i bezwypadkowe jeszcze rzadziej. Dlatego ten argument nie jest trafiony. Od pewnego czasu różnica w wartości odsprzedaży diesli i benzyny się zmniejsza - do ludzi dociera, że diesle służą z reguły do dużych przebiegów i odsprzedawane są często z cofniętym blatem i w stanie wymagającym inwestycji. Generalnie przyjmuje się, że w benzynie takie ryzyko jest mniejsze. I pomijam tu zasadność takiego myślenia (choć je podzielam) - dla cen znaczenie ma czy tak myślą a nie czy mają rację.
1) diesle na CR pracują dość cicho. Ciężko czepiać się tu głośności. Przed S2 miałem diesla na PD i diesla na CR. Różnica jest ogromna. Zresztą nawet podobała mi się praca klekota na CR.
2) dane z motostat dla mnie są bardziej wiarygodne niż podawane na forum, czy też twierdzenia, że TSI przy 200 spali 20. Po pierwsze takie spalanie osiągnął tylko Emil, który ma w zwyczaju katować auta, po drugie autem znacznie mocniejszym niż najmocniejsze 2.0 TDI a po trzecie prędkość przelotowa na autostradzie 200 to nie jest norma. Przy moich 160/170 spala mi do 13 i to mnie interesuje. Myślę, że większość użytkowników porusza się z takimi prędkościami. Znamienne jest to, że wynik Emila z TSI podawany jest jako norma a wynik z TDI jest jakoś przemilczany.
3) przyjmując, że rocznie robi się 15 000 km na dieslu oszczędzi się jakieś 1500 zł. Zwrot będzie po około 6 latach i 90 000 km. Potem już czysty zysk.
4) jeśli oszczędności pojawią się po 6 latach i wyniosą miesięcznie tyle co abonament na kablówkę to ja wolę jeździć tym, co mi bardziej odpowiada a nie szukać na siłę argumentów ekonomicznych
5) osobiście w dieslu przeszkadzają mi krótkie biegi. Gdyby do TDI 170 4x4 dawali również automat to byłaby to sensowna opcja. Tak jak wspomniałem jeździłem wcześniej klekotem w CR z automatem i mimo wielkiego zadowolenia z Superaka w TSI obiektywnie stwierdzam, że tamto auto jeździło dużo lepiej (pojemność była o połowę większa). Ale diesel w manualu w mieście byłby dla mnie zbyt irytujący.
6) wartość odsprzedaży 1.8 TSI 4x4 będzie wysoka bo podaż jest bliska zeru. Na otomoto zawsze jest kilka 2.0 tdi 4x4. TSi 4x4 pojawia się raz na kilka tygodnie. A pewne, krajowe i bezwypadkowe jeszcze rzadziej. Dlatego ten argument nie jest trafiony. Od pewnego czasu różnica w wartości odsprzedaży diesli i benzyny się zmniejsza - do ludzi dociera, że diesle służą z reguły do dużych przebiegów i odsprzedawane są często z cofniętym blatem i w stanie wymagającym inwestycji. Generalnie przyjmuje się, że w benzynie takie ryzyko jest mniejsze. I pomijam tu zasadność takiego myślenia (choć je podzielam) - dla cen znaczenie ma czy tak myślą a nie czy mają rację.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DSG7 vs. 4x4
Tylko się podpisać - po(d)pieram w 100%Zuber pisze:To i ja dodam coś od siebie starając się zachować obiektywizm.
1) diesle................................czy mają rację.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: DSG7 vs. 4x4
a wy dalej to samo , facet się pyta czy lepsze dsg7 czy 4x4 , a dyskusja tsi czy tdi
przecież wam nawet wątek o tym założyłem
chyba coś bierzecie wieczorami i macie problemy z pamięcią bo jedno i to samo wypisujecie
a nawiasem mówiąc tdi to jest to , tsi mu do pięt nie dorównuje
tylko tdi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
przecież wam nawet wątek o tym założyłem
chyba coś bierzecie wieczorami i macie problemy z pamięcią bo jedno i to samo wypisujecie
a nawiasem mówiąc tdi to jest to , tsi mu do pięt nie dorównuje
tylko tdi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DSG7 vs. 4x4
Zuber - wpisujesz pracowicie dane w motostat ?
Frytol - fajny wynik
DSG vs 4x4 - stanowczo głosuję na 4x4
Frytol - fajny wynik
DSG vs 4x4 - stanowczo głosuję na 4x4
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DSG7 vs. 4x4
Przecież o DSG vs 4x4 już było - wyszło, że jedno dobre i drugie dobre, dylemat dalej będzie co wybrać. . A ja mimo, że posiadam 4x4, uważam za bardzo cenne, jestem z niego zadowolony itp. achy i ochy , to biorąc pod uwagę liczbę km oraz 70% miasta obstawiam raczej DSG
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: DSG7 vs. 4x4
Jeszcze raz (mój subiektywny osąd)
Diesel czy benzyna?
Wolę dobrą benzynę. Mam pojazd na mazut ze względu na moje przebiegi (ponad 60 kkm/rok) i co za tym idzie mają znaczenie koszty paliwa i ... częstotliwość tankowania
Manual czy automat (klasyczny)? - do jazdy na co dzień automat
Manual czy dsg? - manual Z dsg nie potrafię się dogadać. I, żeby nie było, że "jakbyś pojeździł to byś zmienił zdanie ..." - mam w Roomsterze i przejeżdżam tym jakieś 1200 - 1500 km/m-c. Wiem, że to nie za dużo, ale jakieś wyobrażenie daje
ośka czy 4x4 - tu nie mam wątpliwości. Napęd na 4 jest warunkiem koniecznym. Choć gdybym ganiał głównie po suchych autostradach to bym wybrał ośkę
Więc zmuszony do wyboru dsg czy 4x4 - zdecydowanie oddaję głos za 4x4
TDI czy TSI - przy przebiegach autora wątku - mój głos za TSI
Diesel czy benzyna?
Wolę dobrą benzynę. Mam pojazd na mazut ze względu na moje przebiegi (ponad 60 kkm/rok) i co za tym idzie mają znaczenie koszty paliwa i ... częstotliwość tankowania
Manual czy automat (klasyczny)? - do jazdy na co dzień automat
Manual czy dsg? - manual Z dsg nie potrafię się dogadać. I, żeby nie było, że "jakbyś pojeździł to byś zmienił zdanie ..." - mam w Roomsterze i przejeżdżam tym jakieś 1200 - 1500 km/m-c. Wiem, że to nie za dużo, ale jakieś wyobrażenie daje
ośka czy 4x4 - tu nie mam wątpliwości. Napęd na 4 jest warunkiem koniecznym. Choć gdybym ganiał głównie po suchych autostradach to bym wybrał ośkę
Więc zmuszony do wyboru dsg czy 4x4 - zdecydowanie oddaję głos za 4x4
TDI czy TSI - przy przebiegach autora wątku - mój głos za TSI
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DSG7 vs. 4x4
Może masz coś z programem w DSG? Mnie na jazdach testowych pasowała - dość łatwo było wyczuć o co jej chodzi. Podobnie zresztą jak w Lancii Delta - też miała mechaniczną sterowaną elektronicznie.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: DSG7 vs. 4x4
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:17 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: DSG7 vs. 4x4
Miałem OII z DSG6 i jeszcze dało się tym jeździć (choć też miałem zastrzeżenia). DSG7 jest pod tym względem dużo gorsza. Chyba przekombinowali z ekologią i co za tym idzie z wysprzęglaniem w zupełnie bezsensownych momentach. Niestety, ale kilkoma DSG7 jeździłem (szukałem błędów w swojej) i wszystkie tak mają. Ponoć (zdaniem ASO ) pomaga przeszczep programu z Audi ...
Re: DSG7 vs. 4x4
widać starej daty jesteśmy... bo i mi się nie udałosjak pisze: Z dsg nie potrafię się dogadać.
ale typowe hydrokinetyczne automaty.... i owszem, bardzo lubię
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DSG7 vs. 4x4
Ja wprawdzie jestem młodszy ale podzielam pogląd. Hidrokinetyk i 550 nm w CR - piękna sprawa.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: DSG7 vs. 4x4
Chyba to wynika z jednego - dsg samo decyduje o momentach połączenia napędu i dla kogoś, kto ma we krwi "zabawę" środkiem ciężkości samochodu jest po prostu trudne do zaakceptowania. Przez to tracisz jeden z istotniejszych elementów wpływu na kierowanie pojazdem.bezduszny pisze:widać starej daty jesteśmy... bo i mi się nie udałosjak pisze: Z dsg nie potrafię się dogadać.
ale typowe hydrokinetyczne automaty.... i owszem, bardzo lubię
Re: DSG7 vs. 4x4
A wystarczy, żeby była możliwość indywidualnego ustawienia w jakich obrotach by się chciało, żeby DSG pracowało...
ja jestem młody, ale do mnie też zbytnio DSG nie przemówiło, choć na pewno w mieście dużo wyższy komfort jazdy.
ja jestem młody, ale do mnie też zbytnio DSG nie przemówiło, choć na pewno w mieście dużo wyższy komfort jazdy.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: DSG7 vs. 4x4
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:17 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa