Strona 8 z 11

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 2 sie 2014, o 20:43
autor: Konik
Czyli flaszka poleci. :mrgreen:

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 2 sie 2014, o 20:54
autor: Misiek Fisiek
W sumie to bar był najbliżej. Wg mnie olej nie zmienił konsystencji z powodu hamowni. Po prostu auto katowane na wysokich obrotach trochę go przepaliło. Normalne.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 2 sie 2014, o 22:24
autor: Konik
A jeśli tak, to najbliżej był... Konik.
Konik pisze:Podbieranie oleju, to cecha przypisana do jazdy na wysokich obrotach. Może się mylę, ale mam wrażenie, że jeździsz dynamicznie (ostro?). Może to jest przyczyna?
Konik pisze:
Misiektt pisze:Jadę na trasę 600km
A spróbuj pojechać łagodnie, bez kręcenia wysoko. I wtedy sprawdź, czy bierze.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 2 sie 2014, o 22:34
autor: bar72
tak czy siak v6 uratowane , reputacja silnika 3,6 nie nadszarpnięta.
Olej trzeba wymienić , Jasia czarnego wysłać :-) , (którego stawiam na spocie)

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 07:20
autor: Zapp
.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 08:46
autor: emay
uff wszyscy odetchnęli z ulgą.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 09:26
autor: Mej
bar72 pisze:Wpieprzył olej, bo go panowie na hamowni(-ach) pewnie lekko dokręcili x razy
Żeby Twoja teoria miała sens auto musiałoby "pokonać" na tej hamowni co najmniej 2 - 3 tyś.km. (IMO absurd).
bar72 pisze:a potem pewnie właściciel zadowolony z otrzymanego wykresu też na obrotach 1,5t nie jechał.
Ja myślę, że przed chipem Właściciel też nie jeździł w kapeluszu, a oleju jakoś nie ubywało ... :shock: .
Zapp pisze:I gdyby od początku było wiadome, że to obserwacja tylko z jednego okresu, tego z hamowniami, to żadna zagadka by z tego nie była.
To akurat było wiadome od początku i wynikało wprost z wypowiedzi Misiektt.
bar72 pisze: To jest 6 cylindrów i z natury rzeczy teoretycznie ma prawo w związku z tym wciągnąć 50% więcej niż 4 cylindry (bez wdawania się w "spasowanie" silników i powierzchnię cylindrów).
Przed Superbem przez kilkanaście lat poruszałem się niemal wyłącznie autami wyposażonymi w V6 - żaden nie wymagał najmniejszej dolewki pomiędzy wymianami (co 15 tyś.km.) .
Superb jak i przydomowe Yeti (oba mają po 4 cylindry choć nieco różnej konstrukcji) też nie łykają.
Zapp pisze:Nie rozumiem dlaczego ma ten olej wymieniać / zmieniać i dlaczego ma on być rozcieńczony paliwem (to zresztą najłatwiej sprawdzić, bo gdyby tak było, to bagnet by śmierdział).
Olej teoretycznie ma prawo być rozcieńczony paliwem skoro tunerzy ingerowali właśnie w ten układ.
Jasne, że 100%pewności nie ma ale wobec potencjalnych zagrożeń dla kilku niebywale precyzyjnych podzespołów silnika - oszczędność na i tak już wyeksploatowanym oleju byłaby proszeniem się o kłopoty na własną prośbę.
To oczywiście moje zdanie - nikomu niczego nie narzucam ale Twoje nonszalanckie zaprzeczanie jest (technicznie) jeszcze bardziej niebezpieczne, Kolego Zapp.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 09:52
autor: Zapp
.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 10:05
autor: Misiektt
Hej Zapp to co na jaki olej to wymienić??

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 10:13
autor: Zapp
.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 13:03
autor: Sebastian_M26
Wszystko tylko nie z normą ekologiczną 504, omijaj też wszystko co ma w nazwie eko bo są to produkty bez substancji chroniących silnik. Nowy Shell Ultra 0W-40, 5W-40 wyróżnia się bo jako jedyny wśród popularnych jest syntetyczny. Wyjatkowy jest też Motul X-Max 0W-40. Do ostrego upalania to Motul 300V, duża ilość zddp, molobden, magnez i baza estrowa robi swoje.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 3 sie 2014, o 13:06
autor: emay
MisiekTT jak lubisz motul to zalej to bądź pierwszy :) https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... x-max-0w40

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 5 sie 2014, o 20:52
autor: Misiektt
Czemu leją 5W30 a wy piszecie o 0W40 szczerze nie wiem nawet czy to zgodne z zaleceniami producenta.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 5 sie 2014, o 20:57
autor: emay
Ma 502 505 także jest według zaleceń 15 kkm lub rok.

Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej

: 5 sie 2014, o 21:05
autor: Misiek Fisiek
5w-30 jest po prostu popularny. Pewnie ASO ma dobry układ z hurtownią i mu się opłaca lać akurat taki. 0w-40 jest lepszym olejem.