Re: 3,6 FSI V6 - Pali olej
: 2 sie 2014, o 20:43
Czyli flaszka poleci.
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Konik pisze:Podbieranie oleju, to cecha przypisana do jazdy na wysokich obrotach. Może się mylę, ale mam wrażenie, że jeździsz dynamicznie (ostro?). Może to jest przyczyna?
Konik pisze:A spróbuj pojechać łagodnie, bez kręcenia wysoko. I wtedy sprawdź, czy bierze.Misiektt pisze:Jadę na trasę 600km
Żeby Twoja teoria miała sens auto musiałoby "pokonać" na tej hamowni co najmniej 2 - 3 tyś.km. (IMO absurd).bar72 pisze:Wpieprzył olej, bo go panowie na hamowni(-ach) pewnie lekko dokręcili x razy
Ja myślę, że przed chipem Właściciel też nie jeździł w kapeluszu, a oleju jakoś nie ubywało ... .bar72 pisze:a potem pewnie właściciel zadowolony z otrzymanego wykresu też na obrotach 1,5t nie jechał.
To akurat było wiadome od początku i wynikało wprost z wypowiedzi Misiektt.Zapp pisze:I gdyby od początku było wiadome, że to obserwacja tylko z jednego okresu, tego z hamowniami, to żadna zagadka by z tego nie była.
Przed Superbem przez kilkanaście lat poruszałem się niemal wyłącznie autami wyposażonymi w V6 - żaden nie wymagał najmniejszej dolewki pomiędzy wymianami (co 15 tyś.km.) .bar72 pisze: To jest 6 cylindrów i z natury rzeczy teoretycznie ma prawo w związku z tym wciągnąć 50% więcej niż 4 cylindry (bez wdawania się w "spasowanie" silników i powierzchnię cylindrów).
Olej teoretycznie ma prawo być rozcieńczony paliwem skoro tunerzy ingerowali właśnie w ten układ.Zapp pisze:Nie rozumiem dlaczego ma ten olej wymieniać / zmieniać i dlaczego ma on być rozcieńczony paliwem (to zresztą najłatwiej sprawdzić, bo gdyby tak było, to bagnet by śmierdział).