Strona 2 z 3

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 12:38
autor: Enriquez
Moje najlepsze opony to właśnie Michelin Pilot Sport 4. Zero problemów. Trakcja jest. Wyważają się bardzo dobrze. W rozmiarze 18 cali nie ma 4S, a szkoda. Cena nie jest jakaś tam kosmiczna.

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 12:55
autor: marioti
moje Goodyear-y właśnie zawiodły. Gdybym nie zauważył tego pęknięcia, to w skrajnym przypadku mogłoby dojść do uszkodzenia opony w trakcie jazdy, a to jest już zagrożenie życia.
Michelin-y - nie mam nic do ich trakcji czy głośności, a tylko do zbyt szybkiego ścierania bieżnika, czego nie spotkałem w innych oponach z jakimi miałem styczność.

Teraz właśnie szukam opon, i przy budżetowej dębicy ktoś napisał, że miał Goodyear-y Eagle 1 starły mu się po 30 tyś :D

No więc pomijając te dwie marki: może jakiś skośny Hankok, Nokian?

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 13:15
autor: Camillinhio
marioti pisze:Eagle F1 Asymmetric 3 - to ok 650zł/szt, Te co miałem widzę że teraz można kupić za ok. 450zł/szt. Sorki, ale wyleczyłem się z marketingu, w stylu jakie to super są Michelin-y, i inne opony "premium". Na oponeo wszyscy chwalą Micheliny, a ten mój Goodyear to ma ocenę super 5,6, no ale co ma powiedzieć ktoś kto wydaje tyle kasy na "buty" do auta. Większość będzie widziała przepaść pomiędzy ekonomicznym Barum-em, a swoim zakupem... psychologia marketingu.

Dodam jeszcze, że te moje goodyear-y przyjechały prosto z magazynu w Niemczech, produkcja też DE. A dla porównania te moje letnie dębice z innego auta, to "made in Slovenia" :D
No nic, do wiosny trzeba kupić jakieś ogumienie :) Przy okazji chcę się wziąć za odnowienie felg, ktoś je już malował na czarno, a mnie to nie przypadło do gustu, auto coprawda białe, i dobrze to się komponuje, no tyle że dla mnie wygląda to jak stalówka z kołpakiem z lidla :)
Pytałem w innym wątku, ale nikt nic, odnośnie polerowania felg
To żaden marketing. Wspomniali przez Ciebie producenci robią dobre opony. A tzw wpadka może się trafić każdemu. Ja przerobiłem już różne opony, i jak do tej pory najlepiej jeździło mi się na michelin. Najdłużej trzymały swoje parametry i bez stresu mogłem na nich przejeździć sezon.

pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 13:15
autor: coolmobil
Ja na goodyear zrobiłem ponad 40k km, nadal miały około 6mm. Pracowały przy prawie 40 plus na Chorwacji, w ulewną pogodę.
Nie zawiodły. Utrzymywałem je w dobrej kondycji przy użyciu różnych mazideł po sezonie. Żadnych pęknięć, rozwarstwień etc.

Zawsze możesz iść w świetna trakcje szczególnie na mokrym ale nie wiem czy auto nie za ciężkie do tych opon uniroyal rainsport 3. Miałem je kiedyś w fabii przy 187KM i ponad 400Nm. Fajnie pracowały.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 15:15
autor: marioti
link Te uniroyal-e za 366 od sztuki, więc całkiem ok. Nośność 92, czyli 630kg > 4x630 = 2520kg, więc z zapasem do 2137kg jakie mam wpisane w dowodzie jako max dop. ład.
Jedynie co to etykietka mówi o głośności na poziomie 72dB, więc cicho nie jest. No tyle że to etykietka, a rzeczywistość bywa odmienna.
Tak dla porównania, tania Dębica link, w tej samej klasie C, A, ma głośność 67dB

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 15:29
autor: coolmobil

Zaufaj mi żadna Dębica nie będzie w tej samej klasie co te uniroyale.
To chyba najlepsza lub jedna z najlepszych opon na mokro.
Mam wrażenie ze bardziej zależy ci na cenie niż jakości.
Pewnie jeszcze tansze będą chinczyki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 15:38
autor: maureliusz
Continental conticontact lub sport contact. NIGDY nie kupię innych na lato. Poezja trzymania i hamowania na suchym i mokrym.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 16:04
autor: marioti
ok. Uniroyal Rainsport 3 - mnie też pasuje.

Co do Continentala, w podobnej cenie do Uniroyalów, jest Conti Sport Contact 5, Conti Premium Contact 6. Na kartce mają niemal te same parametry. Ktoś coś w tej kwestii

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 16:35
autor: fabek
Również conti polecam na lato, zakręty idzie jak po szynach.

Re: pęknięte opony

: 12 gru 2019, o 23:37
autor: CLO27
na zimę mam w skodach hankooki i sprawują się świetnie...na lato Goodyear a3 też ok....w mym wozie mam Michałki 4s i jest ok ale przepaści w trakcji nie widzę w porównaniu z Pirelli (nie p0)...do jeepa kupiłem najtańsze zimówki za 200 zł bo i tak różnicy nie ma a mteki to na zimę samobójstwo....busy śmigają na nalewkach profila tu co niedaleko mnie produkują i już od 10 lat się system sprawdza... także zależy do czego potrzebuje gumy takie kupuje...jedno w autach robiących dużo km z jednej strony nie opłaca się inwestować w opony najwyższej klasy a z drugiej warto żeby opona dawała bezpieczeństwo :)

Re: pęknięte opony

: 13 gru 2019, o 16:06
autor: marioti
Zdaje się, że dam drugą szansę "marce premium" i kupuję Conti Premium Contact 6 - zobaczymy

Nawiasem mówiąc, sprawdziłem dokładnie i Dębica Presto 205/55 16R 91V C,C,68dB, jeździ u mnie w Seacie od początku sezonu w 2016r, Zakładając że przebieg to 50/50 zima/lato (zima coprawda dłuższa, ale w sezonie letnim więcej mam wyjazdów, stąd ustawiam 50/50), to ta dębica przejechała ze mną już 31,6 tyś km. Właśnie zszedłem do piwnicy i sprawdziłem je... opona cała, żadnych uszkodzeń, bieżnik 5,5-5,7mm, guma nadal daje się uginać bez większego nacisku.

Re: pęknięte opony

: 13 gru 2019, o 20:38
autor: maureliusz
Z tego co wiem uniroyale fajne dwa sezony.

Powiem tak. Conti nawet jak zużyty to trzyma się rewelacyjnie tylko wody w kałużach nie odprowadza.

Według mnie no.1

Testowałem Michelin primacy... porażka. Łyżwy..

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Re: pęknięte opony

: 13 gru 2019, o 22:08
autor: ktryk
A nie brałeś pod uwagę Continental Eco Contakt Może nie jest to opona do jazdy z predkosciami 200 km, ale trzyma sie drogi naprawdę dobrze. Pewnie ta sport, lub super contakt lepiej trzyma, ale kosztem zużycia paliwa.
Opony są bardzo ciche i naprawdę zużycie paliwa po założeniu 4 szt wyrażnie spada. Ja już ostatnie kilka lat to tylko ten model używam w każdym aucie. Jak zakładam inne to od razu czuję że auto nie chce sie toczyć tak jak na tych i hałas zawsze jest większy.

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 09:13
autor: marioti
Eco Contact, w moim rozmiarze mają etykietę A,B,72, z kolei Premium Contact C,A,72, cena obu jest zbliżona. Patrząc na etykietkę, widać "oszczędność paliwa" (wg rozporządzenia EU, różnica między A i C, to max 0,2L/100km) w zamian za nieco gorszą trakcję na mokrym (w zasadzie 3-6m różnicy przy hamowaniu na mokrym), przy tym samym hałasie toczenia.

No ale etykietka, jak wiemy, pozwala na dość dużą rozbieżność testowania wygodną dla producentów. Np.
- zachowanie na mokrym mogą badać w temp. +5 do +40
- hałas - w zależności od podklasy opony (zależny od jej nośności) można badać w zakresie prędkości 70 do 90km/h lub 60 do 80km/h, Niby regulacji podlega także skład mieszanki samego asfaltu, ale tutaj też jest spory zakres możliwości
link).

Niestety testy różnych portali czy organizacji często robione są pod zamówienie, lub po prostu są naginane. Wspomniany Premium Contact, w jednym teście był na 1-miejscu, a w innym na 11.
Generalnie wszystko to do d.. jest. i dlatego pytam o wasze doświadczenia z różnymi markami / oponami

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 10:59
autor: Matt
a ja w 290 konnym fwd jestem bardzo niezadowolony z Eagle F1 Asymmetric 3 i będę sprzedawał swoje. Na mokrym trzymają się gorzej niż zimowe Dunlopy Wintersporty 5. Są po prostu twarde, aale dzięki temu goodyery wolno się zdzierają, po 40tys km mają jeszcze 4,5mm na przodzie i prawie 6 tyl
Jezdziłem wcześniej dieslem 183konie/404 momentu, praktycznie wyłącznie miasto i continental sportcontact 5 starczyły mi na niecałe 10tys km, ale byłem z nich bardzo zadowolony jeśli chodzi o trzymanie i teraz będę zastanawiał się właśnie między nimi a Pilot Sport 4.
Wszystko powyższe miałem w rozmiarze 225/40/18