Amortyzatory przednie - zużycie

maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

Robi się śmietnik bo robisz cytaty
Prawdziwa wypowiedź znawcy tematu..." amortyzator to amortyzator czy rowerowy czy motocyklowy.... "LOL :-) - w sumie na tym można z tobą zakończyć rozmowę...
I jeszcze to: "gazowe i gazowo-olejowe ...."- amortyzatory zwykłe dzielimy na jedno i dwu rurowe. Albo gaz jest zmieszany albo jest oddzielony... zapamiętaj. Gazowe...są w klapie :-)

Chyba czytałeś ze zrozumieniem, że napisałem zestawy od firm tuningowych tak bo mają zaplecze, maszynę pomiarową i przede wszystkim...stroją od zera - rozumiesz to???

I jak słusznie zauważyłeś... jak ktoś to robi prawidłowo kosztuje w ch...kasy, bo jest ogrom roboty.
To ja się pytam ponownie jaki to ma sens?
Chyba, że robisz indywiualne...strojenie -> pytanie kto to stroi, aby było sportowo i nadal bezpiecznie? - zbytnie usztywnienie też jest NOK itd.

A wiesz jak się robi aftermarket amorek:
1. albo bierze się coś innego z rynku i nakleja się naklejkę - producenci się wymieniają między sobą...
2. albo mierzy się siły tłumienia konkruencji, próbuje się mniej więcej taką samą uzyskać krzywą... dodaje się tani olej co gęstnieje zimą (to lubisz) do tego garść dobrego humoru - i na półkę do sklepu Kazik

Dlatego ja jestem za oryginałem lub za zestawem tuningowym dedykowanym zrobionych przez porządną firmę.
Jak nie stać... jak nie stać mnie na paliwo to nie kupuję 5.0 benzyny...żeby zagazować...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: orlik »

maureliusz, te jednorurowe rozumiem, że są lepsze? Przynajmniej do takich wniosków doszedłem czytając amatorsko rózne fora. Taki jest B6 jak wyczytałem.
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

orlik pisze: 12 gru 2020, o 17:25 maureliusz, te jednorurowe rozumiem, że są lepsze? Przynajmniej do takich wniosków doszedłem czytając amatorsko rózne fora. Taki jest B6 jak wyczytałem.
Nie można od tak powiedzieć / wszystko zależy.

Generalnie w większości przypadków ładuje się dwu-rurki:
- fajnie się to stroi w pełnym zakresie prędkości
- mniejsza siła na wejściu / niskie ciśnienie gazu / większy komfort
- lepiej przenosi siły boczne

W przypadku jedno rurowych:
- olej oddzielony od gazu - brak problemu pienienia oleju
- nie ma problemów z orientacją / pochyleniem
- lepsze odprowadzenie ciepła! - tylko jedna rura
- odporność na zabrudzenie
- niska masa, ale niestety są dłuższe bo komora gazu jest pod komorą olejową
- słabo przenosi siły boczne i wysoka siła od gazu na wejściu

Generalnie monotuby to lecą albo na tył (kombi) albo do cięższych aut gdzie są większe siły i większe temperatury (jak SUV).

Jeszcze raz powtórzę, że najlepiej wrzucić to co fabryka dała, chyba, że komuś zupełnie nie leży np. za miękkie za twarde.
Ja się raz sparzyłem wkładając KYB do auta ... i zrobiłem sobie wóz drabiniasty z samochodu... czyłem łączenia w asfalcie... @#!$#@%#$

A te DCC w Skodzie to jak rozumiem takie... pseudoaktywne są... żeby klient czuł miękko / twardo :-)
Prawdziwe aktywne to np. MagneRide w Audi - cewka tylko i specjalna ciecz zmieniająca "powiedzmy gęstość" po wpływem pola magnetycznego.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: orlik »

No dobra, a DCC nie zmienia pod wpływem pola magnetycznego tej gęstości? Byłem pewny, że tak. Tak samo w przypadku b6 damptronic wydaje mi się, że wyczytałem, że to działa na tej zmianie gęstości pod wpływem pola magnetycznego.

Moim zdaniem jest to bardzo fajny system, tylko seryjne amortyzatory pod DCC są kiepskiej jakości w skodzie i dlatego jest tyle narzekania oraz ,,ohy ahy" jak ktoś zmieni zawieszenie (np na gwintowe).
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

Dobra... jednak DCC wygląda, że ma funkcje aktywną... reagującą na aktualną sytuację (prędkość koła) - ale czy to prawda... nie wiem, bo może to być chwyt marketingowy.
Natomiast to nie jest magneride...za drogi do kurki raczej.
To jest poprostu dodatkowy zawór magnetyczny, sterowany elektrycznie, "doklejony do rezerwuaru". Czy to może ... mieć szybki response na podstawie informacji zwrotnej... nie wiem / pozostaje wierzyć tej reklamie.

Ale skoro tak padają...to jednak chyba VW tej technologii jeszcze nie ogarnął / nie dopracował.
Ale zdarzają się wpadki jak np. uszczelnienie w Focusie MK2, które to amorki lały na potęgę... Ale kto założy do foki aftermarket...skoro głównym walorem jest jego prowadzenie...no kto?

1. Reklama VW
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0

2. Budowa DCC VW... niestety po hispzańsku :-(
http://www.blogmecanicos.com/2016/02/ad ... iones.html
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
Ostatnio zmieniony 14 gru 2020, o 11:51 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: rezon »

maureliusz pisze: 14 gru 2020, o 07:14 Dobra... jednak DCC wygląda, że ma funkcje aktywną... reagującą na aktualną sytuację (prędkość koła) - ale czy to prawda... nie wiem, bo może to być chwyt marketingowy.
Natomiast to nie jest magneride...za drogi do kurki raczej.
To jest poprostu dodatkowy zawór magnetyczny, sterowany elektrycznie, "doklejony do rezerwuaru". Czy to może ... mieć szybki response na podstawie informacji zwrotnej... nie wiem / pozostaje wierzyć tej reklamie.

Ale skoro tak padają...to jednak chyba VW tej technologii jeszcze nie ogarnął / nie dopracował.
Ale zdarzają się wpadki jak np. uszczelnienie w Focusie MK2, które to amorki lały na potęgę... Ale kto założy do foki aftermarket...skoro głównym walorem jest jego prowadzenie...no kto?

1. Reklama VW
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0

2. Budowa DCC VW... niestety po hispzańsku :-(
http://www.blogmecanicos.com/2016/02/ad ... iones.html
Nie ma żadnej funkcji aktywnej. Jedynie zmiana charakterystyk na podstawie warunków drogowych albo nastaw kierowcy. Co najwyżej można to nazwać zawieszeniem reaktywnym. Aktywne to takie https://www.youtube.com/watch?v=qCqxB1rZZlE
btw ma więcej wspólnego z tym niż by się to wydawało ;) https://www.youtube.com/watch?v=qCqxB1rZZlE
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

Sorry...dałem inny link/ bo tamten coś nie działał...
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html

To co wrzuciłeś to jest wogóle inny temat / to jest oparte na silnikach elektrycznych.

Natomiast wracając do DCC to niby mają czujniki przyśpieszeszenia, prędkości i pozycji...zatem po coś to info zbierają?
Pewnie nie reagują ... na dziurę w trybie online fast, ale pewnie pomagają np. w zakrętach

Nie jest pewnie full aktywna funckcja, ale po coś tę kupę żelastwa tam upchali...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: rezon »

maureliusz pisze: 14 gru 2020, o 11:53 Sorry...dałem inny link/ bo tamten coś nie działał...
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html

To co wrzuciłeś to jest wogóle inny temat / to jest oparte na silnikach elektrycznych.

Natomiast wracając do DCC to niby mają czujniki przyśpieszeszenia, prędkości i pozycji...zatem po coś to info zbierają?
Pewnie nie reagują ... na dziurę w trybie online fast, ale pewnie pomagają np. w zakrętach

Nie jest pewnie full aktywna funckcja, ale po coś tę kupę żelastwa tam upchali...
Tak jak pisałem - to dopasowanie charakterystyki zawiasu do prędkości, jakości podłoża, stylu jazdy . Dla mnie zwykła reakcja - dlatego nazwałbym to zawieszeniem reaktywnym. Nie widzi dziur, nie wprowadza korekt przed. Chyba też DCC nie utwardza np. prawej strony przy ostrym zakręcie w lewo, tylko co najwyżej całe zawieszenie. To zupełnie inna bajka niż zawieszenie aktywne, które podniosłoby wówczas prawą stronę. Nie miałem okazji testować, ale widzieć widziałem z bliska pierwszy raz 5 lat temu. Już wtedy budziło spore zainteresowanie - jak to bez normalnych sprężyn i amortyzatorów czy poduszek powietrznych? Niestety NDA nie pozwalają nawet się zająknąć o różnych ciekawostkach. Ale jak są już filmy w internecie....
ten filmik lepiej pokazuje jak to działa https://www.youtube.com/watch?v=TchqhDUbP8w
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

obejrzyj pierwszy filmik - ewidentnie twierdzą, że jednak jest interakcja i po coś te czujniki są.
Ty idziesz ...dwa kroki do przodu...kamery skanujące drogę, trzymanie zawieszenia w idealnej równowadze... hello... to SKODA ... nikt na to nie pozwoli z VW ;-)

Natomiast to żadna rewelacja te filmiki na YT ...już 10 late temu oglądałem ten filim BOSE:
https://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE

Wracając może do tematu: DCC według mnie jest "pseudo aktywne" i według mnie warto to mieć - fajna sprawa. Oczywiście... jeżeli tak szybko pada... to inna sprawa... MINUS DLA SKODY....a może to celowe...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: rezon »

to przecież napisałem w jakim zakresie jest reakcja - na podstawie danych z czujników zmiana charakterystyki zawieszenia. To co oferuje BOSE - to chyba nie weszło do serii, a w Audi owszem. 10-15 lat i będzie nie tylko w A8, tylko nawet w Fabii z uwagi na bezpieczeństwo. większość czujników z niezbędnymi danymi w samochodach jest od dawna - z lidarami włącznie, szybkość przetwarzania danych też już doszła do odpowiedniej wysokości, kwestia siłowników - one są bardzo drogie oraz oprogramowania, które też nie jest takie proste, jak wielu osobom się wydaje. Klima też była kiedyś tylko w S-klasie.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

Jasne... tylko Fabii już chyba nie produkują, ale spoko :-)
Chyba się robił off-topic...

Reasumując:
- gdybym miał DCC i gdyby mi się zepsuło... niestety wrzuciłbym oryginał lub zamiennik tego samego producenta (jeżeli można odczytać z obecnych)
- ewentulanie używka / oryginał
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
jackstrong
Posty: 35
Rejestracja: 27 lip 2020, o 20:25
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: jackstrong »

Witam wszystkich. Mam problem w superbie z dcc. Z przodu z lewej strony słyszę głuche stuki. Dodam że zamontowałem rozpórkę górną i tuleje wachacza od rs3,i po tym jest trochę ciszej. Dokładnie chodzi mi o nastawy podstawowe dcc. Czy ktoś tu z forum robił to za pomocą obd11. Jeśli tak to proszę o dokładną instrukcję jak to zrobić żeby nic nie zepsuć. Jeśli to nie pomoże będę zmieniał amortyzatory.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1056
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III Kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: Kuster »

jackstrong pisze: 19 sty 2021, o 09:23 Witam wszystkich. Mam problem w superbie z dcc. Z przodu z lewej strony słyszę głuche stuki. Dodam że zamontowałem rozpórkę górną i tuleje wachacza od rs3,i po tym jest trochę ciszej. Dokładnie chodzi mi o nastawy podstawowe dcc. Czy ktoś tu z forum robił to za pomocą obd11. Jeśli tak to proszę o dokładną instrukcję jak to zrobić żeby nic nie zepsuć. Jeśli to nie pomoże będę zmieniał amortyzatory.
Głuche stuki to może łączniki stabilizatora do wymiany?
Jak dbasz tak masz
jackstrong
Posty: 35
Rejestracja: 27 lip 2020, o 20:25
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: jackstrong »

Łącznik sprawdzony. To nie to. Ten dźwięk słychać jak by przy opadaniu koła. Zostaje sprawdzenie poduszki silnika i mocowanie amortyzatora.
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Amortyzatory przednie - zużycie

Post autor: maureliusz »

Ty masz tylko na trybie podstawowym? Skąd wiesz że przy opadaniu koła?


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ