Amortyzatory przednie - zużycie
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Robi się śmietnik bo robisz cytaty
Prawdziwa wypowiedź znawcy tematu..." amortyzator to amortyzator czy rowerowy czy motocyklowy.... "LOL - w sumie na tym można z tobą zakończyć rozmowę...
I jeszcze to: "gazowe i gazowo-olejowe ...."- amortyzatory zwykłe dzielimy na jedno i dwu rurowe. Albo gaz jest zmieszany albo jest oddzielony... zapamiętaj. Gazowe...są w klapie
Chyba czytałeś ze zrozumieniem, że napisałem zestawy od firm tuningowych tak bo mają zaplecze, maszynę pomiarową i przede wszystkim...stroją od zera - rozumiesz to???
I jak słusznie zauważyłeś... jak ktoś to robi prawidłowo kosztuje w ch...kasy, bo jest ogrom roboty.
To ja się pytam ponownie jaki to ma sens?
Chyba, że robisz indywiualne...strojenie -> pytanie kto to stroi, aby było sportowo i nadal bezpiecznie? - zbytnie usztywnienie też jest NOK itd.
A wiesz jak się robi aftermarket amorek:
1. albo bierze się coś innego z rynku i nakleja się naklejkę - producenci się wymieniają między sobą...
2. albo mierzy się siły tłumienia konkruencji, próbuje się mniej więcej taką samą uzyskać krzywą... dodaje się tani olej co gęstnieje zimą (to lubisz) do tego garść dobrego humoru - i na półkę do sklepu Kazik
Dlatego ja jestem za oryginałem lub za zestawem tuningowym dedykowanym zrobionych przez porządną firmę.
Jak nie stać... jak nie stać mnie na paliwo to nie kupuję 5.0 benzyny...żeby zagazować...
Prawdziwa wypowiedź znawcy tematu..." amortyzator to amortyzator czy rowerowy czy motocyklowy.... "LOL - w sumie na tym można z tobą zakończyć rozmowę...
I jeszcze to: "gazowe i gazowo-olejowe ...."- amortyzatory zwykłe dzielimy na jedno i dwu rurowe. Albo gaz jest zmieszany albo jest oddzielony... zapamiętaj. Gazowe...są w klapie
Chyba czytałeś ze zrozumieniem, że napisałem zestawy od firm tuningowych tak bo mają zaplecze, maszynę pomiarową i przede wszystkim...stroją od zera - rozumiesz to???
I jak słusznie zauważyłeś... jak ktoś to robi prawidłowo kosztuje w ch...kasy, bo jest ogrom roboty.
To ja się pytam ponownie jaki to ma sens?
Chyba, że robisz indywiualne...strojenie -> pytanie kto to stroi, aby było sportowo i nadal bezpiecznie? - zbytnie usztywnienie też jest NOK itd.
A wiesz jak się robi aftermarket amorek:
1. albo bierze się coś innego z rynku i nakleja się naklejkę - producenci się wymieniają między sobą...
2. albo mierzy się siły tłumienia konkruencji, próbuje się mniej więcej taką samą uzyskać krzywą... dodaje się tani olej co gęstnieje zimą (to lubisz) do tego garść dobrego humoru - i na półkę do sklepu Kazik
Dlatego ja jestem za oryginałem lub za zestawem tuningowym dedykowanym zrobionych przez porządną firmę.
Jak nie stać... jak nie stać mnie na paliwo to nie kupuję 5.0 benzyny...żeby zagazować...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
maureliusz, te jednorurowe rozumiem, że są lepsze? Przynajmniej do takich wniosków doszedłem czytając amatorsko rózne fora. Taki jest B6 jak wyczytałem.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Nie można od tak powiedzieć / wszystko zależy.
Generalnie w większości przypadków ładuje się dwu-rurki:
- fajnie się to stroi w pełnym zakresie prędkości
- mniejsza siła na wejściu / niskie ciśnienie gazu / większy komfort
- lepiej przenosi siły boczne
W przypadku jedno rurowych:
- olej oddzielony od gazu - brak problemu pienienia oleju
- nie ma problemów z orientacją / pochyleniem
- lepsze odprowadzenie ciepła! - tylko jedna rura
- odporność na zabrudzenie
- niska masa, ale niestety są dłuższe bo komora gazu jest pod komorą olejową
- słabo przenosi siły boczne i wysoka siła od gazu na wejściu
Generalnie monotuby to lecą albo na tył (kombi) albo do cięższych aut gdzie są większe siły i większe temperatury (jak SUV).
Jeszcze raz powtórzę, że najlepiej wrzucić to co fabryka dała, chyba, że komuś zupełnie nie leży np. za miękkie za twarde.
Ja się raz sparzyłem wkładając KYB do auta ... i zrobiłem sobie wóz drabiniasty z samochodu... czyłem łączenia w asfalcie... @#!$#@%#$
A te DCC w Skodzie to jak rozumiem takie... pseudoaktywne są... żeby klient czuł miękko / twardo
Prawdziwe aktywne to np. MagneRide w Audi - cewka tylko i specjalna ciecz zmieniająca "powiedzmy gęstość" po wpływem pola magnetycznego.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
No dobra, a DCC nie zmienia pod wpływem pola magnetycznego tej gęstości? Byłem pewny, że tak. Tak samo w przypadku b6 damptronic wydaje mi się, że wyczytałem, że to działa na tej zmianie gęstości pod wpływem pola magnetycznego.
Moim zdaniem jest to bardzo fajny system, tylko seryjne amortyzatory pod DCC są kiepskiej jakości w skodzie i dlatego jest tyle narzekania oraz ,,ohy ahy" jak ktoś zmieni zawieszenie (np na gwintowe).
Moim zdaniem jest to bardzo fajny system, tylko seryjne amortyzatory pod DCC są kiepskiej jakości w skodzie i dlatego jest tyle narzekania oraz ,,ohy ahy" jak ktoś zmieni zawieszenie (np na gwintowe).
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Dobra... jednak DCC wygląda, że ma funkcje aktywną... reagującą na aktualną sytuację (prędkość koła) - ale czy to prawda... nie wiem, bo może to być chwyt marketingowy.
Natomiast to nie jest magneride...za drogi do kurki raczej.
To jest poprostu dodatkowy zawór magnetyczny, sterowany elektrycznie, "doklejony do rezerwuaru". Czy to może ... mieć szybki response na podstawie informacji zwrotnej... nie wiem / pozostaje wierzyć tej reklamie.
Ale skoro tak padają...to jednak chyba VW tej technologii jeszcze nie ogarnął / nie dopracował.
Ale zdarzają się wpadki jak np. uszczelnienie w Focusie MK2, które to amorki lały na potęgę... Ale kto założy do foki aftermarket...skoro głównym walorem jest jego prowadzenie...no kto?
1. Reklama VW
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0
2. Budowa DCC VW... niestety po hispzańsku
http://www.blogmecanicos.com/2016/02/ad ... iones.html
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
Natomiast to nie jest magneride...za drogi do kurki raczej.
To jest poprostu dodatkowy zawór magnetyczny, sterowany elektrycznie, "doklejony do rezerwuaru". Czy to może ... mieć szybki response na podstawie informacji zwrotnej... nie wiem / pozostaje wierzyć tej reklamie.
Ale skoro tak padają...to jednak chyba VW tej technologii jeszcze nie ogarnął / nie dopracował.
Ale zdarzają się wpadki jak np. uszczelnienie w Focusie MK2, które to amorki lały na potęgę... Ale kto założy do foki aftermarket...skoro głównym walorem jest jego prowadzenie...no kto?
1. Reklama VW
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0
2. Budowa DCC VW... niestety po hispzańsku
http://www.blogmecanicos.com/2016/02/ad ... iones.html
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
Ostatnio zmieniony 14 gru 2020, o 11:51 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Nie ma żadnej funkcji aktywnej. Jedynie zmiana charakterystyk na podstawie warunków drogowych albo nastaw kierowcy. Co najwyżej można to nazwać zawieszeniem reaktywnym. Aktywne to takie https://www.youtube.com/watch?v=qCqxB1rZZlEmaureliusz pisze: ↑14 gru 2020, o 07:14 Dobra... jednak DCC wygląda, że ma funkcje aktywną... reagującą na aktualną sytuację (prędkość koła) - ale czy to prawda... nie wiem, bo może to być chwyt marketingowy.
Natomiast to nie jest magneride...za drogi do kurki raczej.
To jest poprostu dodatkowy zawór magnetyczny, sterowany elektrycznie, "doklejony do rezerwuaru". Czy to może ... mieć szybki response na podstawie informacji zwrotnej... nie wiem / pozostaje wierzyć tej reklamie.
Ale skoro tak padają...to jednak chyba VW tej technologii jeszcze nie ogarnął / nie dopracował.
Ale zdarzają się wpadki jak np. uszczelnienie w Focusie MK2, które to amorki lały na potęgę... Ale kto założy do foki aftermarket...skoro głównym walorem jest jego prowadzenie...no kto?
1. Reklama VW
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0
2. Budowa DCC VW... niestety po hispzańsku
http://www.blogmecanicos.com/2016/02/ad ... iones.html
btw ma więcej wspólnego z tym niż by się to wydawało https://www.youtube.com/watch?v=qCqxB1rZZlE
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Sorry...dałem inny link/ bo tamten coś nie działał...
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
To co wrzuciłeś to jest wogóle inny temat / to jest oparte na silnikach elektrycznych.
Natomiast wracając do DCC to niby mają czujniki przyśpieszeszenia, prędkości i pozycji...zatem po coś to info zbierają?
Pewnie nie reagują ... na dziurę w trybie online fast, ale pewnie pomagają np. w zakrętach
Nie jest pewnie full aktywna funckcja, ale po coś tę kupę żelastwa tam upchali...
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
To co wrzuciłeś to jest wogóle inny temat / to jest oparte na silnikach elektrycznych.
Natomiast wracając do DCC to niby mają czujniki przyśpieszeszenia, prędkości i pozycji...zatem po coś to info zbierają?
Pewnie nie reagują ... na dziurę w trybie online fast, ale pewnie pomagają np. w zakrętach
Nie jest pewnie full aktywna funckcja, ale po coś tę kupę żelastwa tam upchali...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Tak jak pisałem - to dopasowanie charakterystyki zawiasu do prędkości, jakości podłoża, stylu jazdy . Dla mnie zwykła reakcja - dlatego nazwałbym to zawieszeniem reaktywnym. Nie widzi dziur, nie wprowadza korekt przed. Chyba też DCC nie utwardza np. prawej strony przy ostrym zakręcie w lewo, tylko co najwyżej całe zawieszenie. To zupełnie inna bajka niż zawieszenie aktywne, które podniosłoby wówczas prawą stronę. Nie miałem okazji testować, ale widzieć widziałem z bliska pierwszy raz 5 lat temu. Już wtedy budziło spore zainteresowanie - jak to bez normalnych sprężyn i amortyzatorów czy poduszek powietrznych? Niestety NDA nie pozwalają nawet się zająknąć o różnych ciekawostkach. Ale jak są już filmy w internecie....maureliusz pisze: ↑14 gru 2020, o 11:53 Sorry...dałem inny link/ bo tamten coś nie działał...
https://vdocuments.site/406-sistema-de- ... o-dcc.html
To co wrzuciłeś to jest wogóle inny temat / to jest oparte na silnikach elektrycznych.
Natomiast wracając do DCC to niby mają czujniki przyśpieszeszenia, prędkości i pozycji...zatem po coś to info zbierają?
Pewnie nie reagują ... na dziurę w trybie online fast, ale pewnie pomagają np. w zakrętach
Nie jest pewnie full aktywna funckcja, ale po coś tę kupę żelastwa tam upchali...
ten filmik lepiej pokazuje jak to działa https://www.youtube.com/watch?v=TchqhDUbP8w
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
obejrzyj pierwszy filmik - ewidentnie twierdzą, że jednak jest interakcja i po coś te czujniki są.
Ty idziesz ...dwa kroki do przodu...kamery skanujące drogę, trzymanie zawieszenia w idealnej równowadze... hello... to SKODA ... nikt na to nie pozwoli z VW
Natomiast to żadna rewelacja te filmiki na YT ...już 10 late temu oglądałem ten filim BOSE:
https://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE
Wracając może do tematu: DCC według mnie jest "pseudo aktywne" i według mnie warto to mieć - fajna sprawa. Oczywiście... jeżeli tak szybko pada... to inna sprawa... MINUS DLA SKODY....a może to celowe...
Ty idziesz ...dwa kroki do przodu...kamery skanujące drogę, trzymanie zawieszenia w idealnej równowadze... hello... to SKODA ... nikt na to nie pozwoli z VW
Natomiast to żadna rewelacja te filmiki na YT ...już 10 late temu oglądałem ten filim BOSE:
https://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE
Wracając może do tematu: DCC według mnie jest "pseudo aktywne" i według mnie warto to mieć - fajna sprawa. Oczywiście... jeżeli tak szybko pada... to inna sprawa... MINUS DLA SKODY....a może to celowe...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
to przecież napisałem w jakim zakresie jest reakcja - na podstawie danych z czujników zmiana charakterystyki zawieszenia. To co oferuje BOSE - to chyba nie weszło do serii, a w Audi owszem. 10-15 lat i będzie nie tylko w A8, tylko nawet w Fabii z uwagi na bezpieczeństwo. większość czujników z niezbędnymi danymi w samochodach jest od dawna - z lidarami włącznie, szybkość przetwarzania danych też już doszła do odpowiedniej wysokości, kwestia siłowników - one są bardzo drogie oraz oprogramowania, które też nie jest takie proste, jak wielu osobom się wydaje. Klima też była kiedyś tylko w S-klasie.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Jasne... tylko Fabii już chyba nie produkują, ale spoko
Chyba się robił off-topic...
Reasumując:
- gdybym miał DCC i gdyby mi się zepsuło... niestety wrzuciłbym oryginał lub zamiennik tego samego producenta (jeżeli można odczytać z obecnych)
- ewentulanie używka / oryginał
Chyba się robił off-topic...
Reasumując:
- gdybym miał DCC i gdyby mi się zepsuło... niestety wrzuciłbym oryginał lub zamiennik tego samego producenta (jeżeli można odczytać z obecnych)
- ewentulanie używka / oryginał
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 lip 2020, o 20:25
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Witam wszystkich. Mam problem w superbie z dcc. Z przodu z lewej strony słyszę głuche stuki. Dodam że zamontowałem rozpórkę górną i tuleje wachacza od rs3,i po tym jest trochę ciszej. Dokładnie chodzi mi o nastawy podstawowe dcc. Czy ktoś tu z forum robił to za pomocą obd11. Jeśli tak to proszę o dokładną instrukcję jak to zrobić żeby nic nie zepsuć. Jeśli to nie pomoże będę zmieniał amortyzatory.
- Kuster
- Posty: 1056
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Głuche stuki to może łączniki stabilizatora do wymiany?jackstrong pisze: ↑19 sty 2021, o 09:23 Witam wszystkich. Mam problem w superbie z dcc. Z przodu z lewej strony słyszę głuche stuki. Dodam że zamontowałem rozpórkę górną i tuleje wachacza od rs3,i po tym jest trochę ciszej. Dokładnie chodzi mi o nastawy podstawowe dcc. Czy ktoś tu z forum robił to za pomocą obd11. Jeśli tak to proszę o dokładną instrukcję jak to zrobić żeby nic nie zepsuć. Jeśli to nie pomoże będę zmieniał amortyzatory.
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 lip 2020, o 20:25
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Łącznik sprawdzony. To nie to. Ten dźwięk słychać jak by przy opadaniu koła. Zostaje sprawdzenie poduszki silnika i mocowanie amortyzatora.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Amortyzatory przednie - zużycie
Ty masz tylko na trybie podstawowym? Skąd wiesz że przy opadaniu koła?
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.