Problem z grzaniem
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 paź 2021, o 16:16
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Problem z grzaniem
Są filmiki na yt, np nasz forumowy kolega krzynol, szukaj krzynol garage,
Nie jest łatwo ale nie trzeba rozbierać całej deski jak w wielu innych autach
Po krótce.
Od środka, demontujesz:
- osłonę konsoli po prawej stronie nóg kierowcy,
- poduszkę powietrzną od spodu kierownicy (jeżeli ją masz)
- kierownicę nadmuchu powietrza na nogi
- osłonę rur nagrzewnicy
- dwie obejmy skręcane na przyłączu pomiędzy króćcami nagrzewnicy a rurami idącymi od strony silnika
- rury są na wcisk w krócce, ale uszczelniane są oringami. Z uwagi na małą ilość miejsca, wysunięcie tych rur to niemały problem, ale zanim to zrobisz
Od strony komory silnika trzeba dostać się do mocowania przejścia ww. rur na grodzi:
- trzeba spuścić płyn chłodniczy, najlepiej odłączając rurę od spodu chłodnicy (króciec jest po prawej stronie i wychodzi tak ok. 6-8cm wyżej niż dno chłodnicy
- wyjmujesz akumulator
- demontujesz górną pokrywę filtra powietrza wraz z rurą, aż do metalowej rury (CFGB).
- odkręcasz śrubę znajdującą się pomiędzy rurami. chyba T20
Od wewnątrz podłóż sobie coś nieprzemakalnego i chłonnego, bo i tak trochę płynu się wyleje.
To się łatwo opisuje, ale jak robisz to pierwszy raz, to parę godzin zejdzie.
Jak masz mocno zatkaną nagrzewnicę to płukanie średnio pomaga. Lepiej kupić nową. U mnie była 3C0819031, produkcji Denso cz116140-0362. u ciebie raczej będzie ta sama.
W zał opisane foto widoku od strony kierowcy
(Adminie czemu foto 1,5mb, po załączeniu, forum samo mi przerabia na 388kb, przez to obrazek jest nieczytelny)
Nie jest łatwo ale nie trzeba rozbierać całej deski jak w wielu innych autach
Po krótce.
Od środka, demontujesz:
- osłonę konsoli po prawej stronie nóg kierowcy,
- poduszkę powietrzną od spodu kierownicy (jeżeli ją masz)
- kierownicę nadmuchu powietrza na nogi
- osłonę rur nagrzewnicy
- dwie obejmy skręcane na przyłączu pomiędzy króćcami nagrzewnicy a rurami idącymi od strony silnika
- rury są na wcisk w krócce, ale uszczelniane są oringami. Z uwagi na małą ilość miejsca, wysunięcie tych rur to niemały problem, ale zanim to zrobisz
Od strony komory silnika trzeba dostać się do mocowania przejścia ww. rur na grodzi:
- trzeba spuścić płyn chłodniczy, najlepiej odłączając rurę od spodu chłodnicy (króciec jest po prawej stronie i wychodzi tak ok. 6-8cm wyżej niż dno chłodnicy
- wyjmujesz akumulator
- demontujesz górną pokrywę filtra powietrza wraz z rurą, aż do metalowej rury (CFGB).
- odkręcasz śrubę znajdującą się pomiędzy rurami. chyba T20
Od wewnątrz podłóż sobie coś nieprzemakalnego i chłonnego, bo i tak trochę płynu się wyleje.
To się łatwo opisuje, ale jak robisz to pierwszy raz, to parę godzin zejdzie.
Jak masz mocno zatkaną nagrzewnicę to płukanie średnio pomaga. Lepiej kupić nową. U mnie była 3C0819031, produkcji Denso cz116140-0362. u ciebie raczej będzie ta sama.
W zał opisane foto widoku od strony kierowcy
(Adminie czemu foto 1,5mb, po załączeniu, forum samo mi przerabia na 388kb, przez to obrazek jest nieczytelny)