No niestety wg. ASO Skody, VW, Seata skrzynia DQ200 jest bezobsługowa i nic się przy niej nie robi. Producent zaleca ale ASO wie swoje
Na życzenie klienta ASO powinno wymienić oba oleje w DQ200. Jedyne co "suche" w tej skrzyni to z tego co rozumiem oba sprzęgła, natomiast jest olej w skrzyni i w mechatronice, to są dwa różne oleje, nie ma ich za wiele:
- skrzynia 1.7 litra G 055 512 A2
- mechatronika 0.9 litra G 004 000 M2
Tutaj film z wymiany obu:
https://www.youtube.com/watch?v=7-f4yFtvdY8
Żywotność sprzęgła to podobno 300kkm (niepotwierdzone info). Oczywiście jeżeli były właściciel nie zrobił NIC to jest ryzyko, że do kilkuset kilometrów po wymianie olejów skrzynia odmówi współpracy. Na szczęście DQ200 nie jest drogie, przy samochodzie za 50k+ z tak fajnym wyposażeniem wliczyłbym ewentualną konieczność wymiany skrzyni jako... eksploatację
Poprawcie mnie bo ja jestem laik.