Superb facelift 2013
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Superb facelift 2013
No dobra, Superb będzie miał lift w 2013 a Superb III przypada na najwcześniej 2015 (Combi 2016) Będzie na bazie MQB silniki najprawdopodobniej od 1.2TSI do 2.0TSI (220km)/2.0TDI (180km). Czyli sny on Phaetonie i pełnowymiarowej klasie średniej (najprawdopodobniej) odpadają.
Re: Superb facelift 2013
opona na tylnej osi ... słuszna
i do tego szalejące rumaki generowane przez 1.2 TSI
i do tego szalejące rumaki generowane przez 1.2 TSI
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Superb facelift 2013
Zajj007, nie wiem skąd mas ztakie info. na temat S III ale jest ono nieprawdziwe. Pop ierwsz enikt jeszcz enie wie jaki bedą tam silniki, a po drugie to czekoś w twojej wypowiedzi nie rozumiem - jakie sny o klasie średniej odpadają ?? Przecież obecny Superb II to ... własnie klasa srednia. Co więcej mam info. z dość dobrych źródeł, ze S III będzie autem pozycjonowanym w klasi E, czyli wyższej średniej (tam gdzie BMW 5, Mercedes E, Audi A6, Volvo V70, Saab 95).
Jedyne co sie powierdz to to ze faktycznie w 2013 r. (prawdopodobnie pod jego koniec) ma być FL obecnego S II, a na przełomie 2014/15 ma wejśc S III.
Jedyne co sie powierdz to to ze faktycznie w 2013 r. (prawdopodobnie pod jego koniec) ma być FL obecnego S II, a na przełomie 2014/15 ma wejśc S III.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Superb facelift 2013
Po pierwsze, podkreślam, napisałem: NAJPRAWDOPODOBNIEJ. Żeby była jasność: pogrubiłem i podkreślam.
Po drugie: pomyliłem się! To chyba oczywiste chodziło o klasę wyższą. Tak byłem zaaferowany, że po prostu się walnąłem. Mój błąd!
Po trzecie: z czego wynika moje przypuszczenie, że pozostanie to klasa średnia? Moim zdaniem decyduje o tym zastosowanie płyty MQB, i co z tym się wiąże, poprzeczne ułożenie silnika. Wiadomo, że w segmencie E powinien pojawić się mocniejszy, sześciocylindrowy silnik. Jeżeli faktycznie Superb miałby wejść na pełnowymiarową półkę wyższą to zapewne pojawiłby się w nim silniki z Audi (np. 3.0TDI czy tam 3.0TFSI), umieszczone wzdłużnie. MQB , która zastąpi A6/PQ46 wyklucza taką możliwość.
No i skoro ma być MQB to jakie silniki tam się pojawią? No właśnie...
No chyba, że pojawią się nowe, duże jednostki do montażu poprzecznego wraz z nowymi skrzyniami biegów, w co chyba wszyscy szczerze wątpimy. Z resztą kto by widział np. klasę E z poprzecznie zamontowanym 350CDI... absurd.
Prościej rzecz ujmując, zastosowano by MLB zamiast MQB.
Zwłaszcza, że MQB przewidziano dla między innymi "Large Family Cars" a nie "Executive Cars".
Po drugie: pomyliłem się! To chyba oczywiste chodziło o klasę wyższą. Tak byłem zaaferowany, że po prostu się walnąłem. Mój błąd!
Po trzecie: z czego wynika moje przypuszczenie, że pozostanie to klasa średnia? Moim zdaniem decyduje o tym zastosowanie płyty MQB, i co z tym się wiąże, poprzeczne ułożenie silnika. Wiadomo, że w segmencie E powinien pojawić się mocniejszy, sześciocylindrowy silnik. Jeżeli faktycznie Superb miałby wejść na pełnowymiarową półkę wyższą to zapewne pojawiłby się w nim silniki z Audi (np. 3.0TDI czy tam 3.0TFSI), umieszczone wzdłużnie. MQB , która zastąpi A6/PQ46 wyklucza taką możliwość.
No i skoro ma być MQB to jakie silniki tam się pojawią? No właśnie...
No chyba, że pojawią się nowe, duże jednostki do montażu poprzecznego wraz z nowymi skrzyniami biegów, w co chyba wszyscy szczerze wątpimy. Z resztą kto by widział np. klasę E z poprzecznie zamontowanym 350CDI... absurd.
Prościej rzecz ujmując, zastosowano by MLB zamiast MQB.
Zwłaszcza, że MQB przewidziano dla między innymi "Large Family Cars" a nie "Executive Cars".
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Superb facelift 2013
Jeżeli rzeczywiście następna generacja Superba ma być pełnoprawnym a nie naciąganym konkurentem BMW 5, Audi A6, Merca E to moim zdaniem tylko dla pewnych wersji silnikowych. Dla przykładu takie BMW 520i, 528i, które się bardzo dobrze sprzedaje ma silnik 2.0t odpowiednio 184KM lub 245KM, Merc E250 cgi ma 204KM. Dla takich aut Superb rozmiar większy i z obecną 2.0 TSI 211KM z VW już jakąś konkurencją może być. Powyżej pewnego poziomu cenowego skoda już się nie sprzeda dlatego niemożliwość włożenia silnika V6 wzdłużnie tutaj chyba nie ma znaczenia.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Superb facelift 2013
Zaj007, a skąd info, że S III powstanie na płycie MQB ?
Rowerek, S III ma być faktycznie autem klasy E, ale zapewne ze względu na to oczym sam piszesz, Skoda będzie starała sie stworzyc takie, nazwijmy do budżetowe auto klasy E. wiadomym jest że Skoda, ana obecnym etapie, nie moze konkurowac z BMW, Audi czy Mercedesem i nawet nie chodzi tu o jakosć, która też jest wyższe w wymienionych markach, ale o prestiż.
Jednakże jest sporta klientela, która nie chce rzucać sie w oczy, a stanowisko lub rodzaj wykonywanej pracy wymuszaja posiadanie auta klasy E. To są np. urzędnicy panstwowi roznego szczebla, prezesi spółek zarówno Skarbu Państwa jak i prywatnych, ludzie klasy śreniej którzy z róznych powodów podczas przemieszczania się chcą pozostac anonimowi i tacy ludzie są nie tylko w Polsce. Tacy ludzie wybiora właśnie Superba zamiast BMW, Mercedesa czy Audi które kłują w oczy. Myslże, że Skoda z S III (podobnie jak z S II) będzie celowała własnie w nich.
Dlatego myslże, ze dla Superba III w klasie E spokojnie znajdzie się miejsce. Będiz eto miejsce nie obok acz nieznacznie poniżej marek premium i spora cześc klientów własnie tego będize oczekiwała.
Rowerek, S III ma być faktycznie autem klasy E, ale zapewne ze względu na to oczym sam piszesz, Skoda będzie starała sie stworzyc takie, nazwijmy do budżetowe auto klasy E. wiadomym jest że Skoda, ana obecnym etapie, nie moze konkurowac z BMW, Audi czy Mercedesem i nawet nie chodzi tu o jakosć, która też jest wyższe w wymienionych markach, ale o prestiż.
Jednakże jest sporta klientela, która nie chce rzucać sie w oczy, a stanowisko lub rodzaj wykonywanej pracy wymuszaja posiadanie auta klasy E. To są np. urzędnicy panstwowi roznego szczebla, prezesi spółek zarówno Skarbu Państwa jak i prywatnych, ludzie klasy śreniej którzy z róznych powodów podczas przemieszczania się chcą pozostac anonimowi i tacy ludzie są nie tylko w Polsce. Tacy ludzie wybiora właśnie Superba zamiast BMW, Mercedesa czy Audi które kłują w oczy. Myslże, że Skoda z S III (podobnie jak z S II) będzie celowała własnie w nich.
Dlatego myslże, ze dla Superba III w klasie E spokojnie znajdzie się miejsce. Będiz eto miejsce nie obok acz nieznacznie poniżej marek premium i spora cześc klientów własnie tego będize oczekiwała.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: Superb facelift 2013
co wy tam wiecie z przecieków prasowych wynika że bmw5 , mysia e mają upodabniać do superba
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Superb facelift 2013
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... ear-plan-/Skoda's MQB modular platform
Almost all future Skodas will be derived from the group's modular and super-flexible MQB platform, which can be produced in any of VW’s plants. Only the Citigo and Rapid - and next year´s Seat Toledo - are still based on the current PQ (denoting passenger car, transverse engine) platform. The Rapid combines a PQ26 (Polo) front end with a PQ35 (Golf VI) rear end whilst the Citigo uses bespoke underpinnings, but shares engines, gearboxes and steering with the MQB family.
In the past, the Skoda plants were set up to cope with a range of different platforms. Going forward, the plant architecture will come first. Plant architecture determines the assembly sequence, and defines the - increasingly interchangeable - engineering content. This approach reduces build times by 30% and unit costs by 20%. One parameter where the flexibility of MQB shines through is the wheelbase. In the case of Skoda, it can stretch from 2500mm (new Fabia) over 2650mm (new Octavia) to an almost full-size 2840mm (new Superb).
http://indianautosblog.com/2012/06/skod ... t-rendered[...]the all-new Superb based on the MQB platform.
Jeśli nieprestiżowa marka tworzy auto klasy wyższej to zawsze istnieje obawa, że samochód okaże się rynkową klapą. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyda na samochód marki Tesco 200 000zł. Przykłady: Kia Oprius, czy nawet VW Phaeton.
Ale od początku zacznę swój filozoficzny esej.
Co definiuje pełnowymiarową klasę wyższą? Chyba wszyscy się zgodzimy, że wymiary i prestiż, na który składa się jakość (w tym wyposażenie i wygląd) oraz cena (samochód musi być drogi, po chłopsku rzecz ujmując jak posadzisz dupę w aucie wartym 300 000 to cała wioska wie kto tu sołtys, [w mieście na to mówi się prestiż] a jak w aucie za 150 toś plebs).
Pytanie jest takie: czy jeśli Superb III w podstawie będzie kosztował np. 100 000zł to czy kwalifikuje się na rywala np. klasy E wartej w podstawie 170 000zł i czy po doposażeniu cena pójdzie x2? No chyba jasna sprawa, że nie. Jeśli by tak było (czyli Skoda w cenie Merca) prawie nikt Skody nie kupi. Skoro tak to tracimy prestiż; wyróżnik pełnowymiarowej klasy wyższej.
Zauważyłem, że myśląc o klasie wyższej każdy automatycznie kojarzy A6, E i 5. Fakt, że rynek na tym pułapie się zhermetyzował, ale przecież jest kilka innych samochodów, nie koniecznie aż tak drogich, z którymi Superb 3T bez problemu może konkurować. Wiem, że trochę to zaprzecza temu, co napisałem powyżej, ale chyba nikt nie podważy istnienia czegoś takiego jak Renault Latitude, Volvo S80 czy Lancia Thema i faktu, że każdy dziennikarzyna bezspornie zalicza je do segmentu E. Latitude to identyczny pułap cenowy co Superb. Jeśli idzie o S80 to zaczyna się ono od powalających świat na kolana 115KM z Peugeotowskiego/Citroenowskiego Diesla 1,6 i 140 000zł. S80 jest dłuższe od Superba o ok.130mm. Natomiast Thema 3,6 Pentastar Gold kosztuje 186 000 zł a porównywalny Superb 3,6 FSI L&K 182 000zł. Oba mają podobną cenę, wyposażenie i wymiary (Skoda jest 228mm krótsza). Nikt mi nie powie, że nie da się tych aut przeciwstawić w równym pojedynku. Idąc tym tropem, moim zdaniem, da się, na w miarę równych warunkach, porównać Superba z A6/E/5 o ile odpowiednio dobierze się wyposażenie (identycznie Zuber kiedyś napisał). Wobec powyższego chyba zgodzimy się, że Superb II to trochę więcej niż D, mniej niż E. Czyli taka klasa wyższa dla ubogich lub skromnych. Skoro IIIcia generacja (na dobrą sprawę IVta) ma reprezentować ten sam poziom i być skierowana do tych samych klientów to nic się nie zmienia.
Re: Superb facelift 2013
Nie przesadzaj w drugą stronę... Polak w samochodzie za 150 tys. to plebs?
Cieszę się, że taki bogaty kraj mamy
Umówmy się, że patrzenie na samochody... w Polsce to tylko i wyłącznie przez pryzmat zachodu z lat PRL-owskich czy też lat 90'. Marzenia o czymś zachodnim. Taki kompleks mamy, bo chcemy być "europejscy" i chcemy mieć wózek jak Niemiec, czyli jakiegoś merola czy też beemę.
A prawda jest taka, że rynek samochodów strasznie się zrównał i jak ktoś nie ma kompleksów i nie przywiązuje wagi tylko i wyłącznie do znaczka to zadowolony będzie z każdego "nowego" autka. Taka Skoda, Hyundai czy Dacia, nie bije rekordów tylko u nas w bidnym kraju, ale tez w Niemczech, jakieś takie dziwne, bo chyba Niemcy nie mają pod tym względem kompleksów, nówka to nówka, 3-lata i dla Polaczka furka jest.
Cieszę się, że taki bogaty kraj mamy
Umówmy się, że patrzenie na samochody... w Polsce to tylko i wyłącznie przez pryzmat zachodu z lat PRL-owskich czy też lat 90'. Marzenia o czymś zachodnim. Taki kompleks mamy, bo chcemy być "europejscy" i chcemy mieć wózek jak Niemiec, czyli jakiegoś merola czy też beemę.
A prawda jest taka, że rynek samochodów strasznie się zrównał i jak ktoś nie ma kompleksów i nie przywiązuje wagi tylko i wyłącznie do znaczka to zadowolony będzie z każdego "nowego" autka. Taka Skoda, Hyundai czy Dacia, nie bije rekordów tylko u nas w bidnym kraju, ale tez w Niemczech, jakieś takie dziwne, bo chyba Niemcy nie mają pod tym względem kompleksów, nówka to nówka, 3-lata i dla Polaczka furka jest.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb facelift 2013
Trzeba by najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, co decyduje o zaklasyfikowaniu auta do określonej klasy. Jeśli wymiary to Superb (4838 cm) jest dłuższy niż konkurenci z klasy D: (Audi a4: 4700 cm, Passat: 4770 cm, Accord: 4730 cm, Laguna:4695 cm, Mazda 6:4735).
Jest zarazem krótszy niż obecne a6 (4915 cm), BMW 5 (4900 cm) i prawie identyczny z e-classe (4868 cm). Za to jest praktycznie identyczny z poprzednią bmw 5 (4841 cm) i dłuższy od poprzedniej e-classe (4818 cm). Dlatego kierując się wymiarami Superb należy do klasy E. Kierując się ceną jest to klasa D.
Myślę, że S3 urośnie z 10 cm ale cenowo, jakościowo i klasowo pozostanie na obecnym poziomie.
Zaj ma rację, niewiele osób wyda 200 000 na Skodę. Za tą kasę ludzie chcą mieć jeszcze znaczek. A w Skodzie pracują wystarczająco ogarnięci ludzie, żeby to zrozumieć.
Jest zarazem krótszy niż obecne a6 (4915 cm), BMW 5 (4900 cm) i prawie identyczny z e-classe (4868 cm). Za to jest praktycznie identyczny z poprzednią bmw 5 (4841 cm) i dłuższy od poprzedniej e-classe (4818 cm). Dlatego kierując się wymiarami Superb należy do klasy E. Kierując się ceną jest to klasa D.
Myślę, że S3 urośnie z 10 cm ale cenowo, jakościowo i klasowo pozostanie na obecnym poziomie.
Zaj ma rację, niewiele osób wyda 200 000 na Skodę. Za tą kasę ludzie chcą mieć jeszcze znaczek. A w Skodzie pracują wystarczająco ogarnięci ludzie, żeby to zrozumieć.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- paulus
- Posty: 155
- Rejestracja: 22 sie 2011, o 14:57
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: marlej108
- Lokalizacja: Polska
Re: Superb facelift 2013
eeee, nie sadze zeby Skoda mogla konkurowac z BMW, Audi czy Mercedesem, to nie ta klientela... powiem szczerze - nikt kogo stac na BMW serii 5 i rozwaza jego zakup - nie pomysli nawet o Skodzie moim zdaniem, jakakolwiek by ona nie byla.... tak samo jak nie pomysli o VW czy Toyocie.
Zgadzam sie natomiast z tym ze Superb to dobre auto jesli ktos nie chce sie wyrozniac z tlumu... a miec duzy wygodny samochod. Ale z drugiej strony czemu wtedy nie Passat czy Passat CC? Czy Honda Accord? czy Toyota Avensis? Te auta tez sie nie wyrozniaja z tlumu, a chyba w niczym nie sa gorsze (poza miejscem dla pasazerow z tylu) od Superba...
Zgadzam sie natomiast z tym ze Superb to dobre auto jesli ktos nie chce sie wyrozniac z tlumu... a miec duzy wygodny samochod. Ale z drugiej strony czemu wtedy nie Passat czy Passat CC? Czy Honda Accord? czy Toyota Avensis? Te auta tez sie nie wyrozniaja z tlumu, a chyba w niczym nie sa gorsze (poza miejscem dla pasazerow z tylu) od Superba...
Re: Superb facelift 2013
+1paulus pisze:eeee, nie sadze zeby Skoda mogla konkurowac z BMW, Audi czy Mercedesem, to nie ta klientela... powiem szczerze - nikt kogo stac na BMW serii 5 i rozwaza jego zakup - nie pomysli nawet o Skodzie moim zdaniem, jakakolwiek by ona nie byla.... tak samo jak nie pomysli o VW czy Toyocie.
VW już próbował wbić się w segment A8/BMW7/S-klasa swoim Phaetonem...
no i poległ.
Skoda jaka by nie było zawsze będzie to tylko SKODA.