TSI na gaz
Re: TSI na gaz
Wiesz, siłą rzeczy spojrzałem w profil. Myślę, że nie pisze tutaj o 1,2 tsi, tylko do swojego Superbaka chce założyć
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSI na gaz
@szms, @ Zuber
Srednie spalanie TSI Pb = 10l/100km
Srednie spalnaie TSI LPG = 13l/100km
100km na PB = 10*5,4=54PLN
100km na LPG = 13*2,7=35,1PLN
Różnica na 100 km = 18,9 PLN
8500PLN/18,9 * 100km = 44900 km
Zuber miał rację z wyliczeniami
Diesel...
Srednie spalanie TSI Pb = 10l/100km
Srednie spalnaie TDI On = 7l/100km
100km na PB = 10*5,4=54PLN
100km na LPG = 7*5,4=37,8PLN
Różnica na 100 km = 16,2 PLN
6400PLN/16,2 * 100km = 39500 km
Diesel się szybciej zwraca
Srednie spalanie TSI Pb = 10l/100km
Srednie spalnaie TSI LPG = 13l/100km
100km na PB = 10*5,4=54PLN
100km na LPG = 13*2,7=35,1PLN
Różnica na 100 km = 18,9 PLN
8500PLN/18,9 * 100km = 44900 km
Zuber miał rację z wyliczeniami
Diesel...
Srednie spalanie TSI Pb = 10l/100km
Srednie spalnaie TDI On = 7l/100km
100km na PB = 10*5,4=54PLN
100km na LPG = 7*5,4=37,8PLN
Różnica na 100 km = 16,2 PLN
6400PLN/16,2 * 100km = 39500 km
Diesel się szybciej zwraca
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: TSI na gaz
Mikie jak chcesz sobie poprawić humor to oczywiście możesz przytaczać takie wyliczenia, ale jak wolisz być dokładniejszy to proponuję kilka poprawek. Różnica zakupu diesla i benzyny to drobne 10kzł, a nie 6,4kzł. Zużycie paliwa Pb - nawet w moim 4x4 jest średnio poniżej 10l, a statystycznie (motostat.pl, spritmonitor.de) wychodzi różnica poniżej 2l. Podobnie i zużycie LPG jest ok. 20% większe niż Pb, a nie 30%.
Diesel zwraca się po tylu dziesiątkach kkm ile jest różnica w cenie czyli po ok. 100kkm. LPG zwraca się znacznie szybciej niż diesel.
Czy założę - niemal na pewno nie bo:
1. instalacje bezpośredniego wtrysku są mało popularne i słabo dopracowane
2. mało kto potrafi je dobrze założyć, a jeszcze mniej osób regulować
3. Denerwuje mnie świecenie check engine na szafie, a niestety łatwo przy LPG je zobaczyć
4. nie wiadomo nic o wpływie LPG na trwałość wtrysków benzyny. Nawet w MPI miałem problem z zaklejaniem jednego wtrysku po ok. 70kkm. osuszenie dwóch zbiorników Pb z dodatkami wystarczyło aby rozwiązać problem, ale nie po to montuje się LPG aby jeździć na benzynie
Miałem/użytkowałem 4 samochody z LPG, przejechałem ponad 200kkm na LPG. Jest to najtańsze paliwo na 100km. Instalacja szybko się zwraca, ale nie ma róży bez kolców. Tankowanie co 300-400km to najmniejszy problem.
Diesel zwraca się po tylu dziesiątkach kkm ile jest różnica w cenie czyli po ok. 100kkm. LPG zwraca się znacznie szybciej niż diesel.
Czy założę - niemal na pewno nie bo:
1. instalacje bezpośredniego wtrysku są mało popularne i słabo dopracowane
2. mało kto potrafi je dobrze założyć, a jeszcze mniej osób regulować
3. Denerwuje mnie świecenie check engine na szafie, a niestety łatwo przy LPG je zobaczyć
4. nie wiadomo nic o wpływie LPG na trwałość wtrysków benzyny. Nawet w MPI miałem problem z zaklejaniem jednego wtrysku po ok. 70kkm. osuszenie dwóch zbiorników Pb z dodatkami wystarczyło aby rozwiązać problem, ale nie po to montuje się LPG aby jeździć na benzynie
Miałem/użytkowałem 4 samochody z LPG, przejechałem ponad 200kkm na LPG. Jest to najtańsze paliwo na 100km. Instalacja szybko się zwraca, ale nie ma róży bez kolców. Tankowanie co 300-400km to najmniejszy problem.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSI na gaz
Rezon,
Nigdy nie miałem samochodu na gaz, więc nie mam pojęcia jakie są różnice w zużyciu paliwa. Wykorzystałem, to co koledzy Zuber i Szms podawali powyżej.
Jeżeli chodzi o cenę diesla, to zgodnie z najnowszym konfiguratorem Skody, różnica w cenie pomiędzy 2.0 TSI DSG i 2.0 TDI DSG (125kW), w wersji platinum wynosi dokładnie 6400 PLN (chyba że coś źle liczę...). Może 10kPLN to różnice na niższych wersjach wyposażenia.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to mówimy tutaj o 2.0 TSI, a widzę, że jeździsz 1.8. U mnie w firmie mamy dwie takie kury i średnie zużycie jest na poziomie 12l/100. Oczywiście to kwestia charakteru jazdy, stosunku trasa/miasto etc. Tak samo w dieslu możesz spokojnie zejść ze średnim spalaniem TDI poniżej 7 litrów. Mając na kilka dni testową FL 2.0TDI DSG i katując ją w Warszawie i trasie miałem średnie 7.1. Na spokojnej jeździe po mieście spadlem nawet do 6.2.
Przyjmując twoje założenia:
(9l/100 PB i 10,8l/100 LPG) - instalacja o wartości 8500 zwraca się po 44tkm
10.000 PLN różnicy w dieslu, i niższe zużycie Pb - diesel zwraca się po 95tkm
Prawdę mówiąc same koszty instalacji i paliwa nic nie mówią. Do tego dochodzi np. droższa eksploatacja diesla i większa utrata wartości benzynowca.
Nigdy nie miałem samochodu na gaz, więc nie mam pojęcia jakie są różnice w zużyciu paliwa. Wykorzystałem, to co koledzy Zuber i Szms podawali powyżej.
Jeżeli chodzi o cenę diesla, to zgodnie z najnowszym konfiguratorem Skody, różnica w cenie pomiędzy 2.0 TSI DSG i 2.0 TDI DSG (125kW), w wersji platinum wynosi dokładnie 6400 PLN (chyba że coś źle liczę...). Może 10kPLN to różnice na niższych wersjach wyposażenia.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to mówimy tutaj o 2.0 TSI, a widzę, że jeździsz 1.8. U mnie w firmie mamy dwie takie kury i średnie zużycie jest na poziomie 12l/100. Oczywiście to kwestia charakteru jazdy, stosunku trasa/miasto etc. Tak samo w dieslu możesz spokojnie zejść ze średnim spalaniem TDI poniżej 7 litrów. Mając na kilka dni testową FL 2.0TDI DSG i katując ją w Warszawie i trasie miałem średnie 7.1. Na spokojnej jeździe po mieście spadlem nawet do 6.2.
Przyjmując twoje założenia:
(9l/100 PB i 10,8l/100 LPG) - instalacja o wartości 8500 zwraca się po 44tkm
10.000 PLN różnicy w dieslu, i niższe zużycie Pb - diesel zwraca się po 95tkm
Prawdę mówiąc same koszty instalacji i paliwa nic nie mówią. Do tego dochodzi np. droższa eksploatacja diesla i większa utrata wartości benzynowca.
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Re: TSI na gaz
SII Laurin & Klement, limuzyna:
2.0 TSI 147 kW (200 KM) 6-biegowa automatyczna DSG: 135 050 PLN
2.0 TDI CR DPF 125 kW (170 KM) 6-biegowa automatyczna DSG: 140 600 PLN
Roznica: 5 550 PLN
Dla wersji Active roznica jest jeszcze mniejsza miedzy dieslem a benzyna (co dosc dziwne): 4 550 PLN
Inna kwestia, ze to troche porywnywanie jablek do gruszek, 200 KM vs 170 KM, benzyna vs klekot. No i teoretycznie w klekocie wiecej elementow do psucia sie, co moze uszczuplic ewentualne oszczednosci.
2.0 TSI 147 kW (200 KM) 6-biegowa automatyczna DSG: 135 050 PLN
2.0 TDI CR DPF 125 kW (170 KM) 6-biegowa automatyczna DSG: 140 600 PLN
Roznica: 5 550 PLN
Dla wersji Active roznica jest jeszcze mniejsza miedzy dieslem a benzyna (co dosc dziwne): 4 550 PLN
Inna kwestia, ze to troche porywnywanie jablek do gruszek, 200 KM vs 170 KM, benzyna vs klekot. No i teoretycznie w klekocie wiecej elementow do psucia sie, co moze uszczuplic ewentualne oszczednosci.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, o 10:35 przez Maverick, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: TSI na gaz
szymek, pokusiłem się na obliczenie zwrotu LPG do TSI przy Twoich założeniach i wychodzi, że
przy spalaniu 9,5 PB i 1,3*PB na LPG i tych cenach paliw co podałeś
zwrot nastąpi przy 47 340,57 km
przy spalaniu 9,5 PB i 1,3*PB na LPG i tych cenach paliw co podałeś
zwrot nastąpi przy 47 340,57 km
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: TSI na gaz
wg moich wyliczeń i danych spritmonitor.de (1 - diesel 170KM, 2 - benzyna 1,8 152/160KM, 3 - benzyna 1,8 z LPG wg spritmonitor, 4 - benzyna 1,8+20% bo tak mnie kiedyś wychodziło) zwroty wychodzą tak
Zużycie Cena pal koszt 1km różnica ceny zwrot po
Średnie zużycie ON 6,76l/100km 5,4zł/l 0,36504zł 10000zł 117205,8134km
Średnie zużycie Pb 8,34 5,4 0,45036 0
Średnie zużycie LPG 8,78 2,7 0,23706 8500 9849,97656
Średnie zużycie LPG 10,01 2,7 0,270216 8500 47184,47464
Porównujesz ceny 2,0TSI który ma lepsze osiągi od 2.0TDI 170KM - Równie dobrze mógłbyś porównać 2.0TDI i 1,4 TSI . porównywalnym silnikiem do 2,0TDI 170KM jest 1,8TSI - przyspieszenia, Vmax są na podobnym poziomie. 2.0TSI ma 1s mniej 0-100 i 12km/h większe Vmax
Zużycie Cena pal koszt 1km różnica ceny zwrot po
Średnie zużycie ON 6,76l/100km 5,4zł/l 0,36504zł 10000zł 117205,8134km
Średnie zużycie Pb 8,34 5,4 0,45036 0
Średnie zużycie LPG 8,78 2,7 0,23706 8500 9849,97656
Średnie zużycie LPG 10,01 2,7 0,270216 8500 47184,47464
Porównujesz ceny 2,0TSI który ma lepsze osiągi od 2.0TDI 170KM - Równie dobrze mógłbyś porównać 2.0TDI i 1,4 TSI . porównywalnym silnikiem do 2,0TDI 170KM jest 1,8TSI - przyspieszenia, Vmax są na podobnym poziomie. 2.0TSI ma 1s mniej 0-100 i 12km/h większe Vmax
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSI na gaz
Coś źle liczyłem tą różnicę. Jest mniejsza
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: TSI na gaz
właśnie wysłałeś spam
ciekawiej dla diesla wychodzi porównanie wg danych fabrycznych
Zużycie Cena koszt 1km różnica ceny zwrot po
Średnie zużycie ON 4,7 5,4 0,2538 10000 50875,05088
Średnie zużycie Pb 6,9 5,4 0,3726 0 0
ciekawiej dla diesla wychodzi porównanie wg danych fabrycznych
Zużycie Cena koszt 1km różnica ceny zwrot po
Średnie zużycie ON 4,7 5,4 0,2538 10000 50875,05088
Średnie zużycie Pb 6,9 5,4 0,3726 0 0
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSI na gaz
Ja na diesla zdecydowałem się wyłącznie z uwagi na czynnik ekonomiczny. W najmie długoterminowym auto wychodziło mi taniej niż 2.0 TSI w analogicznej konfiguracji. (Różnica w wartości rezydualnej wyższa niż w cenie zakupu i porównywalny koszt eksploatacji -przynajmniej wg. firmy leasingowej). Stąd, w mojej sytuacji, dopłata do diesla nie miała żadnego znaczenia.rezon pisze:Mikie jak chcesz sobie poprawić humor to oczywiście możesz przytaczać takie wyliczenia (...)
Kwestia kosztów paliwa była wtórna, ale przy takim samym koszcie samochodu wychodzi bezwzględnie na korzyść ropniaka.
Komfort jazdy benzyną jest wyższy niż w dieslu (cichsza, równiejsza praca, większy zakres obrotów, z których można korzystać), bez dwóch zdań. Nie można jednak mieć ciastka i zjeść ciastka.
m.
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami