Strona 2 z 3

Re: Odp: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 06:14
autor: grzesiu26
RemekS pisze:
siemi1 pisze: a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200.
A gdzie to było ? Tak z ciekawości podpytam... Pewnie mi się przyda info gdzie uważać.

Re: Odp: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 09:28
autor: RemekS
grzesiu26 pisze:
RemekS pisze:
siemi1 pisze: a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200.
A gdzie to było ? Tak z ciekawości podpytam... Pewnie mi się przyda info gdzie uważać.
Droga z Koszalina do Szczcecina. Za zakrętem kawałek 90 i potem ograniczenie do 70. Niestety mieli Iskrę - odległość jak dobrze pamiętam 754metry.

Re: Odp: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 09:30
autor: RemekS
g-o-q pisze:Bluetooth sie kłania...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Generalnie mam włączony, ale jeżeli w momencie podawania komunikatu Yanosika zadzwoni telefon to wiesza się i muszę go resetować. Zanim ponownie się uruchomił i oddzwonilem to...:(

Re: Odp: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 17:34
autor: g-o-q
RemekS pisze: ...Zanim ponownie się uruchomił i oddzwonilem to...:(
A to już chyba jest pech...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: Odp: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 18:32
autor: RemekS
Kuźwa znowu powtórka. Autostrada z Wawy do Łodzi, niemalże niezauwazalna pochyłość zakończona rowniną i przy 140 na tempomacie redukcja na 5, i tak trzymał ok 3 minut. Jak zaczął "podjeżdżać" pod niewidzialne wzniesienie to przerzucił na 6. Takie wybryki były parę razy. Dla testu wyłączalem tempomat i wtedy wrzucał 6, a po ponownym włączeniu tempomatu znowu 5. Coś mu się chyba komputerek psuje :(

Re: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 19:04
autor: whity
Remek, ja myśle ze to twoje krakanie na dsg... Zwiększ tempo, i ci nie zredukuje ;)

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 09:52
autor: wojcian
Troszkę nie w temacie ,ale nie chce zakładać nowego wątku.Panowie a czy przez dsg auto pali wiecej od manuala , bo na to wychodzi z katalogów, jak to jest naprawde.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 09:53
autor: szms
no naprawdę więcej pali... serio. wiesz dlaczego?
Bo nic nie będzie bardziej doskonałe od człowieka. Poza tym DSG nie przewiduje wzniesień i zjazdów.
W tirolotach są już systemu współpracujące z GPSami i wysokościami drogi, więc auto naprawdę potrafi mniej spalić.

DSG to po prostu w przybliżeniu i ze swojskim zapasem 0,5-1 litr więcej.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 10:25
autor: Mej
wojcian pisze:Troszkę nie w temacie ,ale nie chce zakładać nowego wątku.Panowie a czy przez dsg auto pali wiecej od manuala , bo na to wychodzi z katalogów, jak to jest naprawde.
Osiągnięcie niższego spalania ze skrzynią manualną być może i jest możliwe ale tylko w jednym przypadku. Mianowicie takim, że podczas KAŻDEJ jazdy i W KAŻDYCH warunkach będziesz się skupiał tylko i wyłącznie nad obrotomierzem, wychyleniem prawej stopy i dźwiękiem silnika maniakalnie to wszystko ze sobą synchronizując w wyścigu "o kropelkę".

W normalnej eksploatacji, gdy obsłudze/prowadzeniu auta poświęcasz jedynie tyle uwagi ile jest niezbędne do przyjemnej, bezpiecznej i DYNAMICZNEJ podróży bez fanatycznego kontrolowania parametrów jazdy - realne (rzeczywiste) zużycie paliwa w DSG zawsze będzie mniejsze od "manuala" z identycznym motorem.

Ponieważ jednak te realne różnice (zależnie od stylu jazdy) przeważnie i tak nie są większe niż 0,5l/100 km., to akurat moim zdaniem wielkość zużycia paliwa nie powinna być czynnikiem decydującym dokonując wyboru pomiędzy DSG a manualem .
Ja akurat zawsze najpierw sięgnąłbym po DSG.
Tak w Skodzie jak i na przykład w Audi, bez względu na pojemość i typ silnika.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 10:35
autor: wojcian
A czy w przypadku jazdy autostradowej 140/150 obroty są te same w dsg i manualu.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 10:40
autor: szms
zależy którą masz, jak masz DSG7 to wygląda to inaczej niż w DSG6.

Mej pisze:realne (rzeczywiste) zużycie paliwa w DSG zawsze będzie mniejsze od "manuala" z identycznym motorem.
a to teraz padłem.

to, że palą to samo, lub DSG delikatnie (niezauważalnie) więcej to jeszcze... ale, że zawsze mniej od manuala to hardkor :lol: :lol: :lol:

zgadzam się z tym, że na pewno elementem decydującym nie może być sam fakt spalania, bo różnica nie jest na tyle odczuwalna.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 10:43
autor: wojcian
Jeszcze nie mam ,ale jeżeli juz to dsg6

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 10:44
autor: szms
jeżeli Twoje obawy dotyczą tylko spalania to nie masz nad czym się zastanawiać ;)

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 11:18
autor: Mej
wojcian pisze:A czy w przypadku jazdy autostradowej 140/150 obroty są te same w dsg i manualu.
Zważywszy fakt, że prędkości autostradowe odbywają się na najwyższych biegach oczywiście tak, można powiedzieć, że obroty silnika w obu przypadkach są niemalże identyczne (V max różnią się maksymalnie o 7 km/h, a w DSG7 zaledwie o 1 km/h, więc siłą rzeczy "musi" być "tak samo") .

Większe różnice pojawiają się zapewne w przełożeniach poszczególnych biegów oraz dyferencjałów (porównując parametry egzemplarzy manualnych oraz DSG) ale z użytkowego punktu widzenia pozostaje to praktycznie bez znaczenia.

Re: DSG i tempomat

: 1 paź 2014, o 12:23
autor: Misiek Fisiek
Szymek, ale DSG naprawdę palą mniej niż manual. To nie hydrokinetyki, które podnoszą spalanie.