DCC
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC
Ma sens bo w tym czasie silnik jest odcięty od paliwa. A że jest też odcięty od napędu to ruch tłoków i pozostałych mechanizmów nie działa hamującą i samochód toczy się szybciej i dalej. W praktyce jest to rozbudowanie układu start/stop. Kiedyś odlegle podobne było rozwiązanie w Wartburgu (tylko z silnikiem dwusuwowym) tzw. wolne koło zamachowe Oczywiście z DCC nie ma to za wiele wspólnego bo jest modyfikacją DSG.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DCC
Różnice są bardzo proste: skoda ma na przednim zawieszeniu kolumny mcphersona a tamte auta wielowahacz. Plus poszczególne elementy zawieszenia są wykonane z lżejszych stopów metali aby zmniejszyć masę nieresorowaną.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: DCC
Na jałowym biegu przecież silnik nie jest odcięty od paliwasko89 pisze:Ma sens bo w tym czasie silnik jest odcięty od paliwa. A że jest też odcięty od napędu to ruch tłoków i pozostałych mechanizmów nie działa hamującą i samochód toczy się szybciej i dalej. W praktyce jest to rozbudowanie układu start/stop. Kiedyś odlegle podobne było rozwiązanie w Wartburgu (tylko z silnikiem dwusuwowym) tzw. wolne koło zamachowe Oczywiście z DCC nie ma to za wiele wspólnego bo jest modyfikacją DSG.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC
Passat nieco precyzyjniej i pewniej się prowadzi. Ale wg mnie nie tyle ma to związek z zawieszeniem co z mniejszymi rozmiarami nadwozia Passata. Większa pojemność ogólna w Superbie w stosunku do Passata robi swoje, konstrukcja jest nieco mniej stabilna. W Superbie I zawieszenie wielowahaczowe było aluminiowe a w Passacie stalowe. Aluminiowe było bardziej precyzyjne i komfortowe ale znacznie droższe w naprawie. Potem role się zamieniły. I ta tendencja się utrzymuje. Skoda dostaje lepsze nowinki tylko wtedy, kiedy trzeba je przetestować np. silnik 1.8 TSI 180 KM. Testowany był w O3 a teraz trafił do Passata i S3. Ogólnie nowy Passat nieco lepiej się prowadzi niż S3 i jest nieco lepiej wyciszony, tak samo nieco są podwyższone parametry silnika. Kwestia indywidulanego uznania czy istotna różnica w cenie jest tego warta.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC
Kamracik - tak samo jak chęć ruszenia spod świateł z układem start stop. Po prostu naciskasz gaz w tym samym momencie silnik odpala i przyspieszasz.
Re: DCC
No tak Superb nawet jest wyżej bo ma więcej miejsca na nogi, w bmw i audi płacimy tylko za znaczek..VWhity pisze:Uważasz że superb to klasa a6, bmw5?
A tak poważnie to oczywiście że to nie ta sama klasa.. zastanawia mnie po prostu różnica w konstrukcji z czegoś się bierze prawie 2 krotna różnica w cenie
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, o 21:27 przez szpirit, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC
Szpirit - największa różnica w cenie dotyczy marki i jej legendy. Oczywiście Merc czy BMW i Audi są lepiej wykończone ale na pewno nie w sposób uzasadniający różnicę w cenie. Szczególnie jak się doliczy koszty serwisu. Za wyjątkiem kosztów aktualizacji map nawigacji w Skodach II generacji, które są chyba najwyższe wśród popularnych marek.