DCC

Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DCC

Post autor: whity »

Uważasz że superb to klasa a6, bmw5?
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: sko89 »

Ma sens bo w tym czasie silnik jest odcięty od paliwa. A że jest też odcięty od napędu to ruch tłoków i pozostałych mechanizmów nie działa hamującą i samochód toczy się szybciej i dalej. W praktyce jest to rozbudowanie układu start/stop. Kiedyś odlegle podobne było rozwiązanie w Wartburgu (tylko z silnikiem dwusuwowym) tzw. wolne koło zamachowe ;) Oczywiście z DCC nie ma to za wiele wspólnego bo jest modyfikacją DSG.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szms »

Passat ma ciut więcej techniki typu pełne LEDy z przodu, a reszta wymieniona to inna liga, panie. ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DCC

Post autor: Misiek Fisiek »

Różnice są bardzo proste: skoda ma na przednim zawieszeniu kolumny mcphersona a tamte auta wielowahacz. Plus poszczególne elementy zawieszenia są wykonane z lżejszych stopów metali aby zmniejszyć masę nieresorowaną.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC

Post autor: kamracik »

sko89 pisze:Ma sens bo w tym czasie silnik jest odcięty od paliwa. A że jest też odcięty od napędu to ruch tłoków i pozostałych mechanizmów nie działa hamującą i samochód toczy się szybciej i dalej. W praktyce jest to rozbudowanie układu start/stop. Kiedyś odlegle podobne było rozwiązanie w Wartburgu (tylko z silnikiem dwusuwowym) tzw. wolne koło zamachowe ;) Oczywiście z DCC nie ma to za wiele wspólnego bo jest modyfikacją DSG.
Na jałowym biegu przecież silnik nie jest odcięty od paliwa :roll:
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: sko89 »

Passat nieco precyzyjniej i pewniej się prowadzi. Ale wg mnie nie tyle ma to związek z zawieszeniem co z mniejszymi rozmiarami nadwozia Passata. Większa pojemność ogólna w Superbie w stosunku do Passata robi swoje, konstrukcja jest nieco mniej stabilna. W Superbie I zawieszenie wielowahaczowe było aluminiowe a w Passacie stalowe. Aluminiowe było bardziej precyzyjne i komfortowe ale znacznie droższe w naprawie. Potem role się zamieniły. I ta tendencja się utrzymuje. Skoda dostaje lepsze nowinki tylko wtedy, kiedy trzeba je przetestować np. silnik 1.8 TSI 180 KM. Testowany był w O3 a teraz trafił do Passata i S3. Ogólnie nowy Passat nieco lepiej się prowadzi niż S3 i jest nieco lepiej wyciszony, tak samo nieco są podwyższone parametry silnika. Kwestia indywidulanego uznania czy istotna różnica w cenie jest tego warta.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: sko89 »

Kamracik - no bo to nie jest typowy jałowy bieg.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC

Post autor: kamracik »

Aha.. sorki to nie doprecyzowaliście, a ja widać w tyle jestem z nowinkami ;) Rozumiem, że działa on na zasadzie wysprzęglenia skrzyni od silnika i zgaszenia go? Jeśli tak to jak wtedy wygląda kwestia chęci dodania gazu?
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: sko89 »

Kamracik - tak samo jak chęć ruszenia spod świateł z układem start stop. Po prostu naciskasz gaz w tym samym momencie silnik odpala i przyspieszasz.
szpirit
Posty: 173
Rejestracja: 2 lip 2015, o 09:18
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szpirit »

VWhity pisze:Uważasz że superb to klasa a6, bmw5?
No tak Superb nawet jest wyżej bo ma więcej miejsca na nogi, w bmw i audi płacimy tylko za znaczek..

A tak poważnie to oczywiście że to nie ta sama klasa.. zastanawia mnie po prostu różnica w konstrukcji z czegoś się bierze prawie 2 krotna różnica w cenie
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, o 21:27 przez szpirit, łącznie zmieniany 1 raz.
szpirit
Posty: 173
Rejestracja: 2 lip 2015, o 09:18
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szpirit »

a tylne zawiasy się czymś różnią? Na pewno bmw 5 kombi ma z tyłu zawieszenie pneumatyczne, sedan nie ale nie wiem jakie?
Elegance

Re: DCC

Post autor: Elegance »

szpirit pisze:
VWhity pisze:Uważasz że superb to klasa a6, bmw5?
No tak Superb nawet jest wyżej bo ma więcej miejsca na nogi, w bmw i audi płacimy tylko za znaczek..
Hahahah :lol: Wiadomo, że Superb lepszy od A8
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC

Post autor: sko89 »

Szpirit - największa różnica w cenie dotyczy marki i jej legendy. Oczywiście Merc czy BMW i Audi są lepiej wykończone ale na pewno nie w sposób uzasadniający różnicę w cenie. Szczególnie jak się doliczy koszty serwisu. Za wyjątkiem kosztów aktualizacji map nawigacji w Skodach II generacji, które są chyba najwyższe wśród popularnych marek.
szpirit
Posty: 173
Rejestracja: 2 lip 2015, o 09:18
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szpirit »

No tak ale jak widać różnice w jakości prowadzenia pewnie są na korzyść a6/bmw5..

O ile łatwo jest ocenić jakoś materiałów, design, pretiż itp. to trudniej np. jakość zawieszenia.
szpirit
Posty: 173
Rejestracja: 2 lip 2015, o 09:18
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC

Post autor: szpirit »

Mam taki dylemat czy nowa S3 190KM L&K czy jakieś używane bmw5 z przebiegiem ~100k z 2012 r.
ODPOWIEDZ