Strona 11 z 169

Re: Chiptuning

: 17 maja 2011, o 09:24
autor: VTG
Frytol, ale przeciez 2.0 TDI z moca ok. 200 KM nie poleci 250....

Re: Chiptuning

: 17 maja 2011, o 10:23
autor: bogge
No nie poleci, chyba, że z górki ;)
Ale to 240 licznikowe poszedł, co mnie również zdziwiło i całkiem mile zaskoczyło.

Tak czy inaczej, jak będę ponownie w Germanii, to rozbujam do tej prędkości i sprawdzę ponownie.

Pozdrawiam

Re: Chiptuning

: 17 maja 2011, o 12:08
autor: Misiektt
Możesz już nie zdążyć. Nie długo w Germanii 120 wszędzie :D

Re: Chiptuning

: 17 maja 2011, o 14:08
autor: ja456
Eeee to już nie będzie po co tam jechać :)

Re: Chiptuning

: 17 maja 2011, o 14:54
autor: frytol
Misiektt, poprzesz to jakimś konkretem?

Realia są takie, że SPD razem z Zielonymi bardzo chcieli wprowadzić ograniczenia prędkości czemu zdecydowanie sprzeciwiła się Merkel. Trzeba pamiętać o tym, że Niemcy są krajem gdzie lobby motoryzacyjne jest bardzo silne i nie dadzą sobie w prosty sposób wprowadzić ograniczeń. Niemecki przemysł samochodowy zaspokaja w okolicach 15% potrzeb światowych. Kolejną kwestią jest brak argumentów przemawiających za ograniczeniem prędkości, bo jedyny kraj w Europie w którym nie ma ogólnego ograniczenia prędkości na autostradach jest krajem, który jest w czołówce jeżeli chodzi o bezpieczeństwo drogowe. Jedyny argument to ekologia i spadek produkcji CO2, ale to niespecjalnie przemawia do ludzi, którzy nie rzadko do pracy dojeżdżają codziennie >100km w jedną stronę.

W tej chwili próbuje jeszcze walczyć Nabu (Naturschutzbund Deutschland), czyli ekofaszyści apelujący do władz o ograniczenie prędkości do 120km/h. Przy czym apelować to oni sobie mogą w sytuacji w której Mercedes, BMW, VAG i Porsche (czyli podstawa niemieckiego przemysłu) lobbują za utrzymaniem obecnych przepisów. Jedyna zmiana która ma jakieś szanse to ograniczenie prędkości do 120km/h w regionie Baden-Württemberg gdzie zaczęli rządzić Zieloni. Inna kwestia, że Stuttgart czyli 'stolica' Badenii-Wurtembergii to siedziba Porsche i Mercedesa :)

Inną kwestią jest wprowadzanie ograniczeń lokalnych, których w przeciągu ostatnich 20 lat w Niemczech pojawiło się całkiem sporo, przy czym Niemcom daleko jest od ograniczania prędkości w miejscach gdzie nie ma to sensu.

Jedyna realna zmiana o której obecnie dużo mówi się w Niemczech to wprowadzenie opłat za korzystanie z autostrad w postaci winiet. Utrzymanie takiej sieci dróg jest drogie i w tej chwili bije najmocniej po kieszeni podatnika, a większość tranzytu przez Niemcy realizowana jest za pomocą samochodów.

VTG, ja nie wiem czy poleci czy nie, ale wiem, że przy 250km/h jest fabryczny limiter :)

Re: Chiptuning

: 27 maja 2011, o 18:00
autor: YAMAHATOR
Mi Pan Marek w Mastersie przy programie przestawił limiter na 270,choć tyle nie idzie .Ale 259 jechałem.

Re: Chiptuning

: 30 maja 2011, o 14:42
autor: Nematode
Chłopaki pytanie mam dotyczące hamowania auta. Chciałbym zobaczyć ile mój supcio ma koników i czy jest jakiś gratis od producenta ;) Jednak czytałem gdzieś kiedyś, że ze świeżym autem na hamownię nie powinno się jechać. Od jakiego przebiegu auta można udać się na taki teścik?

Re: Chiptuning

: 30 maja 2011, o 15:08
autor: Misiek Fisiek
To kwestia dotarcia silnika. 5-6 tysięcy powinno wystarczyć.

Re: Chiptuning

: 30 maja 2011, o 15:29
autor: frytol
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że 300km też wystarczy ;)

Re: Chiptuning

: 18 cze 2011, o 15:59
autor: loco
Dwie ciekawostki
Pierwsza:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48201" onclick="window.open(this.href);return false;
I druga:
http://sevencoins.pl/2011/06/11/1-8-tsi ... wykonanie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Chiptuning

: 18 cze 2011, o 18:28
autor: Misiek Fisiek
Dzisiaj na spacerze natknąłem się na ciekawą ofertę warszawskiego tunera:

http://img90.imageshack.us/img90/4530/20110618195.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Chiptuning

: 19 cze 2011, o 09:52
autor: loco
Zuber, już po zabiegu? Jakie wrażenia ;)?

Re: Chiptuning

: 19 cze 2011, o 10:03
autor: Misiek Fisiek
Standard. Biega 20% szybciej, je 10% mniej mniej karmy i puszcza bąki ;)

Re: Chiptuning

: 22 cze 2011, o 08:20
autor: VTG
Nematode pisze:Chłopaki pytanie mam dotyczące hamowania auta. Chciałbym zobaczyć ile mój supcio ma koników i czy jest jakiś gratis od producenta ;) Jednak czytałem gdzieś kiedyś, że ze świeżym autem na hamownię nie powinno się jechać. Od jakiego przebiegu auta można udać się na taki teścik?
no najlepiej zeby juz troche kilometrow mial, ale wystarczy i 300km ;)

Re: Chiptuning

: 20 wrz 2011, o 12:50
autor: sjak
No to zobaczymy. Na czwartek jestem umówiony w firmie z posta powyżej. Oczywiście zdam relację :)
Dotychczas wszystkie swoje samochody "psułem" w V-techu, jestem ciekaw porównania :)