Chiptuning

Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Byłem, zrobiłem, pojeździłem. Jest fajnie. Program działa jak seryjny, tyle że lepiej. Samochód jest mocniejszy w całym zakresie obrotów, ale nie utracił nic z harmonii rozwijania mocy. Ogólnie dobra robota:). Jest 200 kucy i 408 Nm
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: Chiptuning

Post autor: awdurek »

Zacnie !!!!
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chiptuning

Post autor: grzesiu26 »

A tak z czystej ciekawości - jak te 200 KM i 408 Nm ma się do przyspieszenia do tych przykładowych 100 km/h ?
Wszyscy po modach piszą, że jeździe się lepiej. że bardziej elastyczny, że lepiej rozłożony moment itd itp. A próbował ktoś mierzyć przyspieszenie ?
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Ze stoperem to kiepskie mierzenie. Wg pomiarów sprzed do 100 jechał 8,9 sek (licznikowej), teraz 8,1 sek. Natomiast miażdżąca jest różnica w elastyczności. Pojedź 80 km/h na 6-ce, naciśnij gaz i zmierz do 120. A następnie porównaj z moimi 8,7 sek :D
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chiptuning

Post autor: grzesiu26 »

Spróbuję jakoś w weekend zmierzyć to stoperem. Innej możliwości nie mam.
Co by nie było - jeśli "urwałeś" faktycznie prawie 1 sek z przyspieszenia do 100 km/h to gratulacje.
To samo z elastycznością.
Coraz bardziej przekonuję się do spsucia :D swojego autka ;-)
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Zdecydowanie warto. Wartościami "dodanymi" są: 1) W środku jest jakby trochę ciszej, 2) zużycie paliwa spadło (w trasie w porównywalnych warunkach o ok 0,3 do 0,4 l oraz -3) lepiej pracuje haldex :) (zwłaszcza na luźnym). Jak do tej pory przejechałem "popsutym" 530 km
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

grzesiu26 pisze:A tak z czystej ciekawości - jak te 200 KM i 408 Nm ma się do przyspieszenia do tych przykładowych 100 km/h ?
Wszyscy po modach piszą, że jeździe się lepiej. że bardziej elastyczny, że lepiej rozłożony moment itd itp. A próbował ktoś mierzyć przyspieszenie ?
7,5-7,8 do setki, ale wyniki różne za każdym razem wychodzą, bo to jednak automat i tutaj nie ma możliwości pojechać dwa razy tak samo. Ja różnicę widzę dużą, choć już się przyzwyczaiłem i mówiąc szczerze, to zapomniałem jak było poprzednio :)

Dziwią się niezwykle posiadacze bardziej markowych aut, że na światełkach bierze ich taka krowa ze znaczkiem kury ;)

Jednak największy bonus, to elastyczność - znacznie fajniej wyprzedza się samochody na drodze zwłaszcza w trasie, kiedy na budziku 110-130, odjazd jest świetny.
milek1
Posty: 69
Rejestracja: 29 sie 2011, o 06:36
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: milek1 »

trzeba też pamiętać, że na pierwszych biegach zazwyczaj są inne mapy i samochód nie jedzie na 100% możliwości motorowni. STI dopiero ładowało w pełni na 4 biegu, toyota dopiero od 3 jedzie na max.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chiptuning

Post autor: grzesiu26 »

Dobra, dobra, dobra - wystarczy już :lol:
Mam jeszcze 1,5 roku gwarancji i chyba niestety poczekam z psuciem :(
milek1
Posty: 69
Rejestracja: 29 sie 2011, o 06:36
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: milek1 »

a ja niestety nie wytrzymam. zona wczoraj wrocila i powiedziala, ze SII jest mulowata w porownaniu do AVE. Inna sprawa, ze na co dzień jezdzimy motocylami.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

grzesiu26 pisze:Dobra, dobra, dobra - wystarczy już :lol:
Mam jeszcze 1,5 roku gwarancji i chyba niestety poczekam z psuciem :(
Ja mam jeszcze rok i 11 miesięcy :D (chyba, że się serwis dokopie, ale i tak nie wiem, czy by mi coś powiedzieli :D )
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Powiedzieliby jakbyś chciał coś naprawić ;) Jeśli nie to po co? Nie będą Cię zniechęcać do robienia przeglądów.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Pewnie tak, choć mój poprzedni Superb też był mocno popsuty, serwis o tym wiedział, a jakieś naprawy dokonywane były (co prawda nie układu napędowego).
Qba30
Posty: 101
Rejestracja: 17 paź 2011, o 21:58
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning

Post autor: Qba30 »

No i 163 KM z poprzedniego TDI w superbie okazało się być zupełnie inne niż 160 z obecnego TSI. Różnica zwłaszcza odczuwalna na autostradzie gdzie niestety najwięcej km robię. Może czas na jakiegoś boxa lub chipa? Co zrobić żeby było lepiej a ASO w żaden sposób się nie dowiedziało? Macie jakieś sprawdzone sposoby i punkty na Śląsku?
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: chudy »

Czyli znaczy się, że jednak elastyczność Diesla wygrywa?
A jakieś sprawdzone punkty w Wielkopolsce macie? ;)
ODPOWIEDZ