Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Jaki olej?
Przecież to są tylko oleje bardzo do siebie zbliżone. Nie spodziewajcie się cudów po zmianie jednego 5W-30 z normą 504/507 na inny.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Jaki olej?
dokładnieZuber pisze:Przecież to są tylko oleje bardzo do siebie zbliżone. Nie spodziewajcie się cudów po zmianie jednego 5W-30 z normą 504/507 na inny.
niektóre mają lepsze bazy olejowe i lepsze indeksy lepkościowe... co w niektórych sytuacjach może być przydatne
ale nic po za tym
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Amsoil ma taki olej specjalnie na rynek europejski. Jest już nawet rozprowadzany przez polskie przedstawicielstwo. Link do karty technicznej http://najlepszysyntetyk.pl/materialy/S ... Polsce.pdf Nie wiem tylko czy jest sens tyle przepłacać.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
No właśnie. Też mam takie zdanie. Jedyne co ciekawe to, że przy tej normie ten olej określany jest jako lowSaps a nie midSaps. Z tego co pamiętam to większość pozostałych tylko midSaps
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
Silniki CDAA i dalej CD...., mają obniżone o połowę ciśnienie oleju w porównaniu do euro4 i BZB i pochodnych. W związku z tym mogą pojawiać się problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha (o panewkach, wałkach nie wspominając) i lepszym tu rozwiązaniem wydają się oleje z pełnym pakietem dodatków ochronnych ZDDP(ale szkodliwych dla środowiska, więc nie mogą być w 504.00), jak na przykład Fuchs Supersyn 0W-30, gdzie dodatków jest 2x więcej niż w innych olejach. Ewentualne stosowanie 0W-40 też ma sens.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
To nie tyle chodzi o szkodę dla środowiska, tylko dla najnowszych katalizatorów i DPF. Co najmniej skraca okres ich eksploatacji. Oleje mające więcej dodatków korzystniejszych dla trwałości samego silnika maja ten minus, ze spalając się w komorze spalania tworzą osady przytykające katalizator lub DPF. Błędne koło. Wg mnie pozostaje jednak trzymać się normy. DPFa można jeszcze wyciąć, czego ja bym nie robił. Ale wycięcie padniętego katalizatora to absurd.
Re: Jaki olej?
e tam...
kilka osób stosuje w silnikach VAG'a z DPF inne oleje niż 504/507
i zupełnie nic
żadnej różnicy w wypalaniu się czy zapychaniu
kilka osób stosuje w silnikach VAG'a z DPF inne oleje niż 504/507
i zupełnie nic
żadnej różnicy w wypalaniu się czy zapychaniu
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
i za takie wypowiedzi was cenimy bezduszny . Jak będę kończył gwarancję na pewno zapytambezduszny pisze:Już mówię... nie ma sensu, bo :
HTHS - 3.7
TBN - 5.8
index lepkości - 158
Re: Jaki olej?
Można się pokusić i zrobić coś w rodzaju "słowniczka"... co oznacza jakiś parametr.
Wybrać te istotne i tyle.
Wybrać te istotne i tyle.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
To tak samo "kilka" osób stosuje w silnikach VAG'a oleje LL co ~30tys. km (lub mniej wg komputera) i też zupełnie nic się nie dziejebezduszny pisze:e tam...
kilka osób stosuje w silnikach VAG'a z DPF inne oleje niż 504/507
i zupełnie nic
żadnej różnicy w wypalaniu się czy zapychaniu
Re: Jaki olej?
Bo do minimum 120k km ma się nic nie dziać
Weź na przykład taki parametr: TBN - czyli zdolność oleju do zobojętniania kwasów (niech ktoś przypomni jak działa kwas na metal).
Jak myślisz.. lepiej by olej miał taką zdolność większą czy mniejszą ?
Weź na przykład taki parametr: TBN - czyli zdolność oleju do zobojętniania kwasów (niech ktoś przypomni jak działa kwas na metal).
Jak myślisz.. lepiej by olej miał taką zdolność większą czy mniejszą ?