Re: Czy wymieniać olej po 1000km?
: 6 sty 2021, o 09:03
ja pierwsza wymiana po. 5tys. koszt ok.650zł lublin.... kolejna wymiana na 15 tys. ale wtedy już sam sobie wymienię.... olej cas...
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Jak to rozumieć? Z pierwszej części wynika że musi być to olej o takiej samej specyfikacji jak podczas pierwszego zalania. Z drugiej części wynika że serwis może odmówić wymiany oleju dostarczonego przez klienta?w okresie gwarancyjnym Skoda wymaga stosowania olejów silnikowych przeznaczonych dla danego silnika. Można stosować tylko i wyłącznie olej o identycznej specyfikacji, jak ten, którego użyto podczas pierwszego zalanie silnika w fabryce. Serwis ma prawo odmówić użycia oleju dostarczonego przez Klienta.
Czego nie rozumieszRobertZ pisze: ↑12 sty 2021, o 08:15 Aż nie wytrzymałem i zapytałem w Skodzie o możliwość wymiany oleju dostarczonego przez klienta. Oto odpowiedź jaką przed chwilą dostałem:Jak to rozumieć? Z pierwszej części wynika że musi być to olej o takiej samej specyfikacji jak podczas pierwszego zalania. Z drugiej części wynika że serwis może odmówić wymiany oleju dostarczonego przez klienta?w okresie gwarancyjnym Skoda wymaga stosowania olejów silnikowych przeznaczonych dla danego silnika. Można stosować tylko i wyłącznie olej o identycznej specyfikacji, jak ten, którego użyto podczas pierwszego zalanie silnika w fabryce. Serwis ma prawo odmówić użycia oleju dostarczonego przez Klienta.
Jeździsz za szybko Moja stara octavia II z 1,4 TSI brała olej tylko w wakacje, gdy jeździłem ekspresówkami/autostradami ok. 120-140 km/h.Enriquez pisze: ↑3 sty 2021, o 19:57 Mój 2.0 TDI 150 KM (passat 2019) bierze regularnie litra na 10 kkm. Wymiana co 30kkm, bo tak sobie wymyślił leasing. Wyskakuje kontrolka - przyjeżdża laweciarz i dolewa. Mój styl jazdy - 95% autostrada 160-180, czasem wolniej, czasem szybciej. Generalnie mam to w głębokim poważaniu, ale uważam, że konstrukcja silnika albo gospodarka olejowa to jakaś kpina.
To zawozisz im olej zgodny ze specyfikacją - najlepiej zapytać mailowo wcześniej i tyle w temacie. Dawniej było podane w instrukcji. A jak coś się będzie działo z silnikiem to tak samo jak mogą zrzucać na olej, to mogą i na niewłaściwą eksploatację oraz 100 tys. innych powodów. Jak by nie popatrzeć 2.0TDI PD zrobiłem 155kkm bez problemów, 1.8TSI zrobiłem 205kkm bez problemów. Dotarcie, zmiana oleju, później zmiany w 2.0TDI co 20kkm (wg instrukcji Mitsubishi), wg kompa w TSI. Oleje cały czas 504/507, niemal wyłącznie 5W30. Na początku w TDI Motul, później Millers XF. W TSI niemal wyłącznie Millersy. Nosem kręcili tylko w Mitsubishi, w Skodzie nie robili żadnych - znali mnie już wcześniej z dwóch Octavii i wiedzieli, że i tak przywiozę swój. Nie kupuję oleju "po taniości", więc co się mieli czepiać. Zawsze robili wpis do zlecenie - olej klienta 5W30 504.00/507.00. Dawałem im zarobić na filtrach i innych częściach.RobertZ pisze: ↑12 sty 2021, o 08:15 Aż nie wytrzymałem i zapytałem w Skodzie o możliwość wymiany oleju dostarczonego przez klienta. Oto odpowiedź jaką przed chwilą dostałem:Jak to rozumieć? Z pierwszej części wynika że musi być to olej o takiej samej specyfikacji jak podczas pierwszego zalania. Z drugiej części wynika że serwis może odmówić wymiany oleju dostarczonego przez klienta?w okresie gwarancyjnym Skoda wymaga stosowania olejów silnikowych przeznaczonych dla danego silnika. Można stosować tylko i wyłącznie olej o identycznej specyfikacji, jak ten, którego użyto podczas pierwszego zalanie silnika w fabryce. Serwis ma prawo odmówić użycia oleju dostarczonego przez Klienta.
Wczesniej korzystali z firmy zewnętrznej tj Mobli i Castrol i lali 5W30, teraz mają swój własny olej marki Skoda, który tak naprawdę produkuje dla nich Shell i leją domyslnie 0W30. Najważniejsza jest norma 504.507. nie lepkość. Oleje o obu podanych lepkościach spełniają powyższą normę i można je stosować w serwisie bez obawy.
jeśli to Shell Helix 0W30 504/507, co sobie też kiedyś zalałem - to zdecydowanie odradzam. Pojawiło się zużycie oleju, stracił parametry po 23kkm. Omijać szerokim łukiem. Jedyny olej, z którym miałem negatywne doświadczenia.piotr26 pisze: ↑14 sty 2021, o 21:31 ...
Wczesniej korzystali z firmy zewnętrznej tj Mobli i Castrol i lali 5W30, teraz mają swój własny olej marki Skoda, który tak naprawdę produkuje dla nich Shell i leją domyslnie 0W30. Najważniejsza jest norma 504.507. nie lepkość. Oleje o obu podanych lepkościach spełniają powyższą normę i można je stosować w serwisie bez obawy.