Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

Na razie nie zobaczysz, ale w lecie już tak ;)
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

Nie, bo wcześniej zmienie olej na lepszy;)

A propo: na jakim Ty jeżdzisz teraz?
Maliniak
Posty: 636
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Maliniak »

piotr26 pisze: 2 gru 2021, o 20:40 Ja mam teraz zalany oryginalny olej z ASO 0W30 Skoda ( Shell ) w ramach pakietu przegladów i narazie nie widzę różnicy w temperaturach. Tuner zaleca wymianę co 8 - 12 tys.
Z ciekawości, jakie masz temperatury? :)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

piotr26 pisze: 2 gru 2021, o 21:56 A propo: na jakim Ty jeżdzisz teraz?
Obecnie na MILLERS EE Performance C3 5w30 504/507
Bardzo dobry olej .

Wcześniej miałem 0W30 eurola SYNTENCE FS (parametrami bliżej mu było do 0W40 i miał aprobadę VW w ASO, a miałem jeszcze gwarancję i GPF), raz zalalem też tego shella OW30 w ASO na bezpłatnym przeglądzie. I na eurolu mam wrażenie, że silnik chodził ciszej i osiągał niższe temperatury niż na shellowskim, więc wróciłem do eurola. Od 10tys. km (od tyle mam 450KM) jeżdzę na podanym wyżej millersie i już przy nim zostanę, bo nie ma mogę się do niego przyczepić.
tomek_vw
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: tomek_vw »

czy takie rozwiązanie jest wystarczające?
https://www.vdubwarehouse.com/mm5/merch ... e=MS100100
Czy musi być wymieniona cała odma?
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

orlik pisze: 3 gru 2021, o 04:16
piotr26 pisze: 2 gru 2021, o 21:56 A propo: na jakim Ty jeżdzisz teraz?
Obecnie na MILLERS EE Performance C3 5w30 504/507
Bardzo dobry olej .

Wcześniej miałem 0W30 eurola SYNTENCE FS (parametrami bliżej mu było do 0W40 i miał aprobadę VW w ASO, a miałem jeszcze gwarancję i GPF), raz zalalem też tego shella OW30 w ASO na bezpłatnym przeglądzie. I na eurolu mam wrażenie, że silnik chodził ciszej i osiągał niższe temperatury niż na shellowskim, więc wróciłem do eurola. Od 10tys. km (od tyle mam 450KM) jeżdzę na podanym wyżej millersie i już przy nim zostanę, bo nie ma mogę się do niego przyczepić.
Dzięki. A jak oceniasz Eurola OW30 wzgledem Millersa, którego używasz?

Jeżdziłem dosyć długo na Millersie XF 5W30 ale w drugim aucie i silnik faktycznie pracował wyraźnie ciszej na autostradzie niż na oleju z ASO ( wtedy Mobil i Castrol ).
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

Maliniak pisze: 2 gru 2021, o 22:34
piotr26 pisze: 2 gru 2021, o 20:40 Ja mam teraz zalany oryginalny olej z ASO 0W30 Skoda ( Shell ) w ramach pakietu przegladów i narazie nie widzę różnicy w temperaturach. Tuner zaleca wymianę co 8 - 12 tys.
Z ciekawości, jakie masz temperatury? :)
W mieście w ostatnim czasie nie osiagnąłem granicy 100 stopni a zazwyczaj jeżdzę z ekranem z temp oleju. Nawet jak polatam ze 2 czy 3 razy spod świateł w ciagu kilku minut to mam np 96 stopni. W trasie podobnie poniżej i okolica 100. Zdarzyło mi się pojechać ponad indeks predkości opon ( jeszcze letnich ) to jak zwolniłem do prędkości autostradowej i spojrzałem na temperaturę było 104. Ale w wakacje przy podobnych prędkościach temperatury szły w górę i po kilku takich sprintach w odstępie kilku minut miałem max 114 ( ale to na Eurolu 0W30 Syntence ) a pomiędzy spadały do 106 - 107 - 104. Sam jestem ciekaw jak przy wyższych przebiegach będzie się zachowywał ten olej, bo narazie po wymianie mam jakiś znikowy przebieg, chyba poniżej 1 tys.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

piotr26 pisze: 5 gru 2021, o 14:13 Dzięki. A jak oceniasz Eurola OW30 wzgledem Millersa, którego używasz?
Ciężko mi powiedzieć, bo nie widzę jakiś znaczących różnic. Z tym, że wcześniej na Eurolu nie miałem aż takiej mocy, a druga sprawa, millersa zalecał mi lać CS, więc tak zostawiam.
Maliniak
Posty: 636
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Maliniak »

Czyli pewnie te wysokie temp. u mnie to z racji niskiego przebiegu były. Teraz jest lepiej, ale i tak zmienię na Millersa, bo bardzo sobie chwalę. W O3 RS 320 KM na 0w40 nigdy nie miałem powyżej 110 i to w upalne dni przy ostrzejszej jeździe. CFS 5w40 to już w ogóle bajka, ale jego trzeba bardzo często zmieniać i to już taki overkill - nie widzę sensu stosowania w daily autach.
ODPOWIEDZ