Bez problemu jestem w stanie przekroczyć w Superbem 170KM TDI 8l/100km w trasie - przekroczyłem, tak jak zejść poniżej 7l w swoim TSI 4x4 - zszedłem raz. Na pewno można zejść w TDI poniżej 5l - zszedłem nawet Outlanderem, ale ponad 12l też miałem. Aby unikać subiektywizmów, kierowców, tras itd.. wziąłem do porównania dane ze spritmonitor, gdzie zarówno TDI jak i TSI jest kilkadziesiąt samochodów i statystyka niweluje wpływ. Jedynie LPG jest tam zaledwie 8 samochodów, co uważam za mało reprezentatywne.Mikie pisze:Rezon,
Nigdy nie miałem samochodu na gaz, więc nie mam pojęcia jakie są różnice w zużyciu paliwa. Wykorzystałem, to co koledzy Zuber i Szms podawali powyżej.
Jeżeli chodzi o cenę diesla, to zgodnie z najnowszym konfiguratorem Skody, różnica w cenie pomiędzy 2.0 TSI DSG i 2.0 TDI DSG (125kW), w wersji platinum wynosi dokładnie 6400 PLN (chyba że coś źle liczę...). Może 10kPLN to różnice na niższych wersjach wyposażenia.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to mówimy tutaj o 2.0 TSI, a widzę, że jeździsz 1.8. U mnie w firmie mamy dwie takie kury i średnie zużycie jest na poziomie 12l/100. Oczywiście to kwestia charakteru jazdy, stosunku trasa/miasto etc. Tak samo w dieslu możesz spokojnie zejść ze średnim spalaniem TDI poniżej 7 litrów. Mając na kilka dni testową FL 2.0TDI DSG i katując ją w Warszawie i trasie miałem średnie 7.1. Na spokojnej jeździe po mieście spadlem nawet do 6.2.
Prawdę mówiąc same koszty instalacji i paliwa nic nie mówią. Do tego dochodzi np. droższa eksploatacja diesla i większa utrata wartości benzynowca.
Koszty wykupu, sprzedaży, itd... po za wynajmem długoterminowym bardziej zależą od konkretnego egzemplarza niż od silnika