Awaria DSG 6 2014

Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: emay »

dolko pisze:Nowy superb 2.0 tdi 4x4 ma dsg 6? Co ile tak olej wymienić?
Tak jest DSG6 wymiana oleju chyba co 60 tyś albo 80 tyś musiałbym sprawdzić w książce serwisowej.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Zaj007 »

60 000.

Musi być DSG 6. DSG 7 (DQ200) nie mam możliwości przeniesienia napędu na cztery koła.
Obrazek
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: sko89 »

Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Sebastian_M26 »

Tak, ale ludzie wymieniają jak co się komu przypomni, a potem płaczą i płacą.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Zaj007 »

Też jestem zdania, że wymieniać powinno sie częściej właśnie z tego powodu. Zwłaszcza jak skrzynia jest intensywne eksploatowana.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Zaj007 »

Tak swoją drogą to ciekaw jestem jak prezentują się zamienniki oleju np. Od LM.
Obrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Sebastian_M26 »

Jak zamienniki, to Skoda ma rafinerie i produkuje olej?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
pawuo

Re: Odp: Awaria DSG 2014

Post autor: pawuo »

sko89 pisze:Skrzynie Geartronic w Volvo są produkcji Forda. Wg mnie znacznie gorsze od DSG szczególnie w kulturze pracy. Wszystkie wady DSG są pogłębione w Geartronic o 30%. Opisywałem kiedyś jak testowałem Volvo S80 i Geartronic dobierał tak biegi, że doprowadzał do dławienia silnika i wibracji. Nie każdy też wie, że w Volvo XC60, który jest klonem Forda Kugi montowana jest zwykła skrzynia hydrokinetyczna, a w Kudze Geartronic. W XC60, które jest cięższe od Kugi, Gtronic nie daje sobie rady. Nie narzekajmy więc na DSG bo przy wszystkich wadach i tak nie ma nic lepszego na rynku.
W fordach instalowane są skrzynie Powershift produkowane przez Getrag- nie wiem czy to jest tożsame z Geartronic w Volvo.
Jeździłem 3 lata fordowskim Powershiftem (mokre sprzęgła) i moim zdaniem jest lepsza od DSG. Zwłaszcza jeśli chodzi o kulturę pracy. Jest też przeznaczona do współpracy z silnikami o momencie obrotowym do 450Nm wiec daje też większą swobodę przy różnego rodzaju modyfikacjach. Nie słyszałem też o żadnych masowych problemach z tą skrzynią. DSG natomiast nie grzeszy ani kultura pracy ani niezawodnością. Z Powershifta byłem bardzo zadowolony z DSG już nie.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, o 13:55 przez pawuo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Misiek Fisiek »

Jedyne co napisałeś od siebie to:
pawuo pisze: Wysłane z mojego HTC Desire 500 dual sim przy użyciu Tapatalka
Chciałeś się pochwalić telefonem to trzeba było wrzucić zdjęcie :lol:
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
pawuo

Re: Odp: Awaria DSG 2014

Post autor: pawuo »

Misiek Fisiek pisze:Jedyne co napisałeś od siebie to:
pawuo pisze: Wysłane z mojego HTC Desire 500 dual sim przy użyciu Tapatalka
Chciałeś się pochwalić telefonem to trzeba było wrzucić zdjęcie :lol:
Telefon jest badziewny ale na dwie karty. Posta już poprawiłem:-)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Zaj007 »

Sebastian_M26 pisze:Jak zamienniki, to Skoda ma rafinerie i produkuje olej?
W sensie, że butelka nie ma logo Wieśwagena tylko coś innego. :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Michumm »

sko89 pisze:Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
Jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni? zbliża mi się 120tyś i trzeba to zrobić?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: emay »

Michumm pisze:
sko89 pisze:Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
Jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni? zbliża mi się 120tyś i trzeba to zrobić?
Z olejem z ASO to bez rabatów koło 700-800 zl
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Odp: Awaria DSG 2014

Post autor: max »

Roger83 pisze:A da się to jakoś zdiagnozować (numer skrzyni/seria?).

U mnie nic nie szarpie, ale przy zupełnie spokojny silniku w trybie "P", po włączeniu na "D" czuć wyraźnie pojawiające się wibracje na wciśniętym pedale hamulca zanim ruszę. To normalne, czy jest się czym niepokoić?
Nie. nie jest to normalne. U mnie nic takiego nie zauważyłem a mam ok 25kkm i szrpniec oraz wibracji nie czuję. Jedynie co podczas "mocnego" przyspieszania na ostrym łuku (tak z okolo 15-20 kmph w górę) czasami lekkie szarpniecie swiadczace o "aktywowaniu" haldex'a

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Awaria DSG 2014

Post autor: Zapp »

Zaj007 pisze:Tak swoją drogą to ciekaw jestem jak prezentują się zamienniki oleju np. Od LM.
Tak samo.
Lałem już oryginał (w każdym razie z napisem VW), Pentosin, Febi i LM - bez zmian w działaniu.
Natomiast organoleptycznie LM (8100) śmierdzi potwornie. Żaden z nich nie pachnie wytwornie, ale LM to już przesada - wali tak intensywnie, że po wymianie myślałem że gdzieś mam wyciek. A to tylko z odpowietrznika skrzyni, + może panowie gdzieś nie zmyli dokładnie jakiegoś zabrudzenia / zalania przy wymianie. Na szczęście przestało po jakimś miesiącu 8-)
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Zablokowany