Tak jest DSG6 wymiana oleju chyba co 60 tyś albo 80 tyś musiałbym sprawdzić w książce serwisowej.dolko pisze:Nowy superb 2.0 tdi 4x4 ma dsg 6? Co ile tak olej wymienić?
Awaria DSG 6 2014
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Awaria DSG 2014
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Awaria DSG 2014
60 000.
Musi być DSG 6. DSG 7 (DQ200) nie mam możliwości przeniesienia napędu na cztery koła.
Musi być DSG 6. DSG 7 (DQ200) nie mam możliwości przeniesienia napędu na cztery koła.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria DSG 2014
Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Awaria DSG 2014
Tak, ale ludzie wymieniają jak co się komu przypomni, a potem płaczą i płacą.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Awaria DSG 2014
Też jestem zdania, że wymieniać powinno sie częściej właśnie z tego powodu. Zwłaszcza jak skrzynia jest intensywne eksploatowana.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Awaria DSG 2014
Jak zamienniki, to Skoda ma rafinerie i produkuje olej?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Odp: Awaria DSG 2014
W fordach instalowane są skrzynie Powershift produkowane przez Getrag- nie wiem czy to jest tożsame z Geartronic w Volvo.sko89 pisze:Skrzynie Geartronic w Volvo są produkcji Forda. Wg mnie znacznie gorsze od DSG szczególnie w kulturze pracy. Wszystkie wady DSG są pogłębione w Geartronic o 30%. Opisywałem kiedyś jak testowałem Volvo S80 i Geartronic dobierał tak biegi, że doprowadzał do dławienia silnika i wibracji. Nie każdy też wie, że w Volvo XC60, który jest klonem Forda Kugi montowana jest zwykła skrzynia hydrokinetyczna, a w Kudze Geartronic. W XC60, które jest cięższe od Kugi, Gtronic nie daje sobie rady. Nie narzekajmy więc na DSG bo przy wszystkich wadach i tak nie ma nic lepszego na rynku.
Jeździłem 3 lata fordowskim Powershiftem (mokre sprzęgła) i moim zdaniem jest lepsza od DSG. Zwłaszcza jeśli chodzi o kulturę pracy. Jest też przeznaczona do współpracy z silnikami o momencie obrotowym do 450Nm wiec daje też większą swobodę przy różnego rodzaju modyfikacjach. Nie słyszałem też o żadnych masowych problemach z tą skrzynią. DSG natomiast nie grzeszy ani kultura pracy ani niezawodnością. Z Powershifta byłem bardzo zadowolony z DSG już nie.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, o 13:55 przez pawuo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Awaria DSG 2014
Jedyne co napisałeś od siebie to:
Chciałeś się pochwalić telefonem to trzeba było wrzucić zdjęciepawuo pisze: Wysłane z mojego HTC Desire 500 dual sim przy użyciu Tapatalka
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Odp: Awaria DSG 2014
Telefon jest badziewny ale na dwie karty. Posta już poprawiłem:-)Misiek Fisiek pisze:Jedyne co napisałeś od siebie to:
Chciałeś się pochwalić telefonem to trzeba było wrzucić zdjęciepawuo pisze: Wysłane z mojego HTC Desire 500 dual sim przy użyciu Tapatalka
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Awaria DSG 2014
W sensie, że butelka nie ma logo Wieśwagena tylko coś innego.Sebastian_M26 pisze:Jak zamienniki, to Skoda ma rafinerie i produkuje olej?
- Michumm
- Posty: 306
- Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kiełczów
Re: Awaria DSG 2014
Jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni? zbliża mi się 120tyś i trzeba to zrobić?sko89 pisze:Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Awaria DSG 2014
Z olejem z ASO to bez rabatów koło 700-800 zlMichumm pisze:Jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni? zbliża mi się 120tyś i trzeba to zrobić?sko89 pisze:Oficjalnie w DSG6 trzeba wymieniać olej co 60 tys. Ale lepiej co 30 tys. bo tam jest idiotyczna konstrukcja, że ten sam olej, który smaruje tarcze cierne sprzęgieł, po przejściu przez filtr smaruje precyzyjną i delikatną mechatronikę. Filtr nigdy wszystkiego nie wyłapie i awarie mechatroniki są spowodowane zanieczyszczeniami z tarcz sprzęgieł. Niestety w DSG6 wymiana oleju i filtra nie jest tania a skrócenie okresów jeszcze podwaja koszty.
- max
- Posty: 358
- Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Podaj lokalizację
Re: Odp: Awaria DSG 2014
Nie. nie jest to normalne. U mnie nic takiego nie zauważyłem a mam ok 25kkm i szrpniec oraz wibracji nie czuję. Jedynie co podczas "mocnego" przyspieszania na ostrym łuku (tak z okolo 15-20 kmph w górę) czasami lekkie szarpniecie swiadczace o "aktywowaniu" haldex'aRoger83 pisze:A da się to jakoś zdiagnozować (numer skrzyni/seria?).
U mnie nic nie szarpie, ale przy zupełnie spokojny silniku w trybie "P", po włączeniu na "D" czuć wyraźnie pojawiające się wibracje na wciśniętym pedale hamulca zanim ruszę. To normalne, czy jest się czym niepokoić?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Awaria DSG 2014
Tak samo.Zaj007 pisze:Tak swoją drogą to ciekaw jestem jak prezentują się zamienniki oleju np. Od LM.
Lałem już oryginał (w każdym razie z napisem VW), Pentosin, Febi i LM - bez zmian w działaniu.
Natomiast organoleptycznie LM (8100) śmierdzi potwornie. Żaden z nich nie pachnie wytwornie, ale LM to już przesada - wali tak intensywnie, że po wymianie myślałem że gdzieś mam wyciek. A to tylko z odpowietrznika skrzyni, + może panowie gdzieś nie zmyli dokładnie jakiegoś zabrudzenia / zalania przy wymianie. Na szczęście przestało po jakimś miesiącu
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik