Re: Czy wymieniać olej po 1000km?
: 15 sty 2021, o 08:59
5W30 to chyba minimum jeśli chodzi o lepkość, 0W30 to przegięcie a później nie wiadomo czemu olej silnikowi zaczyna smakować.
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Przecież na górze (30) mają podobne parametry - lepkość wysokotemperaturową, temperaturę zapłonu, itd... Na dole to nawet 0W jest lepsze. 5 czy 0 to nie ma tu znaczenia. Obecnie mam ponad 100kkm na 0W30 i też nie dolewam, ale to nie są oleje Shell - 60kkm na Amsoil, >40kkm na Millers. To ten konkretny olej Shell Helix 0W30 504/507 skreśliłem z listy. Nie wiem co z nim jest nie tak - czy ta baza na GTL'u czy dodatki - to tomek evo lepiej ogarnia. Ja patrzę od strony użytkownika - nie sprawdził się: znikał, temp podskoczyła po 23kkm. Dlatego dziwić by mogła obecna miłość do Shell'a - mogłaby dziwić, gdybym nie znał mechanizmów zakupów w automotive Dobro klienta i silnika nie ma na listach KPI menedżerów
akurat teraz (styczeń) to nawet lepiej jak 0W30 - lżejszy rozruch. Jak nie było wielosezonowych - to raz w roku zmieniało się na "rzadszy". "" bo tak naprawdę to on rzadszy nie jest - gęstość ma podobną, tylko lepkość w niskiej temperaturze ma inną - łatwiej się leje Na olejach 0W30 łatwiej spełnić normy spalania. To i tak lepiej niż zalecane generalnie w nowych samochodach 0W20 czy 0W15. Zacofanie Skody ma swoje plusy Jedynie Shella omijałbym z daleka. Pewnie Castrola też nie zalałbym do swojego, a jakiś inny 0W30 504/507 - dlaczego nie? Ale mało ich na liście z aprobatą.Pawel_81 pisze: ↑15 sty 2021, o 11:00 Mam już najechane ponad 55 tys, od nowości 5W30 a teraz zalecają lać 0W30 prawdopodobnie Shell, jeszcze bym zrozumiał z 0W30 na 5W30 ale na odwrót? Nawet nie potrafią tego wytłumaczyć.
Zawsze wydawało mi się że nie zmienia się oleju na rzadszy niż ten który jest obecnie.
Bo to wszystko nie jest do końca jasne cholera. Każdy pisze inaczej, nie ma spójnych informacji. Najważniejsze trzymać się normy, ale co z tego, skoro to dalej nie mówi NIC. Masz 0W30, 5W30, 5W40, 0W40, wszystkie niby spełniają normy, czy to 504, czy to 502, ale dalej człowiek jest zielonym, jaki ma w końcu zalewać dla dobra swojego silnika i stylu jazdy, modów, przebiegów itd. Jeden wielki bałagan.
Mogę podać czym ja się kieruję.KriSSo pisze: ↑15 sty 2021, o 14:00 Bo to wszystko nie jest do końca jasne cholera. Każdy pisze inaczej, nie ma spójnych informacji. Najważniejsze trzymać się normy, ale co z tego, skoro to dalej nie mówi NIC. Masz 0W30, 5W30, 5W40, 0W40, wszystkie niby spełniają normy, czy to 504, czy to 502, ale dalej człowiek jest zielonym, jaki ma w końcu zalewać dla dobra swojego silnika i stylu jazdy, modów, przebiegów itd. Jeden wielki bałagan.
Ot, chociażby w kwestii tego, co zacytowałem z Twojej wypowiedzi. Mamy załóżmy normę 504 i olej przykładowo Ravenol VMP 5W30 i VSW 0W30. Oba spełniają normę, no i co z tego? NO nic, pojęcia nie man dalej, który olej wybrałby mój silnik, gdyby umiał myśleć i mówić