Strona 300 z 332

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 15:04
autor: SE7
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 11:30 Ale od kiedy seryjne a6 czy BMW 5 w podobnej wersji silnikowej tylko droższe o 100k lepiej się prowadzi od Superba 280?
Poniżej test, na torze Superb najszybszy:
https://magazynauto.pl/testy/audi-a6-av ... e,aid,2419
Oczywiście ze wszystko kwestia budżetu ale za 100 k więcej nadal nie mamy lepszego auta, jedynie ciut wolniejsze i ładniejsze.
Na którym torze? Test chyba dla laików, którzy patrzą na suche dane z tabelki (osiągi). Superb jest najlżejszy i najmocniejszy w tym porównaniu. Pytanie jak by się auta sprawdziły przy pełnym obciążeniu czego nie napisano.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 15:22
autor: zalezi
To jest "piękne" w Audi. Konfigurujesz sobie Q5, masz bazowy, golutki konfig wariantu Sport w cenie już 250k i same tylko felgi 20" kosztują tam od 9 do 12k ( a przecież jeszcze mają w opcji 21").
Grzana kierownica wymusza dokupienie aktywnego tempomatu w cenie 5100 zl.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka



Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 15:30
autor: Kylo125
SE7 pisze: 25 cze 2023, o 15:04
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 11:30 Ale od kiedy seryjne a6 czy BMW 5 w podobnej wersji silnikowej tylko droższe o 100k lepiej się prowadzi od Superba 280?
Poniżej test, na torze Superb najszybszy:
https://magazynauto.pl/testy/audi-a6-av ... e,aid,2419
Oczywiście ze wszystko kwestia budżetu ale za 100 k więcej nadal nie mamy lepszego auta, jedynie ciut wolniejsze i ładniejsze.
Na którym torze? Test chyba dla laików, którzy patrzą na suche dane z tabelki (osiągi). Superb jest najlżejszy i najmocniejszy w tym porównaniu. Pytanie jak by się auta sprawdziły przy pełnym obciążeniu czego nie napisano.
Gdzie z tym pełnym obciążeniem. Na torze?

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 15:41
autor: SE7
Kylo125 pisze: 25 cze 2023, o 15:30 Gdzie z tym pełnym obciążeniem. Na torze?
Dlaczego nie, wtedy właściwości jezdne (zawieszenie, hamulce) by zostały zweryfikowane. Chyba BMW by wygrało przez tylny napęd i najlepsze wyważenie przód tył.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 16:31
autor: Kylo125
Jak by miało wygrać to by wygrało i na pusto. Może by miało lepiej gdyby tam założyć choć 18tki bo BMW było na 17 calach.
Z drugiej strony kto jeździ załadowanym autem na tor. No jeszcze może jakieś ring taxi, ale wtedy ani dwulitrowe BMW, audi czy tym bardziej skoda raczej nie są pierwszym wyborem do takiego celu.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 16:36
autor: Marek23
SE7 pisze: 25 cze 2023, o 15:04
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 11:30 Ale od kiedy seryjne a6 czy BMW 5 w podobnej wersji silnikowej tylko droższe o 100k lepiej się prowadzi od Superba 280?
Poniżej test, na torze Superb najszybszy:
https://magazynauto.pl/testy/audi-a6-av ... e,aid,2419
Oczywiście ze wszystko kwestia budżetu ale za 100 k więcej nadal nie mamy lepszego auta, jedynie ciut wolniejsze i ładniejsze.
Na którym torze? Test chyba dla laików, którzy patrzą na suche dane z tabelki (osiągi). Superb jest najlżejszy i najmocniejszy w tym porównaniu. Pytanie jak by się auta sprawdziły przy pełnym obciążeniu czego nie napisano.
Nie byłeś nigdy na torze to już pewne. Jakich laików ?
O-200 przyspieszenie plus to jak auto skręca to podstawa. Myślisz ze prestiżem na drodze nadrobisz brakujące konie i pontonowaty zawias? I co to zmienia jaki tor. Przy tej wadze czy to będą Kielce czy Ring to masa i moc jest kluczowa.
Po drugie nawet z pełnym obciążeniem Superb byłby lżejszy czyli szybszy. A ze ma więcej mocy przy cenie 100 k mniej to fakt. Jak dołożysz 200 k to Skody to będziesz miał szybszy, mniejszy i ładniejszy samochód. Ot cała historia. Jak mam 200 k na auto to może nie mam 350-400k. A lubię zapierdalac i duże kombi mi pod każdym względem potrzebne.. Mam kupić audi s3 bo plastik ładniejszy? Jak będę miał te 400 k na samo auto to dam sobie spokój z Suoerbem i na pewno nie będę innym pisał ze nie powinni jej kupować😂😂😂

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 16:40
autor: artho
zalezi pisze: 25 cze 2023, o 15:22 To jest "piękne" w Audi. Konfigurujesz sobie Q5, masz bazowy, golutki konfig wariantu Sport w cenie już 250k i same tylko felgi 20" kosztują tam od 9 do 12k ( a przecież jeszcze mają w opcji 21").
Grzana kierownica wymusza dokupienie aktywnego tempomatu w cenie 5100 zl.
zalezi, w Audi się wszystko pakietuje w salonie, taka polityka firmy - Ty robisz "orientacyjny konfig", który ma zawierać co w zasadzie chciałbyś mieć a czego nie. Wysyłasz go do sprzedawcy. Sprzedawca dopiero dobiera pakiety co od razu zbija cenę i podpowiada czego nie da się spakietować. Następnie od razu przygotowuje Ci rabat, który zawsze jest większy niż w Skodzie oraz przygotowuje kilka opcji finansowania.

Tak w Audi jest od wielu lat, tak też mnie obsługiwali. W Skodzie polityka jest troszkę inna bo z wszelakich pakietów zwykle jest tylko jeden pakiet dla danej wersji wyposażenia. Nie obrażaj się przez to na Audi, po prostu chcą aby obsługa klienta przy sprzedaży była bardziej angażująca dla sprzedawców tak, abyś Ty - klient - mógł wyjść zadowolony z tego procesu. Jeszcze Ci te alusy 20'' dadzą w gratisie na koniec, zobaczysz.
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 11:30 Ale od kiedy seryjne a6 czy BMW 5 w podobnej wersji silnikowej tylko droższe o 100k lepiej się prowadzi od Superba 280?
Poniżej test, na torze Superb najszybszy:
https://magazynauto.pl/testy/audi-a6-av ... e,aid,2419
Malek, ten test nie porównuje ani nie opiniuje w profesjonalny sposób które z aut się lepiej prowadzi. On tylko sprawdził które z aut ma największą moc oraz jest najlżejsze.
LMB pisze: 25 cze 2023, o 12:11 W 2005 kupilem nowego Focusa i bylem cholernie zadowolony. Pozniej z racji powiekszenia sie rodziny, zmienilem na nowa Vectre i to byla porazka.
(...)
Filmik byl krecony jakies 1.5 roku temu - takze te ceny marek premium tez ida w gore i to mocno.
Fajna opowieść, no i chyba tak naprawdę dość dobrze podsumowująca cały temat - Skoda to naprawdę dobre a często bardzo dobre auto. Tylko, że dla osób, które nie czerpią radości z prowadzenia, tylko osób, które potrzebują pakownego wołka roboczego do bardzo przepisowego jeżdżenia. Niestety ostatnimi czasy Skoda idzie ostro z cenami w górę i sens jej zakupu jest coraz mniejszy. Skok z 80k na 150k za Kodiaqa bez zmiany modelu (jedynie facelift!) to absurd. Kupowanie wymaksowanego Superba to też często absurd - sam się o tym przekonałem.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 16:44
autor: Marek23
Artho, najlepiej prowadzi w przypadku takich pontonów znaczy co jest najszybsze. Dywagacje o trakcji, panowaniu nad tyłem przy wejściu i wejście zostawmy porównaniu 911 gt3 z scuderia,itd. Nagle będziemy rozpatrywać które kombi auto ma luźniejszy tył itd😂😂😂😂

I czy naprawdę uważasz ze takie nowe a6 3.0 tsi da Ci większa radość z prowadzenia? Nie da, to tylko moc , szerszy kapec, trochę lepszy zawias. Ale radości prowadzenia tam nie ma. Chyba ze ktoś w życiu esp nie wyłączył go może tak to odebrać

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 16:58
autor: SE7
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 16:36 Nie byłeś nigdy na torze to już pewne. Jakich laików ?
Zaskoczę Cię, bo byłem na wielu i wiem o czym napisałem, dużo aut miałem.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:05
autor: artho
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 16:44I czy naprawdę uważasz ze takie nowe a6 3.0 tsi da Ci większa radość z prowadzenia? Nie da, to tylko moc , szerszy kapec, trochę lepszy zawias.
Normalne Audi A6 to nie jest ani samochód sportowy (co w sumie chyba można powiedzieć o RS6) ani usportowiony (co można powiedzieć o np. S6). Zwykłe, cywilne Audi A6 to jest komfortowa limuzyna do pokonywania setek kilometrów wygodzie a nie do rajdu alpejskimi serpentynami. Podkreślam, bo mam nadzieję, że to wybrzmi wreszcie.

Nie zmienia to natomiast faktu, że oczywiście prowadzi się po prostu lepiej, co wynika tylko i wyłącznie z zastosowanych rozwiązań oraz braku oszczędności "tam gdzie ich nie widać". Wzdłużny silnik z długą skrzynią S-tronic dają sporo lepszy balans wagowy, masami zbliżamy się odrobinę w kierunku silników ustawionych centralnie a ogół zawieszenia mimo, że nastawiony na komfort po prostu nie ma zaaplikowanych ustępstw służących zbijaniu tysia tu oraz tysia tam. O ile dobrze pamiętam nawet bazowa opcja ma wielowahaczowe zawieszenie na przedniej i na tylnej osi. Pomijam już wymieniane wcześniej i w innych wątkach drobne różnice, które dostrzegalne są już w Passacie i Arteonie (czyli choćby te stabilizatory). Do tego dochodzi napęd Quattro, który w przypadku A6 jest oparty na torsenie o ile dobrze pamiętam. Z ciekawości zobacz sobie także maglownicę z Superba a tą z C8 - to są po prostu inne samochody.

Tak czy tak najlepiej jest się przejechać w salonie testówką - jeżeli ktoś nie poczuje różnicy na pierwszy rzut oka, to znaczy, że prawdopodobnie nie potrzebuje Audi i Superb mu wystarczy. Jeżeli ktoś poczuje różnicę to warto rozejrzeć się za innymi opcjami i tyle. Bo upgrade Superba tani nie jest, a dochodzą dywagacje na temat gwarancji itd.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:17
autor: Marek23
SE7 pisze: 25 cze 2023, o 16:58
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 16:36 Nie byłeś nigdy na torze to już pewne. Jakich laików ?
Zaskoczę Cię, bo byłem na wielu i wiem o czym napisałem, dużo aut miałem.

Chyba po kartingowych tym jeździsz jak takie rzeczy piszesz.

Ale czytam ze a6 zbliża się charakterystyka do silnika umieszczanego centralnie. Kurde najeździłem się różnymi autami ale takich kwasów nie brałem. Żegnam topic🤦

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:20
autor: artho
No rozkład mas jest w dowolnym Audi po prostu inny, nie wiem cóż w tym zaskakującego 😆
Pojeździj innymi nowymi samochodami Marek, po prostu warto - na Twojej Skodziuni świat się nie kończy 😉

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:26
autor: rowerek
Wielowahacz na obu osiach jest już w A4.

W A6 benzynowych nie ma obecnie Torsena, nawet w 55tfsi. Jest quattro ultra (jak w większości 'cywilnych' Audi obecnie). W skrócie, taki haldex (ideowo, bo konstrukcyjnie zupełnie coś innego z racji wzdłużnego silnika/skrzyni), ale na odwrót. W specyficznych warunkach (stała prędkość, bardzo nieznaczny kąt skrętu kół, przyczepna nawierzchnia) potrafi rozpiąć wał i napęd na tył, a tak to stałe 50:50/40:60 z możliwością zonglowania.

Co do odczuć z jazdy kurą i Audi. Mam SIII L&K, mam też nowe A4 z adaptacyjnym zawiasem i porządnymi hamulcami (w A4 powyżej 200KM są już standardowo zaciski "monobloki", czyli wg wielu mod "must have" w Superbie). Nie ma możliwości żeby mi ktoś wmówił, że Superb pojedzie prawie tak samo, albo różnice są niewielkie. I tu nawet nie trzeba gnać na złamanie karku. Zwykła jazda, a różnica baaardzo znacząca. Sprężystość zawieszenia, układanie się w zakręcie, pewność trzymania obranego kursu, bez pięciu korekt kierownicy. Czujesz, że jedziesz czymś lepszym, bardziej dopracowanym i tyle.
Teraz pytanie, na ile to wyceniasz. Czy wolisz jeździć wypchaną po brzegi, ale jednak taczką, czy może zrezygnować z kilku rzeczy/lub dopłacić chcąc utrzymać standard taki sam, ale mieć większą przyjemność z jazdy.
Ja mam możliwość przesiadania się z jednego do drugiego i za każdym razem kierunek A4 ->Superb utwierdza w przekonaniu, że Audi to był bardzo dobry wybór.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:33
autor: SE7
Marek23 pisze: 25 cze 2023, o 17:17 Chyba po kartingowych tym jeździsz jak takie rzeczy piszesz.
Żegnam topic🤦
Silesia Ring, Tor Poznań, Tor Kielce to jest karting?
Całe szczęście, że żegnasz bo nic nie wnosisz do dyskusji. Ja przesiadłem się do ALFY po półtora roku bo kilka rzeczy mi nie pasowało.

Re: Co zamiast Superba ?

: 25 cze 2023, o 17:33
autor: artho
rowerek pisze: 25 cze 2023, o 17:26 Wielowahacz na obu osiach jest już w A4.
Dzięki za korektę, nie byłem pewny czy w A4 jest we wszystkich opcjach silnikowych.
rowerek pisze: 25 cze 2023, o 17:26 W A6 benzynowych nie ma obecnie Torsena, nawet w 55tfsi. Jest quattro ultra (jak w większości 'cywilnych' Audi obecnie). W skrócie, taki haldex (ideowo, bo konstrukcyjnie zupełnie coś innego z racji wzdłużnego silnika/skrzyni), ale na odwrót. W specyficznych warunkach (stała prędkość, bardzo nieznaczny kąt skrętu kół, przyczepna nawierzchnia) potrafi rozpiąć wał i napęd na tył, a tak to stałe 50:50/40:60 z możliwością zonglowania.
Co nie zmienia faktu, że Quattro Ultra i tak radzi sobie lepiej niż Haldex - przy wyborze też warto rozważyć.
rowerek pisze: 25 cze 2023, o 17:26Co do odczuć z jazdy kurą i Audi. Mam SIII L&K, mam też nowe A4 z adaptacyjnym zawiasem i porządnymi hamulcami (w A4 powyżej 200KM są już standardowo zaciski "monobloki", czyli wg wielu mod "must have" w Superbie). Nie ma możliwości żeby mi ktoś wmówił, że Superb pojedzie prawie tak samo, albo różnice są niewielkie. I tu nawet nie trzeba gnać na złamanie karku. Zwykła jazda, a różnica baaardzo znacząca. Sprężystość zawieszenia, układanie się w zakręcie, pewność trzymania obranego kursu, bez pięciu korekt kierownicy. Czujesz, że jedziesz czymś lepszym, bardziej dopracowanym i tyle.
Błagam, niech mu ktoś poleje piwo. Naprawdę nie wiem skąd się na forum Skody bierze fanatyzm - przecież nawet w Passacie i Arteonie czuć różnicę. Oczywiście to nie jest przepaść niebo a ziemia, ale jest i zaprzeczanie jej zakrawa o fanatyzm właśnie.
rowerek pisze: 25 cze 2023, o 17:26Teraz pytanie, na ile to wyceniasz. Czy wolisz jeździć wypchaną po brzegi, ale jednak taczką, czy może zrezygnować z kilku rzeczy/lub dopłacić chcąc utrzymać standard taki sam, ale mieć większą przyjemność z jazdy.
Ja mam możliwość przesiadania się z jednego do drugiego i za każdym razem kierunek A4 ->Superb utwierdza w przekonaniu, że Audi to był bardzo dobry wybór.
I dlatego masa osób po jeżdżeniu Superbem kupuje BMW, Audi czy właśnie SUV-y od Volvo a zdarzają się też i inne marki. Nie ma w tym nic dziwnego, po prostu sporo osób orientuje się tak jak ja - wielu bajerów nie używa, przestrzeni Superba często nie potrzebuje i mieszcząc się czasem w nieco mniejszym samochodzie oraz czasem dorzucając nieco więcej mamy auto cieszące na dłużej. I tyle.

I raz jeszcze: nie chcę nikogo przekonywać, że Superb jest zły. W szkolnej skali Superb to czwórkowe a czasem piątkowe auto, ale w mało czym błyszczy. A do tego często orientujemy się, że płacąc tyle co za dopasionego Superba można było dorzucić odrobinę więcej (serio, miesiąc-dwa miesiące wypłaty) i mieć sporo lepsze technologicznie auto.