Strona 4 z 4

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 27 gru 2022, o 17:26
autor: 3pm_krk
Czy Wy również czujecie, gdy skrzynia redukuje biegi? W trybie normalnym jest to bardziej płynne, ale najbardziej wyczuwalne, nawet lekkie szarpnięcie przy redukcji z 4 > 3 natomiast w trybie Sport te redukcje są mocniej odczuwalne. Nie wiem, czy to normalne działanie skrzyni (samochód nowy ledwo 2k przebiegu) bo w górę zmienia biegi fajnie i płynnie.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 27 gru 2022, o 18:17
autor: Arystander
3pm_krk pisze: 27 gru 2022, o 17:26 Czy Wy również czujecie, gdy skrzynia redukuje biegi? W trybie normalnym jest to bardziej płynne, ale najbardziej wyczuwalne, nawet lekkie szarpnięcie przy redukcji z 4 > 3 natomiast w trybie Sport te redukcje są mocniej odczuwalne. Nie wiem, czy to normalne działanie skrzyni (samochód nowy ledwo 2k przebiegu) bo w górę zmienia biegi fajnie i płynnie.
U mnie przy skrzyni w trybie S czuć mikroszarpnięcia przy redukcjach, ale jeśli wajcha jest w D to wszystko działa płynnie. Myślę, że ten typ tak ma. Samochód 5k przebiegu, 280KM.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 28 gru 2022, o 09:28
autor: Marianek
myślę, że trzeba doprecyzować kiedy te szarpnięcia występują: (mówimy o redukcjach)
1. Podczas hamowania tylko silnikiem?
2. Podczas hamowania z użyciem pedału hamulca?
3. Gdy jedziemy pod górkę z lekko wciśniętym pedałem przyspieszenia?

u mnie występują w trybie S dla punktu 1 (w trybie D też pewnie występują tylko są na tyle słabo odczuwalne, że nie zwracam na to uwagi). Jest to związane z tym, że podczas redukcji sterownik na moment- mgnienie oka wrzuca luz, obroty spadają o jakąś wartość i są podbijane w momencie zapięcia biegu. No i jeżeli prędkość pojazdu jest znaczna to redukcja np z 5 na 4 lub z 4 na 3 jest bardziej odczuwalna.

dla punktów 2 i 3 te szarpnięcia nie występują bo są inne warunki pracy;
w punkcie 2 ciągle hamujemy i wytracamy stopniowo prędkość przez co w momencie redukcji nie ma takiego jak w punkcie 1 podbicia obrotów
w punkcie 3 ciągle utrzymujemy obroty na jakiejś wartości przez co uniemożliwiamy ich spadek w momencie rozłączenia biegów

no i mogą być jeszcze szarpnięcia podczas kickdownu---- ale jeżeli występują to oznacza, że pojawiła się jakaś usterka w układzie napędowym i trzeba ją zdiagnozować.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 28 gru 2022, o 10:12
autor: 3pm_krk
Tak, głównie podczas hamowania silnikiem, dojeżdżając np. do świateł. Czasami w trybie S też da się to nieco mocniej odczuć hamując hamulcem przy wytracaniu dużej prędkości.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 28 gru 2022, o 10:32
autor: Marianek
Zatem tak po prostu jest zestrojona skrzynia--- jak temu zaradzić ?-- zrobić nowy program --- najlepiej pod własne preferencje

update

natomiast jeżeli ktoś nie chce robić programu a ma w aucie tryby jazdy to może sobie po mieście jeździć w trybie eco. Wówczas problem odczuwalnych redukcji nie istnieje.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 30 gru 2022, o 17:58
autor: Arystander
Jeśli wiadomo, że się będzie hamować silnikiem z dużej prędkości do małej (n.p. przed bramkami na autostradzie), to można też dźwignię na ten czas przestawić na D. Nie trzeba zmieniać trybu z ekranu itd. Gdy można znowu przyspieszyć, dźwignia idzie z powrotem w S.

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 16 maja 2023, o 20:42
autor: 3pm_krk
1. Czy normalne jest, że przy zmianie z "N" na "R" słychać takie lekkie puknięcie, jakby się coś załaczało? Nie występuje ono przy wrzucaniu innych trybów, np. z "R" przez "N" na "D".

2. Czy normalnym zachowaniem tej skrzyni jest, że przy odpuszczeniu pedału gazu przy niskich obrotach np. na D1 i D2 czasami słychać puknięcie?

3. Czy przy jeździe w zakręcie i skręcie, normalne jest, że skrzynia z biegu np. 3/4 wrzuca bieg 2?

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

: 17 maja 2023, o 07:01
autor: Marianek
ad1- nie mam zadnych stuków, puków
ad2.- nie mam zadnych stuków, puków
ad3.- hmmm- czy mowa jest o jeździe po rondach?--- może tak się zdarzyć szczególnie jak zakręt zacieśniasz--- potrzeba tu więcej info, kiedy tak się u Ciebie dzieje.