Strona 4 z 5
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 11:51
autor: orlik
rowerek pisze: ↑23 cze 2023, o 09:01
Problem z Alcantarą jest tylko taki, że nie wiadomo jak będzie wyglądać po dużych przebiegach i wielu latach, a takie się tu zapowiadają. Skóra jest łatwiejsza w opanowaniu/zabezpieczeniu, a przede wszystkim w ewentualnej renowacji.
W poprzednim superbie miałem style z alcantarą, po 90 tysiącach fotele wyglądały jak nowe. W sporline mam ,,sportowe" w alcanatze i przy przebiegu 95 również wyglądają jak nowe.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 11:53
autor: orlik
Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 09:52
Jak niżej jak jest droższy
Nad Sportlinem był tylko L&K.
Niżej, sportline zawsze był nazywany jako ambition. Ale fakt, dopakowany sportline wychodził i pewnie dalej wychodzi drożej niż dopakowany L&K.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 11:59
autor: orlik
Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 10:58
Faktycznie teraz katalogowo podają 5.3 sek. Jak zamawiałem to było 5.0 i tyle faktycznie jest z LC. Bez LC pewnie około 5.7.
Za uja nie będzie katalogowo 5.0, minimum 5,5 testując z dragy. Bez LC nawet może i 6 przekroczyć
Te 5,3 co podaje katalog to możliwe, ale w jakiejś bida version (waga) z tym silnikiem.
Przy 450 koniach mamy 3,9-4,00 powtarzalne z LC i 4,7-4,8 bez LC.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:00
autor: rowerek
orlik pisze:rowerek pisze: ↑23 cze 2023, o 09:01
Problem z Alcantarą jest tylko taki, że nie wiadomo jak będzie wyglądać po dużych przebiegach i wielu latach, a takie się tu zapowiadają. Skóra jest łatwiejsza w opanowaniu/zabezpieczeniu, a przede wszystkim w ewentualnej renowacji.
W poprzednim superbie miałem style z alcantarą, po 90 tysiącach fotele wyglądały jak nowe. W sporline mam ,,sportowe" w alcanatze i przy przebiegu 95 również wyglądają jak nowe.
No fajnie, tylko autor tematu prawie tyle to zrobi w niewiele ponad rok - sam pisał o przebiegach rocznych 70+kkm i auto chce trzymać wiele lat. Ciekawy jestem takiej alcantary przy 500kkm, a tyle przynajmniej chce zrobić tym samochem (patrz pierwszy post).
Skóra będzie jednak bardziej długowieczna i przede wszystkim zawsze do odratowania. Szmaty w pewnym momencie już nie dopierzesz, a zmechaconej i przede wszystkim wyślizganej Alcantary już nie uratujesz.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:04
autor: orlik
rowerek pisze: ↑23 cze 2023, o 12:00
Skóra będzie jednak bardziej długowieczna i przede wszystkim zawsze do odratowania. Szmaty w pewnym momencie już nie dopierzesz, a zmechaconej i przede wszystkim wyślizganej Alcantary już nie uratujesz.
Zdaję sobie sprawę, ale ta skóra w superbie jest z papieru, więc tu też nie byłbym taki pewny, że będzie aż tak nad to długowieczna.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:05
autor: MS7
rowerek pisze: ↑23 cze 2023, o 12:00No fajnie, tylko autor tematu prawie tyle to zrobi w niewiele ponad rok - sam pisał o przebiegach rocznych 70+kkm i auto chce trzymać wiele lat. Ciekawy jestem takiej alcantary przy 500kkm, a tyle przynajmniej chce zrobić tym samochem (patrz pierwszy post).
No właśnie, skoro jesteśmy przy długowieczności, to nikt póki co nie odniósł się do jednego z najważniejszych pytań - jak z żywotnością silnika? Czytałem opinie, że chuchany i dmuchany zrobi pół miliona, a z drugiej strony ludzie piszą, że przy dynamicznej jeździe (bez szaleństw) po 200 tys. remont albo nowy silnik. Jak jest naprawdę?
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:10
autor: orlik
Tego nikt nie wie, bo nie widziałem 2.0tsi z przebiegiem pół miliona. Jedno jest pewne, nawet zmodzone potrafią robić 200-300 bez remontu. A są też takie, które nie zrobią 100. Ale co jak co, jest to jeden z lepszych silników vaga.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:19
autor: Maliniak
orlik pisze: ↑23 cze 2023, o 11:53
Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 09:52
Jak niżej jak jest droższy
Nad Sportlinem był tylko L&K.
Niżej, sportline zawsze był nazywany jako ambition. Ale fakt, dopakowany sportline wychodził i pewnie dalej wychodzi drożej niż dopakowany L&K.
Ambition < Style < Sportline < L&K - tak to się prezentuje. Kiedyś jeszcze był Active i Elegance (na pewno w Octavii), który zastąpił właśnie Style. A ile wyjdzie po dopakowaniu to już inna bajka
Kwestia bazowej wersji, a tutaj L&K ma najwięcej.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:24
autor: orlik
Tak racja, teraz tu go wsadzili. Jakiś czas temu był postrzegany jako ambition. Nawet jak auto ubezpieczałem był ciągnięty w stronę ambition i trzeba było się grubo nakombinować, żeby go uczciwie ubezpieczyć
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:25
autor: Maliniak
orlik pisze: ↑23 cze 2023, o 11:59
Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 10:58
Faktycznie teraz katalogowo podają 5.3 sek. Jak zamawiałem to było 5.0 i tyle faktycznie jest z LC. Bez LC pewnie około 5.7.
Za uja nie będzie katalogowo 5.0, minimum 5,5 testując z dragy. Bez LC nawet może i 6 przekroczyć
Te 5,3 co podaje katalog to możliwe, ale w jakiejś bida version (waga) z tym silnikiem.
Przy 450 koniach mamy 3,9-4,00 powtarzalne z LC i 4,7-4,8 bez LC.
Ale było. Pamiętaj, że DNF ma 400+ Nm, a nie 350+, więc ma lepszy start od CJX/DNU. Serii nie mierzyłem, nie będę się spierać
[S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:29
autor: coolmobil
orlik pisze:Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 09:52
Jak niżej jak jest droższy
Nad Sportlinem był tylko L&K.
Niżej, sportline zawsze był nazywany jako ambition. Ale fakt, dopakowany sportline wychodził i pewnie dalej wychodzi drożej niż dopakowany L&K.
Dokładnie tak zapamiętałem ale to dotyczyło przedliftow. Ze był to ambition z pakietem.
Pewnie sporo się zmieniło
Generalnie mało istotna kwestia obecnie i nie ma co dalej w nią brnąc
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:31
autor: orlik
Można sprawdzić, mam dragy, a kolega superba z tym silnikiem w doposażonym sportline i jeszcze serie
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:35
autor: zalezi
Maliniak pisze:orlik pisze: ↑23 cze 2023, o 11:59
Maliniak pisze: ↑23 cze 2023, o 10:58
Faktycznie teraz katalogowo podają 5.3 sek. Jak zamawiałem to było 5.0 i tyle faktycznie jest z LC. Bez LC pewnie około 5.7.
Za uja nie będzie katalogowo 5.0, minimum 5,5 testując z dragy. Bez LC nawet może i 6 przekroczyć
Te 5,3 co podaje katalog to możliwe, ale w jakiejś bida version (waga) z tym silnikiem.
Przy 450 koniach mamy 3,9-4,00 powtarzalne z LC i 4,7-4,8 bez LC.
Ale było. Pamiętaj, że DNF ma 400+ Nm, a nie 350+, więc ma lepszy start od CJX/DNU. Serii nie mierzyłem, nie będę się spierać
Katalogowo 5.3 jak lekki kierowca i mało doposażenia. Nigdy nie było niżej katalogowo.
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:39
autor: LMB
Maliniak pisze: ↑22 cze 2023, o 23:28
Dobra, ale bądźmy poważni i obiektywni. To jest równe 5.0, z LC czy bez, ale jest. Wymień chociaż kilka aut tej klasy z takimi osiągami w serii, ale spoza VAGa
Dość dużo to tego z pewnością nie będzie, chyba że zajrzysz do klasy premium, ale tej nie wypada porównywać z Superbem
Np. Alfa Romeo Giulia, Pug 508 Hybrid 360, C5 X 225kW, i mozna tak dalej. Nie wspominajac, ze Pluginy beda jednak elastyczniejsze.
Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM
: 23 cze 2023, o 12:44
autor: LMB
orlik pisze: ↑23 cze 2023, o 12:31
Można sprawdzić, mam dragy, a kolega superba z tym silnikiem w doposażonym sportline i jeszcze serie
Sprawdz z ciekawosci
- sam jestem ciekaw, jak to jest z tymi 400Nm. Kusi mnie zeby wjechac na hamownie, ale auto ma dopiero jakies 2.7k mil (4+ kkm) i pewnie jeszcze nie ma sensu.