Ale teraz silniki VAG mają poblokowane programowanie przez złącze i raczej tak zostanie. Zawsze mogą np. wstawić jakiegoś oddzielnego kompa odpytującego ECU o parametry, ale to też będzie do obejścia (trzeba by programować dwa kompy zamiast jednego). Albo wysyłać jakieś sumy kontrolne do producenta z zapytaniem, bo przy wszystkich możliwych upgrade'ach fabrycznego softu, zarówno w kolejnych egzemplarzach z fabryki, jak i w serwisie po jakimś zgłoszeniu, praktycznie uniemożliwi rozpoznanie "co powinno być". Wszystko to może spowodować, że np. ceny tuningu wzrosną, bo trzeba będzie większej wiedzy i doświadczenia. A tak naprawdę, to można sobie też wyobrazić jakiś mechanizm "antyboxowy" - sprawdzający bezpośrednio na sterowaniu wtrysków, przepustnicy i czego tam jeszcze, czy wszystko ze sobą gra itp. itd.frytol pisze:Już teraz przy programowaniu przez złącze inkrementowany jest licznik programowań
Chiptuning
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 218KM@309NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
Zuber, Sjak: Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie
Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami, a nie po to, żeby się dostosować do oczekiwań stada - osobników zachwalających box'y do niedawna pacyfikowałem dość skutecznie
...Poza tym zmiana światopoglądowa jak dla mnie dość radykalna, sam się czuję prawie jakbym płeć zmienił więc nie musicie mnie dodatkowo dobijać
Frytol: Z tego, co wiem mają właśnie weryfikować parametry i mapy. Uwaga o "elementach wykonawczych" ciekawa i warta podyskutowania - o tym nie pomyślałem, ciekawe na ile to jest realne.
Procedury te mieli wrzucić już do VAS, ale tu temat ucichł, mają być w nowym sofcie dla serwisów, bodaj otis się to będzie nazywać...
Bogge: Ślij dotację paypalem na dt@data.pl kiedyś mu może oddam, a skoro SJAK nie chce to widać się mu przelewa
Super_Be: O takich planach póki co nie słyszałem... Możliwości jest dużo, ale bezwładność koncernów na szczęście też niemała...
Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami, a nie po to, żeby się dostosować do oczekiwań stada - osobników zachwalających box'y do niedawna pacyfikowałem dość skutecznie
...Poza tym zmiana światopoglądowa jak dla mnie dość radykalna, sam się czuję prawie jakbym płeć zmienił więc nie musicie mnie dodatkowo dobijać
Frytol: Z tego, co wiem mają właśnie weryfikować parametry i mapy. Uwaga o "elementach wykonawczych" ciekawa i warta podyskutowania - o tym nie pomyślałem, ciekawe na ile to jest realne.
Procedury te mieli wrzucić już do VAS, ale tu temat ucichł, mają być w nowym sofcie dla serwisów, bodaj otis się to będzie nazywać...
Bogge: Ślij dotację paypalem na dt@data.pl kiedyś mu może oddam, a skoro SJAK nie chce to widać się mu przelewa
Super_Be: O takich planach póki co nie słyszałem... Możliwości jest dużo, ale bezwładność koncernów na szczęście też niemała...
Re: Chiptuning
Chyba Masters pisał o tym, że coś takiego już jest dostępne od jakiegoś czasu.frytol pisze:Pytanie czy nie pójdą o krok dalej i nie zaczną weryfikować tego co siedzi w ECU, czyli zadanych parametrów pracy, czyli poszczególnych map.
Działa to mniej więcej tak, że komputer serwisowy sprawdza wersję oprogramowania jaka masz i porównuje właśnie parametry jakie są w nim.. z tymi jakie ma w swojej bazie la tej wersji.
Potem wyrzuca na ekran miejsca, gdzie jest różnica..... i pyta czy zrobić wydruk.
Ale do tej pory była to "opcja dodatkowa", uruchamiana z palca serwisanta.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Chiptuning
hehhehhe ... ja robiłem w V-techu w Krakowie, auto było na hamowni i box był strojony. Operacja jakieś 30 -45 min.dato pisze:Nadejszła wiekopomna chwila Od dziś polecam box'y do aut na gwarancji
...Nadal uważam, że to samozło... Ale zło konieczne*
Gachul - Ty jeździsz z box'em ? Jakiego brałeś i skąd ? Był modyfikowany pod auto, czy z półki ?
Cały czas jestem przed zrobieniem czegoś w Leonie, który gwarancję ma do 2017 (tyle czekać nie zamierzam;) - w tym momencie chip raczej odpada, zostaje box - co polecacie ?
Dużo tu padało argumentów, że box'y można programować pod auto, na bazie wyniku z hamowni - prawda to, czy ściema ? Gdzie szukać takiego, który będzie sensownie podbijał parametry, a nie pałował po najmniejszej linii oporu ???
Na taki wypas trafiłem, ale po pierwsze cena zwala z nóg, a po drugie trochę się go boję: Seat Leon (1P) 1.4 TSI / RaceChip TB Ultimate
* - jestem po przeglądzie i dłuższej rozmowie z ogarniętym mechanikiem, idzie ku gorszemu. VAG w nowym sofcie do diagnostyki zamierza wprowadzić testy antytuningowe wykonywane z automatu - czyli można się spodziewać problemów przy standardowym przeglądzie. Dodatkowo, też z automatu, będą wykonywane przy jakichkolwiek poważniejszych zgłoszeniach serwisowych - silnik, osprzęt, sprzęgło, dwumas, etc. Raz wykryta w aucie modyfikacja ląduje w bazie i VIN autka jest "skażony" do końca świata i jeden dzień dłużej
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 218KM@309NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Pamiętam z forum Avensis, jak ludzie pisali o "regulowanych" boxach, które kupowali do swoich D-4D. Regulację można było przeprowadzić samemu i wyglądało to tak: jest przełącznik z pięcioma ustawieniami, wkładamy boxa, włączamy najwyższe i wykonujemy jazdę testową. A potem zmniejszamy ustawienie do momentu aż... przestanie nadmiernie kopcić
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Chiptuning
Ależ jakie to są obiektywne okoliczności? Subiektywnie boisz się utraty gwarancji, ot i tyledato pisze:Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami,
A jesteś pewiendato pisze:Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie
http://www.joemonster.org/art/22083/Spr ... onformista" onclick="window.open(this.href);return false;
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
Gachul - redboxa rozumiem wziąłeś ? Jak wyszły kreski i ogólnie jak wrażenia ?
A test joemonster wyszedł negatywnie: zawsze w miarę zlewałem normy, a gdy wchodzę do urzędu pierwszy raz i nie wiem jak ustawić się w kolejce, podchodzę do najkrótszej
Obiektywnie ryzyko utraty gwarancji wzrosło, a chęć jej utrzymania wynika z instynktu samozachowawczego i rosnącej dziury budżetowej, a nie konformizmusjak pisze:Ależ jakie to są obiektywne okoliczności? Subiektywnie boisz się utraty gwarancji, ot i tyledato pisze:Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami,A jesteś pewiendato pisze:Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie
http://www.joemonster.org/art/22083/Spr ... onformista" onclick="window.open(this.href);return false;
A test joemonster wyszedł negatywnie: zawsze w miarę zlewałem normy, a gdy wchodzę do urzędu pierwszy raz i nie wiem jak ustawić się w kolejce, podchodzę do najkrótszej
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Chiptuning
no obudowa jest RED kreski gdzies mam schowane, poszukam... ogólnie to chyba 206 KM i 440 Nm
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
To wynik zacny, poszukaj kresek - ciekaw jestem, czy nie poszarpane. Patrzyłeś czy turbo nie przeładowuje ?
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
Dla dwóch koni nie warto, a z SII będę sobie jakoś radził - najwyżej przy awarii będę kombinował. O Leona mi chodzi.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
A tak temacie - pytałem dzis w kompotach o stage 3+ do 1.8 tsi 4x4 i powiedzieli ok 13 kafli już że sprzętem sachs performance. Jakieś 320/330 kucy i blisko 400 nm. Ciekawe jak dwumas to znosi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Chiptuning
Powinien bez problemu wytrzymać. Jeśli driver nie będzie idiotą. Przy takich wartościach trzeba już zdawać sobie sprawę z obciążeń, a nie jeździć wyda - nie wyda
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
No to już prędzej. A do tego sumienie mam czyste bo nieużywaneZuber pisze:Masz rację dato. Jesteś żałosnym oportunistą