Chiptuning

Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Super_Be »

frytol pisze:Już teraz przy programowaniu przez złącze inkrementowany jest licznik programowań
Ale teraz silniki VAG mają poblokowane programowanie przez złącze i raczej tak zostanie. Zawsze mogą np. wstawić jakiegoś oddzielnego kompa odpytującego ECU o parametry, ale to też będzie do obejścia (trzeba by programować dwa kompy zamiast jednego). Albo wysyłać jakieś sumy kontrolne do producenta z zapytaniem, bo przy wszystkich możliwych upgrade'ach fabrycznego softu, zarówno w kolejnych egzemplarzach z fabryki, jak i w serwisie po jakimś zgłoszeniu, praktycznie uniemożliwi rozpoznanie "co powinno być". Wszystko to może spowodować, że np. ceny tuningu wzrosną, bo trzeba będzie większej wiedzy i doświadczenia. A tak naprawdę, to można sobie też wyobrazić jakiś mechanizm "antyboxowy" - sprawdzający bezpośrednio na sterowaniu wtrysków, przepustnicy i czego tam jeszcze, czy wszystko ze sobą gra itp. itd.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Zuber, Sjak: Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie ;)
Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami, a nie po to, żeby się dostosować do oczekiwań stada - osobników zachwalających box'y do niedawna pacyfikowałem dość skutecznie :lol:
...Poza tym zmiana światopoglądowa jak dla mnie dość radykalna, sam się czuję prawie jakbym płeć zmienił więc nie musicie mnie dodatkowo dobijać :twisted:

Frytol: Z tego, co wiem mają właśnie weryfikować parametry i mapy. Uwaga o "elementach wykonawczych" ciekawa i warta podyskutowania - o tym nie pomyślałem, ciekawe na ile to jest realne.
Procedury te mieli wrzucić już do VAS, ale tu temat ucichł, mają być w nowym sofcie dla serwisów, bodaj otis się to będzie nazywać...

Bogge: Ślij dotację paypalem na dt@data.pl kiedyś mu może oddam, a skoro SJAK nie chce to widać się mu przelewa :D

Super_Be: O takich planach póki co nie słyszałem... Możliwości jest dużo, ale bezwładność koncernów na szczęście też niemała...
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

frytol pisze:Pytanie czy nie pójdą o krok dalej i nie zaczną weryfikować tego co siedzi w ECU, czyli zadanych parametrów pracy, czyli poszczególnych map.
Chyba Masters pisał o tym, że coś takiego już jest dostępne od jakiegoś czasu.
Działa to mniej więcej tak, że komputer serwisowy sprawdza wersję oprogramowania jaka masz i porównuje właśnie parametry jakie są w nim.. z tymi jakie ma w swojej bazie la tej wersji.

Potem wyrzuca na ekran miejsca, gdzie jest różnica..... i pyta czy zrobić wydruk.
Ale do tej pory była to "opcja dodatkowa", uruchamiana z palca serwisanta.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: gachul »

dato pisze:Nadejszła wiekopomna chwila :!: Od dziś polecam box'y do aut na gwarancji :)
...Nadal uważam, że to samozło... Ale zło konieczne* :(

Gachul - Ty jeździsz z box'em ? Jakiego brałeś i skąd ? Był modyfikowany pod auto, czy z półki ?
Cały czas jestem przed zrobieniem czegoś w Leonie, który gwarancję ma do 2017 (tyle czekać nie zamierzam;) - w tym momencie chip raczej odpada, zostaje box - co polecacie ?
Dużo tu padało argumentów, że box'y można programować pod auto, na bazie wyniku z hamowni - prawda to, czy ściema ? Gdzie szukać takiego, który będzie sensownie podbijał parametry, a nie pałował po najmniejszej linii oporu ???

Na taki wypas trafiłem, ale po pierwsze cena zwala z nóg, a po drugie trochę się go boję: Seat Leon (1P) 1.4 TSI / RaceChip TB Ultimate

* - jestem po przeglądzie i dłuższej rozmowie z ogarniętym mechanikiem, idzie ku gorszemu. VAG w nowym sofcie do diagnostyki zamierza wprowadzić testy antytuningowe wykonywane z automatu - czyli można się spodziewać problemów przy standardowym przeglądzie. Dodatkowo, też z automatu, będą wykonywane przy jakichkolwiek poważniejszych zgłoszeniach serwisowych - silnik, osprzęt, sprzęgło, dwumas, etc. Raz wykryta w aucie modyfikacja ląduje w bazie i VIN autka jest "skażony" do końca świata i jeden dzień dłużej :(
hehhehhe ... ja robiłem w V-techu w Krakowie, auto było na hamowni i box był strojony. Operacja jakieś 30 -45 min.
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Super_Be »

Pamiętam z forum Avensis, jak ludzie pisali o "regulowanych" boxach, które kupowali do swoich D-4D. Regulację można było przeprowadzić samemu i wyglądało to tak: jest przełącznik z pięcioma ustawieniami, wkładamy boxa, włączamy najwyższe i wykonujemy jazdę testową. A potem zmniejszamy ustawienie do momentu aż... przestanie nadmiernie kopcić :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

dato pisze:Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami,
Ależ jakie to są obiektywne okoliczności? Subiektywnie boisz się utraty gwarancji, ot i tyle :D
dato pisze:Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie ;)
A jesteś pewien :?: :D
http://www.joemonster.org/art/22083/Spr ... onformista" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Gachul - redboxa rozumiem wziąłeś ? Jak wyszły kreski i ogólnie jak wrażenia ?
sjak pisze:
dato pisze:Zdanie zmieniam zmuszony obiektywnymi okolicznościami,
Ależ jakie to są obiektywne okoliczności? Subiektywnie boisz się utraty gwarancji, ot i tyle :D
dato pisze:Nie używajcie słów, których znaczenia nie rozumiecie ;)
A jesteś pewien :?: :D
http://www.joemonster.org/art/22083/Spr ... onformista" onclick="window.open(this.href);return false;
Obiektywnie ryzyko utraty gwarancji wzrosło, a chęć jej utrzymania wynika z instynktu samozachowawczego i rosnącej dziury budżetowej, a nie konformizmu :(
A test joemonster wyszedł negatywnie: zawsze w miarę zlewałem normy, a gdy wchodzę do urzędu pierwszy raz i nie wiem jak ustawić się w kolejce, podchodzę do najkrótszej :lol:
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: gachul »

no obudowa jest RED kreski gdzies mam schowane, poszukam... ogólnie to chyba 206 KM i 440 Nm
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

To wynik zacny, poszukaj kresek - ciekaw jestem, czy nie poszarpane. Patrzyłeś czy turbo nie przeładowuje ?
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Coś mi się zdaje, że Dato wywala program i wstawia boxa :lol:
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Dla dwóch koni nie warto, a z SII będę sobie jakoś radził - najwyżej przy awarii będę kombinował. O Leona mi chodzi.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Masz rację dato. Jesteś żałosnym oportunistą ;) :mrgreen:
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

A tak temacie - pytałem dzis w kompotach o stage 3+ do 1.8 tsi 4x4 i powiedzieli ok 13 kafli już że sprzętem sachs performance. Jakieś 320/330 kucy i blisko 400 nm. Ciekawe jak dwumas to znosi.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Powinien bez problemu wytrzymać. Jeśli driver nie będzie idiotą. Przy takich wartościach trzeba już zdawać sobie sprawę z obciążeń, a nie jeździć wyda - nie wyda :D
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Zuber pisze:Masz rację dato. Jesteś żałosnym oportunistą ;) :mrgreen:
No to już prędzej. A do tego sumienie mam czyste bo nieużywane ;)
ODPOWIEDZ