Strona 36 z 78

Re: Zawieszenie

: 26 mar 2013, o 06:01
autor: szms
Dobrze, proszę pana.

Obrazek


Poczułem się jak ten czarny 8-) 8-) :mrgreen:

Re: Zawieszenie

: 26 mar 2013, o 09:45
autor: Misiek Fisiek
Dobra dobra. Nie bądź taki wrażliwiec 8-)

Re: Zawieszenie

: 26 mar 2013, o 20:38
autor: teedee
Zuber pisze:Bilstein ma dwa zestawy. Bilstein B16 (z regulacją siły tłumienia), nr kat. 48-135245. Koszt niecałe 6000 zł. Bez regulacji siły tłumienia Bilstein B14, nr kat. 47-127708. Koszt ok. 3500.
no i o to mi chodziło teraz pytanie czy te droższe będą na tyle lepsze by za nie dopłacić? a jak wygląda obniżenie w nich czy sięga granicy -60?

Re: Zawieszenie

: 26 mar 2013, o 21:27
autor: Misiek Fisiek
Przy -60 koła się pewnie nie zmieszczą. Obniżenie na b14 i b16 wynosi jakieś -30 do -50. Jest jeszcze gwint KW z podobnym obniżeniem. Poszukaj sobie na http://shop.kw-suspensions.eu/index.php?reset=1. A miałeś kiedyś gwint na aucie? Bo mam wrażenie, że chyba nie do końca wiesz co robisz.

Re: Zawieszenie

: 26 mar 2013, o 21:35
autor: teedee
Fakt nie miałem ale zawsze chciałem jak dotąd jeździłem golfem V tdi na eibachach i deryjnym Golfem V r32 Który też był dość twardy. Sugerujesz, że będzie za twardo? :)

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 05:20
autor: Misiek Fisiek
Jeżdżenie samochodem będzie równie przyjemne co spadnięcie ze schodów. Jak będziesz miał gdzieś pojechać to 3 razy zastanowisz się czy naprawdę musisz. Bilsteiny b14 czy b16 to ekstrema na tor. Siła tłumienia b16 to pewnie ze 200% tego co miałeś w tym "twardym" golfie.Nikt normalny nie montuje tego do cywilnego samochodu użytkowanego na polskich drogach. Pomyśl tylko, że skok zawieszenia wynosi fabrycznie około 10-12 cm. Jak się go skróci o połowę to droga amortyzatora będzie za krótka i koło przeleci górą nad większością dziur - nie będzie przyczepności (mimo, że pozornie auto będzie się dobrze prowadzić). Kwestia czasu kiedy wylecisz z drogi (niedługiego).

Masz sporą dostępność springów i amortyzatorów więc na Twoim miejscu montowałbym Eibachy -30 i Koni FSD/Sport albo Bilsteiny B6/B8. A jak koniecznie chcesz gwint to KW Street Comfort. Obniżenie sobie wyregulujesz od -30 do -50 a siłę tłumienia można ustawić w dość szerokim zakresie i dostosować pod swoje potrzeby, a w każdym ustawieniu prowadzenie będzie o niebo lepsze niż w przypadku seryjnego zawieszenia. A poza świetnym prowadzeniem oferują też przyzwoity poziom komfortu.

Znalazłem w necie jakiegoś maniaka, który założył ten gwint do superba w TDIku i twierdzi, że komfort jest zbliżony do fabrycznego (H&R były dla niego za twarde):
Yes, the H&R springs were too firm for my liking, the KW's are very similar to the stock suspension and are great for everyday driving. You can also adjust the rebound dampening to make them firmer/softer (I have mine on close to softest)
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 689-2.html

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 10:00
autor: isys
Zuber pisze:Jak chcesz to możemy polemizować rzeczowo. Amortyzator ma dwa tryby pracy - dobicie i odbicie prawda? Więc wstawiając amortyzator o dużej sile tłumienia na dobiciu (np. Bilstein B6) powodujemy, że sprężyna jest wspomagana na etapie dobicia (ściśnięcia) i ściska się znacznie mniej. Jeśli wstawisz betonowy amor to nawet przy bardzo długich miękkich springach ugięcie będzie minimalne a co za tym idzie nie będzie przechyłów. To co mówisz miałoby sens gdyby amortyzator pracował tylko w fazie odbicia.

Jeśli nie wierzysz mi to zadzwoń do fabrycznego serwisu bilsteina - Zerkopol i zapytaj Pana Tadka Bieńczyka czy wstawienie Bilsteinów serii sport do fabrycznych sprężyn w Skodzie Superb da odczuwalną poprawę prowadzenia :)
Pana Tadka znam doskonale. Jednak pozostaje przy swoim. Miękka sprężyna i betonowy na dobiciu amor to będzie dramat a nie poprawa. Poza tym, jak zapewne wiesz, zazwyczaj jest ogromna rozbieżność pomiędzy siłą potrzebną do zamknięcia amora i tą potrzebną do jego rozciągnięcia. Ta druga jest zazwyczaj dużo większa. Twardy na dobijanie amor i miękka sprężyna spowoduje tylko nieco wolniejsze dobijanie - nie tędy droga.

Pozdrawiam

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 10:21
autor: Misiek Fisiek
To ja znowu posłużę się argumentem z autorytetu ;)
Jeśli będziemy pamiętać o zasadzie : twarde amortyzatory + miękkie sprężyny nie będziemy mieli aż takich kłopotów z przyczepnością samochodu na naszych drogach. Przykładem relacji - sprężyna - amortyzator - niech będzie prawdziwe sportowe śrubowe zawieszenie BILSTEIN lub KW. Potężne kolumny a sprężyny zawieszenia za przeproszeniem jak od długopisu
http://www.chojnacki.com.pl/index.php/f ... awieszenie

A jak znasz Pana Tadka Bieńczyka to zrób sobie wycieczkę do Warszawy. W Zerkopolu ustawiają B6 na dowolne wartości na dobiciu/odbiciu. Kolega z tego forum (Sjak) wstawił sobie właśnie takie regulowane w Zerkopolu b6 do fabrycznych springów i samochód jeździ jak marzenie przy dość niewielkiej utracie komfortu.

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 10:41
autor: piotrgrb
Straszny off-topic będzie ale nie mogę się powstrzymać: :-)
Wasza dyskusja jest przykładem jak powinna wyglądać wymiana opinii na tym forum. Pomimo dość dużych rozbieżności nie padły żadne "argumenty" ad personam.
O ile lepiej się to czyta niż wątek o "filtrach" do Haldexa 4.
Tak trzymać Panowie!

No i żeby było choć trochę na temat: bardziej przekonuje mnie Zuber, stosowanie gwintu bez regulacji twardości na naszych drogach to prosta droga do problemów z uzębieniem/kręgosłupem. Superb to nie wyścigówka a twarde zawieszenie jest tak długo bezpieczne, jak nie prowadzi do nadmiernego zmęczenia kierowcy (na bezpieczeństwie gwintu na dziurach się nie znam, więc ten wątek pomijam).

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 17:40
autor: bezduszny
isys pisze:Jednak bez obniżenia nie będzie wyczuwalnej zmiany zachowania auta.
ale co ma wysokość zawieszenia do jego charakterystyki tłumienia ?

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 21:21
autor: isys
bezduszny pisze:
isys pisze:Jednak bez obniżenia nie będzie wyczuwalnej zmiany zachowania auta.
ale co ma wysokość zawieszenia do jego charakterystyki tłumienia ?
Przede wszystkim obniżenie środka ciężkości. Poza tym nieco mniejszy skok zawieszenia do momentu oparcia się na bałwanach, które podnoszą siłę potrzebną do dalszego zamykania amora. Tak długo jak są sprawne oczywiście. Ale zapewniam Cię, że obniżenie środka ciężkości o 20 mm jest samo w sobie już zauważalne.

Pozdr


BTW: skąd macie te info o nawalających półosiach po obniżeniu? Dla 3,6 jest sportowe zawieszenie, czyli że da się. Chyba, że nie obniża auta.

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 21:31
autor: isys
Zuber pisze:To ja znowu posłużę się argumentem z autorytetu ;)
Jeśli będziemy pamiętać o zasadzie : twarde amortyzatory + miękkie sprężyny nie będziemy mieli aż takich kłopotów z przyczepnością samochodu na naszych drogach. Przykładem relacji - sprężyna - amortyzator - niech będzie prawdziwe sportowe śrubowe zawieszenie BILSTEIN lub KW. Potężne kolumny a sprężyny zawieszenia za przeproszeniem jak od długopisu
http://www.chojnacki.com.pl/index.php/f ... awieszenie
Wiesz, dopiero przeczytałem ten cytat z Jacka. Ja co prawda nie widziałem sportowych zawiasów z grubą kolumną i słabą sprężyną, ale rozeznam jutro temat. może rzeczywiście tak jest i wówczas wystarczy sprężyna fabryczna i dobry amor.

Dzięki za pomoc.

Re: Zawieszenie

: 27 mar 2013, o 22:32
autor: Misiek Fisiek
isys pisze: BTW: skąd macie te info o nawalających półosiach po obniżeniu? Dla 3,6 jest sportowe zawieszenie, czyli że da się. Chyba, że nie obniża auta.
Musisz wziąć pod uwagę to, że producent ustawia elementy przeniesienia napędu (w tym polosie) w oparciu o specyfikacje z jaką auto wyjeżdża z fabryki. Jeśli bierzesz 3.6 z zawiasem sportowym (-20mm) to polosie są odpowiednio ustawione. Wówczas zglebienie takiego samochodu do -40 mm nie powinno stanowić problemu. Co innego w aucie, które wyjeżdża z fabryki bez żadnego obniżenia albo nawet podniesione o 2cm. Wówczas nawet -30 daje różnicę 50 mm i to może być już nie do przeskoczenia.

Tak przynajmniej ja to rozumiem.

Re: Zawieszenie

: 7 kwie 2013, o 19:49
autor: adriand
Słuchajcie wiem, że to trochę z innej bajki ale czy można używać różnych modeli (marek)
amortyzatorów na oś przednią i innych na tylnią? Mowa raczej o zamiennikach serii typu Sachs lub KYB

Pytam bo tak mam obecnie i zanim wyjaśnię to z serwisem chciałem skonsultować.

Re: Zawieszenie

: 7 kwie 2013, o 19:53
autor: Misiek Fisiek
Nie ma przeszkód.