Strona 6 z 37

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 7 kwie 2015, o 08:45
autor: krzych64
https://www.youtube.com/watch?v=YtM5TBSvz5w
zna ktoś tych cudotwórców?

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 09:15
autor: marasmus007
Wydaje mi się , że opowiadają głupoty. Mam aktualnie rozebrany cały silnik. Nagaru na tłokach , zaworach i kanałach głowicy jest tyle jak w silniku po 500 kkm , tragedia po prostu.
Wszystko trzeba lub wymienić na nowe lub czyścić mechanicznie. Co więcej pierścienie mają odpowiednio 1mm, 1,2mm, oraz 1,5mm i to ten właśnie olejowy nie dość że jest za cienki to jeszcze zużywa się w dużym stopniu. Kit naprawczy o którym już pisane było w wątku można nabyć niestety tylko przez serwis i kosztuje odpowiednio tłoki 4400 zł , korbowody 3760 zł oraz komplet pierścieni 1310 zł, co ciekawe zmieniony jest pierścień olejowy i ma grubość 2mm.
Jak łatwo policzyć dodając jeszcze uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów i kupę innych drobiazgów pewnie części zamkną się w okolicy 11.000 zł. Chyba to lekka przeginka.
Rozmawiałem z mechanikiem podejdą do tematu przetoczenia rowka pierścienia olejowego , jest jednak pewne niebezpieczeństwo gdyż miejsca nie jest za wiele.
Tak czy siak w tym kierunku idziemy , a zmiana oleju i map nie sądzę aby cokolwiek pomogło , no może bardzo niewielkim stopniu ale problemu na pewno nie wyeliminuje to są zmiany mechaniczne i tu trzeba konkretnej naprawy.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 10:16
autor: rezon
marasmus007 pisze:...
Jak łatwo policzyć dodając jeszcze uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów i kupę innych drobiazgów pewnie części zamkną się w okolicy 11.000 zł. Chyba to lekka przeginka.
Rozmawiałem z mechanikiem podejdą do tematu przetoczenia rowka pierścienia olejowego , jest jednak pewne niebezpieczeństwo gdyż miejsca nie jest za wiele.
Tak czy siak w tym kierunku idziemy , a zmiana oleju i map nie sądzę aby cokolwiek pomogło , no może bardzo niewielkim stopniu ale problemu na pewno nie wyeliminuje to są zmiany mechaniczne i tu trzeba konkretnej naprawy.
11kzł to jak na niemal naprawę główną w ASO to cena jeszcze rozsądna, chociaż trudno nazwać ją okazyjną. Ciesz się, że nie masz Mitsubishi - tam są dopiero ceny na części ;) tyle, że to żadne pocieszenie.
Oby udało się przetoczyć bo chyba jedyny sposób na skuteczną naprawę, chociaż na forum ocp jest wątek o możliwości wymiany tłoków http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25989 poczytaj sobie.
A co do zmiany oleju czy map - mnie też jakoś nie chce się wierzyć, aby wymiana oleju na super hiper i wymiany co 15kkm czy częściej cudownie ozdrowiły sp...ą konstrukcję mechaniczną, ale jest wielu wyznawców takiej teorii. U mnie wymiany co ok. 30kkm czyli 9-10 miesięcy i zero syfu na ostatnio wymienionych świecach. Miałem chyba szczęście, że bardziej pasowało mi wyposażenie Family niż Elegance, a przy tym zupełnie przypadkowo wybrałem silnik CDAB zamiast CDAA

z wątku ocp jest link do takiej aukcji http://allegro.pl/tloki-1-8-2-0-tfsi-ts ... 27576.html i nazwa Krasnobrodzka Racing

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 10:18
autor: Misiek Fisiek
A niby turbo miało eliminować problem nagaru..

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 10:19
autor: kamracik
Tsa.. chyba w portfelu ;)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 10:23
autor: rezon
Misiek Fisiek pisze:A niby turbo miało eliminować problem nagaru..
niby jakim cudem? Jak zaczyna puszczać to będzie nawet zwiększać ;) Zresztą to co się odkłada w TSI to trudno nazwać nagarem. To po prostu spieczony olej

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 11:35
autor: Misiek Fisiek
Czyli jak zaczyna wciągać olej to zaczyna zbierać się nagar?

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 11:50
autor: Zapp
.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 12:10
autor: rezon
żeby tylko na dolocie ;) świece, tłoki - wszystko jest zasyfione. Tak przynajmniej widać na zdjęciach tych, którzy dłubali silniki.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 13:43
autor: Enriquez
marasmus, zajrzyj na OCP - ostatnio dwa czy trzy silniki zrobili. Temat przeróbki tłoków opanowała jakaś firma z Warszawy - koszt z przesyłką coś koło 900 PLN, no i nie trzeba kupować tłoków i korbowodów.

tu masz wykaz części:
u mnie zostały tylko oczyszczone

Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :

Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł

Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny

Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%

Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )

Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.

Stronki pomocne w szukaniu części :

http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/

http://www.partsbase.org/

i link:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=625

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 13:54
autor: noso
Enriquez pisze:marasmus, zajrzyj na OCP - ostatnio dwa czy trzy silniki zrobili. Temat przeróbki tłoków opanowała jakaś firma z Warszawy - koszt z przesyłką coś koło 900 PLN, no i nie trzeba kupować tłoków i korbowodów.

tu masz wykaz części:
u mnie zostały tylko oczyszczone

Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :

Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł

Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny

Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%

Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )

Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.

Stronki pomocne w szukaniu części :

http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/

http://www.partsbase.org/

i link:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=625

Nie zbanowali Cie jeszcze na OCP? :):):)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 18:03
autor: lockin
Enriquez pisze:+ koszty robocizny
Pytanie ile robocizna, bo jak dobrze widziałem to rozłożenie silnika to 23h, a złożenie do kupy + wyczyszczenie z nagaru to kolejne 30h

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 14 kwie 2015, o 18:05
autor: whity
noso pisze: Nie zbanowali Cie jeszcze na OCP? :):):)
gdzie tam.. Teraz ma octavke, to juz sie tak nie wywyższa jak miał superba ;)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 15 kwie 2015, o 08:54
autor: marasmus007
Dzięki Panowie za wszystkie informacje oraz rady , każda bardzo cenna i przydatna!!.

Mogę powiedzieć że stanęło dokładnie na tym co wskazał kolega Enriquez czyli :

Przeróbka tłoków koszt u szlifierza 700 zł ( na miejscu w POZ, zleca to mój mechanik)
Pozostałe części to podobnie jak w wykazie , do tego jeszcze sprawdzony rozrząd całkowicie, jest OK, napinacz ma odpowiedni Part Number więc wymieniać nie trzeba, łańcuch OK.
Pierścienie tłokowe w serwisie 1310 zł krzyknęli ale są ponoć jakieś lepsze zamienniki nie pamiętam nazwy firmy i koszt 500 zł.

Tak czy owak naprawa pewnie zamknie się w kalkulacji przedstawionej powyżej.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w ogarnięciu tematu.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 15 kwie 2015, o 18:30
autor: Kowal
Miałem chyba szczęście, że bardziej pasowało mi wyposażenie Family niż Elegance, a przy tym zupełnie przypadkowo wybrałem silnik CDAB zamiast CDAA

To nasze CDAB są wolne od tych przypadłości? Mój oleju nie łyka ale dopiero przejechalem 58kkm.