Strona 6 z 8

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 3 wrz 2020, o 14:03
autor: Spawnak
Witam wszystkich,
Podzielę się również moim doświadczeniem. Auto sprowadzone osobiście z Niemiec w 2019 r - Superb z 2016 r. 2,0 TDI 190KM 4x4 z przebiegiem 110000 km. Świeżo po sprowadzeniu oddałem go do nieautoryzowanego (ale polecanego serwisu w Poznaniu) serwisu Skody na tak zwany duży przegląd. Gdy odbierałem auto po przeglądzie, poinformowano mnie żebym obserwował płyn chłodzący bo zwrócili uwagę na kroplę jakiegoś płynu przy pompie wody. Ale nic się nie działo więc jeździłem. Po około 4 miesięcy od tego przeglądu zaobserwowałem, że rano po odpaleniu przez około 1 min. słychać jakiś dźwięk (cykliczne szuranie jakby metal o metal. Początkowo było to co 2 - 3 dzień. Po kolejnych dwóch miesiącach dźwięk był już codziennie. Aż pewnego sierpniowego dnia dzień przed wyjazdem na wakacje zapalił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Od razu udałem się do ww. warsztatu gdzie dolali mi płynu chłodzącego. Po powrocie z wakacji i zrobieniu około 1000 km ze stanu powyżej max ubyło mi do poziomu minimum. Samochód odstawiłem w tym tygodniu na przegląd. Okazało się, że ciekło z pompy. Odgłos po odpaleniu znikł.

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 8 lis 2020, o 15:42
autor: cidik
Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 29 lis 2020, o 16:30
autor: Pucek_33
czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 30 lis 2020, o 15:51
autor: bawl
Pucek_33 pisze: 29 lis 2020, o 16:30 czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
A powiedz mi czy wyciek płynu jest widoczny? Czy w ciemno wymienisz pompę?

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 30 lis 2020, o 17:25
autor: Pucek_33
bawl pisze:
Pucek_33 pisze: 29 lis 2020, o 16:30 czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
A powiedz mi czy wyciek płynu jest widoczny? Czy w ciemno wymienisz pompę?
Ta byla sprawdzana, ktos tu mial tez taki myk ze jakis wezyk kolo pompy poszedl i tam kapalo, a u mnie widac pompke:(

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 6 gru 2020, o 17:54
autor: hitman13
cidik pisze: 8 lis 2020, o 15:42 Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).
jak wymieniasz co 25 tysiecy twoja sprawa ;] normlany uzytkownik wymienia co 10-12 tys ;] pomimo ze nie ma info odnosnie terminu wymiany.

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 6 gru 2020, o 23:15
autor: kacluk
Mi w skodzie ustawiono wymianę oleju co 15k ;) ale auto kupione w UK..

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 15 kwie 2022, o 13:59
autor: artho
To i ja oficjalnie ze swoim MY21 albo MY22 (kto wie, auto produkcji wrześniowej) dołączyłem dzisiaj do szanownego grona gentlemanów, którym Superb 2.0 TSI 280KM wpierdziela płyn chłodniczy 😀 Jakże miła panika samochodu komunikatem i lampką, wszystko na czerwono i długi (3 sekundowy??) pisk informujący o awarii, dawno mnie coś tak... przebudzającego podczas jazdy nie spotkało 😆

Przebieg od nowości 18 000 z małym hakiem, stan płynu faktycznie na minimum.

Doleję i będę obserwować.

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 16 kwie 2022, o 12:43
autor: piotr26
Jeżli dobrze pamiętam w maju 2019 była jakaś aktualizacja części ( zmienił się numer katalogowy ), ale jak widać nadal te pompy są felerne. Nie ma zamienników, więc pozostaje tylko wymiana na nową jak padnie całkowicie. Najgorsze jest to, że przy takich delikatnych ubytkach serwis może niczego nie znaleźć, więć trzeba albo wymieniać w ciemno albo czekać na awarię. U mnie ubywało płynu co jakiś czas i kilka razy dolewałem. Serwis przy kontrolach nie widział żadnych wycieków i firma tuningowa również ( sprawdzili auto przed modyfikacją nie stwierdzając niczego, gdzie przed sprawdzeniem powiedziano jednoznacznie, że jak zdiagnozują problem, to albo naprawa u nich albo w ASO i dopiero potem program ).

Natomiast po wymianie mam spokój. Wprawdzie przejechałem niewiele bo jakieś 8 tys km, ale nie muszę nic dolewać, chociaż sprawdzam poziom płynu przed każdą dłuższą podróżą.

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 19 kwie 2022, o 15:28
autor: chudy77
Witam
U mnie co ok roku muszę dolać tak z 200ml - jest na poziomie min a dolewam do prawie max
Co jakiś czas trzeba sprawdzać , nie zauważyłem jakiś wycieków, nic się nie poci nie kapie, widocznie tak ma być (odparowanie i takie tam) :)
Pozdrawiam Adam

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 27 kwie 2022, o 15:41
autor: andreszmidt
Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 27 kwie 2022, o 17:56
autor: Patryk211088
andreszmidt pisze: 27 kwie 2022, o 15:41 Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
Teoretycznie w zestawie masz uszczelkę żeby założyć stary termostat. Ja u siebie zmienilem kompletna pompę (dolz) przy przebiegu około 140tys. bo bałem się że zaraz zacznie szwankować termostat. Teoretycznie roboty nie dużo więc i robocizna nie powinna być droga ale za to płyn g13 jest drogi. Nie wiem jak Ci się spieszy ale mogę spróbować rozkręcić stara i zobaczyć jak to wygląda po rozłożeniu

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 1 maja 2022, o 12:17
autor: chudy77
Vw wycofało się z G13 ponoć korodują układy i zalecają G12evo i taki wlałem.
Mam jeszcze inne pytanie dot. Ilości płynu bo po odczepieniu dolnego węża na chłodnicy wyleciało ok 1.5 litra. Zalałem na max, zagrzałem auto do 90st. (Chodziło ok 30min) temp. Oleju ok 95 st. ale wentylatory nie załączyły się. Przy jakiej temp. Włączają się wentylatory bo na klimie ruszyły odrazu. Poziom płynu w normie a temp. Stoi na 90st. I nic więcej.
Czy termostat uszkodzony czy za mało nagrzane auto?
Dajcie znać co o tym sądzicie?

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 1 maja 2022, o 19:38
autor: yaro_1
na postoju możesz nie nagrzać tak silnika żeby się wiatraki włączyły, tym bardziej że na na dworze nie jest jeszcze gorąco, co innego gdybyś pojeździł i postawił tak rozgrzane auto, nie wiem jak w SIII ale w innych autach co miałem to czujnik do włączania wiatraków był na dole chłodnicy, dopiero jak w całej chłodnic jest gorący płyn to się z załączają wiatraki, a z praw fizyki wynika że chłodnica nagrzewa się od góry, być noże w sIII są dodatkowe czujniki.
co do klimy, samo jej włączenie wymusza włączenie wiatraków na pierwszy bieg, tak jest w każdym aucie
możesz jeszcze ustawić temperaturę nawiewów na max w trybie ręcznym i zobaczyć czy auto będzie grzało bo nie wiem czy nagrzewnica sama się odpowietrzy

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

: 1 maja 2022, o 21:41
autor: ktryk
Czujnik jest jeden od temperatury ,zegarów, i sterowaniem silnika. Dane sa przekazywane do komputera i on steruje zegarami, wentylatorem i steruje silnikiem, klimą ITP.
Mi jeszcze nigdy nie udało się zagrzać nowego diesla na postoju do włączenia wentylatora. Starego owszem, ale nowe wydzielają tak mało ciepła bez obciążenia że jest nawet problem z ogrzewaniem zimą jadąc delikatnie, lub na postoju.
Ogrzewanie to dobry pomysł na sprawdzenie czy się układ odpowietrzył.

W święto pracy namierzyłem mój wyciek płynu. Leci na łączeniu jak wkłada się termostat.
Wymiana termostatu i tak mnie czeka , więc od razu wymienię oring , który sprzedają w komplecie razem z termostatem. Nowy termostat to koszt od 32 zł w górę ,więc żaden koszt.