Strona 53 z 91

PowerBox/tunning do Superb SIII

: 19 lip 2020, o 21:57
autor: baarttbaartt
Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 19 lip 2020, o 22:02
autor: Enriquez
Art e on pisze: 19 lip 2020, o 21:48
Enriquez pisze: 19 lip 2020, o 20:51 Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
To skąd się biorą magiczne cyferki, które wypluwa na hamowni? Wszystkich robią w konia tak skutecznie czy może jednak działa, ale nie tak jak obiecują (z niby +50 KM jest +25 KM)?
Pytam właśnie dlatego żeby nie mieć pudełka leżącego na półce i wq...rwu :evil: ma max.
Nie wiem skąd się biorą, może mam zepsuty ;)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 19 lip 2020, o 22:08
autor: Art e on
baarttbaartt pisze: 19 lip 2020, o 21:57 Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.
Te 20% szału nie robi, liczyłem na jakieś 250-260 KM... Czyli mityczny (ham)burger też cudów nie zrobi z tego co piszesz :cry:
No niestety jesli już (bo te 20% jakoś słabo mnie przekonało) to tylko JB4 i srodkowy tłumik od Golfa R, ic zostaje... bo leasing ;)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 06:07
autor: baarttbaartt
Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 06:23
autor: kmink
Art e on pisze: 19 lip 2020, o 12:29 1. Co polecicie na podstawie Waszych doświadczeń (burger czy race chip) i jak realnie wygląda przyrost po montażu i strojeniu burgera JB4?
Do TSI tylko JB4. Przyrosty na poziomie 30KM/70Nm.

2. Czy ktoś z Was ma go przez jakiś czas z tym silnikiem (2.0 tsi, 190 KM, dsg) i jakie są Wasze odczucia/pomiary?
Montowałem dwie sztuki u siebie i chyba ze 3-4 wysłałem w Polskę i wszyscy są zadowoleni.

3. Jak się doczytałem to w przypadku podjęcia decyzji najlepszym miejscem do montażu/strojenia jest TuneForce Poznań (coś bliżej Wwa może)?
Skąd jesteś? Mam w Polse kilka zaprzyjaźnionych firm ale nie każdy chce to montować ponieważ na JB4 zarabia się grosze...na RC dużo więcej i dlatego to jest bardziej popularne urządzenie w firmach tuningowych.

4. Z wyczytanej wiedzy wiem, że najbardziej dławi moc środkowy tłumik, który podmieniacie na ten z Golfa R - to tez należy zrobić od razu czy nie ma to sensu?
W Arteonie nie ma tego restrykcyjnego tłumika.

5. Jak wygląda koszt całej zabawy tzn. zakup JB4 i strojenie z hamownią? (informacyjnie race chip gts i strojenie/hamownia pod Wwa 2700 zł brutto, sam race chip u dystrybutora bez sterownia bluetooth 2200 zł brutto).
3399zł z montażem i zabawą na hamowni. Twój silnik to gen3b a więc co innego niż reszta TSI. Jest ich mało, mało jest zapytać o JB4 do nich i dlatego sprowadzamy je tylko pod klienta.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 07:30
autor: Art e on
Dzięki wszystkim za info i odpowiedzi - z tego co czytam jest to tak niefartowny silnik (pod kątem zwiększenia mocy), że jedyna opcja to czekać do końca leasingu i wtedy działać albo sprzedać i rozglądać się za czymś co zaspokoi moje "potrzeby".

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 07:38
autor: Art e on
baarttbaartt pisze: 20 lip 2020, o 06:07 Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak na tą chwilę nie mam zastrzeżeń do skrzyni żadnych, pewnie byłaby zmiana po modyfikacji tak odczytuję Twoje słowa. Zastrzeżenia mam do hamulców z tyłu, ale mają je również ludzie od Passatów, Superbów, Kodiaqów a już zupełnie wq...wia mnie podejścia "aso" do tego tematu i ciągła walka o wymianę tego g...wna. Ale to już temat rzeka wałkowany widzę też na Waszym forum.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 08:09
autor: Elninjo
Ja używam PowerBox: https://powerchip.vtechtuning.eu/index.php wersja elite (2.0 TDI, 190 KM, 4x4) i widać wyraźnie różnicę między jazdą z i bez boxa.
Robiłem test od 0 do 100 na aplikacji DRAG RACER i w nominale wyszło 8,2 po boxie 7.3 s. więc cos tam daje... Ogólnie samochód jest żwawszy i tylko brakuje moda skrzyni bo zamula jak zawsze... Nie sprawdzałem na hamowni ile kucy przyrosło ale odczuwalny efekt jest łącznie ze zmniejszonym spalaniem o około 0,7 l.
Przełożyłem tego boxa z Superba III do Arteona z tym samym silnikiem i to samo. Nie testowałem innych boxów więc nie będę się odnosił do tego co lepsze, mogę jedynie mówić o tym co kupiłem.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 10:18
autor: Art e on
Ok, TDI to inna bajka.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 11:16
autor: orlik
JB4 polecam, co prawda mam 272, ale przyrost mega odczuwalny, w zasadzie jak po stage1, a nawet lepiej bo mam jeszcze IC i wydech.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 20 lip 2020, o 11:28
autor: Art e on
Ruszył się temat w Artkach, ktoś jutro jedzie z EA888 po JB4 więc będzie wiadomo ile kucy doszło i jak się sprawuje. Jak coś będzie wiadomo przekopiuję albo wrzucę link.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 21 lip 2020, o 09:09
autor: sane
Art e on pisze: 19 lip 2020, o 21:48
Enriquez pisze: 19 lip 2020, o 20:51 Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
To skąd się biorą magiczne cyferki, które wypluwa na hamowni? Wszystkich robią w konia tak skutecznie czy może jednak działa, ale nie tak jak obiecują (z niby +50 KM jest +25 KM)?
Pytam właśnie dlatego żeby nie mieć pudełka leżącego na półce i wq...rwu :evil: ma max.
Ja na JB4 miałem właśnie +50KM w stosunku do serii w 1.8TSI. Seria 205KM, JB4 255KM. Mierzone na tej samej hamowni (R-Performance), w podobnych warunkach pogodowych.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 21 lip 2020, o 09:56
autor: Marek23
Moje 272 model 2020 robione u Froga na JB4, wyszlo 360 koni i 470nm. Środkowy w wersji z gpf jest taki jak w golfie R 7.5 więc nic nie trzeba wymieniać.
Natomiast zastanawiam się czy DP coś poprawi, a przede wszystkim czy spowoduje jakąś zmianę dźwięku?
Na pewno jeszcze IC wsadzam.

PS. A ile jest możliwe do uzyskania na pełnym stage1?

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 21 lip 2020, o 11:27
autor: orlik
DP na bank poprawi, ale to już musisz na sofcie robić a nie na jb4, bo turbina inaczej będzie kręcić. Dźwiękowo też na bank poprawi, pod warunkiem, że zrobisz DP z usunięciem gpfa.

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

: 21 lip 2020, o 16:07
autor: Art e on
Pod tym linkiem na dole strony efekty osiagniete na JB4 w silniku EA888 gen.3B, 2.0 tsi w wersji 190 KM:
https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=190