Strona 7 z 12

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 7 lut 2023, o 12:40
autor: marcinj6
fabek pisze: 7 lut 2023, o 09:29 Histereza egr panie Ferdku. Mówi to coś panu?
Dokładnie tak. Spadek temp mógł spowodować przerwanie procedury. Gdy warunki znów zostały spełnione procedura ruszyła ponownie.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 7 lut 2023, o 14:24
autor: maureliusz
Ja Was nie rozumiem... dla słabszych poproszę :-)
O jakiej Wy histerezie mówicie... ? Temperatury? ... to już nic nie czaję.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 7 lut 2023, o 21:17
autor: maureliusz
Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 8 lut 2023, o 03:52
autor: marcinj6
maureliusz pisze: 7 lut 2023, o 21:17 Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Panie ciężko jest wpisać sobie w google co to znaczy histereza? Poza tym napisałem Ci wcześniej że prawdopodobnie przerwało Ci procedurę ze względu na spadek temperatury przez panującą warunki atmosferyczne i gdy znowu temperatura wzrosła to wróciło wypalanie
Spokojnie na razie obserwuj jeśli będziesz miał znowu taki problem to wtedy zacznij się martwić. Ja nie odczuwam że nie mam egr. Wsiadam i po 800m mam ciepło w aucie. Fakt zima silnik się dłużej nagrzewa z racji że mam elektryczna nagrzewnice to nie robi mi to różnicy.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 8 lut 2023, o 07:20
autor: maureliusz
Wiem co to histereza, ale nie rozumiem co ma wspólnego z wyłączeniem EGRa.
Tego nie mogę powiązać jakoś.
Skoro wyłączony to nie ma już ona większego znaczenia raczej.

Z grzaniem też nie mam problemu ... nawet przy -14 ostatnio.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 9 lut 2023, o 21:05
autor: maureliusz
Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.

Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.

Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.

Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 10 lut 2023, o 03:57
autor: marcinj6
maureliusz pisze: 9 lut 2023, o 21:05 Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.

Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.

Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.

Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 10 lut 2023, o 08:45
autor: fabek
Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 10 lut 2023, o 08:54
autor: maureliusz
marcinj6 pisze: 10 lut 2023, o 03:57 No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.
Ale jak było ciepło czy zimno tak miałeś?

No fakt jest, że teraz ... się doktoryzuje i może mi już palma odbiła :-), ale wcześniej takich chocków klocków nigdy nie było.
Ja zaczął wypalanie to jarał... chyba, żebym całkiem stanął, ale to wystarczyło potrzymać obroty tak 1500 i dalej wypalał... na postoju nawet.

Szkoda, że nie pojeździłem dłużej na zaślepiny, a włączonym... bo by było wiadomo co tak wpłynęło na całokształt... teraz żem naprawdę głupi.
A na dodatek wszestkie wcześniejsze pomiary/obserwacje pokazywały, że EGR się zamyka przy dopalaniu...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 10 lut 2023, o 08:55
autor: maureliusz
fabek pisze: 10 lut 2023, o 08:45 Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
no to jest ciekawy temat... nie wiedziałem o tym.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 11 lut 2023, o 05:02
autor: marcinj6
fabek pisze: 10 lut 2023, o 08:45 Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
Myślisz że nie znalazłem takiej firmy? Ogólnie to nie ma firmy która by montowała Ori wkłady DPF. Są tylko zamienniki które mają pojemność 70% Ori filtra. Kolega właśnie sobie tak zregenerował filtr że wymienili mu wkład i po tym DPF wypalał się co 200-300km w trasie. W mieście co 100-150km. Sprawdzał czy to może wina wtrysków, dolotu, turbo czy egra i wszystko było ok tylko po prostu zamiennik nie jest tak pojemny jak Ori. Jedyny plus że ma czysty wydech. I oczywiście ten filtr spełnia normę euro 5 taką dostał informacje od firmy regenerującej ten DPF. Zamiennik nigdy nie będzie tak dobry jak ori.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 11 lut 2023, o 17:23
autor: aborygen
Mam w firmie skodę octavie z 2012r z silnikiem o mocy 140 KM z usuniętym elektronicznie egr
Nie ma żadnych problemów z wypalaniem dpf. Nie ma również żadnych błędów itp
Mogę polecić taki zabieg.

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 11 lut 2023, o 23:03
autor: maureliusz
Pytanie... jaki to silnik.
Bo silnik silnikowi nierówny.
Jak wyżej mój CFGB coś nie poszedł na wyłączenie EGRa...

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 12 lut 2023, o 11:43
autor: vDanTe
Pany ,

W wersji 22 vcdsa bloki pomiarowe w silniku nie są juz dostępne

Ma ktoś / widział gdzieś kiedyś jakie przedzialy poszczególnych wartości przy diagnozowaniu egra powinny być zachowane?

W OBDku przy wynikach od razu pokazuje zakres poprawny od-do.

W vcds tego jakos nie znalazłem nigdzie … i takie diagnozowanie bez wytycznych trochę z dupy 😅

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

: 15 lut 2023, o 09:29
autor: maureliusz
fabek pisze: 25 gru 2022, o 21:34 Podzielę się doświadczeniem, silnik 2.0 tdi CFGB, seria soft ECU 7xxx (przed dieselgate), zaślepiony EGR blaszką z nierdzewki. Żadnego check engine po 300km i kilkukrotnym gaszeniu, auto idzie normlanie, a nawet chętniej, pod VCDS błąd P0401.
Z ciekawości... wrócę do tego wpisu / tematu.
I co dalej? Nadal wszystko śmiga bez błedów?
A co z wypalaniem DPFa?...