Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM DSG
: 16 kwie 2018, o 17:06
Witam serdecznie (po długiej przerwie).
Mam następujący problem, uprzejmie proszę o pomoc:
Przy przebiegu 182 tys. km (2012 r) wymieniłem w ASO chłodniczkę EGR. Taka była diagnoza po zapalaniu się kontrolki świec. Mam wrażenie, że po wymianie auto straciło "wigor" - słabiej przyspiesza, ma odczuwalnie mniejszą moc, większa turbo dziura - generalnie to nie ten sam samochód.
Przy każdej obsłudze serwisowej odmawiałem zmiany softu w związku z Dieselgate - auto jeździło na starym "dobrym" oprogramowaniu. Zwróciłem się do ASO z zapytaniem czy przy wymianie chłodniczki nie wgrali mi przypadkiem nowego softu lub czy taka wymiana nie wymusza na nich jego zmiany. Twierdzą, że nie !
Myślę, że poproszę ich żeby mi to udokumentowali.
Czy jest wiadomo jaka wersja (symbol) softu był przed a jaka po Dieselgate ?
Czy jest możliwe, że sama chłodniczka z zaworem EGR po aferze VW jest inna i ona jest powodem spadku mocy ?
Będę wdzięczny za podpowiedzi i wszelkie sugestie.
Pozdrawiam !!
Mam następujący problem, uprzejmie proszę o pomoc:
Przy przebiegu 182 tys. km (2012 r) wymieniłem w ASO chłodniczkę EGR. Taka była diagnoza po zapalaniu się kontrolki świec. Mam wrażenie, że po wymianie auto straciło "wigor" - słabiej przyspiesza, ma odczuwalnie mniejszą moc, większa turbo dziura - generalnie to nie ten sam samochód.
Przy każdej obsłudze serwisowej odmawiałem zmiany softu w związku z Dieselgate - auto jeździło na starym "dobrym" oprogramowaniu. Zwróciłem się do ASO z zapytaniem czy przy wymianie chłodniczki nie wgrali mi przypadkiem nowego softu lub czy taka wymiana nie wymusza na nich jego zmiany. Twierdzą, że nie !
Myślę, że poproszę ich żeby mi to udokumentowali.
Czy jest wiadomo jaka wersja (symbol) softu był przed a jaka po Dieselgate ?
Czy jest możliwe, że sama chłodniczka z zaworem EGR po aferze VW jest inna i ona jest powodem spadku mocy ?
Będę wdzięczny za podpowiedzi i wszelkie sugestie.
Pozdrawiam !!