2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: śląskie
2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Cześć,
problem pojawia się głównie przy pierwszym, spokojnym ruszeniu samochodem po postoju. Wciskam sprzęgło, wkładam bieg (wszystko wchodzi gładko bez problemu), rozpoczynam jazdę i przy końcówce puszczania sprzęgła - prędkość w granicach 10-15km/h występuje charakterystyczne zgrzytnięcie odczuwalne także na pedale sprzęgła, pojawiające się z lewej strony w komorze silnika. Taka sama sytuacja ma miejsce z biegiem wstecznym. Jadąc na wprost, mogę się zatrzymać i zwykle przy kolejnym ruszeniu zgrzytu już nie ma. Natomiast jeśli wykonywałbym manewr cofania a następnie jazdy do przodu to zgrzyt jest praktycznie za każdym razem. Na biegach 2-5 nie zauważyłem takiego zachowania. Przy dynamicznym ruszeniu praktycznie zgrzyt jest niewyczuwalny bądź w ogóle go nie zauważam. Samochód kupiłem już z tym problemem (zauważyłem niestety dopiero po zakupie), miał uszkodzoną osłonę przegubu lewego - przegub został wymieniony. Czy ma ktoś jakiś pomysł, bądź też przerabiał podobny temat? Czy może to być pompa ABS?
- przy naciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła na luzie nic takiego się nie dzieje,
- sprzęgło z dwumasą nowe,
- klocki i tarcze praktycznie nowe ,
Pozdrawiam!
problem pojawia się głównie przy pierwszym, spokojnym ruszeniu samochodem po postoju. Wciskam sprzęgło, wkładam bieg (wszystko wchodzi gładko bez problemu), rozpoczynam jazdę i przy końcówce puszczania sprzęgła - prędkość w granicach 10-15km/h występuje charakterystyczne zgrzytnięcie odczuwalne także na pedale sprzęgła, pojawiające się z lewej strony w komorze silnika. Taka sama sytuacja ma miejsce z biegiem wstecznym. Jadąc na wprost, mogę się zatrzymać i zwykle przy kolejnym ruszeniu zgrzytu już nie ma. Natomiast jeśli wykonywałbym manewr cofania a następnie jazdy do przodu to zgrzyt jest praktycznie za każdym razem. Na biegach 2-5 nie zauważyłem takiego zachowania. Przy dynamicznym ruszeniu praktycznie zgrzyt jest niewyczuwalny bądź w ogóle go nie zauważam. Samochód kupiłem już z tym problemem (zauważyłem niestety dopiero po zakupie), miał uszkodzoną osłonę przegubu lewego - przegub został wymieniony. Czy ma ktoś jakiś pomysł, bądź też przerabiał podobny temat? Czy może to być pompa ABS?
- przy naciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła na luzie nic takiego się nie dzieje,
- sprzęgło z dwumasą nowe,
- klocki i tarcze praktycznie nowe ,
Pozdrawiam!
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Przyłącze się do tematu. Mam dokładnie taką samą sytuacje. Silnik 2.8 V6, Superb I.
Czy to oznaka kończącego się sprzęgła?
Czy to oznaka kończącego się sprzęgła?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 mar 2013, o 14:23
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Też się przyłączę do tematu Mam tak od zakupu auta i przejechałem z tym raczej niegroźnym szczegółem ok 50 tyś km
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Płyn hamulcowy w wysprzęgliku wymieniony?
Olej w skrzyni biegów wymieniony?
Olej w skrzyni biegów wymieniony?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: śląskie
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Olej w skrzyni na dniach będzie wymieniony, płyn hamulcowy wymieniany niby dwa lata temu przy okazji robienia hamulców i dwumasy
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
To jak minęły dwa lata to płyn hamulcowy do wymiany (polecam Organika DOT4-LV - tani i dobry), po standardowej wymianie trzeba przelać ok 100ml aby w wysprzęgliku był tylko nowy płyn (trzeba to zrobić z kanału lub podnośnika).
Z olejem do skrzyni ostrożnie, może być zalany olej spełniający normę VW 501.50 - (wchodzi 2,25 L)
Ja znalazłem 7 produktów spełniających normę, jednak co widać poniżej nie wszystkie oleje spełniające normę są właściwe dla skrzyni.
Rozbieżności w parametrach (względem oleju fabrycznego) są tak duże, że w praktyce mamy do wyboru tylko ori lub castrola.
VAG G 052 911 A2
Castrol SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90
Shell Spirax S4 G 75W-90/Shell Getriebeoel EP 75W-90
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
SWAG 75W90 40 93 2590 / Febi 32590 /KAMOKA MTO 75W90
Z olejem do skrzyni ostrożnie, może być zalany olej spełniający normę VW 501.50 - (wchodzi 2,25 L)
Ja znalazłem 7 produktów spełniających normę, jednak co widać poniżej nie wszystkie oleje spełniające normę są właściwe dla skrzyni.
Rozbieżności w parametrach (względem oleju fabrycznego) są tak duże, że w praktyce mamy do wyboru tylko ori lub castrola.
VAG G 052 911 A2
Kod: Zaznacz cały
Temperatura topnienia -48*C
Temperatura zapłonu >230*C
Punkt zapłonu 220*C
Lepkość kinematyczna 77,4 mm2/s w temp. 40*C
14,5 mm2/s w temp. 100*C
Granice wybuchowości
dolna granica; 0,6%V
górna granica; 6,5%V
Kod: Zaznacz cały
Temperatura topnienia -54*C
Temperatura zapłonu 210*C
Lepkość kinematyczna 78 mm2/s w temp. 40*C
14,8 mm2/s w temp. 100*C
gęstość względna w 15°C (DIN EN ISO 12185) g/ml 0.866
Indeks lepkości (ISO 2909) 195
Lepkość Brookfield-a przy -40°C DIN 51398 mPa.s (cP) < 50.000
Kod: Zaznacz cały
Temperatura topnienia -42*C
Temperatura zapłonu 228*C
Lepkość kinematyczna 64,2 mm2/s w temp. 40*C
14 mm2/s w temp. 100*C
gęstość względna w 15°C (DIN EN ISO 12185) g/ml 0.868
Indeks lepkości (ISO 2909) 134
Kod: Zaznacz cały
Temperatura topnienia -48*C
Temperatura zapłonu 190*C
Lepkość kinematyczna 49,8 mm2/s w temp. 40*C
9,4 mm2/s w temp. 100*C
Indeks lepkości (ISO 2909) 175
Lepkość Brookfield-a przy -40°C DIN 51398 mPa.s (cP) 37000
Kod: Zaznacz cały
Temperatura zapłonu 210*C
Lepkość kinematyczna 113,9 mm2/s w temp. 40*C
gęstość względna w 15°C g/ml 0.86
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: śląskie
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Cześć, niestety ostatnio nie było czasu żeby tu zajrzeć, odświeżając temat - płyn hamulcowy wymieniony, do skrzyni został zalany ori olej, a problem pozostał. Dodam, że zgrzytnięcie pojawia się również jeśli włączę samochód na górce i zjadę z niej na luzie - zawsze ta sama prędkość i tylko jeden raz (pierwsze osiągnięcie danej prędkości po każdym uruchomieniu silnika).
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 1 sty 2016, o 09:56
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Re: 2.8 v6 - zgrzytnięcie podczas ruszania z miejsca
Jak kupiłem swoje 2.8 ponad 3 lata temu, to miałem tak tylko przy pierwszym ruszeniu, teraz mam tak przy każdym i jak tocząc się na jedynce strzele gazem to słychać i czuć zgrzyt. Muszę to zdiagnozować,żeby więcej szkód nie narobiło.
Dodam, że olej w skrzyni biegów manualnej wymieniałem, bo zauważyłem, że był niski stan.
Dodam, że olej w skrzyni biegów manualnej wymieniałem, bo zauważyłem, że był niski stan.