Rzuć okiem na ich facebookowy profil ogłaszali się tam z jakąś promocją na modyfikacje tylnej osi skręcana tarcza 335x22 z adapterem i klockami.Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Nie narzekasz na hałas przy hamowaniu???Wojtekk pisze:Zależy od wybranych tarcz. U mnie wpadły nacinane EBC, żeby wyglądem do przodu pasowały. Tarcze + adaptery + klocki, 1.5-2k. Nie pamiętam ile dokładnie u mnie, gdzieś z tego przedziału. I tak jak piramida pisze, trzeba lekko podfrezować tarcze, bo phaeton ma mniejszy otwór.Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
ja mam zestaw przygotowany przez BagCorp z tarcza EBC nacinaną... przy wyższych predkosciach wkurzający jest hałas
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Ja będę wymieniał te tarczę dziurkowane na pełne. Zastanawiam się tylko czy dać klocki jakieś hiper duper, czy zwykłe brembo. Obecnie mam zwyklutkie brembo za 150 złotych i jest malina, oprócz tego hałasowania tarczy dziurkowanej. Pomimo mocnego ich traktowania klocki wygladają nadal jak nowe.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Na bogato jedziesz z heblami z WRK - będzie rzeźnik
Enriquez, te najzwyklejsze klocki są na ogół najlepsze, bo nie zarżną tak szybko tarczy i nie piszczą jak hamujący pociąg.
Enriquez, te najzwyklejsze klocki są na ogół najlepsze, bo nie zarżną tak szybko tarczy i nie piszczą jak hamujący pociąg.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Namówiłeś mnie. Tym bardziej że Superb to teraz autko miejskie i nigdzie dalej niż wkoło komina nie jeździ.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
No na miasto przy wielotłoku nie trzeba nic lepszego jak zwykły klocek który i tak już zrobi robotę, co innego gonienie 200+
- Wojtekk
- Posty: 34
- Rejestracja: 1 lip 2017, o 14:00
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 449/572 stage3
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Ja się zdecydowałem na coś trochę mocniejszego bo maszynownie też ciutkę poprawiłem. Dzisiaj odbieram z CS w Łodzi skodzinke więc zobaczymy jak to teraz jedzie... Narazie ostrożnie bo hamulce przód jeszcze seria, zaciski na przód się właśnie strugają
Ad. hałasowania tarcz nacinanych - na tą chwilę nacinane mam tylko z tyłu, nie zauważyłem zmiany w dźwięku hamowania. Klocki z tyłu mam chyba jakieś zwykłe ATE więc może dlatego.
Ad. hałasowania tarcz nacinanych - na tą chwilę nacinane mam tylko z tyłu, nie zauważyłem zmiany w dźwięku hamowania. Klocki z tyłu mam chyba jakieś zwykłe ATE więc może dlatego.
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Ja juz nie kupie nigdy wiecej wierconych.
Zona miala xtraila z tarcza 320mm na przodzie.
Zalozylem wiercone zimmermany i klocek z aso na przod i tyl bo byla lipa z hamulcem. Swoja droga chyba ta sama tarcza i klocek jest w infiniti q50 350km
Po 30 tys km przed wyl jak ladujacy mysliwiec.
Zmiana klockow i po 2 tys km to samo.
Wrocilem do tarcz z aso i zwyklych klockow i jest cisza.
Za to na tyle dalej te same klocki i tarcze i cisza.
Wyglada jakby tylko ten przod wyl.
Zona miala xtraila z tarcza 320mm na przodzie.
Zalozylem wiercone zimmermany i klocek z aso na przod i tyl bo byla lipa z hamulcem. Swoja droga chyba ta sama tarcza i klocek jest w infiniti q50 350km
Po 30 tys km przed wyl jak ladujacy mysliwiec.
Zmiana klockow i po 2 tys km to samo.
Wrocilem do tarcz z aso i zwyklych klockow i jest cisza.
Za to na tyle dalej te same klocki i tarcze i cisza.
Wyglada jakby tylko ten przod wyl.
- Wojtekk
- Posty: 34
- Rejestracja: 1 lip 2017, o 14:00
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 449/572 stage3
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Może dlatego ze to były zimmermany obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.
Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Nie wiem czy to kwestia producenta.Wojtekk pisze:Może dlatego ze to były zimmermany obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.
Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
Kiedys mialem pickupa L200 i zalozylem DBA. Wtedy sporo ponad 1kpln za 1szt tarczy i klocki ebc tez za okolice 800pln.
Po 10 tys km wylo strasznie po zagrzaniu.
Takze wiercone nie dla mnie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Zawracanie dupy z tymi nawiercanymi czy nacinanymi tarczami
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2020, o 22:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Panowie
Jakie są dostępne opcje poprawy hamulców P&P czyli takie wymagające zmiany zacisków, przewodów hamulcowych klocków tarcz oraz tarcz kotwicznych -tzn tych osłon?
Jak rozumiem mamy
1. przeszczep z mocniejszej wersji 280km przód 340mm + tył wentylowany(mam 2.o tdi 190km czyli tył jak pamiętam niewentylowany) - jaki jest orientacyjny koszt samych czesci??
2. przeszczep przedu 4łotłok od macana, tyl można 280km (z tegoc o patrzyłem to sam przód to 5-6tys)
czy są jeszcze jakieś inne opcje typu zwykły zacisk od audi a6 albo coś?
tarcze i klocki w mojej skodzie powoli się kończą i to jest dobry moment żeby coś pozmieniać, auto (z żoną) jeździ głownie po autostradach, z raczej przepisowymi prędkościami wiec standard w zasadzie mi wystarcza, ale jeśli można coś poprawić to zawsze warto,
pozdrawiam jan
Jakie są dostępne opcje poprawy hamulców P&P czyli takie wymagające zmiany zacisków, przewodów hamulcowych klocków tarcz oraz tarcz kotwicznych -tzn tych osłon?
Jak rozumiem mamy
1. przeszczep z mocniejszej wersji 280km przód 340mm + tył wentylowany(mam 2.o tdi 190km czyli tył jak pamiętam niewentylowany) - jaki jest orientacyjny koszt samych czesci??
2. przeszczep przedu 4łotłok od macana, tyl można 280km (z tegoc o patrzyłem to sam przód to 5-6tys)
czy są jeszcze jakieś inne opcje typu zwykły zacisk od audi a6 albo coś?
tarcze i klocki w mojej skodzie powoli się kończą i to jest dobry moment żeby coś pozmieniać, auto (z żoną) jeździ głownie po autostradach, z raczej przepisowymi prędkościami wiec standard w zasadzie mi wystarcza, ale jeśli można coś poprawić to zawsze warto,
pozdrawiam jan
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
było chyba pisane już x-razy ale poświecę się raz jeszcze. W Twoim przypadku masz obecnie heble:
przód tarcza wentylowana 312mm na zwykłym zacisku
tył lita tarcza 300mm na zwykłym zacisku, ale z elektrycznym ręcznym
na przód masz kilka opcji:
Zacisk z kury 280KM - pasuje plug&play - wymieniasz tylko oslony (albo odginasz, ściągasz stare). Oczywiście nowa tarcza 340mm i klocki - ale taki setup jest bez sensu.
Zacisk z Macana/Q5 + tarcza 340mm. Nie potrzebujesz adapetrów, zacisk pasuje plug&play ale trzeba wymienić przewód hamulcowy + osłony. Do tego najprawdopodobniej trzeba dać dystanse, zależy jakie masz felgi. Tarcza i klocki nowe. Zestaw niby ok, ale za niewiele większe pieniądze dostajesz "męskie heble"
"męskie heble"
Zacisk Brembo z panamery/cayenne/tuarega + adapter + przewód hamulcowy + osłona. I wtedy pakujesz sobie tarcze 375mm Na pewno dystanse trzeba bedzie wsadzić.
Zacisk Akebono z A6 - droga podobna jak wyżej - ale trzeba uważać jest od groma tych zacisków i trzeba kupić odpowiedni.
Zacisk akebono z RS3/Cupry Formentor (tej 5 cylindrowej) - zacisk pasuje plug&play, wymieniasz tylko przewód i osłony. Wpadają wtedy też tarcze ~370mm i pewnie bez dystansu się nie obejdzie. Ostatnio na rynku pojawiło się trochę ofert na nówki 6 tłokowe zaciski z Formentora w sensownych pieniądzach. Także defacto chyba obecnie najprostsza droga aby w MQB założyć męskie heble, a sam zacisk był dedykowany do MQB. Wszystko inne to jakby nie patrzyć różnego rodzaju kombinacje, mniej bądź bardziej udane. A adaptery produkowane lokalnie na pewno nie mają żadnej homologacji/TUVa itp choć od groma ludzi tak jeździ (w tym ja
tył:
zacisk z kury 280km - pasuje plug&play. nie trzeba nawet osłon wymieniać. Dostajesz wtedy wentylowaną tarczę 310mmm
odsuwanie zacisku z kury 280km na adapterze i zakładanie tarczy ~335/350mm - ale z tego co kojarzę taką tarczę trzeba zamawiać u Adama Wareluka.
To tak po krotce. Inną sprawę jest czy taki zestaw chcesz sam składać - na pewno wyjdzie Cie to taniej, ale będzie dużo bardziej czasochłonne, ale spokojnie do zrobienia czy kupujesz gotowca od WRK, Dawida Zająca, Lowride czy innych. Na FB jest grupa o BBK także warto zajrzeć.
przód tarcza wentylowana 312mm na zwykłym zacisku
tył lita tarcza 300mm na zwykłym zacisku, ale z elektrycznym ręcznym
na przód masz kilka opcji:
Zacisk z kury 280KM - pasuje plug&play - wymieniasz tylko oslony (albo odginasz, ściągasz stare). Oczywiście nowa tarcza 340mm i klocki - ale taki setup jest bez sensu.
Zacisk z Macana/Q5 + tarcza 340mm. Nie potrzebujesz adapetrów, zacisk pasuje plug&play ale trzeba wymienić przewód hamulcowy + osłony. Do tego najprawdopodobniej trzeba dać dystanse, zależy jakie masz felgi. Tarcza i klocki nowe. Zestaw niby ok, ale za niewiele większe pieniądze dostajesz "męskie heble"
"męskie heble"
Zacisk Brembo z panamery/cayenne/tuarega + adapter + przewód hamulcowy + osłona. I wtedy pakujesz sobie tarcze 375mm Na pewno dystanse trzeba bedzie wsadzić.
Zacisk Akebono z A6 - droga podobna jak wyżej - ale trzeba uważać jest od groma tych zacisków i trzeba kupić odpowiedni.
Zacisk akebono z RS3/Cupry Formentor (tej 5 cylindrowej) - zacisk pasuje plug&play, wymieniasz tylko przewód i osłony. Wpadają wtedy też tarcze ~370mm i pewnie bez dystansu się nie obejdzie. Ostatnio na rynku pojawiło się trochę ofert na nówki 6 tłokowe zaciski z Formentora w sensownych pieniądzach. Także defacto chyba obecnie najprostsza droga aby w MQB założyć męskie heble, a sam zacisk był dedykowany do MQB. Wszystko inne to jakby nie patrzyć różnego rodzaju kombinacje, mniej bądź bardziej udane. A adaptery produkowane lokalnie na pewno nie mają żadnej homologacji/TUVa itp choć od groma ludzi tak jeździ (w tym ja
tył:
zacisk z kury 280km - pasuje plug&play. nie trzeba nawet osłon wymieniać. Dostajesz wtedy wentylowaną tarczę 310mmm
odsuwanie zacisku z kury 280km na adapterze i zakładanie tarczy ~335/350mm - ale z tego co kojarzę taką tarczę trzeba zamawiać u Adama Wareluka.
To tak po krotce. Inną sprawę jest czy taki zestaw chcesz sam składać - na pewno wyjdzie Cie to taniej, ale będzie dużo bardziej czasochłonne, ale spokojnie do zrobienia czy kupujesz gotowca od WRK, Dawida Zająca, Lowride czy innych. Na FB jest grupa o BBK także warto zajrzeć.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Załóż "menski hebel" z adapterem i jak kosmoadapter z panceramelinium postanowi dać dupy przy dobrej (dużej) prędkości to przejdzie Tobie ochota na "menski hebel" za to będziesz miał ochotę na zmianę majtow na suche
Abstrahując od miłej pogawędki na przeglądzie z bardziej dokładnym diagnosta.
I od kolejnej rozmowy z dociekliwym panem z ubezpieczalni jak trafi się szkoda i przyjedzie na oględziny.
Także ten tego zastanów się dobrze, może czasem lepiej jest mieć "damski hebel" i spokojny sen
Abstrahując od miłej pogawędki na przeglądzie z bardziej dokładnym diagnosta.
I od kolejnej rozmowy z dociekliwym panem z ubezpieczalni jak trafi się szkoda i przyjedzie na oględziny.
Także ten tego zastanów się dobrze, może czasem lepiej jest mieć "damski hebel" i spokojny sen
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM
Spoko, odpukać 4 lata jakoś hebel WRK 6T 380mm z kosmoadapterem się nie poddaje. A różnica w porównaniu do macana jest dalej kolosalna, bo nawet miałem okazję ostatnio jeździć na macanie u kolegi.
Co nie zmienia faktu, że dla świętego spokoju, i ceny/jakość zaciski brembo z macan jest bezkonkurencyjny.
Co nie zmienia faktu, że dla świętego spokoju, i ceny/jakość zaciski brembo z macan jest bezkonkurencyjny.