[S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B
: 28 maja 2018, o 11:13
Witam wszystkich,
obecnie stoję przed wyborem, dylematem na które auto się zdecydować spośród trzech marek i modeli - Superb S3, Passat B8 i nowy Opel Insignia B.
Mam prośbę o poradę, opinie do wszystkich posiadaczy S3 oraz osób, które miały do czynienia z B8 oraz Insignią B.
Aktualnie mam potwierdzone wyprodukowanie Insignii w silniku 2.0, 260 KM 4x4 8AT (koniec czerwca), ale pojawiły się wątpliwości, wahania ze względu na b. dobry wg mnie rabat na Superba z konfiguracji oraz otrzymaną ofertę na modele B8 w silnikach 1.8 180 KM i 2.0 220KM.
Auto ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce). Więc jeżdżę rodzinnie albo sam (wtedy tempomat ma ustawione wyższe wartości przelotowe)
Wybrałem w Oplu silnik 2.0, ponieważ zabrakło mi czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM. Poza tym tylko benzyna - robię poniżej 20 000 km/rok.
Aktualnie jeżdżę Alfą Romeo 159, 2.0 136KM i jest to moja druga Alfa.
Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w Pb, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki, ale zmieniam podejście ze względu na potrzeby rodzinne. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegary, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Superba, Passata Insignię B, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podoba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidełkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedzę niemal pionowo (189 cm wzrostu). Oczywiście Superb wymiata pozostałe modele jeśli chodzi o przestrzeń czy to na tylnej kanapie czy bagażnik.
Obecnie moje dylematy biorą się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.
Skoda Superb - poprzez firmę, dla której pracuję mam prawie 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.
Skonfigurowałem dwie sztuki S3 - jedna w stylu za 164100, druga w L&K za niecałe 170700zl. Silnik 2.0 220KM Style po rabacie niecałe 143 000 brutto, wersja L&K po rabacie niecałe 149000.
Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie (leasing niskich rat na 3 lata przy takich samych założeniach. W L&K jest dużo Piano Black, w zasadzie najwięcej ze wszystkich rozpatrywanych modeli, a nie przepadam za tym - preferuje bardzie matowe wykończenie.
VW B8 - warunki finansowania analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty, aczkolwiek auta są z placu już po rabacie. Silnik 1.8 z DSG w cenie 136 000 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł - nie przekonuje mnie to, ale jeśli macie pozytywne wrażenia z ergonomii użytkowania w S3 L&K, będę wdzięczny za opinie.
Wersja 2.0 220 obecna cena 153 000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się kilometrami), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaja mi się najlepsza, ale są to odczucia z oględzin samochodów w salonach. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Insignia Elite 2.0 260 KM 4x4 8AT - po rabacie ok. 146 500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym Opel Drive Plan (czyli Easy Drive lub Leasing Niskich Rat). Wg info od dealera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem przedniej deski, konsoli i tunelu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe , w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat. Coś takiego w VW/Skoda nie występuje.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest w 2.0 lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z których zrezygnowałem w Oplu, raczej nie dokładałem w S3 (Style) i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Z tego co wiem, wewnętrzny R-Line i skora Nappa wyklucza wentylację - mam poważne wątpliwości czy do dobre rozwiązanie. W konfiguracji Superba L&K dobrałem wentylację foteli.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (być może był to błąd).
W S3 czy też w B8 nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej w VAGu i jest jakiś % szans na własne ubezpieczenie. Napędy na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auta do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce oczywiście Superb za nim Passat. Natomiast jeszcze nie mogę się przekonać do wnętrza obydwu marek - dla jednych to zaleta. Za to jakość wykończenia i spasowanie może być lepsza niż w Oplu.
Na forum Opla, jest kierownik, który posiada nową Insignię 1.5 165KM 6AT Pb oraz S3 z DSG, 220 KM i oczywiście S3 lepiej się zbiera etc. Natomiast twierdzi również, że S3 jest lepiej wyciszona od dołu i ma lepiej zrobione wnętrze niż nowa Insignia (jakość, plastiki itp.).
Mój znajomy, który przez 4 lata jeździł S2 i przymierzał sie do S3, bardzo mi polecał Superba ze względu na ilość miejsca (ostatecznie poszedł w stronę Premium - Volvo V90).
Od dealera wiem, że jest jeszcze szansa wyprodukować silnik 220 KM (280 już nie), ale możemy wpaść w przerwę produkcyjną. Gdybym miał wybrać S3, wówczas decyzja musi nastąpić bardzo szybko.
Wszystkie w/w modele mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w B8 280KM Highline (jechałem z sąsiadem na narty momentami 200km/h) i bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło - mogliśmy swobodnie rozmawiać a nie miał wyciszonych szyb. Natomiast jeszcze nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych - jazdy testowe przede mną.
Jeśli czytający doszli do końca wywodu - dzięki za wytrwałość i będę wdzięczny za porady, opinie.
obecnie stoję przed wyborem, dylematem na które auto się zdecydować spośród trzech marek i modeli - Superb S3, Passat B8 i nowy Opel Insignia B.
Mam prośbę o poradę, opinie do wszystkich posiadaczy S3 oraz osób, które miały do czynienia z B8 oraz Insignią B.
Aktualnie mam potwierdzone wyprodukowanie Insignii w silniku 2.0, 260 KM 4x4 8AT (koniec czerwca), ale pojawiły się wątpliwości, wahania ze względu na b. dobry wg mnie rabat na Superba z konfiguracji oraz otrzymaną ofertę na modele B8 w silnikach 1.8 180 KM i 2.0 220KM.
Auto ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce). Więc jeżdżę rodzinnie albo sam (wtedy tempomat ma ustawione wyższe wartości przelotowe)
Wybrałem w Oplu silnik 2.0, ponieważ zabrakło mi czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM. Poza tym tylko benzyna - robię poniżej 20 000 km/rok.
Aktualnie jeżdżę Alfą Romeo 159, 2.0 136KM i jest to moja druga Alfa.
Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w Pb, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki, ale zmieniam podejście ze względu na potrzeby rodzinne. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegary, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Superba, Passata Insignię B, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podoba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidełkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedzę niemal pionowo (189 cm wzrostu). Oczywiście Superb wymiata pozostałe modele jeśli chodzi o przestrzeń czy to na tylnej kanapie czy bagażnik.
Obecnie moje dylematy biorą się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.
Skoda Superb - poprzez firmę, dla której pracuję mam prawie 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.
Skonfigurowałem dwie sztuki S3 - jedna w stylu za 164100, druga w L&K za niecałe 170700zl. Silnik 2.0 220KM Style po rabacie niecałe 143 000 brutto, wersja L&K po rabacie niecałe 149000.
Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie (leasing niskich rat na 3 lata przy takich samych założeniach. W L&K jest dużo Piano Black, w zasadzie najwięcej ze wszystkich rozpatrywanych modeli, a nie przepadam za tym - preferuje bardzie matowe wykończenie.
VW B8 - warunki finansowania analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty, aczkolwiek auta są z placu już po rabacie. Silnik 1.8 z DSG w cenie 136 000 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł - nie przekonuje mnie to, ale jeśli macie pozytywne wrażenia z ergonomii użytkowania w S3 L&K, będę wdzięczny za opinie.
Wersja 2.0 220 obecna cena 153 000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się kilometrami), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaja mi się najlepsza, ale są to odczucia z oględzin samochodów w salonach. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Insignia Elite 2.0 260 KM 4x4 8AT - po rabacie ok. 146 500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym Opel Drive Plan (czyli Easy Drive lub Leasing Niskich Rat). Wg info od dealera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem przedniej deski, konsoli i tunelu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe , w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat. Coś takiego w VW/Skoda nie występuje.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest w 2.0 lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z których zrezygnowałem w Oplu, raczej nie dokładałem w S3 (Style) i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Z tego co wiem, wewnętrzny R-Line i skora Nappa wyklucza wentylację - mam poważne wątpliwości czy do dobre rozwiązanie. W konfiguracji Superba L&K dobrałem wentylację foteli.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (być może był to błąd).
W S3 czy też w B8 nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej w VAGu i jest jakiś % szans na własne ubezpieczenie. Napędy na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auta do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce oczywiście Superb za nim Passat. Natomiast jeszcze nie mogę się przekonać do wnętrza obydwu marek - dla jednych to zaleta. Za to jakość wykończenia i spasowanie może być lepsza niż w Oplu.
Na forum Opla, jest kierownik, który posiada nową Insignię 1.5 165KM 6AT Pb oraz S3 z DSG, 220 KM i oczywiście S3 lepiej się zbiera etc. Natomiast twierdzi również, że S3 jest lepiej wyciszona od dołu i ma lepiej zrobione wnętrze niż nowa Insignia (jakość, plastiki itp.).
Mój znajomy, który przez 4 lata jeździł S2 i przymierzał sie do S3, bardzo mi polecał Superba ze względu na ilość miejsca (ostatecznie poszedł w stronę Premium - Volvo V90).
Od dealera wiem, że jest jeszcze szansa wyprodukować silnik 220 KM (280 już nie), ale możemy wpaść w przerwę produkcyjną. Gdybym miał wybrać S3, wówczas decyzja musi nastąpić bardzo szybko.
Wszystkie w/w modele mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w B8 280KM Highline (jechałem z sąsiadem na narty momentami 200km/h) i bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło - mogliśmy swobodnie rozmawiać a nie miał wyciszonych szyb. Natomiast jeszcze nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych - jazdy testowe przede mną.
Jeśli czytający doszli do końca wywodu - dzięki za wytrwałość i będę wdzięczny za porady, opinie.