wibracje na niskichobrotach
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
I tak się dzieje do ok.1500 obr/min. plus stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: wibracje na niskichobrotach
U mnie jak przy dodawaniu i odejmowaniu gazu stukalo w Octavii to wymienilem poduszke silnika tzw łape.
I'm the man on the silver mountain
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: wibracje na niskichobrotach
stuki przy dawaniu/odejmowaniu gazu mogą mieć różne pochodzenie , zalezy od ich odłosu itd .
- przeguby wewnętrzne
- poduszki
- koło dwumasowe jak jest w aucie
- przeguby wewnętrzne
- poduszki
- koło dwumasowe jak jest w aucie
- maku2
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje na niskichobrotach
Witam,
Identyczny objaw mam w swojej S2 - przebieg 72tys km - GW 48msc.
ASO wymienił w aucie sprzęgło w DSG, ale dalej objaw nie ustapil.
Przy ok 1300-1400 obrotów nawet na N wyczuwalne sa drgania calego nadwozia - podczas jazdy przekłada się to na lekkie kołysanie/bujanie nadwoziem podczas przyspieszania z D2 lub D1 - tylko jak silnik przechodzi przez obroty 1250-1400.
Obecnie czekam na info z ASO co dalej - pomysłów jednak chyba brak po stronie Skoda.
Identyczny objaw mam w swojej S2 - przebieg 72tys km - GW 48msc.
ASO wymienił w aucie sprzęgło w DSG, ale dalej objaw nie ustapil.
Przy ok 1300-1400 obrotów nawet na N wyczuwalne sa drgania calego nadwozia - podczas jazdy przekłada się to na lekkie kołysanie/bujanie nadwoziem podczas przyspieszania z D2 lub D1 - tylko jak silnik przechodzi przez obroty 1250-1400.
Obecnie czekam na info z ASO co dalej - pomysłów jednak chyba brak po stronie Skoda.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: wibracje na niskichobrotach
Tdi tak maja, na niskich obrotach drga i buczy.
Ja mam skrzynie manualna i komputer sugeruje mi na jakim biegu jechac np. przy 80km/h 6 bieg . Oczywiscie wtedy bym go dlawil i niszczyl dwumas.
Ja mam skrzynie manualna i komputer sugeruje mi na jakim biegu jechac np. przy 80km/h 6 bieg . Oczywiscie wtedy bym go dlawil i niszczyl dwumas.
I'm the man on the silver mountain
- maku2
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje na niskichobrotach
U mnie wibracje/drgania wyczuwalne są na P i N jak tylko obroty osiągną ok 1200-1400 - ten przedział.
Jak auto stoi jałowo bez wciskania gazu na N i P jest OK - obroty są w tedy ok 800.
Powyżej tych 1400 też jest już wszystko OK.
Dzięki temu jest to dobrze wyczuwalne.
To dalej podczas jazdy przejawia się tym, że jak obroty na D1 i D2 przechodzą przez ten zakres to w aucie wyczuwalne zaczyna być kołysanie - coś jakby złapać za relingi i lekko poruszać autem.
Jeśli jednak ruszy się agresywnie, tak aby DSG automatycznie wystartowało z wyższych obrotów i następnie zmieni na D2 i obroty są już poza tymi 1250-1400 to efekt nie występuje. Ewidentnie coś jest nie tak, jak jedzie się delikatnie na D1/D2 kiedy silnik pracuje w przedziale 1200-1400.
Przykład: dojeżdżamy do progu zwalniającego (prędkość ok 20km/h - D2) przejeżdżamy przez próg dodajemy gazu -> obroty startują od około 1150 i auto zaczyna się kołysać i przestaje jak minie 1350 obrotów, czyli jak zaczyna wchodzić na wyższe obroty.
Przykład 2: jazda w korku: toczymy się na D2, dodajemy gazu -> auto przechodzi przez obroty 1150-1350 i mamy efekt zakołysania.
Mam nadzieję, że udało mi się to opisać Może będziecie mieć jakieś pomysł.
Jak auto stoi jałowo bez wciskania gazu na N i P jest OK - obroty są w tedy ok 800.
Powyżej tych 1400 też jest już wszystko OK.
Dzięki temu jest to dobrze wyczuwalne.
To dalej podczas jazdy przejawia się tym, że jak obroty na D1 i D2 przechodzą przez ten zakres to w aucie wyczuwalne zaczyna być kołysanie - coś jakby złapać za relingi i lekko poruszać autem.
Jeśli jednak ruszy się agresywnie, tak aby DSG automatycznie wystartowało z wyższych obrotów i następnie zmieni na D2 i obroty są już poza tymi 1250-1400 to efekt nie występuje. Ewidentnie coś jest nie tak, jak jedzie się delikatnie na D1/D2 kiedy silnik pracuje w przedziale 1200-1400.
Przykład: dojeżdżamy do progu zwalniającego (prędkość ok 20km/h - D2) przejeżdżamy przez próg dodajemy gazu -> obroty startują od około 1150 i auto zaczyna się kołysać i przestaje jak minie 1350 obrotów, czyli jak zaczyna wchodzić na wyższe obroty.
Przykład 2: jazda w korku: toczymy się na D2, dodajemy gazu -> auto przechodzi przez obroty 1150-1350 i mamy efekt zakołysania.
Mam nadzieję, że udało mi się to opisać Może będziecie mieć jakieś pomysł.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: wibracje na niskichobrotach
hehe..ciekawe..
podesłałem linka koledze mechanikowi.. może coś wymyśli..
podesłałem linka koledze mechanikowi.. może coś wymyśli..
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: wibracje na niskichobrotach
Buczenie i drgania by byly raczej normalne ale kolysanie juz nie.
Moze jakis magik podlaczy kompa podczas jazdy i sprawdzi?
Moze jakis magik podlaczy kompa podczas jazdy i sprawdzi?
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Śląsk
Re: wibracje na niskichobrotach
S3 2.0 TSI 220 KM, DSG 6 - mam takie objawy:
- na postoju w trybie D czuć wibracje pod fotelem (głównie), po zmianie na N wibracji brak, różnica się potęguje wraz z obniżeniem temperatury otoczenia
- po rozgrzaniu wibracje się minimalizują
- poza tym wszystko ze skrzynią ok, nie szarpie przy zmianach biegów, automatyka pracuje prawidłowo
- olej wymieniony 2 kkm temu (wcześniej nie wiem jak było auto kupiłem używane)
Porównywałem jeszcze z S3 znajomego ten sam silnik, gdyby ktoś za mnie zmieniał to D/N to bym nie zauważył różnicy w jego samochodzie.
- na postoju w trybie D czuć wibracje pod fotelem (głównie), po zmianie na N wibracji brak, różnica się potęguje wraz z obniżeniem temperatury otoczenia
- po rozgrzaniu wibracje się minimalizują
- poza tym wszystko ze skrzynią ok, nie szarpie przy zmianach biegów, automatyka pracuje prawidłowo
- olej wymieniony 2 kkm temu (wcześniej nie wiem jak było auto kupiłem używane)
Porównywałem jeszcze z S3 znajomego ten sam silnik, gdyby ktoś za mnie zmieniał to D/N to bym nie zauważył różnicy w jego samochodzie.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: wibracje na niskichobrotach
Pewnie dwumasa już klęka. Zanim zgasisz silnik otwórz sobie okno i posłuchaj przy gaszeniu koło lewego koła.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Śląsk
Re: wibracje na niskichobrotach
Przy 120 kkm? Od 3 dni te drgania prawie ustały. Zobaczymy jak już zima zawita na stałe bo mam nieodparte wrażenie że na mrozie się to potęguje dopiero.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 maja 2018, o 12:51
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: wibracje na niskichobrotach
Też mam te same objawy - podczas przyspieszania na zimnym silniku auto w niskim przedziale obrotów krztusi się i wchodzi w dziwne drgania. Po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów wydaje się pracować normalnie. Po rozgrzaniu silnika ww objawy również ustępują - aczkolwiek wydaje mi się, że nie całkiem do końca.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 12:19
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Rudi
Re: wibracje na niskichobrotach
MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANSmichalmonika2 pisze: ↑11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wibracje na niskichobrotach
Możesz podać nr części tłumikq o którym piszesz?Rudi pisze: ↑31 maja 2021, o 21:03MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANSmichalmonika2 pisze: ↑11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.