Strona 2 z 2

Re: wibracje na niskichobrotach

: 17 sie 2018, o 10:19
autor: michalmonika2
I tak się dzieje do ok.1500 obr/min. plus stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu

Re: wibracje na niskichobrotach

: 17 sie 2018, o 14:28
autor: into
U mnie jak przy dodawaniu i odejmowaniu gazu stukalo w Octavii to wymienilem poduszke silnika tzw łape.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 20 sie 2018, o 07:58
autor: leszekmw
stuki przy dawaniu/odejmowaniu gazu mogą mieć różne pochodzenie , zalezy od ich odłosu itd .
- przeguby wewnętrzne
- poduszki
- koło dwumasowe jak jest w aucie

Re: wibracje na niskichobrotach

: 20 sie 2018, o 16:16
autor: into
Masz racje Leszku.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 27 sie 2018, o 09:30
autor: maku2
Witam,

Identyczny objaw mam w swojej S2 - przebieg 72tys km - GW 48msc.
ASO wymienił w aucie sprzęgło w DSG, ale dalej objaw nie ustapil.
Przy ok 1300-1400 obrotów nawet na N wyczuwalne sa drgania calego nadwozia - podczas jazdy przekłada się to na lekkie kołysanie/bujanie nadwoziem podczas przyspieszania z D2 lub D1 - tylko jak silnik przechodzi przez obroty 1250-1400.

Obecnie czekam na info z ASO co dalej - pomysłów jednak chyba brak po stronie Skoda.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 27 sie 2018, o 09:47
autor: into
Tdi tak maja, na niskich obrotach drga i buczy.

Ja mam skrzynie manualna i komputer sugeruje mi na jakim biegu jechac np. przy 80km/h 6 bieg :( . Oczywiscie wtedy bym go dlawil i niszczyl dwumas.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 28 sie 2018, o 09:28
autor: maku2
U mnie wibracje/drgania wyczuwalne są na P i N jak tylko obroty osiągną ok 1200-1400 - ten przedział.

Jak auto stoi jałowo bez wciskania gazu na N i P jest OK - obroty są w tedy ok 800.
Powyżej tych 1400 też jest już wszystko OK.
Dzięki temu jest to dobrze wyczuwalne.

To dalej podczas jazdy przejawia się tym, że jak obroty na D1 i D2 przechodzą przez ten zakres to w aucie wyczuwalne zaczyna być kołysanie - coś jakby złapać za relingi i lekko poruszać autem.

Jeśli jednak ruszy się agresywnie, tak aby DSG automatycznie wystartowało z wyższych obrotów i następnie zmieni na D2 i obroty są już poza tymi 1250-1400 to efekt nie występuje. Ewidentnie coś jest nie tak, jak jedzie się delikatnie na D1/D2 kiedy silnik pracuje w przedziale 1200-1400.

Przykład: dojeżdżamy do progu zwalniającego (prędkość ok 20km/h - D2) przejeżdżamy przez próg dodajemy gazu -> obroty startują od około 1150 i auto zaczyna się kołysać i przestaje jak minie 1350 obrotów, czyli jak zaczyna wchodzić na wyższe obroty.
Przykład 2: jazda w korku: toczymy się na D2, dodajemy gazu -> auto przechodzi przez obroty 1150-1350 i mamy efekt zakołysania.

Mam nadzieję, że udało mi się to opisać :) Może będziecie mieć jakieś pomysł.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 28 sie 2018, o 09:38
autor: leszekmw
hehe..ciekawe..
podesłałem linka koledze mechanikowi.. może coś wymyśli..

Re: wibracje na niskichobrotach

: 28 sie 2018, o 11:48
autor: into
Buczenie i drgania by byly raczej normalne ale kolysanie juz nie.

Moze jakis magik podlaczy kompa podczas jazdy i sprawdzi?

Re: wibracje na niskichobrotach

: 2 lis 2019, o 21:27
autor: j4r3k
S3 2.0 TSI 220 KM, DSG 6 - mam takie objawy:
- na postoju w trybie D czuć wibracje pod fotelem (głównie), po zmianie na N wibracji brak, różnica się potęguje wraz z obniżeniem temperatury otoczenia
- po rozgrzaniu wibracje się minimalizują
- poza tym wszystko ze skrzynią ok, nie szarpie przy zmianach biegów, automatyka pracuje prawidłowo
- olej wymieniony 2 kkm temu (wcześniej nie wiem jak było auto kupiłem używane)

Porównywałem jeszcze z S3 znajomego ten sam silnik, gdyby ktoś za mnie zmieniał to D/N to bym nie zauważył różnicy w jego samochodzie.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 7 lis 2019, o 08:24
autor: fabek
Pewnie dwumasa już klęka. Zanim zgasisz silnik otwórz sobie okno i posłuchaj przy gaszeniu koło lewego koła.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 7 lis 2019, o 20:59
autor: j4r3k
Przy 120 kkm? Od 3 dni te drgania prawie ustały. Zobaczymy jak już zima zawita na stałe bo mam nieodparte wrażenie że na mrozie się to potęguje dopiero.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 19 lis 2019, o 08:07
autor: dudex
Też mam te same objawy - podczas przyspieszania na zimnym silniku auto w niskim przedziale obrotów krztusi się i wchodzi w dziwne drgania. Po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów wydaje się pracować normalnie. Po rozgrzaniu silnika ww objawy również ustępują - aczkolwiek wydaje mi się, że nie całkiem do końca.

Re: wibracje na niskichobrotach

: 31 maja 2021, o 21:03
autor: Rudi
michalmonika2 pisze: 11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANS

Re: wibracje na niskichobrotach

: 1 lip 2021, o 18:25
autor: mikeman
Rudi pisze: 31 maja 2021, o 21:03
michalmonika2 pisze: 11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANS
Możesz podać nr części tłumikq o którym piszesz?