Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 20 lip 2018, o 00:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 6 lip 2018, o 18:25 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 302
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Siemka.
Wymienia艂em rok temu wszystkie 艣wiecie i dwie cewki. Badziewia nie wsadzam. Gaz serwisuje co 10ty艣 nawet cz臋sciej. Ostatnio wymieni艂em parownik.
Problem polega na tym, 偶e auto czasami przy konkretnym bucie d艂awi si臋 na gazie, przerywa. Na bezynie jest wszystko w porz膮dku. M臋czy艂em si臋 d艂ugo z b艂臋dem ubogiej mieszanki na gazie, gaziarz ostatni raz ju偶 wyregulowa艂 mi gaz m贸wi, 偶e wtryski do wymiany i na kolejny raz trzeba je zmieni膰 bo jaka艣 straszna du偶a koretka jest tam ok 30%, na wtryskach przejechane ok 40-45ty艣 czerwone valtek. Czy te wtryskiwacze mog膮 by膰 przyczyn膮 szarpania nawet po regulacji tych wtryskiwaczy?
Gaziarz poleci艂 mi sprawdzi膰 jak膮 mam przerwe na 艣wiecach czy kto艣 powie mi jak mam to sprawdzi膰? Jak pamietam kiedy艣 by艂a bodaj偶e 0.7 poleci艂 zmniejszyc膰 do 0.6 . Pewnie napiszecie 偶ebym zbada艂 wypadanie zap艂on贸w na gazie. Od dzi艣 zaczne to bada膰, czasami zdarza si臋 ze podczas tego szarpania zap艂on wypadnie ale musz臋 sprawdzi膰 czy powtarza si臋 na tym samym cylindrze.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 7 lip 2018, o 09:38 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 158
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
艢wiece maj膮 by膰 normalne jak dla benzyny a nie 偶adne wynalazki i poprawianie fabryki, b臋d膮c dok艂adnym, do twojego silnika pasuj膮 TYLKO NGK PFR6Q, ka偶de inne stwierdzenie jest herezj膮 "januszy gaziarzy".

Przyczyn mo偶e by膰 wiele niestety, je艣li to ten sam magik co wcze艣niej to ja bym bardzo ostro偶ny wobec tego co on twierdzi.

Na pocz膮tek potrzebne informacje:
Wtryski to wiemy 偶e valteki, ale jaki rozmiar dysz i skok t艂oczka
Sterownik wiemy ze czeska jaka艣 podr贸bka kme
Jaki reduktor, na jakie ci艣nienie ustawiony
Jaki wielozaw贸r - zwyk艂y czy extra
Podejrzewam 偶e przew贸d od butli to reduktora to 6mm ale wypada艂oby sprawdzi膰 - podnie艣 mask臋 i zmierz suwmiark膮 艣rednic臋 przewodu miedzianego (bez izolacji)

Generalnie czeka Ci臋 du偶o zbierania dok艂adnych informacji, bez tego nie ruszymy z miejsca, przyda艂by si臋 te偶 plik "osc" z przebiegu pracy sterownika podczas szarpania.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 09:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 302
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Stary nie zadawaj mi takich pyta艅 :D. Nie mam nigdzie napisane co i jak tam siedzi wi臋c nie wiem :D:D. Reduktor silver S. Przewody 6mm.
Jak sprawdzi膰 przerwe na 艣wiecy kto艣 wie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 10:31 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 158
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Dobra wiec b臋dzie zabawa w fotografa :D
Zr贸b zdj臋cia papier贸w jakie masz do gazu
nast臋pnie z ka偶dej strony z kt贸rej Ci si臋 uda fotki:
sterownika lpg + wtyczka do pod艂膮czenia interfejsu
reduktora

niestety ale silver-a na dzien dzisiejszy mozna spotka膰 w 3 wersjach:
    stary silver - do 150 KM
    silver s6 - do 217 KM
    silver s8 - do 240 KM

Wszystkie poza ostatnim nie dadz膮 rady twojemu silnikowi

Mied藕 6 mm powinna wystarczy膰 w twoim przypadku (teoretycznie)

Przerw臋 na 艣wiecy sprawdzasz szczelinomierzem.

Jak patrz臋 co gaziarze wk艂adaj膮 to mnie krew zalewa, dobrze wiedz膮 偶e moc reduktor贸w podan膮 w kW nale偶y odczytywa膰 jako KM a dalej pakuj膮 reduktory bazuj膮c na warto艣ciach podanych w KM, zamiast zostawi膰 zapas +30-50% co prze艂o偶y si臋 na wzrost ca艂kowitego kosztu instalacji o 200-300 z艂.
O nagminnym stosowaniu miedzi 6mm nie wspomn臋, gdy mied藕 8mm lub faro dn6 wychodz膮 kosztowo prawie tak samo a jest zapas przep艂ywu na wszelki wypadek.


EDIT:

Generalnie aby stwierdzi膰 co si臋 dzieje, nale偶y spowodowa膰 warunki gdy przerywa i mie膰 w tym czasie pod艂膮czonego VCDS-a + Soft do LPG i patrze膰 co tam si臋 dzieje.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 13:46 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 91
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Avari napisa艂(a):
Jak sprawdzi膰 przerwe na 艣wiecy kto艣 wie?


daj sobie z tym spok贸j, ma by膰 tak jak kolega wy偶ej Ci napisa艂, bez druciarstwa i zmniejszania przerwy

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 14:23 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 158
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Jak chcesz mocniejsz膮 iskr臋 to zmie艅 cewki zap艂onowe na mocniejsze - ja u siebie mam z audi r8 (06E 905 115 E), jak chcesz mog臋 Ci wys艂a膰 padni臋t膮 cewk臋 (gubi zap艂ony) aby艣 zobaczy艂 czy b臋dzie pasowa艂a.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL