Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Witajcie.
Czy ktoś z was słyszał o konieczności wykoania adaptacji radaru po ustawieniu zbieżności.
Po dzisiejszej weryfikacji zbieżności w moim aucie okazało się że mam do regulacji oś tylną i muszę też zrobić adaptację radaru.
Troszkę to mnie dziwi ale być może tak jest……
Koszty są nie małe...
Może ktoś z Was przerabiał temat
Pozdrawiam
Czy ktoś z was słyszał o konieczności wykoania adaptacji radaru po ustawieniu zbieżności.
Po dzisiejszej weryfikacji zbieżności w moim aucie okazało się że mam do regulacji oś tylną i muszę też zrobić adaptację radaru.
Troszkę to mnie dziwi ale być może tak jest……
Koszty są nie małe...
Może ktoś z Was przerabiał temat
Pozdrawiam
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Potwierdzam... takie sa procedury... Nawet mam na ten temat reklamację w ASO...
Jutro mam rzeczoznawcę PZMot...
Jutro mam rzeczoznawcę PZMot...
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużopiramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Jeśli pamiętasz to powiedz czy miałeś dużo do regulacji....obniżenie o 35mm powinno dość mocno wpłynąć na geometrię ale czy u Ciebie tył był ustawiany...tomsos pisze:Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużopiramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Ja tylko napisałem, że tak jest w procedurach... Nie ja je ustawiam...
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
No jasne tylko coś czuję że można ustawić geometrię poza ASO a radar pewnie tego nie zauważy....Elninjo pisze:Ja tylko napisałem, że tak jest w procedurach... Nie ja je ustawiam...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Nie wiem czy tył tez był ruszany ale opon nie ścina, prowadzi się pewnie, nic nie ściąga więc się tym nie przejmuje, przy 250km/h jest stabilnietomsos pisze:Jeśli pamiętasz to powiedz czy miałeś dużo do regulacji....obniżenie o 35mm powinno dość mocno wpłynąć na geometrię ale czy u Ciebie tył był ustawiany...tomsos pisze:Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużopiramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
radar się nie przestawi, ale był do innych parametrów ustawionypiramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO
nawet wymiana zderzaka nakazuje DEAKTYWACJĘ radaru na czas zdjęcia , czy wymiana szyby nakazuje ponowną kalibrację kamery
no niby jakie odchyłki może mieć nowa szyba, skoro wchodzi niemal jak klocek lego i kamera na zatrzaski ?
Ty nie wiesz czy Ci widzi linie 50cm dalej, czy blizej, jedziesz jak pijany zając - linie trzyma - jest git
dla Kowalskiego 3 warunki spełnia - zapalił, jedzie, ACC działa....czyli nie trzeba nic ruszać
co do obniżenia auta - to raczej zbeirznośc Ci ustawiali tak jak ma być, wiec masz jak trzeba , było ok przed , jest ok po
tu pisał wyraźnie ze do regulacji jest tylna oś wiec ACC było skalibrowane do tych parametrów
....
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 17 wrz 2015, o 21:17
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Miałem podobne przygody: http://superbclub.pl/viewtopic.php?f=57&t=10239
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Witajcie.
Mój przypadek został zamknięty. Tzn zrobiłem pomiar geometrii zawieszenia w zakładzie zajmującym się tylko tym. Przed przystąpieniem do prac Pan mechanik poczytał wyniki pomiarów z ASO i dokładnie mi wyjaśnił jak to jest. Tylne koło miało odchylenie od normy mniej mniej niż milimetr. Przód był do regulacji. Geometria zrobiona i jestem spokojny.
Założyłem że jeśli radar jest kalibrowany na prawidłowych nastawach geometrii i w wyniku eksploatacji geometria może się zmienić to radar powinien przestać działać. Jeśli nie przestał do momentu regulacji to może świadczyć o istnieniu jakiejś tolerancji lub korekty w jego działaniu. Skoro przywrócona została prawidłowa geometria i wszystkie parametry są w normie to i radar powinien działać ok.
Mnie to tłumaczenie pasuje ale oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że jest to myślenie życzeniowe a radarowi i tak nie ufam do końca i kiedyś i teraz.
Co do ASO to uważam, że mimo wszystko zachowali się nie fer. Można spróbować nastawić geometrię i zobaczyć co będzie a nie kroić klienta na maksa. Z drugiej strony to tylko pracownicy którzy nie myślą tylko działają wedle procedur bo tak muszą robić. Pewnie jakaś część klientów to łyka i płaci.
Takie czasy....
Pozdrawiam
PS.
Jeśli na forum jest pracownik ASO to proszę sie nie gniewać ale takie jest moje subiektywne zdanie.
I potwierdza się reguła, że trzeba mieć auto takiej marki w której pracuje twój dobry kumpel.
Mój przypadek został zamknięty. Tzn zrobiłem pomiar geometrii zawieszenia w zakładzie zajmującym się tylko tym. Przed przystąpieniem do prac Pan mechanik poczytał wyniki pomiarów z ASO i dokładnie mi wyjaśnił jak to jest. Tylne koło miało odchylenie od normy mniej mniej niż milimetr. Przód był do regulacji. Geometria zrobiona i jestem spokojny.
Założyłem że jeśli radar jest kalibrowany na prawidłowych nastawach geometrii i w wyniku eksploatacji geometria może się zmienić to radar powinien przestać działać. Jeśli nie przestał do momentu regulacji to może świadczyć o istnieniu jakiejś tolerancji lub korekty w jego działaniu. Skoro przywrócona została prawidłowa geometria i wszystkie parametry są w normie to i radar powinien działać ok.
Mnie to tłumaczenie pasuje ale oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że jest to myślenie życzeniowe a radarowi i tak nie ufam do końca i kiedyś i teraz.
Co do ASO to uważam, że mimo wszystko zachowali się nie fer. Można spróbować nastawić geometrię i zobaczyć co będzie a nie kroić klienta na maksa. Z drugiej strony to tylko pracownicy którzy nie myślą tylko działają wedle procedur bo tak muszą robić. Pewnie jakaś część klientów to łyka i płaci.
Takie czasy....
Pozdrawiam
PS.
Jeśli na forum jest pracownik ASO to proszę sie nie gniewać ale takie jest moje subiektywne zdanie.
I potwierdza się reguła, że trzeba mieć auto takiej marki w której pracuje twój dobry kumpel.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC
Generalnie ACC przy moim stylu jazdy jest w ogóle nie potrzebne, czasami się przydaje jak człowiek się zagapi aczkolwiek częściej przeszkadza i straszy niż pomaga, podczas szybkiego manewru wyprzedzania za blisko się podjedzie lub za szybko się zbliżam do poprzedzającego pojazdu to wtedy drze mordę. Asystant lini do bani, aktywny tempomat do bani chyba że w korkach to Ok. Na początku człowiek się tym jarał, teraz mi to wisi