Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
: 3 lis 2018, o 19:08
Temat z cyklu sobotnie mody w 1h
Jako że S1 to strasznie pływający w zakrętach baleron, postanowiłem coś z tym zrobić
Padło na montaż górnej rozpórki kielichów amortyzatorów, niestety rozpórki firm typu sparco kosztują ok 450-500 zł oraz trzeba ciąć osłonę akumulatora , co mnie mocno zniechęciło, jednak znalazłem info, że można użyć fabrycznej rozpórki z A6 C5
Używana fabryczna rozpórka od audi to koszt do 100zł (z przesyłką) na alledrogo
Składa się ona z 3 elementów
Prawe mocowanie 4B0 803 357 A
Lewe mocowanie 4B0 803 358 A
"Belka" 4B0 805 645
Żeby nie było tak kolorowo to belka jest za długa o 4.8cm (w końcu A6 jest trochę szersze)
Okazało się jednak, że wewnętrzne otwory belki idealnie pasują na zewnętrzne otwory mocowań wiec szybko suwmiarka w rękę, wymierzenie miejsca na nowe otwory
Po naniesieniu znaczników otwory wewnętrzne stały się zewnętrznymi a nowe wewnętrzne zostały wywiercone (wiertło o średnicy 8.4 daje praktycznie idealny rozmiar otworu).
Nadmiar belki (ze starymi zewnętrznymi otworami) odciąłem szlifierką kątową a krawędzie wygładziłem.
Gdybym wiedział wcześniej o konieczności skrócenia belki, to montaż rozpórki trwałby max 20 min, a tak zeszło się ok godzinę.
Ważna uwaga, normalnie pod śrubami na kielichach są podkładki (5 mm grubości), nie zakładamy ich po założeniu mocowań. Mocowania są dokładnie grubości podkładek, podkładkę pod śrubą gdzie nie ma mocowania rozpórki oczywiście zostawiamy na swoim miejscu.
Wypadałoby jeszcze wywiercić w ścianie grodziowej 2 otwory i przykręcić belkę do ściany grodziowej (nie chciało mi się wyciągać akumulatora). Belka ma na to przygotowane gwintowane otwory. Zrobię to na wiosnę przy okazji czyszczenia otworów odpływowych pod akumulatorem.
A teraz najważniejsze, czy jest różnica? Jest i to znacząca, samochód w zakrętach jest dużo stabilniejszy, zawieszenie chyba pracuje troszkę ciszej.
A najfajniejsze jest to, że deska rozdzielcza już nie wydaje z siebie żadnych odgłosów przy szybszym pokonywaniu zakrętów a to trzeszczenie było irytujące
Fotki z internetów, swoich zapomniałem zrobić.
Jako że S1 to strasznie pływający w zakrętach baleron, postanowiłem coś z tym zrobić
Padło na montaż górnej rozpórki kielichów amortyzatorów, niestety rozpórki firm typu sparco kosztują ok 450-500 zł oraz trzeba ciąć osłonę akumulatora , co mnie mocno zniechęciło, jednak znalazłem info, że można użyć fabrycznej rozpórki z A6 C5
Używana fabryczna rozpórka od audi to koszt do 100zł (z przesyłką) na alledrogo
Składa się ona z 3 elementów
Prawe mocowanie 4B0 803 357 A
Lewe mocowanie 4B0 803 358 A
"Belka" 4B0 805 645
Żeby nie było tak kolorowo to belka jest za długa o 4.8cm (w końcu A6 jest trochę szersze)
Okazało się jednak, że wewnętrzne otwory belki idealnie pasują na zewnętrzne otwory mocowań wiec szybko suwmiarka w rękę, wymierzenie miejsca na nowe otwory
Po naniesieniu znaczników otwory wewnętrzne stały się zewnętrznymi a nowe wewnętrzne zostały wywiercone (wiertło o średnicy 8.4 daje praktycznie idealny rozmiar otworu).
Nadmiar belki (ze starymi zewnętrznymi otworami) odciąłem szlifierką kątową a krawędzie wygładziłem.
Gdybym wiedział wcześniej o konieczności skrócenia belki, to montaż rozpórki trwałby max 20 min, a tak zeszło się ok godzinę.
Ważna uwaga, normalnie pod śrubami na kielichach są podkładki (5 mm grubości), nie zakładamy ich po założeniu mocowań. Mocowania są dokładnie grubości podkładek, podkładkę pod śrubą gdzie nie ma mocowania rozpórki oczywiście zostawiamy na swoim miejscu.
Wypadałoby jeszcze wywiercić w ścianie grodziowej 2 otwory i przykręcić belkę do ściany grodziowej (nie chciało mi się wyciągać akumulatora). Belka ma na to przygotowane gwintowane otwory. Zrobię to na wiosnę przy okazji czyszczenia otworów odpływowych pod akumulatorem.
A teraz najważniejsze, czy jest różnica? Jest i to znacząca, samochód w zakrętach jest dużo stabilniejszy, zawieszenie chyba pracuje troszkę ciszej.
A najfajniejsze jest to, że deska rozdzielcza już nie wydaje z siebie żadnych odgłosów przy szybszym pokonywaniu zakrętów a to trzeszczenie było irytujące
Fotki z internetów, swoich zapomniałem zrobić.