Pomoc w interpretacji błędów S2
: 16 lis 2018, o 15:43
Witam
Może ktoś pomoże mi zdiagnozować błędy z którymi borykam się od 1,5 miesiąca.
Do rzeczy, koniec września, zapala się Check, jadę do tune-up w Gd, podpinają, wyrok = bład paliwa, dziura w dolocie - sprawdzają organoleptycznie, dziury nie widać, błędy kasują, jeździć i patrzeć co się dzieje.
Następnie, koniec października (przy 3/4 baku) zapaliła się kontrolka silnika, zakupiłem kabelek, sprawdziłem i
1. 001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow – Intermittent
2. 000369 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 000 - System Too Lean - Intermittent - MIL ON
3. 004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 000 - Malfunction - Intermittent
4. 008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - Intermittent
5. 001287 - Idle Control System RPM
P0507 - 000 - Higher than Expected. - Intermittent
(jedyny objaw jaki towarzyszył jeździe z "czekiem silnika" to ultra sporadyczne falowania obrotów na jałowym, jak by obroty nie spadały do tych 800 tylko koło 1k trzymały chwile)
jeździłem bez błędów do kolejnego tankowania i tak dwa dni temu przy około 3/4 baku
1. 001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
2. 000369 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 000 - System Too Lean - MIL ON
3. 004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 000 - Malfunction - Intermittent
4. 008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - Intermittent
(zarówno przed pokazaniem się check engine jak i po brak jakichkolwiek objawów - falowania, nic)
to co sam znalazłem w necie, to to, że n80 może być zasyfiony i generuje przez to 1,2 i 3 bład (choć 3 to może być też problem wtryskiwacza?)
błąd 4 to chyba jakaś dziura w dolocie powietrza ? - czym można by sprawdzić połączenia gumowe ?
Z autem nic się nie dzieje, brak spadków mocy, szarpań, falowania obrotów, dymienia, przyśpiesza ładnie.
olej zmieniany przy 193tys, obecnie 202 oleju ubyło może kapkę (wciąż oscyluje w połowie między min a max).
Pytam o zdanie, zanim oddam auto do mechanika. Mam aktualnie jedno wozidło w domu i wole niepotrzebnie się go nie pozbywać.
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
ps. jestem z Gdańska, gdyby ktoś miał jakiś warsztat gdzie "od ręki" takie cuda robią
Może ktoś pomoże mi zdiagnozować błędy z którymi borykam się od 1,5 miesiąca.
Do rzeczy, koniec września, zapala się Check, jadę do tune-up w Gd, podpinają, wyrok = bład paliwa, dziura w dolocie - sprawdzają organoleptycznie, dziury nie widać, błędy kasują, jeździć i patrzeć co się dzieje.
Następnie, koniec października (przy 3/4 baku) zapaliła się kontrolka silnika, zakupiłem kabelek, sprawdziłem i
1. 001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow – Intermittent
2. 000369 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 000 - System Too Lean - Intermittent - MIL ON
3. 004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 000 - Malfunction - Intermittent
4. 008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - Intermittent
5. 001287 - Idle Control System RPM
P0507 - 000 - Higher than Expected. - Intermittent
(jedyny objaw jaki towarzyszył jeździe z "czekiem silnika" to ultra sporadyczne falowania obrotów na jałowym, jak by obroty nie spadały do tych 800 tylko koło 1k trzymały chwile)
jeździłem bez błędów do kolejnego tankowania i tak dwa dni temu przy około 3/4 baku
1. 001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
2. 000369 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 000 - System Too Lean - MIL ON
3. 004506 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P119A - 000 - Malfunction - Intermittent
4. 008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - Intermittent
(zarówno przed pokazaniem się check engine jak i po brak jakichkolwiek objawów - falowania, nic)
to co sam znalazłem w necie, to to, że n80 może być zasyfiony i generuje przez to 1,2 i 3 bład (choć 3 to może być też problem wtryskiwacza?)
błąd 4 to chyba jakaś dziura w dolocie powietrza ? - czym można by sprawdzić połączenia gumowe ?
Z autem nic się nie dzieje, brak spadków mocy, szarpań, falowania obrotów, dymienia, przyśpiesza ładnie.
olej zmieniany przy 193tys, obecnie 202 oleju ubyło może kapkę (wciąż oscyluje w połowie między min a max).
Pytam o zdanie, zanim oddam auto do mechanika. Mam aktualnie jedno wozidło w domu i wole niepotrzebnie się go nie pozbywać.
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
ps. jestem z Gdańska, gdyby ktoś miał jakiś warsztat gdzie "od ręki" takie cuda robią