Strona 1 z 1

Ogrzewanie wnetrza

: 21 lis 2018, o 14:05
autor: Krolikowsky
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnetrza. Chodzi o to ze silnik jest nagrzany do 90stopni i leci letnie powietrze nawet na ustawieniu HI. Na wolnych obrotach prawie wcale nie grzeje. Gdy docisne mu bardziej gazu leci ciepłe ale nie takie jak powinno byc. Moze to byc przyczyną zapowietrzonej nagrzewnicy? Poprzedni własciciel wymieniał rozrzad jakies 30tys temu i moze sie zapowietrzyła. W ogole gdzie ona jest umiejscowiona? Superb 2 2008r. Silnik 19. TDI 105KM

EDIT: Zauwazyłem że gdy go przytrzymam na obrotach 3-3,5tys zaczyna bardzo mocno grzać ze idzie sie o kratke oparzyć. Oczywiscie na ustawieniu HI. Gdy zostawie go pozniej na wolnych obrotach ciepło słabnie i zaczyna pozniej leciec zimne powietrze. Płyn chłodniczy w dobrym poziomie.

Re: Ogrzewanie wnetrza

: 22 lis 2018, o 19:14
autor: braddzan
Jak na moje oko to jest problem z krążeniem płynu chłodniczego. Miałem podobny problem jak Ty w innym aucie i okazało się ze walnięta była dodatkowa elektryczna pompka płynu chłodniczego. W moim 1.8 CDAA jest taka pompka pod spodem widać ja doskonale po zdjęciu obudowy silnika. Poszukaj może u Ciebie coś ona szfankuje.

Re: Ogrzewanie wnetrza

: 25 lis 2018, o 12:42
autor: ProLight
Siema,
Rozwiązałeś może problem?
Mam to samo.
W większości tematów wspominają o wymianie nagrzewnicy, nie ukrywam że wolałbym tego uniknąć.

Błędów brak
Reset klap zrobiony

Re: Ogrzewanie wnetrza

: 25 lis 2018, o 15:12
autor: Krolikowsky
Jutro samochód idzie do mechanika. Gadałem z nim przez telefon ostatnio bo na warsztacie go nie było i podobno może to być problem z pompą wody. Mowi że kiedyś miał taki sam przypadek w innym aucie i zmiana na nową rozwiązała problem. Mówi ze stara pompa nie była wcale uszkodzona a jednak w niej tkwił problem. Dam znac jak będzie zrobiony samochód.

Re: Ogrzewanie wnetrza

: 20 lut 2019, o 22:14
autor: Krolikowsky
Witam. Okazało sie ze uszczelka pod głowicą była dmuchnięta i robiło sie cisnienie w układzie chłodzenia. Weze były tak "napompowane" ze nie dało sie ich scisnąc. Koszt wymiany 1000zl z wszystkimi uszczelkami. Słyszałem ze czasami w tych autach ktore mają chłodniczke spalin egr moze dojsc do.ich uszkodzenia i tez bedzie sie robiło cisnienie w układzie chłodzenia. Wiec zanim podejmiecie decycje o wymianie uszczelki pod glowica niech mechanik sprawdzi ta chłodniczke.

Re: Ogrzewanie wnetrza

: 20 lut 2019, o 23:09
autor: Ralph3x
Krolikowsky pisze: Słyszałem ze czasami w tych autach ktore mają chłodniczke spalin egr moze dojsc do.ich uszkodzenia i tez bedzie sie robiło cisnienie w układzie chłodzenia. Wiec zanim podejmiecie decycje o wymianie uszczelki pod glowica niech mechanik sprawdzi ta chłodniczke.
U mnie dokładnie tak było.Chłodniczka egr padła pojawiły się bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym a po 150 km trasy płyn znikał.Wymieniono mi w serwisie egr razem z chłodniczką i po kłopocie.
A tak bąbelkowało:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Du2nm6Za3Uo[/youtube]