problem z aktywnym tempomatem
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 13:59
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Jack
- Lokalizacja: Warszawa
problem z aktywnym tempomatem
UWAGA! Czy ktoś miał lub słyszał o takich przypadkach? Mam Superb III 4x4 L&K z aktywnym tempomatem do 160km. Tempomat zachowuje się dziwnie, czasem zamiast zahamować za hamującym pojazdem to nagle przyspiesza. Zdarzyło mi się to kilka razy, ale ostatnio samochód jadący w korku na obwodnicy Warrszawy(3 pasy ruchu) nagle przyspieszył i walnął w samochód stojący przed nim.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 13:59
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Jack
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z aktywnym tempomatem
Witajcie, szukam eksperta, który potrafi sczytać i przeanalizować dane z komputera SUPERBA III
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: problem z aktywnym tempomatem
No a co na to ASO?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z aktywnym tempomatem
To nie samochód walnął, a kierowca... Adaptacyjny tempomat to nie autopilot :/
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- siemi1
- Posty: 2354
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: problem z aktywnym tempomatem
Jesteś pewien, że znasz zasadę działania wykonywałeś to zgodnie z instrukcją, nie zahamowałeś sam a następnie uruchomiłeś ACC? jak jakiś auto było za blisko nie wykryte?
Jak by auto samo zamiast hamować przyspieszylo 2x to za 3cim byłbym już w serwisie... po szkodzie uznają ze czujnik uszkodzony i dupa nie da rady go sprawdzić. poza tym, kierowca cały czas odpowiada za to niestety więc marne szanse widzę abyś coś ugrał.
Z drugiej strony nie ma czegoś takiego jak black box chyba w aucie aby to sprawdzić, przynajmniej na skodę bym nie liczył bo jeśli rzeczywiście z tym było coś nie tak to jeszcze by była ich wina.
Jak by auto samo zamiast hamować przyspieszylo 2x to za 3cim byłbym już w serwisie... po szkodzie uznają ze czujnik uszkodzony i dupa nie da rady go sprawdzić. poza tym, kierowca cały czas odpowiada za to niestety więc marne szanse widzę abyś coś ugrał.
Z drugiej strony nie ma czegoś takiego jak black box chyba w aucie aby to sprawdzić, przynajmniej na skodę bym nie liczył bo jeśli rzeczywiście z tym było coś nie tak to jeszcze by była ich wina.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z aktywnym tempomatem
Jest. W każdym nowszym aucie jest coś takiego. Zczytują to przy naprawdę grubych dzwonach.siemi1 pisze:Z drugiej strony nie ma czegoś takiego jak black box chyba w aucie aby to sprawdzić.
Na papierze kierowca jest jedynym winnym kolizji. Nawet jeśli układ nie działa poprawnie to kierowca odpowiada za sterowanie, przyspieszanie, hamowanie, omijanie.siemi1 pisze:jeśli rzeczywiście z tym było coś nie tak to jeszcze by była ich wina.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: problem z aktywnym tempomatem
Hmm. To podaj numer części einsteiniesane pisze: Jest. W każdym nowszym aucie jest coś takiego. Zczytują to przy naprawdę grubych dzwonach.
.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: problem z aktywnym tempomatem
Numeru części to na pewno nie ma za to są dane zapisane w różnych miejscach a ich połączenie w funkcji czasu daje obraz sytuacji. Pisali o tym w jakiejś gazecie ostatnio. Nie jest to usługa tania ale dostępna na życzenie sądu lub prokuratury...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 11:48
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Wawa
Re: problem z aktywnym tempomatem
Jest coś na ten temat na stronie 8 instrukcji obsługi
poniżej cytat:
"Rejestrator danych wypadkowych (Event Data Recorder) Samochód wyposażony jest w urządzenie, które służy jako rejestrator danych wypadkowych (zwane dalej krótko „EDR“). Głównym celem urządzenia EDR jest rejestrowanie danych podczas wypadku drogowego lub innej nadzwyczajnej sytuacji w ruchu drogowym (zwanej dalej krótko „wypadkiem“), w której dochodzi do aktywacji systemów przytrzymujących osoby jadące w samochodzie. Urządzenie EDR rejestruje w krótkim czasie wypadek drogowy (około 10 s), odnotowując przykładowo następujące dane: ▶ działanie określonych systemów w samochodzie, ▶ status pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, ▶ uruchomienie pedału hamulca i pedału gazu, ▶ prędkość pojazdu w momencie wypadku. Zarejestrowane dane służą analizie zachowania systemów pojazdu krótko przed, podczas i krótko po wypadku drogowym, pozwalającej na pełniejsze wyjaśnienie okoliczności wypadku, podczas którego doszło do szkód rzeczowych i ewentualnie szkód osobowych."
Wielki brat nie śpi.
poniżej cytat:
"Rejestrator danych wypadkowych (Event Data Recorder) Samochód wyposażony jest w urządzenie, które służy jako rejestrator danych wypadkowych (zwane dalej krótko „EDR“). Głównym celem urządzenia EDR jest rejestrowanie danych podczas wypadku drogowego lub innej nadzwyczajnej sytuacji w ruchu drogowym (zwanej dalej krótko „wypadkiem“), w której dochodzi do aktywacji systemów przytrzymujących osoby jadące w samochodzie. Urządzenie EDR rejestruje w krótkim czasie wypadek drogowy (około 10 s), odnotowując przykładowo następujące dane: ▶ działanie określonych systemów w samochodzie, ▶ status pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, ▶ uruchomienie pedału hamulca i pedału gazu, ▶ prędkość pojazdu w momencie wypadku. Zarejestrowane dane służą analizie zachowania systemów pojazdu krótko przed, podczas i krótko po wypadku drogowym, pozwalającej na pełniejsze wyjaśnienie okoliczności wypadku, podczas którego doszło do szkód rzeczowych i ewentualnie szkód osobowych."
Wielki brat nie śpi.