Witajcie
ktos jest zorientowany jak to w praktyce dziala w nowym superb tdi?
kupuje nowego i zastanawiam sie jak z eksploatacja tego bedzie wygladac...
wiem ze dpf sie wypala co jakis czas (wiadomo co ile km mniej wiecej?) adblue sie zuzywa caly czas czy tylko podczas wypalania? zapala sie jakas kontrolka lub informacja ze wypalanie w trakcie zeby nie gasic auta, lub go przegonic?
dzieki za odpowiedzi
ss3 - dpf i adblue
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 12:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: ss3 - dpf i adblue
Wg moich obserwacji wypala sie co około 400-500km.
Nie ma zadnej kontrolki informujacej o wypalaniu DPFa. Rozpoznac mozna po zwiekszonych obrotach na postoju i załaczonych wentylatorach. Komputer deaktywuje rowniez system start/stop.
Poczytaj troche w necie o wypalaniu aktywnym i pasywnym.
Adblue nie sluzy do wypalania DPFa tylko do redukcji NOx zatem dawkowany jest caly czas.
Nie ma zadnej kontrolki informujacej o wypalaniu DPFa. Rozpoznac mozna po zwiekszonych obrotach na postoju i załaczonych wentylatorach. Komputer deaktywuje rowniez system start/stop.
Poczytaj troche w necie o wypalaniu aktywnym i pasywnym.
Adblue nie sluzy do wypalania DPFa tylko do redukcji NOx zatem dawkowany jest caly czas.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 09:56
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Bartek
Re: ss3 - dpf i adblue
Teraz jest zima i zauważyłem że przez kilka pierwszych kilometrów, kiedy stoję na światłach, mam nieco ponad 1000-1100 obrotów. Silnik chce się rozgrzać, czy rozpaczliwie próbuje wypalić DPF? Większość trasy robię w mieście.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: ss3 - dpf i adblue
Zwiększone obroty to zbyt duży pobór prądu.
Wypalanie DPFa nie zawsze zwiększa obroty na postoju. Ja wręcz nie spotkałem się z taką sytuacją.
Czuć specyficzny zapach, gorące powietrze wydmuchiwane przez wentylatory.
Dawkowanie adBlue słychać - takie delikatne cykanie pod autem. Uaktywnia się jak ciśniesz i dużo po mieście jeździsz.
Dla mnie to jakieś chore... po huka cząsteczki sadzy zbierać w DPF by je potem spalić i wygenerować zanieczyszczenie ?
Wypalanie DPFa nie zawsze zwiększa obroty na postoju. Ja wręcz nie spotkałem się z taką sytuacją.
Czuć specyficzny zapach, gorące powietrze wydmuchiwane przez wentylatory.
Dawkowanie adBlue słychać - takie delikatne cykanie pod autem. Uaktywnia się jak ciśniesz i dużo po mieście jeździsz.
Dla mnie to jakieś chore... po huka cząsteczki sadzy zbierać w DPF by je potem spalić i wygenerować zanieczyszczenie ?
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: ss3 - dpf i adblue
z sadzy po dopaleniu ma powstać CO2, a cząsteczki sadzy to składniki smogu, jak by ich nie dopalić to by kiedyś wylądowały w płucach