[S2] Światła do jazdy dziennej LED
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
kjmakru,wystarczy wpisac w wyszukiwarke co potrzeba
http://superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=361" onclick="window.open(this.href);return false;
http://superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=361" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 1 cze 2010, o 17:43
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Wielkie dzieki eX, Twoja odpowiedz jest w watku ktory ja kiedys zalozylem tylko ze przez dlugi czas nikt nie udzielil na zadany problem odpowiedzi i w koncu ja przestalem ten watek sledzic. W kazdym razie dzieki za informacje. Swoja droga to troche dziwne ze silne szarpniecie to sposob na wymiane zarowki.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
niestety, nowe nie wyrobione zaczepy, rownie ciezko jest wsadzic ta oprawke na miejsce
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Beskit
- Posty: 64
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 11:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
u mnie robiło ASO, wszystko działa w ten sposób:
0/AUTO
1/ wyłączony Daylight Driving w Maxidot: w świetle dnia świecą się diody Led, przy zmierzchu (czujnik) załączają się same ksenony. Przy dużym świetle nie załączają się też Leaving/Coming Home.
2/ włączony Daylight Driving w Maxidot: diody Led są wyłączone, palą się ksenony - czyli fabryka.
Żadnych komunikatów o przepalonych żarówkach. Zdjęcia jeśli ktoś chętny podeślę wieczorem.
0/AUTO
1/ wyłączony Daylight Driving w Maxidot: w świetle dnia świecą się diody Led, przy zmierzchu (czujnik) załączają się same ksenony. Przy dużym świetle nie załączają się też Leaving/Coming Home.
2/ włączony Daylight Driving w Maxidot: diody Led są wyłączone, palą się ksenony - czyli fabryka.
Żadnych komunikatów o przepalonych żarówkach. Zdjęcia jeśli ktoś chętny podeślę wieczorem.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Witam serdecznie,
ktoś tu napisał, że montaż świateł do jazdy dziennej (tych w halogenie) to poważna ingerencja w elektrykę pojazdu. Prawda jest taka, że tak samo się je montuje jak te gotowe zestawy. Mam auto, w którym fabrycznie nie było DRLów. Nadmienię, że żaden ze mnie elektryk, a poradziłem sobie ze wszystkim w ok. 1,5h.
Poniżej przedstawiam całościowy koszt:
- halogeny (2x140zł) - udało mi się kupić z oprawami i żarówkami (w razie czego trzeba dokupić żarówki + oprawki); cena opraw w ASO to ok. 40zł za sztukę, na Allegro 10zł/szt.;
- wtyki do opraw o oznaczeniu 1J0973722 (cena ASO ok. 40zł/szt., Allegro 10zł/szt.);
- przewody, 1,5mm2 ok. 4m (do dwóch lamp), Castorama, cena 6zł;
- przekaźnik świateł dziennych (ja kupiłem taki ---> http://allegro.pl/przekaznik-swiatel-dz ... 90386.html), cena 25zł;
- tzw. bypass (bajpas) ---> http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik ... 34595.html, cena 9zł
- konektor oczkowy M8, w celu podłączenia przekaźnika do masy, cena 1,5zł;
- szybkozłączka termokurczliwa na kabel 2szt. 1,5mm2, cena 3zł
- bezpiecznik 10A - ja takowy miałem, ale koszt nie powinien przekroczyć złotówki:)
Podsumowując - całkowity koszt wyniósł mnie ~345zł + 1,5h pracy w garażu.
Do zakupionego przekaźnika dostałem schemat do podłączenia. Sam przekaźnik ukryłem w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. Ze skrzynki przy pomocy bypassu podłączyłem zasilanie do przekaźnika wraz zamontowaniem bezpiecznika 10A (biegun +). Przy pomocy konektora oczkowego M8 podłączyłem masę bezpośrednio z akumulatora (biegun -). Ostatni przewód przekaźnika został podłączony do lampy pozycyjnej. Jak widzicie do tego miejsca podłącza się wszystko bardzo podobnie jak w przypadku gotowych zestawów. Z przekaźnika prowadzą jeszcze dwa przewody do zasilania samych lamp. Tutaj podłączenie jest dość proste - przewody + łączy się w całość, czyli zasilanie z przekaźnika po jednej stronie szybkozłączki termokurczliwej, a po drugiej stronie połączone dwa przewody w całość, po jednym do każdej z lamp. Z biegunem ujemnym robimy to samo. Pozostaje nam tylko zamontować wtyki do opraw na końcach przewodów i podłączenie tych wtyków do opraw.
Na koniec w MAXI DOCIE pozostaje nam wyłączyć opcję, która załącza główne lampy w pozycji "0", bo teraz w pozycji "0" będziemy mieli światła do jazdy dziennej.
Zasada działania przekaźnika jest prosta. W momencie włączenia zapłonu załącza zasilanie do świateł do jazdy dziennej. Jeśli włączymy światło pozycyjne lub w konsekwencji mijania przekaźnik odcina zasilanie do lamp jazdy dziennej. Tryb AUTO steruje całą pracą wszystkich świateł automatycznie poprzez czujnik zmierzchowy. Dodam jeszcze, że po wyłączeniu zapłonu, jeszcze przez jakieś 20sekund świecą się nam światłą dzienne. Wynika to z tego, że skrzynka z bezpiecznikami zasilana jest jeszcze przez ten okres czasu.
Jedyne czego nie mamy to sygnalizacji przepalonej żarówki, ale to może i dobrze;) (panowie z ASO chyba to mieli na uwadze, mówiąc, że to poważna ingerencja w elektrykę pojazdu).
W ASO za całą usługę wraz z nowymi lampami chcieli ok. 6000zł, więc podziękowałem:)
W razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam
ktoś tu napisał, że montaż świateł do jazdy dziennej (tych w halogenie) to poważna ingerencja w elektrykę pojazdu. Prawda jest taka, że tak samo się je montuje jak te gotowe zestawy. Mam auto, w którym fabrycznie nie było DRLów. Nadmienię, że żaden ze mnie elektryk, a poradziłem sobie ze wszystkim w ok. 1,5h.
Poniżej przedstawiam całościowy koszt:
- halogeny (2x140zł) - udało mi się kupić z oprawami i żarówkami (w razie czego trzeba dokupić żarówki + oprawki); cena opraw w ASO to ok. 40zł za sztukę, na Allegro 10zł/szt.;
- wtyki do opraw o oznaczeniu 1J0973722 (cena ASO ok. 40zł/szt., Allegro 10zł/szt.);
- przewody, 1,5mm2 ok. 4m (do dwóch lamp), Castorama, cena 6zł;
- przekaźnik świateł dziennych (ja kupiłem taki ---> http://allegro.pl/przekaznik-swiatel-dz ... 90386.html), cena 25zł;
- tzw. bypass (bajpas) ---> http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik ... 34595.html, cena 9zł
- konektor oczkowy M8, w celu podłączenia przekaźnika do masy, cena 1,5zł;
- szybkozłączka termokurczliwa na kabel 2szt. 1,5mm2, cena 3zł
- bezpiecznik 10A - ja takowy miałem, ale koszt nie powinien przekroczyć złotówki:)
Podsumowując - całkowity koszt wyniósł mnie ~345zł + 1,5h pracy w garażu.
Do zakupionego przekaźnika dostałem schemat do podłączenia. Sam przekaźnik ukryłem w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. Ze skrzynki przy pomocy bypassu podłączyłem zasilanie do przekaźnika wraz zamontowaniem bezpiecznika 10A (biegun +). Przy pomocy konektora oczkowego M8 podłączyłem masę bezpośrednio z akumulatora (biegun -). Ostatni przewód przekaźnika został podłączony do lampy pozycyjnej. Jak widzicie do tego miejsca podłącza się wszystko bardzo podobnie jak w przypadku gotowych zestawów. Z przekaźnika prowadzą jeszcze dwa przewody do zasilania samych lamp. Tutaj podłączenie jest dość proste - przewody + łączy się w całość, czyli zasilanie z przekaźnika po jednej stronie szybkozłączki termokurczliwej, a po drugiej stronie połączone dwa przewody w całość, po jednym do każdej z lamp. Z biegunem ujemnym robimy to samo. Pozostaje nam tylko zamontować wtyki do opraw na końcach przewodów i podłączenie tych wtyków do opraw.
Na koniec w MAXI DOCIE pozostaje nam wyłączyć opcję, która załącza główne lampy w pozycji "0", bo teraz w pozycji "0" będziemy mieli światła do jazdy dziennej.
Zasada działania przekaźnika jest prosta. W momencie włączenia zapłonu załącza zasilanie do świateł do jazdy dziennej. Jeśli włączymy światło pozycyjne lub w konsekwencji mijania przekaźnik odcina zasilanie do lamp jazdy dziennej. Tryb AUTO steruje całą pracą wszystkich świateł automatycznie poprzez czujnik zmierzchowy. Dodam jeszcze, że po wyłączeniu zapłonu, jeszcze przez jakieś 20sekund świecą się nam światłą dzienne. Wynika to z tego, że skrzynka z bezpiecznikami zasilana jest jeszcze przez ten okres czasu.
Jedyne czego nie mamy to sygnalizacji przepalonej żarówki, ale to może i dobrze;) (panowie z ASO chyba to mieli na uwadze, mówiąc, że to poważna ingerencja w elektrykę pojazdu).
W ASO za całą usługę wraz z nowymi lampami chcieli ok. 6000zł, więc podziękowałem:)
W razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Brawo! Mi by się nie chciało, zważając, że halogeny przekodować można.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Brawo, jedna uwaga - dociagajac dwa kabelki do bordnetza zamiast do przekaznika miałbys tak jak fabrycznie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
fist4sz3k z do którego bezpiecznika się podłączyłeś?
Pozdrawiam:
Tomek
Tomek
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Bezpiecznik F24, wentylator chłodnicy (był dla mnie "najwygodniejszy"), ale można do dowolnego, bo i tak tworzymy nowy obwód.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Chłopaki, nie znalazłem wiec pytam, czy można i na jakie można wymienić zwykłą żarówkę żółtą do jazdy dziennej na LED? Nie wyciągałem oryginalnej więc nie wiem nawet jakie ma mocowanie.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Niestety nie znalazłem żadnych konkretnych informacji, natomiast wiem już, że są to żarówki BA15S P21W chyba? Ale muszą być jakieś konkretne czy po prostu takie co maja canbus?s-e-b-e-b pisze:to poszukaj bo było wiele razy...nawet w moim wątku.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
Moj watek opisane zmiany strons chyba 3....masz link w podpisie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2] Światła do jazdy dziennej LED
U mnie od sierpnia jest taka jak poniżej i jestem bardzo zadowolony.
http://allegro.pl/skoda-superb-ii-zesta ... 94928.html
Montaż:
https://www.youtube.com/watch?v=cK330yVknYU
http://allegro.pl/skoda-superb-ii-zesta ... 94928.html
Montaż:
https://www.youtube.com/watch?v=cK330yVknYU