Superb 3 FL MY2020

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
j4r3k
Posty: 92
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Śląsk

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: j4r3k »

W Sosnowcu (Śliwka) jest biały L&K po FL.
jakimoto
Posty: 25
Rejestracja: 28 sie 2019, o 08:05
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: jakimoto »

Mam wstępną konfiguracje wersja L&K z dodatkowo VC, wentylowane siedzenia i felgi TRINTY (antracyt polerowane) i zastanawiam się mocno nad łopatkami z podgrzewaną kierownicą.
Czy wg Was jest sens dopłacać do tej kiery? czy może byście dołożyli coś innego?
krzysn
Posty: 279
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: krzysn »

Mam łopatki przy kierownicy w octavii. Generalnie nie są potrzebne, bardzo szybko załapiesz jak zrobić redukcję biegu za pomocą pedału gazu. O hamowaniu silnikiem w dsg zapomnij.
Z drugiej strony, przy takiej cenie samochodu grzech nie mieć ;-) Przymierzam się do superba i grzana kiera z łopatkami must have.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: timanfaya »

Kwestia indywidualna. Ja akceptuje automaty tylko z łopatkami, miło wspominam jazdę po górskich drogach na Tajwanie w Focusie właśnie z takim wynalazkiem. Natomiast zwykle automaty wypożyczane w innych miejscach mnie zwyczajnie denerwują.
ja akurat dopłacam do podgrzewania z prostego powodu - benzyna w zimie grzeje się bardzo szybko, ale byłem w stanie przejechać 20 km z ciepłym autem ale... w rękawiczkach, bo skóra na kierownicy była ciagle zimna. Relatywnie nieduży koszt, a powinno się przydać. No chyba ze ktoś nie garazuje auta, to może od razu webasto? ;)
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: wyder84 »

Zależy czy jeździsz po dwupasmówkach czy po jednopasmowych drogach i czy często wtedy wyprzedzasz. W mojej ocenie pedał gazu (noga) tak szybko nie redukuje jak manetki (palce). Trzeba pamiętać, że naciskanie manetek przełącza w tryb manual, a pedał gazu pozostaje cały czas w trybie auto.
Jeżdzę na jednopasmówkach na automacie, ale wyprzedzam głównie manetkami. To też zależy jaki będziesz miał silnik do wyprzedzania. Podgrzewanie super sprawa.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: orlik »

Co nie zmienia faktu, że te manetki są za małe, niewygodne i dlatego mi się nie chce z nich korzystać.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13603
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: Enriquez »

skrzynia po programie równie ochoczo redukuje co te manetki :)
... właśnie sobie przypomniałem, że je mam ...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: piramida »

I też hamuje silnikiem tylko trzeba mieć odpowiednio ustawione punkty zmiany biegów ale to po sofcie jak Marcin pisze
Awatar użytkownika
rydel
Posty: 90
Rejestracja: 12 sty 2018, o 07:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 347 KM / 475 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: SO

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: rydel »

Jakie ustawienia DSG zrobić przy sofcie na Stage 1??
Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: wyder84 »

Niestety kolega będzie miał gwarancję.
zaczo
Posty: 97
Rejestracja: 15 lip 2015, o 14:42
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 2.0 TSI 190KM DSG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: zaczo »

Czy orientuje się ktoś czy w modelu po FL zmieniło się coś w Amundsenie? Chodzi mi o maksymalna wielkość pamięci pendrive jaką ta nawigacja "widzi". Zastanawiam się czy 128Gb będzie odczytywać czy już nie. I od razu odpowiadam...tak wiem, że obecnie muzykę słucha się z Tildy i innych aplikacji, ale ja lubię także sięgnąć po stare dobre rozwiązania;) Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: piramida »

rydel pisze:Jakie ustawienia DSG zrobić przy sofcie na Stage 1??
Tuner wie co grzebnąć w skrzyni aby znosiła większy moment i płynniej pracowała bo zmiany punktów zmiany biegów to kwestia indywidualna. W moim przypadku redukcja następuje przy około 1400-1450 a zmiana na wyższy 2700-2750 więc po zmianie biegu na wyższy, obroty lądują powyżej 2000 przez co wyeliminowana jest jakakolwiek turbo dziura bo wciskając gaz trochę mocniej skrzynia ochoczo wkręca się pod 3000-3100 i dopiero następuje zmiana biegu. Przy hamowaniu czy jeździe z góry, skrzynia też wtedy ochoczo redukuje i hamuje silnikiem. To samo podczas jazdy pod górę, nie ma tego efektu gdy silnik ciągnie na zbyt wysokim biegu gdzie dawno powinna nastąpić redukcja, redukcja następuje dokładnie w tym momencie w którym sami byśmy tego chcieli dokonać. Jeżdzę na tych ustawieniach od dwóch lat i jest idealnie jak dla mnie bo wcześniej skrzynia wcześniej wrzucała wyższy bieg i dopiero po dwóch kolejnych korektach ustawiłem najbardziej odpowiedni dla mnie zakres obrotów. Na koniec dodam że wszystkie biegi mają taki sam zakres obrotów oprócz pierwszego i drugiego biegu gdzie na dwójce można się toczyć przy 1000 obrotów a dopiero jak zaczynam przyspieszać to dwójka wkręca się do tych 2700.
glemo
Posty: 74
Rejestracja: 21 sie 2018, o 05:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 200KM

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: glemo »

Panowie którzy kupili samochody pochwalić się swoimi samochodami w dziale nasze auta...:)
Woju
Posty: 2
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 19:26
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: Woju »

Witam,

W mijającym tygodniu do salonu dostarczono mojego SIII L&K 2,0 TSI 272KM - odbiór w przyszłym tygodniu, pozostaje przyciemnienie szyb do 95%, zdjęcie literek L&K, SKODA itd. etc.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Superb 3 FL MY2020

Post autor: wyder84 »

23.08 odebrałem lalkę SL 272KM. W międzyczasie zdążyłem już poprawić przewody paliwowe w serwisie i wymienić felgi na inne OEM. Czekam jeszcze na zrobienie czarnych emblematów i wrzucę fotki.
ODPOWIEDZ