Strona 1 z 3

(S1) czyszczenie turbiny

: 13 wrz 2011, o 08:51
autor: grzegorz
Witam
Chciałbym się zapytać czy ktoś z was sam sobie czyścił Turbo :?: Jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwagę i na co uważać.

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 13 wrz 2011, o 12:17
autor: ja456
Sami sobie tu czyścili http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 22 wrz 2011, o 11:43
autor: grzegorz
Dzięki kolego za linka :) zakończyłem właśnie czyszczenie zaworu EGR, kolektora oraz turbiny.
Powiem wam panowie tak jeśli macie możliwość wykonania samemu takiego czyszczenia to poleca słychać i czuć różnice aż miło :))) Roboty jest troch przyznam ale warto. Mnie zajęło to 5 godz.

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 25 wrz 2011, o 15:58
autor: yarun
Jak w 5h dales rade to szybko sie uwinoles.
Robiles moze jakies zdjecia przy okazji?
Jesli tak to powklejaj napewno sie przydadza.
Pozdrawiam

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 28 wrz 2011, o 07:29
autor: grzegorz
Przykro mi ale nie robiłem żadnych zdjęć ale jeśli chcesz to mogę to opisać krok po kroku co od czego odkręcasz :) samo czyszczenie masz opisane w linku od (ja456)

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 11 paź 2011, o 14:21
autor: marekx
To czekamy na opis, co przygotować do pracy?

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 20 paź 2011, o 13:17
autor: grzegorz
A więc musisz sobie przygotować następujące klucze:
10.12.13.16.17. najlepiej nasadowe i płaski dodatkowo Torxy oraz Imbusy
Śrubokręt płaski i krzyżak,młotek,WD40(400ml),benzyna ekstrakcyjna,papier ścierny i oczywiście 4 piwa :)
Zaczynamy:
1. Odkręcamy filtr powietrza po lewej stronie(klucz 10) i go wyciągamy. Już mamy trochę więcej miejsca i widzimy turbo lepiej.
2. Odkręcamy zawór EGR(klucz imbusowy) oraz złącze tego zaworu z silnikiem- ostrożnie z uszczelkami
Jak już będziesz miał zawór w rekach to przy okazji go wyczyść. Na pewno jest cały zasrany
3. Odkręcamy kolektor wydechowy(klucz imbusowy). Ostrożnie z uszczelkom. Teraz zaczyna się walka z turbiną :)
4. Odkręć łącze elastyczne od turbo 3 śruby(klucz 12 płaski) ja miałem je zapieczone więc psikałem WD40 i stukałem Młotkiem ale ostrożnie ze stukaniem bo są to elementy żeliwne mogą pęknąć.
5. Turbo jest przykręcone 3 śrubami(klucz 12 nasadowy). Pierwsza śruba jest widoczna bo jest umieszczona centralnie dwie kolejne są z tyłu musisz je wymacać.
6. Dodatkowo od spodu wychodzi taka łapa do której jest przykręcone twoje turbo(jaki klucz nie pamiętam) :( ale jest na pewno.
7. Musisz jeszcze odkręcić taką czarną rurkę podłączoną od góry do turbo(klucz 17 płaski) od spodu jest taka sama rurka tylko że przykręcona na 2 śruby( klucz imbusowy)
GRATULUJE MOŻESZ WYCIĄGNĄĆ TURBO :)
Wspomnę na koniec że nie jestem mechanikiem więc jeśli nie nazwałem jakiegoś elementu po imieniu proszę o wybaczenie ;)
ps. Jak będę robił koledze czyszczenie to teraz na pewno porobię fotki :) tylko nie wiem kiedy się zdecyduje on na czyszczenie. Jeśli będziesz miał pytania to pisz na maila ufo344@wp.pl

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 16 lut 2016, o 22:06
autor: njangu
W weekend planuję się do VNT dobrać.
Da radę turbo wyciągnąć bez kanału (pod blokiem) i jakichś dziwnych zaginanych kluczy?

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 16 lut 2016, o 22:18
autor: elmi_k

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 16 lut 2016, o 22:57
autor: njangu
Ło rany, od tygodnia szukam po necie jak to zrobić włącznie z zarejestrowaniem się na forum pl i uk passata, a na ten link nie trafiłem.
Dzięki bardzo!!!
Gość który to robił miał AVFa czyli silnik podobny do mojego, kanału też nie miał. On dał radę, ja też radę dam.

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 17 lut 2016, o 07:15
autor: elmi_k

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 17 lut 2016, o 10:19
autor: njangu
Autko traci moc. U dołu jest niedoładowane, a zaraz potem następuje przeładowanie
http://vaglog.pl/log_250512.html
Chciałem spróbować najpierw rozebrać i wyczyścić, jeśli zobaczę jakieś niepokojące rzeczy (luzy itp) to będę mądrzejszy i będę wiedział że bez regeneracji się nie obejdzie.
Samochód mam od miesiąca....
Tydzień temu zaczęły się problemy.
Parę razy wpadło w tryb awaryjny, znaczy pokazała się "check engine" wtedy w ogóle autko traciło moc.
No i komp pokazuje odnawiający się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 21 lut 2016, o 21:27
autor: njangu
No i nie ruszałem turbiny, bo znalazłem nieszczelność na układzie podciśnienia (na pompie podciśnienia - ruchomy króciec)
Gruszka co prawda chodziła w gr. 011BS, ale jak podpiąłem wakuometr do wężyka od gruszki, to zamiast spodziewanego 0,9bara pokazało 0,4.

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 21 lut 2016, o 21:32
autor: elmi_k

Re: (S1) czyszczenie turbiny

: 21 lut 2016, o 23:04
autor: njangu
Ponoć się bierze nasadkę 22 i młotkiem opukuje co by się do wewnątrz pozaginały ranty.
No właśnie większość budżetu pochłonął zestaw startowy (rozrząd, filtry, nowe zimowe opony, jakieś pierdoły w zawieszeniu) i póki co z ciężkim sercem, ale będę musiał zaklepać :-(
Jeszcze się zastanawiam czy nie spróbować dać do warsztatu do nagwintowania, żeby dopasować jakiś króciec.