A więc musisz sobie przygotować następujące klucze:
10.12.13.16.17. najlepiej nasadowe i płaski dodatkowo Torxy oraz Imbusy
Śrubokręt płaski i krzyżak,młotek,WD40(400ml),benzyna ekstrakcyjna,papier ścierny i oczywiście 4 piwa
Zaczynamy:
1. Odkręcamy filtr powietrza po lewej stronie(klucz 10) i go wyciągamy. Już mamy trochę więcej miejsca i widzimy turbo lepiej.
2. Odkręcamy zawór EGR(klucz imbusowy) oraz złącze tego zaworu z silnikiem- ostrożnie z uszczelkami
Jak już będziesz miał zawór w rekach to przy okazji go wyczyść. Na pewno jest cały zasrany
3. Odkręcamy kolektor wydechowy(klucz imbusowy). Ostrożnie z uszczelkom. Teraz zaczyna się walka z turbiną
4. Odkręć łącze elastyczne od turbo 3 śruby(klucz 12 płaski) ja miałem je zapieczone więc psikałem WD40 i stukałem Młotkiem ale ostrożnie ze stukaniem bo są to elementy żeliwne mogą pęknąć.
5. Turbo jest przykręcone 3 śrubami(klucz 12 nasadowy). Pierwsza śruba jest widoczna bo jest umieszczona centralnie dwie kolejne są z tyłu musisz je wymacać.
6. Dodatkowo od spodu wychodzi taka łapa do której jest przykręcone twoje turbo(jaki klucz nie pamiętam)
ale jest na pewno.
7. Musisz jeszcze odkręcić taką czarną rurkę podłączoną od góry do turbo(klucz 17 płaski) od spodu jest taka sama rurka tylko że przykręcona na 2 śruby( klucz imbusowy)
GRATULUJE MOŻESZ WYCIĄGNĄĆ TURBO
Wspomnę na koniec że nie jestem mechanikiem więc jeśli nie nazwałem jakiegoś elementu po imieniu proszę o wybaczenie
ps. Jak będę robił koledze czyszczenie to teraz na pewno porobię fotki
tylko nie wiem kiedy się zdecyduje on na czyszczenie. Jeśli będziesz miał pytania to pisz na maila
ufo344@wp.pl