Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2
: 18 wrz 2011, o 19:04
Żeby nie śmiecić w wątku " S2 car audio " przeniosłem swoje ostatnie wypowiedzi tutaj.
Zabrałem się za samodzielne wygłuszanie drzwi S2 oraz montaż głośników i parę innych drobiazgów. Może komuś te informacje się przydadzą w przyszłości.
Relacja z wygłuszania :
Dzisiaj tj, piątek zabrałem się za demontaż oryginalnych głośników, które umocowane są w plastikowym panelu który jest przynitowany do blachy drzwi. Robota prosta i szyba, w zasadzie zajęło mi to 30min.
Poniżej do wglądu drzwi z oryginalnymi głośnikami :
Tutaj rozwiercanie nitów :
Otwór po głośniku :
Jak pisałem wcześniej zamówiłem dystanse w POWE dla Golfa 5/Octavi 2 i po wstępnym przypasowaniu stwierdzam że pasują, także tutaj odpada dodatkowa robota z przygotowaniem dystansów pod wymiar. Kurier dowiózł dzisiaj maty STP SIlver - 10 szt, w sumie 4m2, pójdą na wewnętrzną i zewnętrzną część drzwi. Do tego mam 3 maty GMS-02 ( 1,5m2 ) takie piankowe którymi obkleję boczki z tapicerką od środka.
Dotarły do mnie też głośniki - Morel Tempo 6, czekam jeszcze na wzmacniacz u-dimension jr 4-300.
Jutro człowiek ze Skody ma mi pokazać jak dobrać się do środka drzwi, czyli jak odkręcić środkowy element do którego zamontowany jest silnik szyby i jak zabezpieczyć samą szybę aby mi nie spadła po demontażu. Także jak tylko ruszę z wygłuszaniem drzwi matami wrzucę zdjęcia i opis.
Misiektt masz może jakieś foto z montażu głośników w drzwiach? Ciekawi mnie jak pociętą masz blachę pod głośniki, mocno mnie to męczy że głośniki grają w tyłek i walczę ze sobą co zrobić - zostawić jak są czy docinać otwór, stary zaślepić panelem aluminiowym i przerabiać boczek. Z drugiej strony chcę tweetery wypchać bardziej w przód bo na słupki i wyżej niż trójkąty lusterek, więc wpływ na scenę powinien być, a przynajmniej tak mi się zdaje że wypcham ją bardziej w przód w górę. Kurcze nie dają po uszach podwójne tweetery u Ciebie? Masz oryginalne zwrotkę czy coś kombinowane żeby je ograniczyć? Nie siedziałem nigdy w aucie z podwójnym tweeterem , a już jeden potrafi zdrowo świdrować mózg.
Update :
Wieczorem zabrałem się za boczki. Na boczki tak jak pisałem wcześniej poszła mata ( pianka ) GMS-02. Na całość zeszło 2,75 maty. Teoretycznie wychodzi że wystarczą 2 maty jednak jest sporo zagięć i miejsc do wypełnienia więc trzeba mieć zapas i kupować 3 maty. Chciałem to zrobić jak największymi powierzchniami bez docinania jednak jest to mocno utrudnione z uwagi na różne kształty boczka. Zabawy jest około 3h, w tym przerwy na piwko, więc gdyby się sprężyć to i w 1,5h można to zrobić
,
Update :
Dzisiaj tj. sobota, zabrałem się za drzwi pasażera. Miałem demontować środkową zaślepkę w której zamocowany jest m.in.silnik do szyb, jednak najpierw spróbowałem przeciskać się przez otwory : głośnikowy i drugi przykryty piankową zaślepką jakieś 10-15 cm pod lusterkiem. Najlepsze jest to że spokojnie można wykleić matą drzwi przez te otwory. Ręce mam pocięte mocno i ledwo piszę tak bolą ale daje radę i nie trzeba demontować silnika od szyby i samej szyby. Poniżej efekty z dzisiaj:
Tutaj widać dyndzelki za głośnikiem doklejone z resztek folii, na forach car audio tak zalecają więc zrobiłem podobnie.
Już jest efekt, drzwi przy pukaniu po nich dają zupełnie inny odgłos, zero blaszanego stukania ! Już się cieszę na efekt grania ! Drzwi są jeszcze nie skończone, więc jutro pozostaje je dokończyć i zrobić drzwi od strony kierowcy. Oczywiście wcześniej je wymyłem i odtłuściłem przez wyklejaniem. Wyklejam również części wewnętrzne te nie widoczne, w zasadzie wyklejam co się da i gdzie ręka sięga do środka, spód drzwi tam gdzie matą nie sięgałem wypsikałem ile się dało sprayem do wygłuszania. Również wypsikałem sprayem ze smarem prowadnice szyb. Mata trzyma bardzo mocno, a na słońcu natychmiastowo się nagrzewa i dosłownie lepi do wszystkiego więc trzeba uważać. Jak ktoś ma nerwy ze stali i jako takie zdolności manualne polecam samodzielne wygłuszanie
Update:
Niedziela - dzisiaj zabrałem się za drzwi od strony kierowcy. Mając wprawę po dniu wczorajszym wnętrze drzwi zajęło mi około 2h. W zasadzie najwięcej czasu spędziłem na wyklejaniu obu drzwi w najmniej dostępnych miejscach oraz pryskaniu sprayem tego czego nie dało się wykleić lub nie było możliwości dojścia, ewentualnie kable, kostki itp. Efekt jest porażający, drzwi przy stukaniu po nich są jakby z tworzywa, zero dźwięku blachy, samo ich domykanie robi wrażenie.
Bardzo trudno jest przepchać się z przewodami pod głośnik przez osłonę gumową przy zawiasach, ale dało radę. Dzisiaj zdjąłem progi ( osłony ) i jutro mam nadzieję przepchać się z przewodami do bagażnika ( dobrze że mam dzień wolny ). Przy okazji wykleiłem największe brzęczydło czyli bagażnik ( mam tam subwoofer ) oraz rejestrację. Jutro jeszcze czeka mnie zamkniecie drzwi tapicerką - mam tylko nadzieję że nie będzie padać a wszystko wskazuje na to że może tak się stać.
Foto z dzisiaj:
Zabrałem się za samodzielne wygłuszanie drzwi S2 oraz montaż głośników i parę innych drobiazgów. Może komuś te informacje się przydadzą w przyszłości.
Relacja z wygłuszania :
Dzisiaj tj, piątek zabrałem się za demontaż oryginalnych głośników, które umocowane są w plastikowym panelu który jest przynitowany do blachy drzwi. Robota prosta i szyba, w zasadzie zajęło mi to 30min.
Poniżej do wglądu drzwi z oryginalnymi głośnikami :
Tutaj rozwiercanie nitów :
Otwór po głośniku :
Jak pisałem wcześniej zamówiłem dystanse w POWE dla Golfa 5/Octavi 2 i po wstępnym przypasowaniu stwierdzam że pasują, także tutaj odpada dodatkowa robota z przygotowaniem dystansów pod wymiar. Kurier dowiózł dzisiaj maty STP SIlver - 10 szt, w sumie 4m2, pójdą na wewnętrzną i zewnętrzną część drzwi. Do tego mam 3 maty GMS-02 ( 1,5m2 ) takie piankowe którymi obkleję boczki z tapicerką od środka.
Dotarły do mnie też głośniki - Morel Tempo 6, czekam jeszcze na wzmacniacz u-dimension jr 4-300.
Jutro człowiek ze Skody ma mi pokazać jak dobrać się do środka drzwi, czyli jak odkręcić środkowy element do którego zamontowany jest silnik szyby i jak zabezpieczyć samą szybę aby mi nie spadła po demontażu. Także jak tylko ruszę z wygłuszaniem drzwi matami wrzucę zdjęcia i opis.
Misiektt masz może jakieś foto z montażu głośników w drzwiach? Ciekawi mnie jak pociętą masz blachę pod głośniki, mocno mnie to męczy że głośniki grają w tyłek i walczę ze sobą co zrobić - zostawić jak są czy docinać otwór, stary zaślepić panelem aluminiowym i przerabiać boczek. Z drugiej strony chcę tweetery wypchać bardziej w przód bo na słupki i wyżej niż trójkąty lusterek, więc wpływ na scenę powinien być, a przynajmniej tak mi się zdaje że wypcham ją bardziej w przód w górę. Kurcze nie dają po uszach podwójne tweetery u Ciebie? Masz oryginalne zwrotkę czy coś kombinowane żeby je ograniczyć? Nie siedziałem nigdy w aucie z podwójnym tweeterem , a już jeden potrafi zdrowo świdrować mózg.
Update :
Wieczorem zabrałem się za boczki. Na boczki tak jak pisałem wcześniej poszła mata ( pianka ) GMS-02. Na całość zeszło 2,75 maty. Teoretycznie wychodzi że wystarczą 2 maty jednak jest sporo zagięć i miejsc do wypełnienia więc trzeba mieć zapas i kupować 3 maty. Chciałem to zrobić jak największymi powierzchniami bez docinania jednak jest to mocno utrudnione z uwagi na różne kształty boczka. Zabawy jest około 3h, w tym przerwy na piwko, więc gdyby się sprężyć to i w 1,5h można to zrobić
,
Update :
Dzisiaj tj. sobota, zabrałem się za drzwi pasażera. Miałem demontować środkową zaślepkę w której zamocowany jest m.in.silnik do szyb, jednak najpierw spróbowałem przeciskać się przez otwory : głośnikowy i drugi przykryty piankową zaślepką jakieś 10-15 cm pod lusterkiem. Najlepsze jest to że spokojnie można wykleić matą drzwi przez te otwory. Ręce mam pocięte mocno i ledwo piszę tak bolą ale daje radę i nie trzeba demontować silnika od szyby i samej szyby. Poniżej efekty z dzisiaj:
Tutaj widać dyndzelki za głośnikiem doklejone z resztek folii, na forach car audio tak zalecają więc zrobiłem podobnie.
Już jest efekt, drzwi przy pukaniu po nich dają zupełnie inny odgłos, zero blaszanego stukania ! Już się cieszę na efekt grania ! Drzwi są jeszcze nie skończone, więc jutro pozostaje je dokończyć i zrobić drzwi od strony kierowcy. Oczywiście wcześniej je wymyłem i odtłuściłem przez wyklejaniem. Wyklejam również części wewnętrzne te nie widoczne, w zasadzie wyklejam co się da i gdzie ręka sięga do środka, spód drzwi tam gdzie matą nie sięgałem wypsikałem ile się dało sprayem do wygłuszania. Również wypsikałem sprayem ze smarem prowadnice szyb. Mata trzyma bardzo mocno, a na słońcu natychmiastowo się nagrzewa i dosłownie lepi do wszystkiego więc trzeba uważać. Jak ktoś ma nerwy ze stali i jako takie zdolności manualne polecam samodzielne wygłuszanie
Update:
Niedziela - dzisiaj zabrałem się za drzwi od strony kierowcy. Mając wprawę po dniu wczorajszym wnętrze drzwi zajęło mi około 2h. W zasadzie najwięcej czasu spędziłem na wyklejaniu obu drzwi w najmniej dostępnych miejscach oraz pryskaniu sprayem tego czego nie dało się wykleić lub nie było możliwości dojścia, ewentualnie kable, kostki itp. Efekt jest porażający, drzwi przy stukaniu po nich są jakby z tworzywa, zero dźwięku blachy, samo ich domykanie robi wrażenie.
Bardzo trudno jest przepchać się z przewodami pod głośnik przez osłonę gumową przy zawiasach, ale dało radę. Dzisiaj zdjąłem progi ( osłony ) i jutro mam nadzieję przepchać się z przewodami do bagażnika ( dobrze że mam dzień wolny ). Przy okazji wykleiłem największe brzęczydło czyli bagażnik ( mam tam subwoofer ) oraz rejestrację. Jutro jeszcze czeka mnie zamkniecie drzwi tapicerką - mam tylko nadzieję że nie będzie padać a wszystko wskazuje na to że może tak się stać.
Foto z dzisiaj: