Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
U mnie zaczęło szarpać dziwnie silnikiem przy zakresie obrotów 1600-1900. Efekt jest jakby przerywał pracę na ułamek sekundy, moc jest, mogę spokojnie przyśpieszyć, tylko jak jadę ze stałymi obrotami w podanym zakresie to mam to szarpanie takie. Przy normalnym przyśpieszaniu nie zauważam tego efektu w tym zakresie obrotów. Silnik po podłączeniu nie wykazuje błędów. Mam ostatni miesiąc gwarancji więc muszę szybko to zgłosić.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2011, o 06:36
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
obstawiam problemy ze sterowaniem turbina, moze zaluzje w turbinie.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Wstępna diagnoza - koło dwumasowe. Pod koniec tygodnia zawożę auto na wymianę.
Najciekawsze jest to że kolega przy prawie tym samym przebiegu, młodszym o miesiąc autem, też SII 1.9tdi miał identyczną sytuację, z tym że u niego szarpało przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym.
Przy okazji zaliczyli mi do wymiany kolejne pseudo chromy - tym razem listwa klapy bagażnika. W zasadzie to już mam chyba wszystkie po wymianie prócz listw przy szybach.
Najciekawsze jest to że kolega przy prawie tym samym przebiegu, młodszym o miesiąc autem, też SII 1.9tdi miał identyczną sytuację, z tym że u niego szarpało przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym.
Przy okazji zaliczyli mi do wymiany kolejne pseudo chromy - tym razem listwa klapy bagażnika. W zasadzie to już mam chyba wszystkie po wymianie prócz listw przy szybach.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Przebieg - około 92 tyś.
Z informacji jaką udało mi się uzyskać od pracownika Skody wynika iż nie jest to rzadka sytuacja i teoretycznie za kolejne około 80-100 tyś mogę znów zawitać w serwisie z tym samym problemem.
Także koledzy jeżeli ktoś ma 1.9tdi reagujcie szybko na wszelkie szarpania, drgania, u mnie drgało i szarpało przy stały obrotach silnika, u kolegi przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym - zgłaszajcie póki macie gwarancje, bo naprawa jest kosztowna niestety.
Autko oddaję dokładnie w czwartek i do piątku ma być gotowy, dam znać jak się skończyła sprawa.
Z informacji jaką udało mi się uzyskać od pracownika Skody wynika iż nie jest to rzadka sytuacja i teoretycznie za kolejne około 80-100 tyś mogę znów zawitać w serwisie z tym samym problemem.
Także koledzy jeżeli ktoś ma 1.9tdi reagujcie szybko na wszelkie szarpania, drgania, u mnie drgało i szarpało przy stały obrotach silnika, u kolegi przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym - zgłaszajcie póki macie gwarancje, bo naprawa jest kosztowna niestety.
Autko oddaję dokładnie w czwartek i do piątku ma być gotowy, dam znać jak się skończyła sprawa.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sie 2010, o 15:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: śląsk
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Czy szarpanie występowało stale, czy od czasu do czasu np. raz w tygodniu?
Pytam bo jakieś 6 miesięcy temu miałem podobny przypadek, ale szarpanie wystąpiło ze 3 razy w ciągu miesiąca i od tego czasu mam spokój.
Pytam bo jakieś 6 miesięcy temu miałem podobny przypadek, ale szarpanie wystąpiło ze 3 razy w ciągu miesiąca i od tego czasu mam spokój.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Stałe szarpanie.
Auto od rana się naprawa, jutro będę wiedział co i jak.
Auto od rana się naprawa, jutro będę wiedział co i jak.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Podsumowanie tej wizyty:
Koło dwumasowe - gwarancja
Łożysko wyciskowe - moja dopłata
Tarcza sprzęgła - moja dopłata
Tuleja prowadząca skrzynię biegów - moja dopłata
Kosztowna przyjemność !
Także 92tyś i nowe sprzęgło, koło dwumasowe - mam nadzieję że to koniec na razie. Jutro mam trasę ok. 500km więc sprawdzę czy autko sprawuje się dobrze
Koło dwumasowe - gwarancja
Łożysko wyciskowe - moja dopłata
Tarcza sprzęgła - moja dopłata
Tuleja prowadząca skrzynię biegów - moja dopłata
Kosztowna przyjemność !
Także 92tyś i nowe sprzęgło, koło dwumasowe - mam nadzieję że to koniec na razie. Jutro mam trasę ok. 500km więc sprawdzę czy autko sprawuje się dobrze
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Można się wkur..$%^^8
Kilka dnie bez auta, dopłata nie mała z mojej strony i ....dalej to samo !!!! Jutro ponownie auto trafia na serwis, dalej jest ten sam efekt !
Silnik ponoć pracuje na tip top i problemu będą szukać w układzie przeniesienia napędu.
No i mam nowe koło dwumasowe, nowe sprzęgło - tylko nie wiem po co skoro to nic nie pomogło !
Kilka dnie bez auta, dopłata nie mała z mojej strony i ....dalej to samo !!!! Jutro ponownie auto trafia na serwis, dalej jest ten sam efekt !
Silnik ponoć pracuje na tip top i problemu będą szukać w układzie przeniesienia napędu.
No i mam nowe koło dwumasowe, nowe sprzęgło - tylko nie wiem po co skoro to nic nie pomogło !
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
A może to któryś z przegubów?
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Układ przeniesienia napędu jest ok.
Wiadomo już że to problem z silnikiem. Turbina ok. Dzisiaj zabierają się za pompowtryski .... chociaż nie wiadomo dalej czy to pomoże. Kolejne 2-3 dnie bez auta !
W aso stwierdzili że to u nich pierwszy taki przypadek.
Wiadomo już że to problem z silnikiem. Turbina ok. Dzisiaj zabierają się za pompowtryski .... chociaż nie wiadomo dalej czy to pomoże. Kolejne 2-3 dnie bez auta !
W aso stwierdzili że to u nich pierwszy taki przypadek.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
No i już wiadomo co się stało. Problemem jest głowica, coś tam przepuszczało i dostawało się paliwo. Głowica czeka już w Poznaniu a robota stoi, bo brak jest decyzji z Czech ( została do nich wysłana dokumentacja i czekają na ich końcową decyzję ).
Za 2 tyg mam koniec gwarancji.....gdyby tak 2-3 tyg później....nawet nie myślę o kosztach !
Za 2 tyg mam koniec gwarancji.....gdyby tak 2-3 tyg później....nawet nie myślę o kosztach !
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Mam już powoli dość całej sytuacji z moim samochodem, które nie widziałem 25 dni ! ! !
Na tą chwilę mam po wymianie: koło dwumasowe, sprzęgło, głowicę ( głowica dotarła golutka, więc było pasowanie zaworów itp ), rozrząd, na dzień dzisiejszy wiem że będzie wymiana pompowtrysków.... sam nie wiem czy w ogóle w ASO wiedzą co się z autem dzieje i czy są w stanie je naprawić w końcu.
Zostaje już chyba tylko całościowo silnik do wymiany bo przecież większość rzeczy mam nowych.
Co kilka dni mam info że auto już będzie za 2-3 dni gotowe i ciągle nic ! Miałem telefon z ankietą robioną dla centrali skody w Poznaniu i przynajmniej się wyżyłem na opinii dla serwisu.
Jeszcze chwila i minie mi 30 dni a z tego co wiem zgodnie z warunkami gwarancji Skoda daje sobie prawo do napraw jeżeli muszą ściągać części właśnie 30 dni roboczych, ciekawe co potem.
Dostałem zastępczą Fabie 1.2 ......
Najciekawsze że skończyła mi się gwarancja 2 letnia w czasie kiedy auto stało w serwisie, nawet nie byłem w stanie do ostatniej chwili skorzystać z gwarancji i pozgłaszać jakiś pierdół które możliwe że wyszłyby mi w ostatnim miesiącu jazdy, nie pooglądałem dokładnie auta. Szlag mnie trafia powoli ! Dodatkowo auto było rozgrzebane i przygotowywałem je pod montaż audio, więc w domu teraz mam tylną kanapę, wszystkie plastiki, boczki itp, czuję się jak w garażu.
Na tą chwilę mam po wymianie: koło dwumasowe, sprzęgło, głowicę ( głowica dotarła golutka, więc było pasowanie zaworów itp ), rozrząd, na dzień dzisiejszy wiem że będzie wymiana pompowtrysków.... sam nie wiem czy w ogóle w ASO wiedzą co się z autem dzieje i czy są w stanie je naprawić w końcu.
Zostaje już chyba tylko całościowo silnik do wymiany bo przecież większość rzeczy mam nowych.
Co kilka dni mam info że auto już będzie za 2-3 dni gotowe i ciągle nic ! Miałem telefon z ankietą robioną dla centrali skody w Poznaniu i przynajmniej się wyżyłem na opinii dla serwisu.
Jeszcze chwila i minie mi 30 dni a z tego co wiem zgodnie z warunkami gwarancji Skoda daje sobie prawo do napraw jeżeli muszą ściągać części właśnie 30 dni roboczych, ciekawe co potem.
Dostałem zastępczą Fabie 1.2 ......
Najciekawsze że skończyła mi się gwarancja 2 letnia w czasie kiedy auto stało w serwisie, nawet nie byłem w stanie do ostatniej chwili skorzystać z gwarancji i pozgłaszać jakiś pierdół które możliwe że wyszłyby mi w ostatnim miesiącu jazdy, nie pooglądałem dokładnie auta. Szlag mnie trafia powoli ! Dodatkowo auto było rozgrzebane i przygotowywałem je pod montaż audio, więc w domu teraz mam tylną kanapę, wszystkie plastiki, boczki itp, czuję się jak w garażu.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr
Heh
No Panie to ja bym na tym serwisie suchej nitki nie zostawił.
Zacznijmy od tego, że to za co płaciłeś wcześniej bym domagał się zwrotu bo w d@#%$#$ mam to że ktoś się w serwisie nie znał, ja za jego niewiedzę nie będę płacił.
A po 2) skonsultował bym się już z prawnikiem bo skoro 30 dni nie masz samochodu to znaczy że nie umieją naprawić usterki.
Ogólnie nieciekawie.
Współczuję
No Panie to ja bym na tym serwisie suchej nitki nie zostawił.
Zacznijmy od tego, że to za co płaciłeś wcześniej bym domagał się zwrotu bo w d@#%$#$ mam to że ktoś się w serwisie nie znał, ja za jego niewiedzę nie będę płacił.
A po 2) skonsultował bym się już z prawnikiem bo skoro 30 dni nie masz samochodu to znaczy że nie umieją naprawić usterki.
Ogólnie nieciekawie.
Współczuję