Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

U mnie zaczęło szarpać dziwnie silnikiem przy zakresie obrotów 1600-1900. Efekt jest jakby przerywał pracę na ułamek sekundy, moc jest, mogę spokojnie przyśpieszyć, tylko jak jadę ze stałymi obrotami w podanym zakresie to mam to szarpanie takie. Przy normalnym przyśpieszaniu nie zauważam tego efektu w tym zakresie obrotów. Silnik po podłączeniu nie wykazuje błędów. Mam ostatni miesiąc gwarancji więc muszę szybko to zgłosić.
milek1
Posty: 69
Rejestracja: 29 sie 2011, o 06:36
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: milek1 »

obstawiam problemy ze sterowaniem turbina, moze zaluzje w turbinie.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Wstępna diagnoza - koło dwumasowe. Pod koniec tygodnia zawożę auto na wymianę.

Najciekawsze jest to że kolega przy prawie tym samym przebiegu, młodszym o miesiąc autem, też SII 1.9tdi miał identyczną sytuację, z tym że u niego szarpało przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym.

Przy okazji zaliczyli mi do wymiany kolejne pseudo chromy - tym razem listwa klapy bagażnika. W zasadzie to już mam chyba wszystkie po wymianie prócz listw przy szybach.
Awatar użytkownika
TFil
Posty: 148
Rejestracja: 21 maja 2011, o 19:47
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: TFil »

A jaki masz przebieg?
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Przebieg - około 92 tyś.

Z informacji jaką udało mi się uzyskać od pracownika Skody wynika iż nie jest to rzadka sytuacja i teoretycznie za kolejne około 80-100 tyś mogę znów zawitać w serwisie z tym samym problemem.
Także koledzy jeżeli ktoś ma 1.9tdi reagujcie szybko na wszelkie szarpania, drgania, u mnie drgało i szarpało przy stały obrotach silnika, u kolegi przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym - zgłaszajcie póki macie gwarancje, bo naprawa jest kosztowna niestety.
Autko oddaję dokładnie w czwartek i do piątku ma być gotowy, dam znać jak się skończyła sprawa.
bednarlukbb
Posty: 32
Rejestracja: 16 sie 2010, o 15:05
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: śląsk

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: bednarlukbb »

Czy szarpanie występowało stale, czy od czasu do czasu np. raz w tygodniu?
Pytam bo jakieś 6 miesięcy temu miałem podobny przypadek, ale szarpanie wystąpiło ze 3 razy w ciągu miesiąca i od tego czasu mam spokój.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Stałe szarpanie.
Auto od rana się naprawa, jutro będę wiedział co i jak.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Podsumowanie tej wizyty:

Koło dwumasowe - gwarancja
Łożysko wyciskowe - moja dopłata
Tarcza sprzęgła - moja dopłata
Tuleja prowadząca skrzynię biegów - moja dopłata

Kosztowna przyjemność !

Także 92tyś i nowe sprzęgło, koło dwumasowe - mam nadzieję że to koniec na razie. Jutro mam trasę ok. 500km więc sprawdzę czy autko sprawuje się dobrze :)
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Można się wkur..$%^^8
Kilka dnie bez auta, dopłata nie mała z mojej strony i ....dalej to samo !!!! Jutro ponownie auto trafia na serwis, dalej jest ten sam efekt !
Silnik ponoć pracuje na tip top i problemu będą szukać w układzie przeniesienia napędu.
No i mam nowe koło dwumasowe, nowe sprzęgło - tylko nie wiem po co skoro to nic nie pomogło !
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: AdamK »

A może to któryś z przegubów?
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Układ przeniesienia napędu jest ok.
Wiadomo już że to problem z silnikiem. Turbina ok. Dzisiaj zabierają się za pompowtryski .... chociaż nie wiadomo dalej czy to pomoże. Kolejne 2-3 dnie bez auta !

W aso stwierdzili że to u nich pierwszy taki przypadek.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

No i już wiadomo co się stało. Problemem jest głowica, coś tam przepuszczało i dostawało się paliwo. Głowica czeka już w Poznaniu a robota stoi, bo brak jest decyzji z Czech ( została do nich wysłana dokumentacja i czekają na ich końcową decyzję ).

Za 2 tyg mam koniec gwarancji.....gdyby tak 2-3 tyg później....nawet nie myślę o kosztach !
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: gsh »

Mam już powoli dość całej sytuacji z moim samochodem, które nie widziałem 25 dni ! ! !
Na tą chwilę mam po wymianie: koło dwumasowe, sprzęgło, głowicę ( głowica dotarła golutka, więc było pasowanie zaworów itp ), rozrząd, na dzień dzisiejszy wiem że będzie wymiana pompowtrysków.... sam nie wiem czy w ogóle w ASO wiedzą co się z autem dzieje i czy są w stanie je naprawić w końcu.
Zostaje już chyba tylko całościowo silnik do wymiany bo przecież większość rzeczy mam nowych.
Co kilka dni mam info że auto już będzie za 2-3 dni gotowe i ciągle nic ! Miałem telefon z ankietą robioną dla centrali skody w Poznaniu i przynajmniej się wyżyłem na opinii dla serwisu.
Jeszcze chwila i minie mi 30 dni a z tego co wiem zgodnie z warunkami gwarancji Skoda daje sobie prawo do napraw jeżeli muszą ściągać części właśnie 30 dni roboczych, ciekawe co potem.
Dostałem zastępczą Fabie 1.2 ......

Najciekawsze że skończyła mi się gwarancja 2 letnia w czasie kiedy auto stało w serwisie, nawet nie byłem w stanie do ostatniej chwili skorzystać z gwarancji i pozgłaszać jakiś pierdół które możliwe że wyszłyby mi w ostatnim miesiącu jazdy, nie pooglądałem dokładnie auta. Szlag mnie trafia powoli ! Dodatkowo auto było rozgrzebane i przygotowywałem je pod montaż audio, więc w domu teraz mam tylną kanapę, wszystkie plastiki, boczki itp, czuję się jak w garażu.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: Misiektt »

Heh
No Panie to ja bym na tym serwisie suchej nitki nie zostawił.
Zacznijmy od tego, że to za co płaciłeś wcześniej bym domagał się zwrotu bo w d@#%$#$ mam to że ktoś się w serwisie nie znał, ja za jego niewiedzę nie będę płacił.
A po 2) skonsultował bym się już z prawnikiem bo skoro 30 dni nie masz samochodu to znaczy że nie umieją naprawić usterki.
Ogólnie nieciekawie.
Współczuję
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Szarpanie silnika : 1600-1900 obr

Post autor: frytol »

gsh, dzwoń do SAP.
ODPOWIEDZ